آیا میدانید رهبر فکری چیست؟ بهاحتمالزیاد، چندین رهبر فکری را در صنعت خود یا در سایر فضاهایی که به آنها علاقه دارید دنبال میکنید.
اما آیا تابهحال به این فکر کردهاید که خودتان یک رهبر فکری شوید؟
یک رهبر فکری بودن مزایای زیادی دارد. شما میتوانید برنامه زمانی خود را تنظیم کنید و مردم برای وقت شما ارزش قائل خواهند شد.
بااینحال، این مسیر شغلی برای همه مناسب نیست. یک رهبر فکری بودن نیز دارای اشکالاتی است.
این پست وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد رهبران فکری، ازجمله نحوه تبدیلشدن به رهبران فکری درصورتیکه فکر میکنید این حرکت برای شما مناسب است را به تفکیک میآورد.
برای یادگیری هر آنچه در مورد رهبری فکری باید بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.
رهبر فکری فردی (یا شرکتی) است که بهعنوان متخصص درزمینهٔ خاصی شناخته میشود. رهبران فکری افرادی هستند که در فضای خود به سراغ آنها میروند.
اگر شما یک رهبر فکری هستید، مردم در هر موقعیتی به شما نگاه میکنند و میخواهند نظر و نظرات شمارا بشنوند.
رهبران فکری جایگاه قدرتمندی در جامعه دارند.
آنها سخت تلاش کردهاند تا به موقعیت خود برسند و سالها تحصیل و تجربه را پشت سر بگذارند تا اعتماد مردم را جلب کنند و به دلیل ایدههای نوآورانه و رابطه مثبت آنها با دیگران، آنها آماده هستند تا تأثیر زیادی در منطقه خود بگذارند.
احتمالاً قبلاً از چندین رهبر فکری پیروی میکنید، حتی اگر آن را نمیدانید.
پاتل بهعنوان یک بازاریاب دیجیتال و کارآفرین شناخته شده است. او یکی از صداهای برتر در فضای دیجیتال مارکتینگ است.
نامهای دیگری که ممکن است بشناسید عبارتاند از تجربه مشتری و متخصص بازاریابی دیجیتال Jay Baer.
آریانا هافینگتون نویسنده و تاجر و تیم فریس، نویسنده هفته کاری 4 ساعته. اینها همه نمونههای خوبی از رهبران فکری هستند.
چند دلیل کلیدی وجود دارد که چرا یک رهبر فکری میتواند به شما (و برند شخصی شما) کمک کند.
در اینجا برخی از مزایایی وجود دارد که وقتی بهعنوان یک رهبر فکری در صنعت خود تثبیت شدید، میتوانید از آنها بهرهمند شوید.
زمان شما ارزش دارد
وقتی بهعنوان یک رهبر فکری دیده میشوید، مردم برای وقت شما هزینه بیشتری میپردازند.
شما میتوانید فقط به این دلیل که مردم میخواهند افکار شمارا بشنوند یا مغز شمارا در مورد یک موضوع خاص انتخاب کنند، درآمد کسب کنید.
پول درآوردن فقط برای افکار خود یک راه بسیار آسان برای به دست آوردن مقداری پول نقد است.
مردم به نظر رهبران فکری احترام میگذارند. آنها میخواهند بدانند شما چه میگویید زیرا شما بهعنوان یک متخصص دیده میشوید.
این احساس خوبی است و همچنین احساس خوبی است که با به اشتراک گذاشتن نظر خود درآمد کسب کنید.
شما برنامه زمانی خود را تعیین میکنید
رهبران فکری موفق اغلب کارآفرین هستند. آنها بهعنوان رئیس خود عمل میکنند و هیچکس دیگری بالاتر از آنها نیست.
در میان مزایای دیگر، این به رهبران فکری انعطافپذیری زیادی در برنامههایشان میدهد.
آنها این آزادی را دارند که در سایر جنبههای زندگی خود مانند سفر، خانواده یا دنبال کردن سرگرمیها - هر طور که میخواهند زندگی کنند.
هنگامیکه کار لازم برای تبدیلشدن به یک رهبر فکری را انجام دادید، اساساً میتوانید زندگی خود را همانطور که میخواهید زندگی کنید.
شما کارشناس هستید
رهبران فکری بهعنوان باهوشترین فرد در اتاق دیده میشوند. مردم به رهبران فکری توجه میکنند.
آنها میخواهند بدانند شما چه میگویید، زیرا آنها واقعاً به شما نگاه میکنند و برای کلمات شما ارزش قائل هستند.
شما ثابت کردید که میدانید در مورد چه چیزی صحبت میکنید و اکنون میتوانید از احساس متخصص بودن لذت ببرید.
درست است که یک رهبر فکری بودن مزایای زیادی دارد. بااینحال، این انتخاب شغلی نیز دارای اشکالاتی است.
شما بهطور مداوم در کانون توجه قرار دارید
بهعنوان یک رهبر فکری، هر چیزی که میگویید و انجام میدهید تحت نظر است. این فشار زیادی را به زندگی شما اضافه میکند.
اگر لغزش کنید و کاری را بگویید یا انجام دهید که به نفع شما نیست، این میتواند تأثیر بدی روی شما بگذارد و بهطور بالقوه باعث عواقب بزرگ شود.
شما باید دنیای اطراف مرتبط بمانید
همیشه رهبران فکری دیگری وارد فضای شما خواهند شد. به همین دلیل برای شما بسیار مهم است که مرتبط بمانید که میتواند کار زیادی باشد.
رهبران فکری باید تلاش کنند تا با همه چیزهایی که در حال وقوع است همراهی کنند. رهبری فکری یک شغل ثابت است.
شما باید با مخاطبان خود در هرکجا که هستند همراه باشید، و در مورد هر موضوعی که در آن متخصص هستید، در جریان باشید.
اکنون که مزایا و معایب آن را میدانید، میتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید که آیا یک رهبر فکری انتخاب مناسبی برای شماست یا خیر.
آماده برای حرکت به جلو؟ در اینجا پنج قدم وجود دارد که میتوانید برای حرکت به سمت رهبر فکری در حوزه کاری خود بردارید.
بزرگترین رهبران فکری نیز مجریان خوبی هستند. آنها میتوانند بهخوبی ارتباط برقرار کنند و بهطور مرتب سخنرانی میکنند تا آنچه را که میدانند با دیگران به اشتراک بگذارند.
بنابراین اگر میخواهید به یک رهبر فکری تبدیل شوید، تقویت مهارتهای سخنرانی در جمع خود مکانی عالی برای شروع است.
با افزایش اعتمادبهنفس خود، سخنرانی عمومی خود را بهبود بخشید.
اگر احساس نمیکنید سخنران خیلی مطمئنی هستید، سعی کنید از کمکهای بصری استفاده کنید تا به رساندن منظورتان کمک کند.
ابتدا به یک مخاطب قابلاعتماد ارائه دهید و کلمات پرکننده مانند «پس»، «مثل»، «ام» و «بله» را قطع کنید.
همچنین مهم است که روی حضور خود در صحنه کار کنید. مخاطبان خود را از طریق یک سؤال یا یک شوخی درگیر کنید.
از کل صحنه استفاده کنید و در اطراف قدم بزنید تا بهتر بتوانید با مناطق مختلف مخاطب صحبت کنید.
وسایل کمک بصری و نحوه لباس پوشیدن شما نیز در بهبود حضور شما در صحنه تفاوت ایجاد میکند.
درنهایت، بهترین راه برای تبدیلشدن به یک سخنران بهتر، تمرین است. تا جایی که میتوانید در محیطهای مختلف با مخاطبان مختلف صحبت کنید.
هر چه بیشتر صحبت کنید، گوینده بهتری خواهید شد.
اگر در مورد موضوع خاصی حرفهای زیادی برای گفتن دارید و میدانید درباره چه چیزی صحبت میکنید، آن را یادداشت کنید و با دنیا به اشتراک بگذارید.
این یک گام بسیار مفید برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری قابلاحترام است.
اولین قدم برای انتشار کتاب، نوشتن کتاب است. به موضوعی فکر کنید که در مورد آن علاقهمند و آگاه هستید.
سپس یک طرح کلی ایجاد کنید و شروع به نوشتن کنید. در صورت نیاز میتوانید منابع آنلاینی را بیابید تا شمارا در این فرآیند راهنمایی کنند.
هنگامیکه دستنوشته شما آماده شد، دو گزینه برای انتشار دارید: انتشار سنتی یا خود نشر.
مزایا و معایبی برای هر دو وجود داره. انتشار سنتی دشوارتر است.
از سوی دیگر، درحالیکه هرکسی میتواند کتابی را خودش منتشر کند، شما باید برای بازاریابی عنوان خود کار بیشتری انجام دهید.
هر مسیری که برای شما بهتر باشد، انتشار کتاب راهی عالی برای تبدیلشدن به یک رهبر فکری است.
انتشار محتوا در پلتفرمهایی مانند وبلاگ، کانال یوتیوب یا پادکست راهی عالی برای تبلیغ خودتان است.
وقتی محتوایی را در یک صنعت خاص منتشر میکنید، این شمارا بهعنوان یک متخصص در آن فضا معرفی میکند و به شما کمک میکند تا با گروه خاصی از افراد صحبت کنید.
همانطور که محتوا را منتشر میکنید، مهم است که مطمئن شوید به نوع محتوایی که به اشتراک میگذارید مسلط هستید.
تمام محتوایی که منتشر میکنید باید هدفی پشت آن داشته باشد. علاوه بر این، باید باکیفیت باشد و نشان دهد که شما حرفهای هستید که مردم میتوانند به او اعتماد کنند.
محتوای شما باید همه جا آنلاین باشد، وبسایت شما، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و هر کانال دیگری که فکرش را بکنید.
یک محتوای طولانی مانند یک پست وبلاگ ایجاد کنید و سپس از آن محتوا استفاده کنید، و در عوض آن را بهعنوان تکههایی برای پلتفرمهایی که به محتوای کوتاه نیاز دارند، تغییر دهید.
حضور در شبکه و دستههای متفاوت میتواند شغل رهبری فکری شمارا ارتقا دهد.
چه بهصورت حضوری و چه آنلاین، رویدادهای شبکه راهی عالی برای ارتباط با افرادی است که ممکن است در آینده بتوانند از مهارتهای رهبری فکری شما استفاده کنند.
گروههای متفکر راهنمایی خوب دیگری در مورد چگونگی تبدیلشدن به یک رهبر فکری هستند.
متفکران متشکل از افرادی در یک فضا هستند که برای یادگیری از یکدیگر و کمک به رشد یکدیگر ملاقات میکنند.
این گروهها راههای عالی برای به دست آوردن مسئولیتپذیری، طوفان فکری همتایان، و فرصتهای یادگیری مستمر هستند که همگی برای رهبری فکری مفید خواهند بود.
با تماس با روزنامهنگاران، پیشنهاد اضافه کردن نظر تخصصی خود به رویدادها، نام خود را مطرح کنید.
همچنین میتوانید بهصورت جداگانه با خبرنگاران، روزنامهنگاران یا مجلات تماس بگیرید و ایمیلهایی ارسال کنید و از آنها بپرسید که آیا به منبع صنعتی نیاز دارند یا خیر.
نقلقول بهعنوان یک متخصص، راه اصلی برای نگریستن بهعنوان یک رهبر فکری است.
جمع بندی چگونه به یک رهبر فکر تبدیل شویم
تبدیلشدن به یک رهبر فکری یکشبه اتفاق نمیافتد.
اما اگر حضور خود را در رسانههای اجتماعی تقویت کنید، محتوای باکیفیت بالا منتشر کنید و به دنبال مشارکتهای سخنرانی برای به اشتراک گذاشتن ایدههای نوآورانه خود باشید، افراد بیشتری شروع به حضور شما در صنعت توجه خواهند کرد.
درنهایت، شما بهعنوان یک رهبر فکری آماده خواهید شد که در دنیای تجارت طوفان کنید.
نوشتهای از برایان تریسی