راهاندازی یک کسبوکار بسیار لذتبخش است! شما شبهای زیادی را بیدار بودهاید و احتمالاً زیاد قهوه نوشیدهاید تا بالاخره همهچیز مرتب شود.
شما آمادگی این را دارید که مردم با نام تجاری یا برند شما ارتباط برقرار کنند ، اما کمی در مورد چگونگی تحقق این امر تردید دارید.
بازاریابی محصول یا خدمات شما و ایجاد تقاضا یکی از بزرگترین چالشهای مشاغل جدید است.
منابع کم ، بودجه کم و کانالهای بازاریابی پولی معمولاً بسیار گران هستند. بنابراین شما باید بهتر شوید!
اینجاست که بازاریابی محتوا میتواند تفاوت بین یک کسبوکار موفق و مشاغلی باشد که برای سرپا ماندن تلاش میکنند.
اگرچه شروع به کار زمان میبرد و شما باید متعهد به انجام مداوم آن در طول زمان باشید اما این یک راهحل کمهزینه است که میتواند به شما در دستیابی به موفقیت کمک کند.
به بیان ساده، بازاریابی محتوا یک استراتژی است که برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند برای جذب مشتریان طراحیشده است.
محتوای ارزشمند میتواند اشکال مختلفی داشته باشد:
• مقالات آموزشی
• کلیپهای ویدئویی
• بولتنها
• وبینارها
• پادکستها
اساساً ، این هر محتوایی است که توانایی جلبتوجه و جذب مخاطب هدف شمارا داشته باشد.
همانطور که مردم از روشهای بازاریابی سنتی ، مانند تبلیغات تلویزیونی (که حتی قبلاً تلویزیون کابلی داشتهاند) بیزار میشوند ،
بازاریابی محتوا بهعنوان راهی جدید برای جذب مخاطب مناسب ظاهر شده است.
Imperfect Produce شرکتی است که مأموریت آن مبارزه با ضایعات یا اضافات مواد غذایی است که دورریز میشوند.
این شرکت ضایعات مواد غذایی در شبکههای اجتماعی خود به شخصیتهای جذاب تبدیل میکند تا بتواند بین برند خود و مخاطب ارتباط برقرار کند.
این شرکت همچنین دارای یک وبلاگ با نام The Imperfect Digest است که بخشهای آموزشی مانند "4 کدوتنبل فصلی و با آنها چه باید بکنید" ،
و همچنین سایر مقالات شیوه زندگی مانند "کمپوست 101" را ارائه میدهد. این نوع محتوای دقیق نهتنها سرگرمکننده است ،
بلکه برای افرادی که مایل به استفاده بهتر از محصولاتی هستند که با آنها طبخ میکنند، بسیار مفید است.
روشهای زیادی برای بازاریابی محتوا میتواند به یک کسبوکار جدید کمک کند در این مقاله برخی از آنها ذکرشده است:
بیشتر بخوانید: ۵ راز بازاریابی ویدئویی فوقالعاده موفقاغلب اولین جایی که شخص سؤالی میپرسد در Google است. اگر کسبوکار شما یکی از اولین کسبوکارهایی است که به این سؤالات پاسخ میدهد ،
این خوانندگان به شما اعتماد خواهند کرد و ممکن است برای مطالب مفید بیشتری به شما مراجعه کنند.
حالا شما مخاطب دارید! وبلاگ خوب نگهداری شده در وبسایت شما یکی از مقرونبهصرفه ترین روشها برای تعامل با مخاطبان ، ارائه اطلاعات ارزشمند و کسب راهنمایی است.
در حقیقت ، شرکتهایی که وبلاگ دارند 55 درصد ترافیک وبسایت بیشتری دارند ، به همین دلیل بسیاری از شرکتها این روزها وبلاگ دارند.
در حال حاضر حدود 79 درصد از شرکتهای b2b (مشاغل به مشاغل) و 70 درصد از برندهای تجاری برای کاربران تجاری (B2C) یک وبلاگ فعال برای جذب مشتری دارند.
برای آموزش و دستیابی به افراد بیشتر ، کسبوکارها همچنین باید مطالب جدیدی را در وبلاگهای دیگر ارسال کنند تا قدرت بیشتری کسب کنند.
این معمولاً "ارسال مهمان" نامیده میشود.
مجلات خوب و بسترهای وبلاگ نویسی بهطورمعمول پستهای مهمان از رهبران صنعت با تجربه عالی را میپذیرند.
در ازای مقاله ، به خوانندگان آنها دسترسی پیدا میکنید ، و همچنین لینکهایی که افراد را به وبسایت شما هدایت میکند.
وبلاگ نویسی مزایای زیادی دارد ، اما یکی از مهمترین آنها برای یک کسبوکار جدید ، افزایش مخاطبان شما است.
محتوا وسیلهای برای توسعه روابط با مصرفکنندگان و تقویت حضور شما در بازار است.
این ارتباط باعث ایجاد حس وفاداری بین شما و مشتریان شما میشود.
مجموعه کتاب "دختر بد" در تورنتو کانادا را مشاهده کنید.
مأموریت این است که خواندن رمان ها را مدرن و جالب جلوه دهد و این از طریق صدای قدرتمند برند تجاری بیان میشود.
واضح است که تیم Bad Girl مخاطبان خود را میشناسد ،
از صدایی شوخ و قدرتمند استفاده میکند که با زنان باهوش، شهرنشین با مشاغل و زندگی شلوغ صحبت میکند.
این صدا در سراسر وبسایت ، رسانههای اجتماعی و حتی CTA ها سازگار است و پیوندی قابلاعتماد بین نام تجاری و مشتری ایجاد میکند.
پیشنهاد ویژه: بازاریابی محتوا و رسانههای اجتماعی چگونه باهم کار میکنندهنگامیکه محتوای جاری را بهطور منظم از کسبوکار خود دریافت میکنید و درنتیجه مخاطب ایجاد میکنید ، گام بعدی مفید ایجاد لیستی از مشترکان ایمیل است.
این لیست شامل نام و آدرس ایمیل افرادی است که ثبتنام کردهاند و به شما اجازه ارسال ایمیلهای مربوط به تجارت و تبلیغات را دادهاند.
این کار نام تجاری شمارا در ذهن خوانندگان نگه میدارد و به افراد با علاقه مبهم نسبت به آنچه انجام میدهید کمک میکند تا خرید نهایی خود را انجام دهند.
برای شروع ، CTA ها را در محتوای خود قرار دهید تا افراد بتوانند در ایمیلهای شما مشترک شوند و از محتوایی که تولید کردهاید بهروز باشند.
استراتژی بازاریابی محتوا، شمارا برجسته میکند. اما تنها درصورتیکه محتوای ارزشمند و کاربردی ایجاد کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:
بهعنوان یک کسبوکار جدید ، تصمیمگیری درباره نوع محتوا میتواند مانند شنا کردن در یک خلاء باشد.
در حال حاضر تعداد زیادی وبلاگ با دستورالعمل ، مقاله در مورد افکار رهبری و راهنمای محصول وجود دارد. فلج شدن پس از انجام تحقیقات رقابتی، آسان است.
ازقضا ، بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که سعی کنید ایدهها را از محتوایی که قبلاً موفق شده است، تقلید کنید.
لیستی از رایجترین سؤالاتی را که افراد ممکن است در مورد کسبوکار شما در Google جستجو کنند ، تهیه کنید و سپس آنها را خودتان جستجو کنید.
به بهترین نتایج جستجو نگاهی بیندازید و از خود بپرسید چگونه میتوانید آنها را بهبود بخشید.
آیا ازنظر بصری چشمگیر هستند؟ آیا آنها از نمونههای محکم استفاده میکنند؟
آیا آنها به روش واضح و مستقیم به سؤال پاسخ میدهند؟ میتوانید یک پست جدید با بینشهای منحصربهفرد و اطلاعات بهروز شده خود ایجاد کنید.
سفر خریدار یک مفهوم تجاری است که مراحل مختلفی را که مصرفکننده قبل از "تبدیل" نهایی یا اقدام دلخواه با کسبوکار شما طی میکند ، تقلید میکند.
در اصل ، این فرایندی است که یک بازدیدکننده برای آگاهی از کسبوکار شما ،
در نظر گرفتن ، ارزیابی و مقایسه و در نهایت تصمیم به خرید محصول یا خدمات شما طی میکند.
باید محتوایی با هدف هر مرحله از این قیف ، از پستهای سطح بالا برای افراد در مرحله تحقیق ،
و بخشهای عمیق که مستقیماً به مشکل آنها میپردازد ، وجود داشته باشد.
درنهایت ، راهنمای محصول (یا حتی توضیح دقیق خدمات یا بستههایی که ارائه میدهید) بسیار مهم است
زیرا به شما کمک میکند خود را بهعنوان بهترین راهحل معرفی کنید.
جزئیات میتواند از یکگوشه بازار تا گوشهای دیگر متفاوت باشد ، اما ایده یکسان است.
تماس سفارشی ایجاد کنید تا مطمئن شوید که آنها به دلیل عدم پیدا کردن اطلاعات موردنظر خود، شما را ترک نمیکنند.
حتما بدانید: نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا در ۷ مرحله آساناکثر مشتریان احتمالی قبل از خرید از شما به دنبال اثبات اجتماعی هستند. این میتواند بهسادگی مرورها یا توصیههای google یا yelp در وبسایت شما باشد.
اگر میخواهید یک قدم جلوتر بروید ، میتوانید محتوا (در نظر بگیرید: گرافیک رسانههای اجتماعی ، پستهای وبلاگ ، تبلیغات ویدیویی و غیره) را در اطراف داستانهای مشتری خود ایجاد کنید. مردم در این داستانها به دنبال خود هستند.
اگر آنها بتوانند با مشکلی که شما حل کردهاید یا نحوه کمک به شخص دیگر ارتباط برقرار کنند ، مجبور میشوند با شما پیش بروند.
نکته: اگر نگران هستید که هنوز "مشتری" واقعی ندارید ، با توصیههای دوستان و خانواده شروع کنید!
بازاریابی محتوا فقط ایجاد مقالات و صفحات وب باکیفیت نیست ، بلکه کل فرایند شامل تبلیغ و انتشار محتوای شما از طریق کانالهای مختلف است.
انتخاب مکان توزیع محتوا در رسانههای اجتماعی عظیم ، بازاریابی ایمیلی ، تبلیغات کلیکی ،
بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) ، تبلیغات نمایش داده شده و غیره است ، یک کارآفرین چگونه باید انتخاب کند؟
اگرچه ممکن است مایل باشید بهمنظور صرف زمان (و معقول بودن) بر روی یک پلتفرم اختصاصی کار کنید ،
اما این استراتژی میتواند توانایی شمارا در ارتباط با مخاطبی که در کانالهای مختلف است محدود کند.
بهتر است روی چند کانال تمرکز کنید که بیشترین ارتباط را با مخاطبان شما دارد.
یک مطلب کاربردی: تدوین استراتژی بازاریابی محتوا چگونه استایجاد یک لیست ایمیل برای خبرنامهها
ایمیل یک راه شگفتآور قدرتمند برای تعامل با مخاطبان است ،
بهطوریکه 67 درصد از کاربران هزاره و نسل Z میگویند از یادآوری ایمیل برندها و خردهفروشان لذت میبرند.
با ایجاد محتوای باکیفیت و استفاده از لیست ایمیل خود ، میتوانید وفاداری و اعتماد برند خود را افزایش دهید.
این امر برای حفظ مشتری و ارتقاء مشاغل ، نه از طریق تبلیغات مکرر ، بلکه از طریق روابط مبتنی بر ارزش و اعتماد بسیار مهم است.
اولین قدم برای ادغام ایمیل و بازاریابی محتوا ، ایجاد یک لیست مشترکین باکیفیت است.
سپس ، برای استفاده بیشتر از لیست خود و بهترین نتایج ، باید محتوای مربوطه را برای این مشترکین ارسال کنید.
بهعنوانمثال ، اگر صاحب یک کسبوکار عکاسی هستید ،
ایمیلهای شما ممکن است حاوی مطالبی پر از نکات عکاسی برای افرادی باشد که علاقهمندند در مورد این مهارت بیشتر بیاموزند!
محتوای خود را برای SEO بهینه کنید
SEO و بازاریابی محتوا ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. درحالیکه مورد اول به فرایند فنی افزایش و جذب ترافیک باکیفیت به سایت شما اشاره میکند ،
مورد دوم بر استفاده از محتوای مناسب برای حرکت سودآور از بازدیدکنندگان یا مشتریان تمرکز میکند.
اولین قدم در سئو شامل یافتن کلمات کلیدی مناسب و استفاده از آنها در وبسایت شما است تا بتوانید رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) داشته باشید.
به وبسایتهای رقیب خود نگاهی بیندازید و ببینید از چه کلمات کلیدی استفاده میکنند.
در حالت ایده آل ، شما باید یکسان یا مشابه را هدف قرار دهید. این کلمات کلیدی را در عنوانها ، متن اصلی و URL های صفحات فرود و محتوای وبلاگ خود قرار دهید.
هرچه محتوای تازه و منحصربهفرد بیشتری در رابطه با این کلمات کلیدی موردنظر ارائه دهید ، شانس شما برای پیدا کردن افراد آنلاین بیشتر است.
این اولین شروع عالی است ، اما کارهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای بهینهسازی وبسایت و محتوای خود انجام دهید.
مطالب را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارید
45 درصد جمعیت جهان از شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام ، توییتر ، Pinterest ، فیسبوک و لینکدین استفاده میکنند.
حضور اکثر مشاغل، حداقل در برخی از این کانالها بسیار مهم است!
برای حضور در رسانههای اجتماعی ، باید دریابید که کدام پلتفرمهای اجتماعی برای شرکت شما مناسب است.
آیا مشتریان خود را خوب میشناسید؟ از کدام بسترهای اجتماعی بیشتر استفاده میکنند؟
کمی وقت بگذارید تا این تحقیقات را انجام دهید و سپس با دو یا سه پلتفرم شروع کنید.
در اینجا نکاتی برای ایجاد محتوای باکیفیت برای رسانههای اجتماعی وجود دارد:
• وبلاگها ، مقالات و سایر مطالب خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
• ویدئوها ، گرافیک ها و عکس های سرگرم کننده ایجاد و منتشر کنید و تصاویری را در وبلاگ ها یا مقالات خود قرار دهید.
• صدای برند خود را ثابت نگه دارید
• به طور مرتب، محتوا برنامه ریزی و منتشر کنید. اما مراقب باشید ، بر کیفیت تمرکز کنید تا کمیت.
بازاریابی محتوا یک عمل آهسته و پایدار است که میتواند بدون سرمایهگذاری هنگفت در سبد شما، منجر به بازگشت سرمایه بالا (ROI) شود.
استفاده از این نکات برای توسعه محتوای با کیفیت بالا و توزیع آن در چندین کانال باعث میشود که کسبوکار شما رشد کند و مشتریان بیشتری جذب شوند!
ساختن برنامهای برای محتوای شما ، ایجاد آن و سپس ادامه تولید منظم، به زمان نیاز دارد ، اما با شروع آن ، مطمئناً مزایای آن را خواهید دید!
دوره اصول اساسی بازاریابی محتوا
اگر دوست دارید مطالب بیشتر و کامل تری در رابطه با بازاریابی محتوا یاد بگیرید، دوره اصول اساسی بازاریابی محتوا با تدریس دینا رثمن به شما پیشنهاد می شود.
بازاریابی محتوا تضمینی است که صدای خود را در بین اینهمه هیاهو به گوش خریدار برسانید و رابطهی ماندگاری را با او ایجاد کنید.
در این ویدان دینا رثمن بهسادگی مبانی اصولی بازاریابی محتوا را توضیح میدهد.
همچنین صحبتهای او در رابطه با ایجاد طرح محتوا، نحوهی شروع تولید محتوا، نحوهی تبلیغ محتوا در کانالهای چندگانه و نحوهی سنجش موفقیتتان خواهد بود.
مدیریت محتوا برای بقاء تجارت مدرن ضروری است و اگر این کار را درست انجام دهید نهتنها تجارتتان پیشرفت میکند بلکه تبدیل به یک رهبر تفکر قابلاعتماد در حوزهی خودخواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر دوره اینجا را کلیک کنید.