16 سؤال ضروری مربی کسب و کار از مشتریان

16 سؤال ضروری مربی کسب و کار از مشتریان

اگر تابه‌حال با مربی حرفه‌ای کارنکرده‌اید، ممکن است فکر کنید که وظیفه آن‌ها این است که پاسخ‌های تمام مشکلات زندگی‌تان را به شما بدهند.

در حقیقت، وظیفه مربی این است که شمارا در تصمیم‌گیری‌های شخصی راهنمایی کند و شمارا نسبت به اقدام‌هایتان مسئول بداند.

یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که مربیان می‌توانند مشتریان خودرا به خوبی راهنمایی کنند، این است که یاد بگیرند چگونه سؤالات صحیح را از مشتریان خود بپرسند.

این سؤالات کمک می‌کنند افراد از منظر دیگری به وضعیت خود نگاه کنند، و آن‌ها را برای رسیدن به موفقیت تشویق می‌کنند.

در ادامه این مقاله 16 سؤال قدرتمند کوچینگی را برای شما آورده‌ایم که تمام مربیان کسب‌وکار می‌توانند در جلسات بیزینس کوچینگ آن‌ها را از مشتریان خود بپرسند

و آن‌ها را به سمت رشد و پیشرفت و رسیدن به اهدافشان هدایت کنند.

  سؤال در مورد بیزینس کوچینگ - چه چیزی مانع موفقیت شما می‌شود؟ 1- چه چیزی مانع موفقیت شما می‌شود؟

اگر بتوانید موانع زندگی‌تان را بشناسید و نام ببرید می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید.

زندگی و شغل مملو از موانع است و نام بردن از موانع شخصی، شغلی یا رابطه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا برای حل یا کاهش اندازه مانع فکر کنید.

با گفتگو و مربیگری، ممکن است متوجه شوید که این یک مانع واقعی نیست و می‌توانید راهی روبه‌جلو پیدا کنید.

2- آیا می‌توانید بیشتر به من بگویید؟

"بیشتر به من بگویید" یک نمونه عالی از یک سؤال پیگیری چندوجهی است که هرگز ناامیدکننده نیست.

ساده و درعین‌حال قدرتمند است. وقتی به‌طور واقعی از او سؤال می‌شود،

این نشان‌دهنده علاقه شما به داستان مشتری است و فضا و ایمنی روانی را برای او فراهم می‌کند تا نظر خود را بیان کنند.

علاوه بر این، این یک روش خوب برای به چالش کشیدن مشتری است که عمیق‌تر به موضوع فکر کند.

  بیشتر بخوانید: چند نوع کوچینگ وجود دارد   3- اگر این قدم را برندارید چه اتفاقی می‌افتد؟

این سؤال در موردعلاقه مشتری است. وقتی از این سؤال استفاده می‌کنیم، به‌جایی که باید باشیم، می‌رسیم.

هسته اصلی چالش، تردیدی است که شخص تجربه می‌کند. گاهی مشتری نمی‌تواند به این سؤال پاسخ دهد.

این به ما می‌گوید که باید جایی که هستیم (بعضی‌اوقات، به معنای واقعی کلمه و از نظر جسمی) بنشینیم و دوباره از او سؤال کنیم.

4- موفقیت چگونه به نظر می‌رسد؟

این سؤال را بپرسید زیرا به مشتری کمک می‌کند تا متوقف شود و شروع به تجسم آنچه می‌خواهد و در زندگی خود می‌بیند، کند.

هر چه پیرتر می‌شویم، رؤیاهای ما متوقف می‌شوند. با این سؤال مشتری با اشتیاق آنچه را می‌خواهد کشف کند،

بیان می‌کند و برای رسیدن به چیزی که می‌خواهد، تلاش می‌کند. اقدام برای تعیین هدف بسیار مهم است.

  پنج چرایی یا دلایل شما چه هستند؟ 5- پنج چرایی یا دلایل شما چه هستند؟

پرسیدن در مورد پنج دلیل آن‌ها بسیار ساده و درعین‌حال بسیار قدرتمند است، به‌طوری‌که ریشه اصلی هر آنچه را که با آن روبرو هستند، مشخص می‌شود.

در دو یا سه پاسخ اول به این سؤال، مربیان کمک می‌کنند و پاسخ آگاهانه می‌دهند، چیزی که آن‌ها سال‌ها یا شاید حتی دهها سال طول کشیده تا به آن‌ها پی ببرند.

هرچه عمیق‌تر شویم، به دلایل واقعی پی خواهیم برد.

6- به چه چیزی بیشتر افتخار می‌کنید؟

از مشتری‌های خود بخواهید لحظاتی را که بیشتر از همه به آن‌ها افتخار می‌کنند، در نظر بگیرند. این سؤال معمولاً سیل کمک‌ها و دستاوردهای مثبت را آزاد می‌کند و ارزش شخصی را دوباره تأیید می‌کند.

شناخت ارزش منحصربه‌فرد و شناسایی زمینه‌هایی که در آن ایجاد تغییر کرده‌اید باعث افزایش اعتمادبه‌نفس، تحریک اقدامات مثبت و بازگشت انرژی به کار و یا اهداف شما می‌شود.

  پیشنهاد ویژه: بیزینس کوچ، مشاور کسب‌وکار نیست   7- چه می‌خواهید؟

از همه مشتریان مربیگری خود بپرسید از شما به‌عنوان مربی چه انتظاری دارند. سپس به آن‌ها بگویید که اینجا هستید تا به آن‌ها کمک کنید نقشه راهشان را ترسیم کنند.

مبانی پیشرفت مبتنی بر عملکرد هرگز دشوار نیست وقتی با آنچه آن‌ها درباره آن علاقه دارند شروع کنید. سپس به آن‌ها کمک کنید تا با تمرکز، آرامش و تعادل بیشتری قدم بردارند.

8- برای حل مسئله چه‌کاری انجام داده‌اید؟

بعدازاینکه مشتری مشکل خود را توصیف می‌کند، از آن‌ها بخواهید "یکی دو مورد از اقداماتشان را برای حل مشکل بیان کنند؟"

این سؤال همچنین برای پیگیری بیشتر است: "چرا فکر می‌کنید این روش کار نکرد؟" یا، "اگر مجبور باشید این کار را متفاوت انجام دهید، چگونه آن را انجام می‌دهید؟"

این سؤالات انعکاسی اغلب می‌تواند به یک‌لحظه "آهان متوجه شدم" منجر شود و مشتری مشکل خود را حل کند.

  سؤال در مورد بیزینس کوچینگ - برای رسیدن به هدف خود چه می‌کنید؟ 9- برای رسیدن به هدف خود چه می‌کنید؟

بیشتر مشتری‌ها با اهداف بزرگی نزد مربی می‌روند که سال‌هاست آن‌ها را داشته‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند آن‌ها را محقق کنند.

بنابراین، این سؤال را از آن‌ها بپرسید: "شما برای رسیدن به این هدف که برای شما بسیار مهم است، چه اقدامی انجام داده‌اید؟"

این سؤال ارزشمند است زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تشخیص دهند که هر روز تصمیماتی را بگیرند که تعیین می‌کند امیدهایشان به واقعیت تبدیل می‌شود یا خیر.

10-اگر مانع اصلی سر راه شما وجود نداشت، زندگی شما چگونه به نظر می‌رسید؟

این سؤال قدرتمند به فرد امکان می‌دهد تا از پس هر مانعی که مانع رسیدن او به اهدافش می‌شود، برآید. برای بیشتر مردم، ترس بزرگ‌ترین مانع است. آن‌ها چنان در آن فضا گیر می‌کنند که فکر می‌کنند چاره‌ای نیست.

مجبور کردن آن‌ها به بیان کلامی که بدون این چالش چه احساسی دارند، به مغز آن‌ها اجازه می‌دهد تا شکاف را برطرف کرده و آن‌ها برای یافتن راه‌حل قدم بردارند.

11- در حال حاضر بیشتر به چه چیزهایی نیاز دارید؟

در بسیاری از مواقع، مردم در بررسی مهم‌ترین موارد ناکام می‌مانند. این سؤال "اکنون بیشتر به چه چیزهایی نیاز دارید؟"

قدرتمند است، زیرا به فرد کمک می‌کند تا مهم‌ترین مورد را که نیاز به توجه فوری دارد، در اولویت قرار دهد. همه ما زمان محدودی داریم، بنابراین تمرکز کردن و تأکید بر رفع بیشترین نیازها

و همچنین ترسیم ترتیب نیازها از مهم‌ترین به کم‌اهمیت‌ترین بسیار حیاتی است.

12- بعد از موفقیت، همه‌چیز چگونه خواهد بود؟

بعد از موفقیت، همه‌چیز چگونه خواهد بود؟ چه احساسی خواهید داشت؟

سؤال درباره آینده یا رویای آینده دو چیز دارد: به شما کمک می‌کند آنچه را که واقعاً از یک موقعیت می‌خواهید مشخص کنید ومغز خود را فریب دهید تا احساس کند به هدف خود رسیده‌اید.

وقتی احساس خود را بعد از انجام این کار تجسم می‌کنید، احساس می‌کنید انجام این کار آسان است.

13- مهم‌ترین چیز در دنیا برای شما چیست و چرا؟

باکمال تعجب، اکثر مشتریان این سؤال را هرگز از خود نپرسیده‌اند و برای کشف حقیقت باید به درون خود رجوع کنند.

این ارزشمندترین آگاهی است که فرد می‌تواند در مورد خود داشته باشد، زیرا موتور اصلی ذاتی اوست و زمانی که در همه زمینه‌های زندگی شناخته‌شده و مورداحترام قرار می‌گیرد،

مسیر سریع‌تری برای رسیدن به موفقیت پایدار سر راهش قرار می‌گیرد.

چه چیزی برای شما مهم است؟ 14- چه چیزی برای شما مهم است؟

این سؤال ارزش اصلی شخص را مشخص می‌کند. مشتریان اغلب مکث طولانی می‌کنند و آن‌ها برای شناسایی و درک موضوع موردنظر جستجو می‌کنند. این سؤال فوق‌العاده قدرتمند است.

زیرا ما اغلب روش‌های عملیاتی داریم، اما اغلب اصول زیربنایی را که ما را هدایت می‌کند، دنبال نمی‌کنیم. غالباً، پاسخ‌ها و اقدامات ما توسط آنچه برای آن ارزش قائل هستیم ایجاد می‌شود.

15- خب که چی؟

اغلب بپرسید، " خب که چی؟" به مشتری که در چیزی گیرکرده است، ازنظر احساسی بر او تأثیر می‌گذارد. معمولاً مشتری مدتی طول می‌کشد تا پاسخ دهد و می‌فهمد که بدترین اتفاقی که می‌تواند بیفتد خیلی بد نیست.

در مواقعی دیگر، این تشخیص وجود دارد که وقتی آن‌ها کلمات را برای نتایج احتمالی بیان می‌کنند، فضایی برای اقدام کردن وجود دارد، حتی فقط یک‌قدم کوچک، برای بهبود وضعیت آن‌ها.

16- چرا نه؟

تغییر مقاومت ایجاد می‌کند. خیلی اوقات، این مقاومت خود تحمیل‌شده است. پاسخ دادن به "چرا من نمی‌توانم، چرا نمی‌خواهم، چرا نباید" با "چرا نیست" واکنش آن‌ها را به چالش می‌کشد.

به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از لایه سطحی عبور کنند و به ریشه مقاومت برسند. سپس آن‌ها می‌توانند اصالت، محرک‌ها، اهداف و این چشم‌انداز جدید را برای حرکت به جلو متصل کنند.

 

برنامه یک ساله بیزینس کوچینگ

برنامه یک ساله بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ “Business Coaching”مجموعه مهارت‌هایی است که استعدادها و پتانسیل‌های بالقوه ی فرد را شکوفا می‌کند تا بتواند در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود کارایی و عملکرد بهتری داشته باشد. کوچینگ برای فرد فرصتی محیا می‌کند تا در مسیر محقق کردن اهداف خود گام بردارد و اقداماتی انجام دهد تا به آن‌ها دست یابد.

در برنامه یک ساله بیزینس کوچینگ بر موضوعاتی چون: چگونگی سیستم سازی برای زندگی ایده آل و لذت بخش، ساخت سیستم تفویض اختیار، ساخت سیستم شبکه سازی و ارتباطات، اصول ساخت کسب و کارهای سودآور، تفکر برنده و بازنده در زندگی و کار و روش تغییر الگو، تبدیل تفکرات به نتایج سرشار، سیستم تاثیرگذاری حداکثری برای افزایش درآمد پایدار، ساخت سیستم ثروت سازی بیش فعال، تسلط بر بازی ذهنی، موفقیت در کسب و کار، مهارت های ساخت کسب و کار پرسود جهانی تمرکز می‌شود.

 

دیدگاه کاربران (0)