تماس با ما
18:00 - 09:00
روش‌های هوشمندانه برای دریافت کامنت (نظرات) بیشتر در اینستاگرام
۱۴۰۰-۰۲-۰۲ 0

اگر شما معتاد اینستاگرام نباشید، ممکن است یک یا دو روز به حسابتان سر نزنید و زمانی که تازه فید اینستاگرام خودتان را چک می‌کنید، متوجه شوید که برخی از پست‌ها چند دقیقه پیش به اشتراک گذاشته‌شده‌اند، درحالی‌که ممکن است پست‌های دیگر مربوط به چند روز گذشته باشند. فکر می‌کنید علت این موضوع چیست؟

در این مقاله نکاتی در مورد چگونگی به اشتراک‌گذاری جذاب‌ترین پست‌های ممکن برای دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام را مطرح می‌کنیم که به شما کمک می‌کند در فید اینستاگرام بالاتر رفته و فالوورها پست شمارا زودتر مشاهده کنند.

 

۱- برای دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام حساب خود را عمومی کنید
مطمئن شوید که فالوورهای جدید با ورود به حساب شما می‌توانند پست‌های شمارا مشاهده کنند. به پروفایل خود بروید، روی نماد چرخ‌دنده تنظیمات در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و گزینه حساب خصوصی را خاموش‌کنید.

 

۲- نوتیفیکیشن حسابتان را روشن کنید
نوتیفیکیشن را روشن کنید تا بتوانید به‌سرعت به نظرات فالوورهای خود پاسخ دهید یا آن‌ها را لایک کنید. فراموش نکنید هرچه کاربران با حساب شما تعامل بیشتری داشته باشند، احتمال مشاهده محتوای شما در فید آن‌ها بیشتر خواهد بود.
به پروفایل حساب اینستاگرام خود و قسمت تنظیمات در گوشه سمت راست بالا بروید، روی تنظیمات نوتیفیکیشن و یا اعلان‌ها ضربه بزنید و انتخاب کنید که چه فعالیت‌هایی به شما اطلاع داده شود.

 

برای داشتن کامنت بیشتر اینستاگرام محتوای جذاب پست کنید

۳- برای داشتن کامنت بیشتر اینستاگرام محتوای جذاب پست کنید
کاربران رسانه‌های اجتماعی درباره محتوایی که برایشان جالب نیست، نظر نمی‌دهند. بنابراین مسئولیت مدیریت زمان‌بندی و ویرایش پست‌ها را به فرد دیگری واگذار کنید. همچنین با کمک افراد بیشتری می‌توانید عکس‌ها، فیلم و ایده‌های جذابی تهیه کنید تا پست‌های شما همچنان در فید کاربران نمایش داده شود.

۴- از تقویم محتوایی استفاده کنید
زمانی پست بگذارید که بازخورد بهتری دارد و هرروز در آن بازه زمانی محتوا پست کنید. توصیه می‌کنیم بیش از یک‌بار در روز پست نگذارید. فراموش نکنید زمان‌بندی عامل مهمی در الگوریتم اینستاگرام است، مراقب باشید پست‌های اول روز را از دست ندهید. یک مدل تقویم محتوای رسانه اجتماعی تهیه کنید و هر آنچه را که در سایر پلتفرم‌ها به اشتراک می‌گذارید ثبت کنید تا در آینده محتوای تکراری پست نکنید.

 

حتماً بخوانید!  سئو چیست و چرا دارای اهمیت است؟

۵- یک مسابقه بین فالوورهای خود برگزار کنید
یک روش سرگرم‌کننده و آسان برای جلب‌توجه فالوورها به پست و دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام برگزاری مسابقه است. شما می‌توانید در اینستاگرام برای مسابقه تبلیغ کنید. سپس از کاربران بخواهید برای شرکت در قرعه‌کشی برای پست شما کامنت بگذارند. می‌توانید مسابقه خود را به یک کمپین یک‌هفته‌ای تبدیل کنید، که کاربران هرروز باید در مورد پست شما نظر دهند. حتی می‌توانید محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) را در مسابقه خود قرار دهید و از فالوورها بخواهید که عکس‌های خود ارسال کنند و شمارا تگ کنند.

 

از حساب‌های پرطرفدار بخواهید که برند شمارا تبلیغ کنند

۶- از حساب‌های پرطرفدار بخواهید که برند شمارا تبلیغ کنند
این روشی سرگرم‌کننده برای اشتراک‌گذاری محتوای تازه در اینستاگرام و همکاری با افراد تأثیرگذار درزمینهٔ مرتبط با کسب‌وکار شماست. تبلیغات در استوری همچنین یک روش هوشمند برای ایجاد تعامل بیشتر هستند. یک کاربر تأثیرگذار به مدت یک روز در استوری خود در مورد برند شما محتوا تولید می‌کند و از دیدگاه خودش برای مخاطبانی که دارد بازاریابی می‌کند. معمولاً برای روش takeover می‌توانید با این افراد همکاری کنید:
• همکار
• اینفلوئنسر
• سازمان دیگری در حیطه کاری شما
درصورتی‌که این روش به‌درستی انجام شود، فالوورهای صفحه شما بیشتر می‌شوند و لایک و کامنت بیشتری هم دریافت می‌کنید.

 

۷- از فالوورهای خود بخواهید در مورد پست شما نظر دهند
یک روش ساده برای برخورداری از کامنت بیشتر اینستاگرام درخواست مستقیم از فالوورها است. محتوایی را به اشتراک بگذارید و از کاربران بخواهید به سؤال شما پاسخ دهند یا دوستان و همکاران خود را در کامنت تگ کنند. این یک روش سرگرم‌کننده و آسان برای تعامل با فالوورها است و به شما برای دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام کمک می‌کند.

 

حتماً بخوانید!  آشنایی با انواع بازاریابی ویدئویی برای کسب‌وکارها در سال 2021

۸- محتوای خنده‌دار، شگفت‌انگیز و جالب‌توجه پست کنید
عوامل مؤثر در وایرال شدن محتوا مطالعه شده است و به این نتیجه رسیده‌اند که برخی از پست‌های وایرال احساسات زیادی را در کاربران برمی‌انگیزد. ازجمله متداول‌ترین پست‌هایی که وایرال می‌شود، آن‌هایی هستند که بیننده را متعجب می‌کنند و کنجکاوی فالوورها را برمی‌انگیزانند. محتواهایی که باعث ایجاد حس شادی در مخاطب می‌شوند نیز از رایج‌ترین موارد هستند. بنابراین در مورد محتوایی که می‌توانید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید فکر کنید تا باعث تحریک احساسات مردم شده و نظر بدهند.
آیا محتوایی در مورد یک واقعیت شگفت‌انگیز، یک‌لحظه زیبا یا یک‌روند جالب صنعتی وجود دارد که در صفحه‌تان پست کنید؟ نیازی نیست این محتوا حتماً در مورد برند شما باشد، بلکه محتوای عمومی که برای کاربران جالب‌توجه باشد، احتمالاً نظرات بیشتری برایشان گذاشته می‌شود.

 

پست کردن ویدیو

۹- پست کردن ویدیو
زمانی که کاربران در اینستاگرام صرف تماشای ویدیو می‌کنند، افزایش‌یافته است. از ویدیو بیشتری استفاده کنید تا فالوورهای شما اسکرول فید صفحه خود را متوقف کرده و ویدیوی شمارا تماشا کنند. البته اطمینان حاصل کنید که ویدیوی جذابی باشد. مخاطبان شما به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی علاقه بیشتری به محتوای ویدیویی دارند. بنابراین اگر ویدیو جالبی به اشتراک بگذارید و از بینندگان بخواهید برای شما کامنت بگذارند، به‌احتمال‌زیاد آن‌ها این کار را انجام می‌دهند.

 

۱۰- از هشتگ های مربوطه استفاده کنید
وقتی پست خود را با هشتگ مرتبط و محبوب اینستاگرام منتشر کنید، در قسمت جستجو آن هشتگ ها و صفحه اکسپلور کاربران دیگر ظاهر می‌شوند. در واقع، پست‌هایی که حداقل دارای یک هشتگ هستند معمولاً بیش از ۱۲٪ تعامل بیشتری کسب می‌کنند. اینفلوئنسرها و کاربران علاقه‌مند ممکن است محتوای شما در مورد موضوعات موردعلاقه خودشان را مشاهده کنند و کامنت بگذارند. حتی می‌توانید برخی از استراتژی‌های بالا را برای ایجاد تعامل بیشتر با آن‌ها ترکیب کنید.
شما می‌توانید تا ۳۰ هشتگ بگذارید، از هشتگ های مربوط به صنعت یا محتوای خود استفاده کنید تا نظر کاربران جدید را جلب کنید.

 

حتماً بخوانید!  10 دلیل واضح برای نیاز شما به بازاریابی دیجیتال

۱۱- به نظرات دریافتی پاسخ دهید
درست مانند سایر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی، پاسخ دادن به نظرات می‌تواند به مخاطب شما احساس بهتری دهد و علاقه او به تعامل بیشتر را تحریک کند. وقتی کاربران در پاسخ کامنت خود، نظری دریافت می‌کنند ممکن است موضوع بحث را ادامه دهند.
علاوه بر این وقتی دیگران می‌بینند شما به نظرات پاسخ می‌دهید، به‌راحتی در مورد پست نظر می‌دهند تا در بحث شرکت کرده یا در مورد پست شما سؤال بپرسند.

 

از شکلک‌های مربوطه در کپشن استفاده کنید

۱۲- از شکلک‌های مربوطه در کپشن استفاده کنید
درحالی‌که هشتگ ها برای نمایش پست شما در بخش جستجوها مناسب هستند، ایموجی توجه کاربران را به کپشن شما جلب می‌کند. توجه بیشتر به کپشن شما به معنای جذابیت بیشتر برای کاربر، دریافت لایک و کامنت بیشتر اینستاگرام است.
هنگام استفاده از ایموجی، اطمینان حاصل کنید که با محتوای شما تناسب داشته باشد. دو الی سه شکلک می‌تواند زیبا و جالب باشد، اما در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید.

 

تعامل، معیار اساسی در دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام است
افزایش لایک، بازدیدهای ویدیو و کامنت بیشتر اینستاگرام عوامل مهمی هستند، چون بر نمایش پست شما در فید تأثیر می‌گذارند. علاوه بر این، اگر کاربران بسیاری با پست‌های شما ارتباط برقرار کنند، محتوای شما در صفحه اکسپلور قرار می‌گیرد، بنابراین این روش‌ها را برای برخورداری از کامنت بیشتر اینستاگرام امتحان کنید.
در قسمت نظرات برای ما بنویسید که شما از چه ایده‌های دیگری برای دریافت کامنت بیشتر استفاده می‌کنید.

منبع: سایت هاب اسپات

پیام بگذارید

آرشیو