۷ مرحله خرید مشتری – چگونه محتوا با مشتری همخوان باشد؟
۱۴۰۰-۰۷-۰۴ 0

بازاریابان محتوا خوب می‌دانند که مشتری چه چیزی می‌خواهد و چه زمانی می‌خواهد.

دانستن هفت مرحلهٔ خرید مشتری، به شما کمک می‌کند تا محتوای متناسب با مشتری تولید کنید.

بازاریابی محتوا فقط به این معنا نیست که بدانیم مشتریان بالقوه چه می‌خواهند، بلکه باید مطمئن شویم، آن‌ها به خواسته خود می‌رسند.

چگونه؟ باید محصول یا خدماتی که نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند، ارائه کنیم.

باید کاری کنیم مشتریان بالقوه نحوه استفاده از محصول یا خدمات را، خوب درک کنند، قولی بدهیم که بتوان آن قول را عملی کرد.

مسیر دقیق مشتری و نیازهای نگهداری او در هر مرحله، بسته به محصول یا خدمات متفاوت است.

معرفی ۷ مرحله خرید مشتری برای همخوان بودن با نیاز مشتری

درک ۷ مرحله خرید مشتری به شما کمک می‌کند، محتوای مناسب را برای افراد در هر زمان که نیاز دارند ایجاد کنید.

۱- آگاهی

بازاریابی محتوا نقش اصلی را در افزایش آگاهی ایفا می‌کند.

معرفی محصولات و خدمات متناسب با نیازهای مشتری، درک آنچه را که یک شرکت ارائه می‌دهد ایجاد می‌کند و ارزش واقعی را برای مخاطبان فراهم می‌کند.

مثلاً شما می‌توانید یک وب‌سایت یا مجله داشته باشید که با گذشت زمان اعتبار شرکت شمارا در مورد یک موضوع خاص افزایش می‌دهد،

یا می‌توانید یک کمپین راه‌اندازی کنید (مثلاً کمپین برای لانچ محصول باشد)، شما باید در تمام شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا انجام دهید.

مثال Fujitsu: I-CIO: یک وب‌سایت رهبری اندیشه جهانی است که نیازهای اطلاعاتی مدیران را برآورده می‌کند و آگاهی از راه‌حل‌هایی را که فوجیتسو ارائه می‌دهد، افزایش می‌دهد.

 

مرحله خرید مشتری  - محرک‌ها

۲- محرک‌ها

مشتریان می‌توانند توسط رویدادهای مختلف (مثلاً فصلی، شخصی، سیاسی)، مثبت و منفی، تحریک شوند.

تعیین نیازهای سالانه مشتری به برنامه‌ریزی محتوایی که نیازهای مشتری را برآورده می‌کند، کمک می‌کند.

در این مرحله، محتوا می‌تواند درخواست‌های خاصی را پیش‌بینی کرده و به مردم در ارزیابی نیازهای آن‌ها کمک کند.

مثال: Sainsbury’s: Live Well For Mess دستورالعمل‌های فصلی که به مخاطبان انگیزه می‌دهد تا چیز جدیدی را امتحان کنند، ارائه می‌کند.

این دستورالعمل‌ها با پرس‌وجوهای زیاد و طولانی‌مدت مخاطبان، مطابقت دارد.

 

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چگونه به رشد کسب‌وکار کمک می‌کند

 

۳- کشف

هنگامی‌که مردم نیاز مشخصی را شناسایی کردند اما به اطلاعات بیشتری نیاز داشتند،

هدف این است که اطمینان حاصل شود که مشتریان قادر به تصمیم‌گیری کامل هستند.

محتوا در این مرحله اغلب بر محصول متمرکز است و داستان‌سرایی به‌عنوان یک تاکتیک قوی برای کشف عملکردها و نشان دادن سابقه و تجربه استفاده می‌شود.

مثال: Range Rover: سفر به مشتریان کمک می‌کند تا با تأکید بر کیفیت محصول خود، نوآوری‌های جدیدی را کشف کنند

 

۴- انتخاب و تکمیل

محصول یا خدمات شما ممکن است در طیف وسیعی قرار گیرد، ویژگی‌ها و مزایای آن باید در چهارچوب قرار گیرد تا درک و اندازه‌گیری آن‌ها آسان باشد.

باز هم، محتوا در اینجا باید بر روی محصول متمرکز شود تا کمی مشخص شود که چرا یک گزینه خاص با نیاز خاصی مطابقت دارد یا متناسب با محدوده موردنظر و موردعلاقه است.

مثال: GoPro: shop by activity گروه‌بندی محصولات بر اساس فعالیت و ایجاد صفحات غنی از محتوا که به مشتریان کمک می‌کند محصولات موردنیاز خود را پیدا کنند.

 

پیشنهاد ویژه: بازاریابی محتوا و رسانه‌های اجتماعی چگونه باهم کار می‌کنند

 

مرحله خرید مشتری  - اولین استفاده

۵- اولین استفاده

بسته به محصول، مشتریان ممکن است نیاز به معرفی مختصر، بررسی یا دستورالعمل‌های دقیق عملکرد داشته باشند.

محتواهای آزمایش مصرف‌کنندگان به مشتریان واقعی اطمینان می‌دهد که تجربه تا آنجا که ممکن است خوب است.

این یک جنبه مهم و اغلب نادیده گرفته‌شده از مراحل خرید مشتری است که ارتباط مداوم مشتریان با نام تجاری شمارا تقویت می‌کند.

مثال: Garmin: Vector Pedals ویدئویی از اطلاعات دقیق نصب که نحوه استفاده از یک محصول پیچیده را توضیح می‌دهد.

 

حتما بدانید: نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا در ۷ مرحله آسان

 

۶- استفاده مداوم

پس از فروش، یک فرصت بزرگ برای ادامه حمایت از مشتریان، برای ایجاد یک رابطه پایدار است.

ارائه به‌روزرسانی در مورد تغییرات محصول یا ارائه نکات و توصیه‌ها در وبلاگ‌ها به مردم کمک می‌کند تا بیشترین استفاده را از خرید خود ببرند.

همچنین نشان می‌دهد که شما اهمیت می‌دهید، اعتماد ایجاد می‌کنید و به تحقق وعده برند خود کمک می‌کنید.

مثال: نامه‌های عضویت در Tate، ایمیل‌ها، راهنماها و مجله‌ای که مزایای محصول فعلی و آینده را به اعضا یادآوری می‌کند.

 

۷- تمدید

اشتراک‌ها منقضی می‌شوند و محصولات جایگزین می‌شوند یا به پایان عمر طبیعی خود می‌رسند (محرک خوبی برای محتوا).

اینجاست که سرمایه‌گذاری شما در رابطه مطرح می‌شود و آن‌ها از خرید دوباره خوشحال می‌شوند.

یادآوری دلیل اصلی خرید مشتریان و مزایای آن‌ها در آن زمان، می‌تواند محرک قدرتمندی برای خرید مجدد باشد.

در بازاریابی B2B، این امر اغلب با توزیع مطالعات موردی (یعنی برجسته کردن موفقیت‌های دیگر مشتریان) یا به اشتراک گذاشتن نتایج نظرسنجی جالب مشتریان انجام می‌شود.

مثال: Grant Thornton: International Business Report: نظرسنجی سالانه گرنت تورنتون عمق بینش را به مشتریان نشان می‌دهد.

بدیهی است ۷ مرحله خرید مشتری ساده است، اما باید از فرصت‌های موجود برای ارائه محتوای مرتبط استفاده کنید.

ارائه محتوای مناسب به مشتریان بالقوه کمک می‌کند تصمیمات درستی بگیرند، علاوه بر آن سبب فروش محصول یا خدمات شما نیز می‌شود.

 

دوره: بازاریابی محتوا | شخصی‌سازی تجربه مشتری

دوره: بازاریابی محتوا | شخصی‌سازی تجربه مشتری

روش‌های خرید مدام در حال تغییرند. یکی از مهم‌ترین اصول پایداری، ارتباط با مشتری، ارائهٔ محتوای مربوط به مخاطبان شما و کسب‌وکارتان است. خریداران انتظار دارند که شما آن‌ها را بشناسید، از سلایقشان باخبر باشید، در مورد خواسته‌هایشان موافق باشید و در مقیاس بزرگ با آن‌ها در ارتباط باشید.

انتشار محتوای مناسب مرز بین خرید مخاطبان از محصولات شما و نادیده گرفتن شماست.

دینا روثمن در این ویدان می‌خواهد نحوهٔ خلق محتوای مناسب و شخصی‌سازی را با شما در میان بگذارد تا مخاطبانتان هرلحظه پیگیر کارهای شما باشند. او نحوهٔ خلق پرسنای خریدار و ایجاد یک ارتباط شخصی با آن‌ها را به شما یاد می‌دهد و طبق آمارها، جداول و رفتارها متوجه خواهید شد که چرا باید دائماً با مشتریان خود در ارتباط باشید.

با وقت گذاشتن برای درک بهتر مخاطبانتان و خلق محتوای مناسب با سلایق آن‌ها می‌توانید در بازار دیده شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده این دوره کاربردی، همین حالا اینجا را کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]