چرا مدیریت برند، کلید وفاداری مشتریان است؟

چرا مدیریت برند، کلید وفاداری مشتریان است؟

برای اینکه مخاطبان هدف شما، جذب محصولات و خدمات شما شوند، مدیریت استراتژیک برند را پیاده‌سازی کنید.

ازآنجاکه اینترنت به میلیون‌ها کاربر اجازه می‌دهد در عرض چند ثانیه با مجلات آنلاین، مقالات خبری و صفحات رسانه‌های اجتماعی، ارتباط برقرار کنند،

تصویر شرکت شما می‌تواند در یک‌لحظه تغییر کند.

اگر یک استراتژی موفق مدیریت برند داشته باشید، می‌تواند اطمینان حاصل کند که این تغییرات به نفع شماست.

مدیریت برند به‌طورکلی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت اعتبار، شرکت شماست.

اگر می‌خواهید رقابتی باقی بمانید و یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنید، باید اطمینان حاصل کنید که هویت برند شما، با ارزش‌های مخاطبان هدف شما سازگار است.

این مقاله را بخوانید تا بدانید چرا این مسئله مهم است و چگونه آن را انجام دهید.

 

مدیریت برند چیست؟

مدیریت برند مجموعه استراتژی‌هایی است که، تیم شما برای تعیین هویت برند شما استفاده می‌کند.

این استراتژی‌ها ممکن است برای هر شرکتی متفاوت به نظر برسد،

اما اهداف نهایی مدیریت برند یکسان است: برند خود را متمایز کنید، ارزش و اعتبار آن را ثابت کنید و وفاداری مشتری را بهبود ببخشید.

مدیریت برند می‌تواند از مدیریت اعتبار شرکت متمایز شود، زیرا جنبه خاصی از تجربه مشتری را در نظر می‌گیرد.

درحالی‌که مدیریت اعتبار عمومی نحوه درک مشتری شما، از هرجایی، مثل کیفیت خدمات به مشتری را مدنظر قرار می‌دهد.

مدیریت برند به‌طور خاص بررسی می‌کند که کاربران در مورد شما چگونه فکر می‌کنند.

به‌عنوان‌مثال، یک مدیر برند ممکن است ارزش‌ها و اقدامات شرکت شمارا با ارزش‌های درک شده مقایسه کند.

با مدیریت مؤثر برند، تصورات عمومی با تصویر برندی که می‌خواهید ایجاد کنید، مطابقت پیدا می‌کند.

درنتیجه، ارزش درک شده محصول یا خدمات شما افزایش می‌یابد و نتیجه نهایی بهتر می‌شود.

  چرا مدیریت برند مهم است؟

چرا مدیریت برند مهم است؟

وقتی مصرف‌کنندگان دائماً انتخاب می‌کنند که از چه کسانی خرید کنند، بنابراین آن‌ها از اولین برندی که در گوگل می‌بینند، خرید نمی‌کنند.

آن‌ها به دنبال فروشندگانی هستند که با ارزش‌ها و نیازهای آن‌ها مطابقت داشته باشد.

در حقیقت، 64٪ از مصرف‌کنندگان می‌گویند که ارزش‌های مشترک، اساس روابط قابل‌اعتماد آن‌ها با شرکت‌ها است.

همچنین یک تصویر محکم از نام برند به خریداران و مشتریان بالقوه می‌گوید که کسب‌وکار شما کیفیت ویژه‌ای دارد و هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند آن را ارائه دهد.

و گاهی اوقات به‌عنوان وعده برای برند شما شناخته می‌شود.

با ادامه مدیریت مؤثر برند خود، خریداران بیشتری قول برند شمارا تشخیص می‌دهند و مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای دریافت آن هستند.

این امر منجر به افزایش سود و سهم بازار شما در طول زمان می‌شود.

اگرچه یک برند قدرتمند، یک‌شبه توسعه نمی‌یابد، اما ارزش تلاش دارد.

شما می‌توانید به‌زودی برای مصرف‌کنندگان در بازار هدف خود، به یک برند تبدیل شوید، حتی برای کسانی که در گذشته تجربه مستقیمی با شرکت شما نداشته‌اند.

 

فرایند 4 مرحله‌ای مدیریت استراتژیک برند

گرچه وسوسه‌انگیز است که به‌سادگی در مورد برند خود تصمیم بگیرید و به مخاطبان خود اجازه دهید، خودشان آن را کشف کنند.

اما مدیریت مؤثر برند، فرایندی مداوم است. اگر قادر به هدایت آن‌ها در مسیر درست نباشید، تصورات عمومی می‌توانند به‌سرعت وخیم‌تر شوند.

در اینجا چهار مرحله از فرآیند مدیریت استراتژیک برند آورده شده است که می‌توانید از آن‌ها برای پیشرفت کار خود استفاده کنید.

 

1- آگاهی از برند را افزایش دهید

اولین قدم برای ایجاد یک برند مؤثر، ایجاد شناخت برند است.

برای اینکه مصرف‌کنندگان حتی به خرید از شما فکر کنند، باید بدانند شما چه کسانی هستید و چه چیزهایی را می‌فروشید.

هنگامی‌که آگاهی از برند توسعه می‌یابد، آن‌ها می‌توانند این اطلاعات اساسی را به یاد بیاورند که با عناصر بصری برند شما مانند آرم و رنگ برند شما ارائه می‌شود.

در این مرحله، مصرف‌کنندگان از کل تاریخچه برند شما آگاهی ندارند،

اما آن‌ها می‌دانند که شما وجود دارید بنابراین وقتی مصرف‌کننده می‌خواهد انتخاب کند که پولش را کجا خرج کند، نام کسب‌وکار شما در لیست خریدش قرار می‌گیرد.

هنگامی‌که می‌خواهید آگاهی از برند شرکت خود را افزایش دهید، نکته اصلی، ارائه مداوم آن در تمام موارد بازاریابی است.

اگر فقط یک‌چهارم سازمان شما، راهنمای رسمی برند داشته باشد و یک سبک راهنمایی ایجاد کنید که هویت و چهره برند شمارا مشخص کند،

سبب افزایش ثبات و افزایش درآمد شما تا 23٪ می‌شود.

  اعتبار برند خود را بسازید

2- اعتبار برند خود را بسازید

هنگامی‌که آگاهی از برند توسعه یافت، وقت آن است که با برند ارتباط برقرار کنیم.

ایجاد یک اعتبار تجاری عالی درواقع پیوند دادن آن عناصر بصری برند شما، با ارزش‌ها و احساسات مثبتی است که می‌خواهید ابراز کنید.

در این مرحله شما به مخاطبان هدفتان، برند تحت نفوذ خود را ارائه می‌دهید (بخشی از کسب‌وکار شما که روابط عاطفی را ایجاد و اعمال می‌کند).

برای اینکه خود را از برندهای دیگر متمایز کنید، باید ارزش‌هایی را که حفظ می‌کنید، نشان دهید به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید برند شما به دلیل پایداری آن شناخته شود، باید بازاریابی خود را بر روی اقدامات زیست‌محیطی خود متمرکز کنید.

بخشی از ایجاد اعتبار برند شما ممکن است شامل برخی از فعالیت‌های روابط عمومی نیز باشد.

زیرا از اخبار مربوط به چگونگی کمک برند شما به جامعه، بیشتر بهره‌مند خواهید شد.

در طی این مرحله، مشاهده چگونگی واکنش مخاطبان به برند شما نیز مهم است.

 

3- ارزش ویژه برند را افزایش دهید

هنگامی‌که مصرف‌کنندگان درباره برند شما نظر می‌دهند، مستقیماً بر برند شما تأثیر می‌گذارد

و اساساً نشان‌دهنده ارزش برند شما است یا نشان می‌دهد ارزش برندینگ شما به‌تنهایی چقدر است.

با مدیریت موفق برند، مخاطبان هدف شما مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای محصول شما در مقایسه با نسخه عمومی هستند که فقط ازنظر قیمت رقابت می‌کند.

ارزش ویژه برند شما، ازآنچه مصرف‌کنندگان از برند شما می‌دانند، شروع می‌شود.

همچنین، آنچه با آن ارتباط دارند، بازاریابان شما چه می‌گویند و آنچه همتایان آن‌ها به مصرف‌کنندگان می‌گویند.

بااین‌حال، این یک تجربه تجاری است که ارزش برند شمارا افزایش می‌دهد (یا کاهش می‌دهد).

اگر نشان دهید که می‌توانید از قول برند خود، به‌عنوان‌مثال، شعار قدیمی BMW که " آخرین ماشین رانندگی " را نوید می‌دهد، پشتیبانی کنید، ارزش برند شما بالا می‌رود.

مطمئناً می‌توانید به بازاریابی خود اجازه دهید کار خود را انجام دهد.

اما ممکن است بسیاری از شرکت‌ها نمونه‌های رایگان یا آزمایش‌های رایگان محصولات خود را، جهت تشویق مصرف‌کنندگان برای تجربه برند برای اولین بار، ارائه دهند.

در مواقعی دیگر، ممکن است هدف آن‌ها این باشد که با تشویق مشتریان وفادار به ارائه توصیفات یا بازخوردهایی که بر ادراکات تأثیر می‌گذارند، ارزش خود را افزایش دهند.

اگر مسیر دوم را انتخاب کردید، حتماً با ارسال دعوت‌نامه‌های بررسی خودکار به هر مشتری، سرعت خود را افزایش دهید.

    وفاداری به برند را توسعه دهید

4- وفاداری به برند را توسعه دهید

مرحله آخر فرایند مدیریت برند مستلزم این است که برند خود را با تیم داخلی خود تقویت کنید.

درحالی‌که تیم بازاریابی شما می‌تواند برند شمارا به سمت مخاطب موردنظر شما، سوق دهد تا مراحل دیگر این فرآیند را انجام دهند، وفاداری به برند تنها زمانی محقق می‌شود که بتوانید هر بار تجربه یکسانی را به مشتری ارائه دهید.

اعضای تیم شما باید آموزش ببینند تا ارزش‌های شمارا مجسم کنند و برای تحقق رسالت و چشم‌انداز شما تلاش کنند.

وقتی مشتری برای دومین تجربه تجاری خود و سومین تجربه خود بازگشت، تیم شما باید بتواند همان قول برند را بارها و بارها تحقق بخشد و شاید هر بار این کار را حتی بهتر انجام دهد.

با گذشت زمان، افزایش وفاداری به برند، مشتریان شمارا به سفیران برند تبدیل می‌کند که نه‌تنها برمی‌گردند بلکه در مورد ارزش و تعالی شرکت شما، با همتایان خود و یا در شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند.

 

با برند خود، به مشتری وفاداری دهید

با استفاده از یک استراتژی برند قوی، مصرف‌کنندگان هدف شما، فقط شمارا نمی‌شناسند.

آن‌ها مشتریانی را برمی‌گردانند که حاضرند هزینه بیشتری را برای آنچه شما ارائه می‌دهید، بپردازند، فقط به این دلیل که از همان ارزش‌هایی که آن‌ها می‌پذیرند، استقبال می‌کنید.

با فرآیند مدیریت برند که در این مقاله توضیح داده شد، می‌توانید از مزایای داشتن یک چهره و شخصیت تجاری کاملاً پیشرفته بهره‌مند شوید و ارزش وفاداری مشتری را برای خود تجربه کنید.

دیدگاه کاربران (0)