• پنج شنبه 30 ارديبهشت 1400
  • 866
  • فروش

7 روش شگفت‌انگیز برای ایجاد رابطه طولانی‌مدت با مشتریان

7 روش شگفت‌انگیز برای ایجاد رابطه طولانی‌مدت با مشتریان

اگر مدتی کار کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که به دست آوردن مشتری جدید و رابطه طولانی‌مدت با مشتریان چقدر دشوار است.

با توجه به صنعت و شغلتان، ممکن است به امید حتی یک فروش، هزینه و زمان زیادی را صرف بازاریابی به مصرف‌کنندگان کنید.

اما وقتی مشتری برای اولین بار خریدی را انجام می‌دهد، هیچ تضمینی وجود ندارد که آن شخص برای خرید بیشتر برگردد.

بخشی از مشتریانتان که به‌طور منظم از شما خرید می‌کنند، می‌توانند بزرگ‌ترین دارایی شرکت شما باشد.

اگر هزینه‌های بازاریابی خود به‌گونه‌ای تنظیم کنید که هم مشتریان جدید را هدف قرار دهید و هم مخاطبان موجود خود را نیز پرورش دهید، می‌توانید از سودآوری بسیار بیشتری برخوردار شوید.

7 روش برای ایجاد روابط طولانی‌مدت با مشتریان

1- برای ایجاد رابطه طولانی‌مدت با مشتریان، آن‌ها را درگیر کنید

مشتریان طولانی‌مدت معمولاً کاری بیشتر از خرید محصولات یک شرکت انجام می‌دهند.

آن‌ها با خود مشاغل ارتباط برقرار می‌کنند، که آن‌ها را ترغیب می‌کند که دوباره برگردند.

اطمینان حاصل کنید که مشتریان را درگیر می‌کنید و از طریق وب‌سایت، پیام‌های ایمیل و پست‌های رسانه‌های اجتماعی ارتباط شخصی خود را افزایش دهید.

شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای مناسب در سایت، اطلاعاتی را از مشتریانتان جمع‌آوری کرده و از آن‌ها استفاده کنید تا احساس کنند که ارتباط شخصی‌تری با نام تجاری شما دارند.

  بیشتر بخواندی: ۵ استراتژی عالی برای جلب مجدد مشتریان ازدست‌رفته   برای ایجاد روابط طولانی‌مدت با مشتریان، بگذارید برند شمارا تجربه کنند

2- برای ایجاد رابطه طولانی‌مدت ، بگذارید برند شما را تجربه کنند

هیچ‌چیز نمی‌تواند جایگزین تجربه تعامل شخصی با یک شرکت شود.

وقتی مشتری‌ها می‌توانند ضمن دیدن مستقیم محصولات شما با شما و تیم شما ملاقات کنند، ارتباط قوی‌تری نسبت به وقتی شکل می‌گیرد که فقط از وب‌سایت شما خریداری می‌کنند و ایمیل‌های شمارا می‌خوانند.

با استفاده از تکنیک‌های تجربه بازاریابی برای اعلام، دعوت و پیگیری فرصت‌هایی را برای ملاقات حضوری مشتریان خود پیدا کنید

3- برای ایجاد روابط طولانی‌مدت، رابطه آن‌ها با نام تجاری خود را درک کنید

برای خدمات بهتر به مشتریان خود، باید تا آنجا که ممکن است درباره آن‌ها بدانید.

ابزارهای تحلیلی می‌توانند به این امر کمک کنند، اما برای کسانی که گرایش بصری دارند، نقشه‌های حرارتی می‌توانند یک راه‌حل حتی بهتری باشند.

  پیشنهاد ویژه: استراتژی‌های جذب مشتری استارتاپ  

4- برای ایجاد رابطه طولانی‌مدت با مشتری، تأثیر آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید

وقتی صحبت از تبلیغ برند شما می‌شود، همه مشتریان برابر نیستند.

برخی از آن‌ها از دنبال کنندگان آنلاین زیادی دارند، درحالی‌که دیگران در شبکه‌های اجتماعی فعالیتی ندارند و حضورشان فعال نیست.

اگر مشتریان فعال در شبکه‌های اجتماعی از شما به‌صورت آنلاین نام ببرند، ایجاد روابط پرورشی با مشتریان وفادارتر نتیجه می‌دهد.

  برای ایجاد روابط طولانی‌مدت با مشتریان، به آن‌ها ارزش ارائه دهید

5- برای ایجاد رابطه طولانی‌مدت با مشتری، به آن‌ها ارزش ارائه دهید

هدف شما معرفی محصولات ارائه‌شده به مشتریان جدید است.

هدف مصرف‌کننده یافتن کالاها و خدماتی است که نوعی ارزش به زندگی آن‌ها می‌بخشد.

همان‌طور که شما یک استراتژی برای ایجاد وفاداری مشتری ایجاد می‌کنید، به خاطر داشته باشید که مشتری متوسط امیدوار است از چنین رابطه‌ای خارج شود.

از طریق محتوا و تجربه نام تجاری خود، می‌توانید ارتباطاتی برقرار کنید که به زندگی مشتریان شما ارزشی می‌بخشد و به‌نوبه خود آن‌ها را ترغیب به ادامه خرید از شما می‌کند.

  حتما بخوانید: استراتژی در رسانه‌های اجتماعی برای جلب و حفظ توجه مشتریان  

6- برای ایجاد رابطه طولانی‌مدت، به آن‌ها احساس خاصی دهید

هیچ مشتری نمی‌خواهد احساس کند که فقط یک شماره است.

این یکی از مزایایی است که مشاغل کوچک نسبت به شرکت‌های بزرگ‌تر دارند.

اگرچه با رشد کسب‌وکار شما، شناختن هر شخص بسیار دشوارتر می‌شود.

در پایگاه داده خود، تاریخ اولین خرید مشتری و یک بخش یادداشت را وارد کنید که در آن شما و کارکنان خود بتوانید جزئیات جزئی را وارد کنید.

 

7- برای ایجاد رابطه طولانی‌مدت با مشتریان، به هر نگرانی پاسخ دهید

حتی وفادارترین مشتری هم می‌تواند مشکلاتی داشته باشد.

هنگامی‌که کسی درخواست کمک می‌کند، مهم است که همان خدمات دوستانه و توجه را ارائه دهید، مهم نیست که چند بار از شما خرید کرده باشند.

اما اگر یک مشتری وفادار دارید که به‌طور منظم از شما خرید کرده است، مهم است که خواستار توجه فوری شوید تا از دست دادن شخصی که خریدهای منظم می‌کند، جلوگیری شود.

همچنین اطمینان حاصل کنید که شکایات ارسال‌شده توسط مشتریان در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت شرکت را پیگیری می‌کنید.

این نوع انتقادات نه‌تنها می‌تواند سبب از دست دادن مشتریان موجود شوند، بلکه می‌تواند تمام خریداران جدید را که در فکر خرید هستند، بترساند.

  بیشتر بخوانید: راه‌های جلوگیری از رفتن مشتریان  

سخن آخرسخن آخر

از منظر مدیریت ارتباط با مشتری، نگهداری مشتریان یک استراتژی فراگیر و فرایندی است که سازمان را قادر به شناسائی، جذب، حفظ و رابطه طولانی‌مدت با مشتریان سودآور می‌سازد.

استراتژی نگهداشت مشتری، فرایند کلی ایجاد و حفظ ارتباطات سودمند با مشتری بوسیله ارائه ارزش‌های مورد نظر مشتریان کلیدی و جلب رضایت آنها است.

یک شرکت نباید سعی کند که تمام مشتریانش را حفظ کند.

اما باید تمام تلاش خود را بکند تا مشتریان با ارزش و سودآور را نگهدارد.

مشتریان وفادار که ارزش زیادی دارند، رابطه طولانی مدتی با شرکت برقرار خواهند کرد و به سودآوری بیشتر کمک می‌کنند. آنها معمولا در قبال وفاداری شان توقعاتی از شرکت دارند.

مشاغل سخت کار می‌کنند تا مشتریان جدید به دست آورند. اما از دست دادن مشتری آسان است، بدون اینکه حتی بدانید چرا آن‌ها تصمیم به بازگشت ندارند.

با استفاده از ابزارهای مناسب، برندها می‌توانند در مورد خریدارانی که جذب می‌کنند اطلاعات بیشتری کسب کنند تا استراتژی‌های بازاریابی بهتری ارائه دهند.

این ابزارها همچنین می‌توانند به یک کسب‌وکار کمک کنند تا اطمینان حاصل کند که خدمات بسیار خوبی را هم برای مشتریان کاملاً جدید و هم برای کسانی که سال‌ها از آن‌ها خرید می‌کنند، ارائه می‌دهند.

دیدگاه کاربران (0)