• دوشنبه 23 آبان 1401
  • 307
  • فروش

8 نکته طلایی که به شما کمک می‌کند فروش بیشتری داشته باشید!

8 نکته طلایی که به شما کمک می‌کند فروش بیشتری داشته باشید!

چه صاحب یک فروشگاه آنلاین باشید یا یک کسب و کار محلی را به‌صورت آفلاین اداره کنید، با شناخت چند نکته طلایی فروش، روند به دست آوردن مقدار فروش بیشتر دور از ذهن نیست.

درواقع، بر اساس همان اصول است. برای افزایش فروش ، ممکن است به مشتریان بیشتری نیاز داشته باشد.

اما همیشه این‌طور نیست زیرا تعداد کمی از مشتریان وفادار می‌توانند به معنای واقعی کلمه چندین برابر بیشتر از شما خرید کنند و درنتیجه درآمد شما را افزایش دهند.

به دست آوردن فروش بیشتر صرفاً با کسب سود بیشتر ارتباط دارد و به همین دلیل ما بر روی چندین راه برای کسب سود بیشتر از کسب و کار شما تمرکز می‌کنیم (با ایجاد فروش بیشتر از طریق چندین مشتری جدید یا از طریق چند مشتری وفادار).

سودآور نبودن یکی از چندین دلیل شکست کسب و کارها است، اما زمانی که می‌دانید به‌عنوان یک کارآفرین چه کاری انجام می‌دهید یا یک حرفه‌ای باتجربه در تیم رهبری کسب و کار خود دارید، به‌احتمال‌زیاد از این کار جلوگیری خواهید کرد.

باید بدانید که موفقیت هر کسب و کاری کاملاً به شما به‌عنوان تصمیم‌گیرنده بستگی دارد.

هیچ‌چیز دردناک‌تر از هدر دادن چندین ماه و پول در راه‌اندازی و بازاریابی یک کسب و کار (شامل فروشگاه تجارت الکترونیک) و احتمالاً خرید یا ایجاد محصولات بدون ایجاد درآمد ملموس کافی برای پوشش هزینه‌های شما نیست.

خوب، بیایید به برخی از عواملی که بر فروش شما تأثیر می‌گذارد نگاهی بیندازیم.

در یک مقاله جدا در مورد ترفندهای فروش هم به صورت کامل صحبت کردیم، که اگر آنها را در کنار این 8 نکته طلایی فروش قرار دهید، شاهد رشد و توسعه فروش و در نهایت بهبود کسب‌وکارتان خواهید بود.

معرفی 8 نکته طلایی فروش برای بالا بردن سود و درآمد شما

1-کیفیت محصول

ماهیت بازخوردی که از مشتریان خود می‌گیرید چیست؟ آیا آن‌ها محصول شما را دوست دارند؟ خدمات شما چطور؟ آیا آن‌ها نیاز به بهبود دارند؟ آن‌ها می‌خواهند چه ویژگی دیگری به محصول خود اضافه کنید؟

اگر نمی‌توانید با اطمینان و با یک پاسخ معتبر به این سؤالات پاسخ دهید، پس هنوز برای تجارت آماده نیستید.

کسب‌وکارهای موفق، به خاطر کارآفرینان بزرگی هستند که آن‌ها را اداره می‌کنند و این تجار بزرگ هستند که کسب و کار را موفق کرده‌اند، زیرا برای ورودی‌های مشتریان خود ارزش قائل هستند.

آن‌ها به مشتریان خود گوش می‌دهند و همیشه آماده هستند تا تمام بهبودهای لازم را در محصولات خود انجام دهند.

خودتان این آزمایش را انجام دهید - از مشتریان خود بپرسید که ترجیح می‌دهند محصول شما چگونه به نظر برسد یا چه ویژگی‌هایی برای محصول داشته باشند.

این کار را انجام دهید و از اینکه در حال حاضر با فرض اینکه محصول شما چنین کیفیتی داشته باشد، به چند مشتری دیگر بفروشید شگفت‌زده خواهید شد.

این معمولاً اولین کاری است که باید هنگام تلاش برای افزایش نرخ تبدیل فروش به آن نگاه کرد زیرا یک محصول باکیفیت به‌طور طبیعی خود را به فروش می‌رساند.

اگر می‌خواهید فروش بیشتری داشته باشید، محصولات بهتری بسازید. نوع محصولی را که مشتریان شما می‌خواهند ایجاد کنید.

ازآنجایی‌که تنوع چیزی جالب است، به یاد داشته باشید که شما محصول خود را برای خودتان نمی‌سازید، بلکه برای بازار هدف خود می‌سازید.

یک نسخه سفارشی برای خود بسازید اما آن‌هایی را که مشتریان شما می‌خواهند بفروشید! محصولات بر رشد کسب و کار تأثیر می‌گذارند.

 

دعوت به اقدام

2. دعوت به اقدام

به دست آوردن افراد بالقوه برای بررسی کسب و کار شما هرگز کافی نیست. هنگامی‌که مردم از کسب و کار یا وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، باید یک فراخوان برای اقدام واضح ببینند.

آن‌ها به راهنمایی نیاز دارند و شما باید کار را برای آن‌ها آسان کنید. شما از آن‌ها می‌خواهید چه چیزی بخرند؟ آیا به‌وضوح قابل مشاهده است؟ آیا روی آن علامت "فروش" وجود دارد؟

آیا مشتریان هدف شما به‌راحتی آن را پیدا خواهند کرد؟ آیا آن‌قدر جذاب و خوب است که توجه آن‌ها را جلب کند؟ نه، این محصول لزوماً نیازی به کارهای فوق‌العاده ندارد.

اما اطمینان از اینکه با یک فراخوان ساده و مؤثر به چشم بازدیدکنندگان شما می‌آید، می‌تواند در پیشنهاد شما برای افزایش نرخ فروش بسیار مفید باشد.

اقلام شما (چه در یک فروشگاه آفلاین یا در وب‌سایت شما) باید به‌خوبی سازماندهی‌شده و به‌راحتی در دسترس باشند.

در مورد یک وب‌سایت، ارائه یک توضیح ساده (یا سطح فروش) که نشان می‌دهد تجارت شما در مورد چیست، می‌تواند به معنای واقعی کلمه فروش شما را دو برابر کند.

تمام قسمت‌های مزاحم و طولانی نوشته‌شده توسط بخش بازاریابی خود را فراموش کنید و از چند خط از مزایای محصول استفاده کنید (برای کمک به بازدیدکنندگان خود ببینید چرا باید آن را بخرند) و چگونه آن را بخرند.

می‌توانید جزئیات فنی را در صفحه «جزئیات بیشتر» نمایش دهید. فقط مطمئن شوید که بازدیدکنندگان محصول شما را می‌شناسند، چرا به آن نیاز دارند و چگونه آن را بخرند.

  برچسب قیمت 3. برچسب قیمت درست است که قیمت محصولات باعث می‌شود مشتریان بالقوه از خرید محصولات عالی (حتی زمانی که آن‌ها می‌خواستند) دوری کنند و این بدتر می‌شود اگر رقیب شما همان محصول (یا مشابه) را با نرخ ارزان‌تری بفروشد. خوب، همه ما می‌دانیم که افرادی وجود دارند که بدشان نمی‌آید برای یک قطعه هزینه زیادی بپردازند (به نظر می‌رسد مردم ارزش و کیفیت بیشتری برای چیزهای گران‌قیمت قائل هستند). اما در پایان روز، بازار بزرگ‌تر (طبقه متوسط) با بالاترین قدرت خرید ممکن است فقط از محصولات شما صرف‌نظر کند و محصولات ارزان‌تر را خریداری کنند. هر قیمتی که تعیین می‌کنید، فقط مطمئن باشید که ارزشش را دارد. آیا این مبلغ را برای چنین محصولی خرج می‌کنید؟

همیشه قیمت‌های خود را با در نظر گرفتن توده‌ها تنظیم کنید. این افراد بیش از 70 درصد از مشتریان شما را پوشش می‌دهند. اگر کالاهای خود را برای آن‌ها گران کنید، آن‌ها به رقبای خود داده‌اید.

کالاهای شما نیز نباید خیلی ارزان باشند (در غیر این صورت، مشتریان احتمالی ممکن است فکر کنند که جعلی یا بی‌ارزش است).

اگر رقبای شما یک لیوان سرامیکی فانتزی را با قیمت 3.99 دلار به ازای هر قطعه می‌فروشند، به قیمت 10 دلار یا 2 دلار نفروشید.

اگر به قیمت 2 دلار بفروشید، ممکن است افراد فقیر را هدف قرار دهید، اما برخی از سودهای جدی را از دست خواهید داد.

فروش همان فنجان به قیمت 100 دلار بد نیست اگر ثروتمندان را هدف قرار دهید (باور کنید هیچ فرد طبقه متوسطی در خرید یک فنجان با آن قیمت سریع عمل نمی‌کند).

اما آماده باشید آن را فقط در جایی تبلیغ کنید که ثروتمندان پیدا شوند و فروش کمتری روی آن داشته باشد.

  استراتژی بازاریابی 4. استراتژی بازاریابی وارد کردن مقدار زیادی پول در کمپین‌های بازاریابی خود لزوماً به این معنی نیست که مشتریان دست‌به‌نقد به دست خواهید آورد و فروش خواهید داشت. یک استراتژی بازاریابی تبدیل خوب باید وجود داشته باشد. گاهی اوقات، یک کمپین با هزینه کم می‌تواند بسیار بیشتر از تبلیغات با هزینه‌های زیاد مشتری جذب کن باشد. نوع بنری که استفاده می‌کنید می‌تواند دلیل تعداد فروش شما باشد. سپس، هدف‌گذاری نیز جنبه اصلی هر کمپین است.

برای موفقیت در بازاریابی فروشگاه اینترنتی خود، باید فروشگاه خود را به کسانی که واقعاً به محصولات شما نیاز دارند، بشناسانید.

فروش لباس‌های منچستریونایتد به هواداران چلسی فایده‌ای ندارد. اگر کیت‌های باشگاه می‌فروشید، آن را در پلتفرم‌های بحث تناسب‌اندام به بازار عرضه کنید – مشتریان شما عمدتاً در اینجا هستند.

گاهی اوقات، پیدا کردن یک اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی در جایگاه شما برای توصیه یا بررسی محصولات شما به طرفدارانشان، می‌تواند معجزه کند.

شما باید یک وب‌سایت استاندارد برای کسب و کار خود داشته باشید (اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید) زیرا پایگاه مشتری بزرگ‌تری برای کسب و کار شما ایجاد می‌کند.

گاهی اوقات، صرفاً اطمینان از یافتن اقلام شما از طریق موتورهای جستجو (مخصوصاً گوگل) می‌تواند بدون انجام هیچ‌گونه کمپین بازاریابی، فروش زیادی داشته باشد.

همچنین از وبلاگ نویسی در مورد کسب و کار خود دریغ نکنید زیرا باعث افزایش دید کسب و کار شما می‌شود. این ویژگی باید به وب‌سایت شما اضافه شود.

یا اگر از قبل در حساب‌های اجتماعی خود دنبال کنندگانی دارید، فروش اولیه‌تان آسان‌تر می‌شود. همچنین، چند کمپین بازاریابی ایمیلی را در نظر بگیرید.

 

5. پلتفرم کاربرپسند

باور کنید یا نه، ممکن است به دلیل ساختار و طراحی فروشگاه تجارت الکترونیک خود، مشتریان بالقوه زیادی را از دست بدهید. من شخصاً از برخی وب‌سایت‌هایی که من را ناامید می‌کنند اجتناب می‌کنم.

آیا تابه‌حال سعی کرده‌اید نرم‌افزاری را آنلاین دانلود کنید؟ این تجربه همیشه زیبا نیست، به‌خصوص اگر آن را از یک وب‌سایت شخص ثالث انجام می‌دهید.

موارد آزاردهنده مانند تبلیغات ابری، پنجره‌های بازشو، تصاویر زیاد، سرعت بارگذاری پایین، ترکیب رنگ بد، طرح‌بندی وحشتناک، قابلیت تازه‌سازی خودکار، اندازه فونت کوچک، یا پخش خودکار ویدیوها و صداها در پس‌زمینه، کافی است تا شما را از انجام این کار پشیمان کند.

به‌هرحال آن‌ها گزینه‌های دیگری دارند. همچنین، توجه داشته باشید که هیچ‌کس جزئیات کارت اعتباری خود را در یک وب‌سایت ناامن وارد نمی‌کند.

هنگام راه‌اندازی فروشگاه خود، باید مطمئن شوید که کار با آن آسان است. حداقل باید پاسخگو و سازگار با موبایل باشد. مرتب‌سازی محصولات شما باید تا حد امکان آسان و ساده باشد.

همچنین محصولات شما باید تا حد امکان حاوی اطلاعات بیشتری باشند. مردم دوست دارند بدانند برای چه چیزی پول می‌دهند.

ساده، منحصربه‌فرد و درعین‌حال جذاب ساختن فروشگاه خود یک بلیت تمیز در اولین پیشنهاد شما برای حفظ مشتریانتان است.

  ارائه خدمات خوب به مشتری

6. ارائه خدمات خوب به مشتری

کسب و کاری با خدمات بد به مشتریان کم‌کم به سمت مسیر شکست پیش می‌رود. چنین مشاغلی دوام زیادی ندارند. به‌عنوان‌مثال، یک شرکت هواپیمایی در نیجریه وجود دارد که به خاطر نظرات بد مشتریانش مشهور است.

آن‌ها درواقع هواپیماهای خوبی دارند اما خدمات مشتری وحشتناکی دارند. کارکنان آن‌ها آن‌قدر بی‌ادب هستند که به نظر می‌رسد یک الزام برای این کار است - شاید، آن‌ها دستمزد کمتری دریافت می‌کنند، چه کسی می‌داند؟

تأثیر خدمات آن‌ها به مشتری، فقط چندین مشتری ازجمله من را از بین برده است. من دیگر هرگز با آن‌ها پرواز نمی‌کنم. گویی این کافی نیست، چندین مشتری بالقوه دیگر دقیقاً پس از مشاهده رتبه ضعیف کاربران، کاملاً از آن‌ها دوری کرده‌اند.

این هیچ تفاوتی با کسب و کار شما ندارد. شما باید تا حد امکان تلاش کنید تا مشتریان خود را راضی نگه دارید. و در صورت نارضایتی مشتری، پیشنهاد بازپرداخت را در نظر بگیرید.

بازپرداخت گزینه بهتری برای از دست دادن صدها (یا هزاران) مشتری بالقوه به دلیل یک معامله تجاری بد است. هنگامی‌که مشتریان شما راضی باشند، آن‌ها بیشتر خرید می‌کنند و شما را به دوستان خود نیز توصیه می‌کنند!

فقط کاری کنید که مشتریانتان احساس خاص بودن کنند. کسب و کار شما فروش تأییدشده بیشتری از آن چیزی که بتوانید حساب کنید به دست خواهد آورد.

 

7. تنوع محصول

ساخت بیش از یک نسخه از محصول شما نه‌تنها به مشتریان شما گزینه‌هایی می‌دهد، بلکه به‌طور غیرمستقیم مشتری‌های بالقوه جدید را متقاعد می‌کند که به جای بهانه‌جویی، انتخاب کنند.

برخی از افراد به دلیل ویژگی‌ها، محصول شما را می‌خریدند اما این کار را نکردند. اگر در کسب و کار تولید محصولات هستید، باید بدانید که افراد سلیقه‌های متفاوتی دارند و اگر محصول شما برایشان جذاب باشد، احتمالاً آن را می‌خرند.

به‌عنوان‌مثال، اگر لباسی می‌سازید، آن را در رنگ‌های مختلف بسازید. اگر فکر می‌کردید تفاوت رنگ لباس از مد افتاده است، در اشتباهید.

طراحان مد این کار را انجام می‌دهند تا گزینه‌های در دسترس بیشتری را برای کسانی که اگر تماماً مشکی بود خرید نمی‌کردند.

گاهی اوقات افراد فقط به دلیل ظاهر (رنگ، طرح) چیزهایی را می‌خرند. این به لباس ختم نمی‌شود. حتی افراد فناوری که گجت‌ها می‌سازند همیشه سعی می‌کنند تا حد امکان گزینه‌های بیشتری را اضافه کنند.

گزینه‌هایی مانند سرعت پردازش، سیستم‌عامل، ظرفیت ذخیره‌سازی و غیره. در غیر این صورت نباید از کسب و کار شما کنار گذاشته شود، ممکن است مشتریان بسیار بیشتری ازآنچه فکر می‌کنید از دست بدهید.

بااین‌حال، مطمئن شوید که حرف‌های مشتریان خود را بشنوید و گزینه‌های موردنیاز آن‌ها را قبل از تولید آن‌ها بشناسید. یک اعتبارسنجی کامل محصول انجام دهید!

 

پاداش و تخفیف

8. پاداش و تخفیف

خدمات ارزش‌افزوده راه خوبی برای جذب فروش بیشتر است. در برخی مواقع، همه ما با تبلیغاتی مانند «دو تا بخرید و یکی را رایگان دریافت کنید» یا «در صورت ثبت چهار سفارش، 20 درصد تخفیف دریافت کنید» مواجه شده‌ایم.

این‌ها استراتژی‌هایی هستند که توسط بسیاری از کسب و کارها برای ایجاد فروش بیشتر استفاده می‌شود، و بله، کار می‌کند! یادم می‌آید که به دلیل تخفیف، دو لپ‌تاپ را هم‌زمان خریدم (فقط به یکی نیاز داشتم).

همچنین، یک بار یک سیم‌کارت با اینترنت عالی خریدم و در یک معامله بزرگ خدمات اینترنتی مشترک شدم (حتی زمانی که دستگاه مناسبی برای استفاده از آن نداشتم) فقط به دلیل پاداش‌های اضافه‌شده.

افرادی که اکنون به محصولات شما نیاز ندارند، ممکن است همچنان آن را برای عزیزانشان بخرند یا آن را ذخیره کنند - فقط به دلیل پیشنهادهای تخفیف شما. مردم دوست ندارند معاملات ویژه را از دست بدهند.

هر بار که می‌خواهید فروش بیشتری داشته باشید و مشتریان جدیدی به دست آورید، باید یک پیشنهاد جایزه به محصول یا خدمات خود اضافه کنید.

حتی اگر یک کسب و کار ارائه خدمات به مهمان مثل هتل دارید، می‌توانید یک سرویس رایگان (مانند ماساژ، نوشیدنی، اینترنت رایگان، باشگاه ورزشی رایگان و غیره) به بسته‌های خود اضافه کنید.

گاهی اوقات، قیمت بسته‌های شما ممکن است حتی خدمات رایگان را پوشش دهد، اما مردم معمولاً از خرج کردن پول رضایت دارند و زمانی که احساس می‌کنند برای یک سرویس عالی هزینه کمتری پرداخت کرده‌اند، قدردانی می‌کنند.

چنین احساساتی فروش بیشتری را جذب می‌کند و تمایل به حفظ مشتریان دارد.

 

نتیجه

فروش بیشتر محصول تنها به کیفیت محصول بستگی ندارد. عواملی مانند قیمت، دعوت به عمل، تنوع، خدمات مشتری، تخفیف‌ها و بازاریابی نیز بر فروش شما تأثیر می‌گذارد.

برای کسب سود بیشتر، تنها کاری که واقعاً باید انجام دهید این است که روی هر یک از این عوامل مثبت عمل کنید و درعین‌حال مشتریان هدف خود را در نظر بگیرید.

  دوره «پنجاه و دو مورد از بهترین توصیه‌های فروش»

دوره «پنجاه و دو مورد از بهترین توصیه‌های فروش»

آیا تابه‌حال شده آرزو کنید که مجموعه‌ای از نکات مفید, در زمینه فروش و پیدا کردن مشتری داشته باشید تا بتونید با این مجموعه به فروشنده موفق‌تری تبدیل بشید؟

در این دوره، مایلز کرافت، مربی و مشاور حرفه‌ای فروش، تکنیک‌های عملی و ترفندهای قابل فهم در ارتباط با خوشحال کردن مشتری، بهره‌وری بیشتر از زمان، جلوگیری از اشتباهات رایج و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

در این دوره بیش از 50 ترفند متفاوت, گردآوری شده که هرکدام نکته خاص خودش را دارد؛ شما می‌توانید با به‌کارگیری توصیه‌ای که به شرایطتان می‌خورد, دانش فروشندگی و جذب مشتری خود را ارتقاء ببخشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)