داستان‌سرایی دیجیتال و تأثیر آن بر کمپین‌های آنلاین شما

داستان‌سرایی دیجیتال و تأثیر آن بر کمپین‌های آنلاین شما

هنگامی‌که یک کمپین بازاریابی را آغاز می‌کنید، می‌خواهید بهترین بازده سرمایه‌گذاری را داشته باشید و نتیجه نهایی خود را به حداکثر برسانید.

برای اینکه پیام شما برجسته و جلب‌توجه کند، باید خلاق و مبتکر باشید.

اگرچه داستان‌سرایی برای همه مشکلات بازاریابی راه درمان نیست،

اما اگر به‌طور مناسب و استراتژیک استفاده شود، می‌تواند به نتایج تلاش‌های تبلیغاتی شما سرعت ببخشد.

در این مقاله، ما در مورد چگونگی تأثیر داستان‌سرایی دیجیتالی بر استراتژی تبلیغاتی شما بحث خواهیم کرد

و به برخی از نمونه‌های موفق (و نه‌چندان موفق) نگاهی می‌اندازیم.

 

مقدمه‌ای بر داستان‌سرایی دیجیتال

انسان‌ها به‌طور غریزی به سمت داستان‌ها کشیده می‌شوند. انسان‌ها داستان‌ها را راحت‌تر از آمار به خاطر می‌سپارند.

داستان‌ها می‌توانند احساسات را برانگیزند، علاقه را برانگیزند و مخاطب را به سمت عمل سوق دهند.

وقتی یک نام تجاری با موفقیت یک روایت منسجم را پیرامون خود شکل می‌دهد، راحت‌تر می‌تواند در ذهن مخاطبان خود بماند.

داستان‌سرایی دیجیتال می‌تواند اشکال مختلف داشته باشد.

برخی از برندها، مانند کوکاکولا و IKEA، به دلیل روایات مربوط به آن‌ها مترادف محصولات خود هستند.

به‌عنوان‌مثال، یک بطری کوکاکولا فقط یک نوشیدنی نیست. احساس اجتماع را تقویت می‌کند.

آگهی ویدیویی کلاسیک 1971، " من می‌خواهم کوکاکولا بخرم "، شامل گروه بازیگران بین‌المللی از نوشیدنی‌های کوکاکولا است

که برای به اشتراک گذاشتن عشق و خوشبختی با جهان می‌خوانند. روایتی که تقریباً با گذشت 50 سال، هنوز جزء لاینفک این برند است.

بااین‌حال، داستان‌سرایی فقط یک تکنیک برای ایجاد محتوا نیست. همچنین در مورد داستان‌هایی است که مشتریان شما قبلاً می‌گویند.

به‌عنوان‌مثال، IKEA یک رویکرد صمیمی برای درک مشتریان خود دارد.

کارکنان برای مشاهده و جمع‌آوری اطلاعاتی که می‌تواند با خریداران آینده به اشتراک گذاشته شود، از خانه‌های مردم بازدید می‌کنند.

تکنولوژی نیاز به داستان را تغییر نداده است. در عوض، رسانه‌ها و فرم‌های جدیدی را برای این استراتژی بازاریابی اثبات‌شده، ارائه کرده است.

تصاویر، فیلم‌ها، رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های تعاملی، برنامه‌های تلفن همراه و حتی بازی‌ها ازجمله کانال‌هایی هستند که برندها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

  بیشتر بخوانید: کمپین ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه کار می‌کند   چرا کمپین‌های آنلاین شما باید شامل داستان‌سرایی باشد

چرا کمپین‌های آنلاین شما باید شامل داستان‌سرایی باشد

دلایل عملی وجود دارد که عناصر داستان‌سرایی را در کمپین‌های بازاریابی خود قرار دهید.

در وهله اول، همان‌طور که قبلاً به آن پرداخته‌ایم، داستان‌ها با برند شما همدلی ایجاد می‌کنند.

با ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان خود، می‌توانید شروع به ایجاد یک جامعه وفادار از مشتریان کنید.

داستان‌سرایی برای افزایش آگاهی از برند نیز مؤثر است. اگر به تبلیغات "ویروسی" نگاه کنید،

متوجه خواهید شد که بسیاری از آن‌ها نوعی داستان را شامل می‌شوند.

گفتن داستان‌های جالب می‌تواند به شما کمک کند تا توجه مخاطبین را با بازه‌های توجه کوتاه‌مدت افزایش دهید.

سرانجام، همان‌طور که قبلاً بیان کردیم، داستان‌ها معمولاً بیشتر از حقایق و ارقام اصلی به‌یادماندنی هستند.

ترکیبی از این روند با توانایی داستان‌ها برای استفاده از احساسات مخاطبان شما، دستورالعمل کاملی برای افزایش دسترسی و شناخت برند شما است.

 

4 نکته کلیدی برای استفاده از داستان‌سرایی دیجیتال در کمپین‌های خود

حال که می‌دانید داستان‌سرایی دیجیتالی چگونه می‌تواند بر کمپین‌های شما تأثیر بگذارد، گام بعدی این است که نحوه استفاده مؤثر از آن را بیاموزید.

اگرچه رسانه‌ها، قالب‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای این تکنیک استفاده کنید،

این نکات صرف‌نظر از مسیری که می‌خواهید انتخاب کنید، مفید هستند.

  هویت برند خود را برای ایجاد آگاهی و به رسمیت شناختن سازگار نگه‌دارید

1- هویت برند خود را برای ایجاد آگاهی و به رسمیت شناختن سازگار نگه‌دارید

یکی از مهمترین گام‌ها برای گنجاندن داستان‌سرایی به‌عنوان بخشی از تلاش‌های بازاریابی شما،

حفظ هویت برند شما در تمام کانال‌هایی است که برای دسترسی به مخاطبان خود استفاده می‌کنید.

داستان‌های شما باید مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های شمارا در مرکز خود داشته باشند و در همه کمپین‌های تبلیغاتی شما به‌راحتی قابل‌تشخیص باشند.

مثال قبلی ما از کوکاکولا این مفهوم را کاملاً نشان می‌دهد. اگر تبلیغات "برای نژاد بشر" در سال 2020 را با تبلیغ " من می‌خواهم کوکاکولا بخرم " مقایسه کنید،

چندین شباهت ازجمله تأکید بر تنوع و اجتماع را مشاهده خواهید کرد.

هنگام راه‌اندازی کمپین جدید، بیانیه مأموریت برند خود را مرور کنید.

به دنبال راه‌هایی برای ایجاد روایت‌های به‌موقع باشید که ارزش‌های اصلی شمارا در خط مقدم نگه‌داشته

و درعین‌حال سعی کنید با لحن و سبک بصری محتوای گذشته مطابقت داشته باشید.

 

2- برانگیختن احساسات برای جذب مخاطب خود

مهم‌ترین عنصر یک داستان، احساسات است. این همان چیزی است که بین مخاطبان و برند شما ارتباط ایجاد می‌کند.

برای آن‌ها مهم است که احساس کنند بخشی از فرایند هستند تا بتوانند در نتیجه داستان شما سهیم باشند.

یکی از راه‌های انجام این کار، ایجاد شخصیت مناسب است، مخاطبی که می‌تواند خود را در آن ببیند و داستان شمارا با صدای خود بیان کند.

روایت‌هایی که بر اساس شخصیتی ساخته‌شده‌اند که مشتریان می‌توانند آن‌ها را تشخیص دهند،

واکنش‌های احساسی را از طرف آن‌ها تقویت می‌کند. نماینده‌ای از مشتریان واقعی، یک راه جایگزین برای دستیابی به این هدف است.

گزینه دیگر این است که زمینه‌ای را برای مخاطبان فراهم آورید که در آن برند شمارا درک کنند.

به اشتراک گذاشتن محتوای پشت‌صحنه کارمندان یا تیم شما راهی مؤثر برای این کار است.

این نکته حائز اهمیت است که مردم در سفر شما همراه می‌شوند، در غیر این صورت تنها چیزی که دارید یک محصول بدون چهره است.

برای پیشبرد این مفهوم، داستان چگونگی ایجاد نام تجاری خود را به اشتراک بگذارید.

توضیح "چرا" پشت‌صحنه محصولات یا خدمات شما می‌تواند به نمایش هدف شرکت شما کمک کند،

مهم است زیرا بسیاری از مشتریان این روزها بیشتر به خرید از شرکت‌هایی که ارزش‌های خود را به اشتراک می‌گذارند، اهمیت می‌دهند.

  پیشنهاد عالی: چگونه یک کمپین فروش را مدیریت کنیم   کمپین‌های داستان‌سرایی خود را آزمایش کرده و اصلاح کنید تا آن‌ها را مؤثرتر کنید

3- کمپین‌های داستان‌سرایی خود را آزمایش کرده و اصلاح کنید تا آن‌ها را مؤثرتر کنید

مانند هر چیز دیگری، داستان‌سرایی به تمرین نیاز دارد.

بهترین راه برای اطمینان از اینکه کمپین‌های شما در مسیر صحیح قرار دارند، پیاده‌سازی استراتژی آزمایش است.

دو نوع آزمایشی که می‌توانید برای کمپین‌های خود استفاده کنید عبارت‌اند از:

تست A/B این روش شامل ایجاد دو نسخه متفاوت از کمپین شما با کمی تغییرات است.

سپس هر دو را رها کرده و آن‌ها را زیر نظر می‌گیرید تا ببینید کدام‌یک عملکرد بهتری دارد.

گروه‌های متمرکز، شامل جذب افراد از مخاطبان هدف شما برای مشاهده کمپین‌های شما و به اشتراک گذاشتن بازخورد است.

شما می‌توانید داوطلبان را به محل کار خود بیاورید یا پیشنهاد دهید که درازای وقت آن‌ها به شرکت‌کنندگان حقوق پرداخت کنند.

اگر از چند رسانه برای توزیع کمپین خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که محتوای خود را برای سیستم‌عامل‌های مختلف نیز آزمایش و بهینه‌سازی کرده‌اید.

  یک مطلب کابردی: چگونه یک کمپین بازاریابی وایرال طراحی کنید  

4- از تنظیم لحن اشتباه و بیگانگی مخاطبان خود اجتناب کنید

درحالی‌که یک استراتژی بازاریابی می‌تواند بسیار مؤثر باشد، داستان می‌تواند به‌راحتی اشتباه برداشت شود.

به‌عنوان‌مثال، کمپین نیوآ با عنوان "سفید پاکی است" پس از واکنش شدید رسانه‌های اجتماعی به تبلیغات نژادپرستانه به‌سرعت متوقف شد.

به همین ترتیب، تبلیغات رینگو استار اولدزموبیل تلاشی بود برای هدف قرار دادن مخاطبان جوان به دلیل رقابت قوی.

در عوض، این کمپین درنهایت پایگاه مشتری ثابت برند خود را از بین می‌برد و باعث می‌شود احساس کنند قدیمی شده‌اند.

همچنین نتوانست برای کاربران جوان‌تر مورد استقبال قرار گیرد.

اجتناب از به کار بردن لحن اشتباه نیز بسیار مهم است. شما می‌توانید به مسائل بحث‌برانگیز یا حساس بپردازید،

اما به خاطر داشته باشید که اکثر مردم نظرات و احساسات قوی در مورد چنین موضوعاتی خواهند داشت.

اگر به‌عنوان فردی بی‌احساس یا بی‌تفاوت به نظر برسید، ممکن است مخاطب خود را بیگانه کنید.

تناقض با خود یا دروغ‌گویی آشکار نیز از اشتباهات بزرگ است. با دسترسی به اینترنت، هر کس می‌تواند کمپین‌های شمارا بررسی کند.

می‌توانید اطمینان داشته باشید که همه موارد کلاه‌برداری کشف‌شده و اعتبار شمارا به‌شدت کاهش می‌دهد.

سرانجام، اگر تابه‌حال فیلمی را دیده‌اید که در آن احساسات بازیگران ساختگی به نظر می‌رسید،

از قبل اشتباه دیگری را می‌دانید که باید از آن اجتناب کنید. داستان‌های خود را معتبر و واقعی جلوه دهید در غیر این صورت مخاطبان خود را حذف می‌کنید.

 

نتیجه‌گیری

داستان‌سرایی دیجیتالی راهی را برای برندها ایجاد می‌کند تا ارتباطات قوی‌تری با مخاطبان خود برقرار کنند، اما استفاده مؤثر از این استراتژی نیاز به تمرین دارد.

با درک اولیه مشتریان خود، می‌توانید روایاتی ایجاد کنید که برای آن‌ها طنین‌انداز باشد و احساسات آن‌ها را برای ایجاد وفاداری جلب کند.

از بسترهای مختلف دیجیتالی برای به اشتراک گذاشتن کمپین‌های خود با صدایی مطابق با رسالت و ارزش‌های خود استفاده کنید.

آیا از داستان‌سرایی دیجیتالی در کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی خود استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را در قسمت نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید!

 

دوره هنر داستان‌سرایی برای کمپین‌های تبلیغاتی

دوره هنر داستان‌سرایی برای کمپین‌های تبلیغاتی

«داستان‌سرایی» به یک واژه محبوب سازمانی تبدیل شده است. از کارگردانان خلّاق گرفته تا تبلیغ نویس ها، به نظر می‌رسد این روزها همه داستان‌سرا باشند و حقیقت این است که حق با آن‌ها است.

همهٔ ما داستان‌سرا هستیم. اما تعداد اندکی از ما داستان ساز هستیم، یعنی بتوانیم نه‌تنها ساختار یک داستان را درک کنیم بلکه شخصیت برند را به افرادی که از آن استفاده می‌کنند، انتقال دهیم.

در این دوره، استفان موماو ساختار داستان را به‌صورت کلی ترسیم نموده و از برپایی کارزارهای تبلیغاتی واقعی بهره می‌گیرد تا چگونگی ایجاد پل عاطفی بین برند و مشتری از طریق هر یک از عناصر داستان را نشانتان دهد.

وی نشان می‌دهد که چگونه هر یک از بخش‌های داستان در قالب بخش‌های تبلیغاتی مختلفی درمی‌آیند که افراد خلاق در کارزارهای واقعی از آن‌ها استفاده می‌کنند (مثل تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات چاپی، وب‌سایت‌ها و محتوای اجتماعی).

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دوره همین‌الان اینجا را کلیک کنید.

     

دیدگاه کاربران (0)