تماس با ما
18:00 - 09:00
۷ انگیزاننده اصلی خرید چیست؟
۱۴۰۰-۰۲-۱۲ 0

ازنظر روانشناسی اگر درک کنید که چه چیزی باعث تمایل مشتری به خرید می‌شود، می‌توانید فروشتان را بیشتر کنید.

اگر بتوانید انگیزاننده‌های خرید را به کار ببرید، می‌توانید بهتر بازاریابی انجام دهید و شانس خود را برای افزایش نرخ تبدیل افزایش دهید.

در این مقاله ما هفت انگیزاننده مهم خرید را ذکر کرده‌ایم که می‌توانید برای ترغیب مشتریان به خرید محصولات یا خدمات خود، استفاده کنید.

۷ دلیل انگیزه خرید مشتریان از محصولات ما

۱- مشتریان به محصول شما نیاز دارند

اولین انگیزاننده اصلی خرید این است که، مشتریان بالقوه خود را متقاعد کنید که آن‌ها فقط محصول شمارا نمی‌خواهند بلکه به آن نیاز دارند.

اگر مشتری شما در حال حاضر ناراضی است، ممکن است به دنبال راهی برای اصلاح مشکل باشد.

هدف شما باید این باشد که مشتریان را متقاعد کنید محصول یا خدمات شما این مشکل را ندارد و کارشان را راحت می‌کند.

یکی از راه‌های انجام این کار این است که بین عملکرد و مزیت تفاوت قائل شوید.

این را می‌توان از طریق زبان انجام داد. از به کار بردن جملات کلی خودداری کنید.

به‌جای اینکه بگویید ” محصول ما باعث بهره‌وری بیشتر شما می‌شود. ” بگویید “مشتریان ما می‌گویند که با خرید محصول ما توانسته‌اند به‌طور متوسط ۳۰٪ هزینه‌هایشان را کاهش دهند و

کارایی محصول ما ۲ برابر محصولات مشابه در بازار بوده است”.

همچنین باید توجه داشته باشید که هرچقدر نارضایتی بیشتر باشد، مشتری زودتر خرید می‌کند.

بیشتر بخوانید: تجزیه و تحلیل چرخه عمر محصول

 

مشتریان می‌خواهند راحت‌تر زندگی کنند

۲- مشتریان می‌خواهند راحت‌تر زندگی کنند

دومین انگیزاننده اصلی خرید، راحتی و آسایش خریداران است. ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که راحتی بسیار ارزشمند است.

فکر می‌کنید چرا فست فود و مایکروویو این‌همه محبوب شده‌اند؟

با استفاده از این انگیزه می‌توانید مشتریان را متقاعد کنید که محصول شما زندگی آن‌ها را راحت‌تر می‌کند، در وقت آن‌ها صرفه‌جویی می‌کند یا در هزینه‌های آن‌ها صرفه‌جویی می‌کند.

برخی از شرکت‌ها هنگامی‌که محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند، سرعت خرید مشتری را نشان می‌دهند.

نشان دهید که محصول شما چگونه زندگی مشتریان را راحت‌تر می‌کند یا مشتریان قبلی با استفاده از محصول شما چه مقدار در زمان صرفه‌جویی کرده‌اند.

 

حتماً بخوانید!  همیشه حق با مشتری نیست!

۳- مشتریان امنیت می‌خواهند

سومین انگیزاننده اصلی خرید ترس و امنیت است.

اگر مشتری شما از موضوعی مانند امنیت خود، ترسیده باشد، احتمال دارد محصولات و خدمات شمارا برای جلوگیری از هرگونه شرایط بد خریداری کند.

ترس غالباً در تبلیغات مورداستفاده قرار می‌گیرد و هنگامی‌که ترس و امنیت را به‌خوبی نشان دهید، این تکنیک به‌خوبی عمل می‌کند.

با استفاده از تصاویر یا آمارهای تکان‌دهنده، می‌توانید احساس ترس را در مشتریان خود تحریک کنید.

صنعت خودرو این کار را به‌خوبی انجام می‌دهد، اغلب بر ویژگی‌های ایمنی و چگونگی محافظت از عزیزان تأکید دارد.

همچنین از این تکنیک در طیف وسیعی از صنایع استفاده می‌شود.

ازجمله امنیت (دزدگیرها و قفل‌ها) و لوازم‌آرایشی و زیبایی مثل کرم‌های ضد آفتاب که از آفتاب‌سوختگی محافظت می‌کنند و کرم‌های ضد چروک که برای زیبایی و جلوگیری از پیری استفاده می‌شوند.

پیشنهاد عالی و مهم : دلایل برای عدم موفقیت محصول جدید

 

مشتریان به دنبال خرید آسان هستند

۴- مشتریان به دنبال خرید آسان هستند

چهارمین انگیزاننده اصلی خرید سهولت خرید و استفاده از محصولات است.

برای استفاده از این انگیزه باید نشان دهید که خرید از شما چقدر راحت است.

روش تحویل، مکان فیزیکی یا سادگی استفاده از وب‌سایت شما می‌تواند در ایجاد این انگیزه نقش داشته باشد.

اگر تجربه خرید ساده باشد، این امر انگیزه مشتری را برای خرید فراهم می‌کند و حتی برای خرید مجدد مراجعه می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه محصول خود را به مشتریان معرفی کنیم

۵- مشتریان می‌خواهند خاص و منحصربه‌فرد باشند

پنجمین انگیزاننده اصلی خرید انحصارطلبی است. مشتریان دوست دارند احساس کنند که خاص هستند.

پس اگر بگویید محصول شما آن‌ها را منحصربه‌فرد می‌کند، به تقویت این احساس کمک می‌کنید.

شما می‌توانید این کار را به روش‌های مختلفی انجام دهید.

شما می‌توانید با ارائه تخفیف انحصاری از طریق ایمیل مارکتینگ به مشتریان خاص، یا فروش کالای دست‌ساز در تعداد محدود یا ساخت محصول به‌صورت سفارشی این کار را انجام دهید.

 

حتماً بخوانید!  ارتباط بین فروش و بازاریابی ؛ چگونه بین بازاریابی و فروش پل بزنیم؟

مشتریان دوست دارند ارتباط برقرار کنند

۶- مشتریان دوست دارند ارتباط برقرار کنند

ششمین انگیزاننده اصلی خرید ایجاد ارتباط است.

مردم دوست دارند که با دیگران در ارتباط باشند و دوست‌های جدید پیدا کنند و پیش دوستان و اقوامشان فرد باارزش‌تری نشان داده شوند؛

بنابراین اگر بتوانید نشان دهید محصولات شما باعث می‌شود ارتباط شخص با دیگران بهتر شود، فروش محصولات افزایش پیدا خواهد کرد.

شرکت‌هایی که اتومبیل گران‌قیمت می‌فروشند بیشتر از اینکه بر آن اتومبیل و موارد فنی متمرکز شوند، اتومبیل را طوری نشان می‌دهند که ابزاری برای جذب دیگران به سمت آن‌ها است.

 

۷-مشتریان کالاهای رایگان را دوست دارند

هفتمین انگیزاننده اصلی خرید کالاهای رایگان هستند. در کل، انسان‌ها ذاتاً مایل هستند چیزهایی به دست بیاورند و درازای آن، چیزی از دست ندهند.

با قرار دادن محصول رایگان در کنار محصولتان، می‌توانید این احساس خوب را در خریدار ایجاد کنید.

از این ایده تقریباً می‌توان در هر کاری استفاده کرد.

می‌توانید محصولات رایگانی را به محصول اصلی خودتان اضافه کنید و آن را به‌عنوان یک مجموعه بفروشید و تأکید کنید که بخش‌هایی از این مجموعه رایگان هستند.

 

درباره نحوه خرید خود فکر کنید

معمولاً بعد از خرید فراموش می‌کنیم که چه چیزی باعث شد ما محصولی را بخریم.

اما سعی کنید عمیقاً فکر کنید؛ چه چیزی شمارا متقاعد به خرید درگذشته کرده است، چه چیزهایی انگیزه شمارا برای خرید، بیشتر می‌کند و اینکه چگونه می‌توانید از آن در کسب‌وکار خود استفاده کنید.

 

نظر بدهید

آرشیو