چگونگی اعتمادسازی برای برندینگ شخصی از زبان جک کنفیلد

چگونگی اعتمادسازی برای برندینگ شخصی از زبان جک کنفیلد

اکنون زمان شما برای تأثیرگذاری است. در 7 مرحله یاد بگیرید که برندینگ شخصی چیست و چگونه یک برند شخصی بسازید.

اگر می‌خواهید تأثیر واقعی در جهان داشته باشید، مردم باید بدانند که شما چه کسی هستید.

به همین دلیل است که رهبران جاه‌طلب و ایجادکنندگان تغییر یاد می‌گیرند که چگونه یک برندینگ شخصی بسازند تا دیگران بتوانند به‌راحتی بفهمند که چه کسانی هستند و چه چیزی را نمایندگی می‌کنند و چه چیزی آن‌ها را عالی می‌کند و باعث تفاوت آن‌ها با دیگران می‌شود.

اما اگر مشغول تقویت مهارت‌های خود و یافتن بهترین راه‌ها برای به اشتراک گذاشتن جادوی خود با جهان بوده‌اید، به‌احتمال‌زیاد زمان زیادی برای تلاش برای ایجاد برند شخصی برای خودتان و ذهن متفکر و خلاق نداشته‌اید.

شاید شما احساس گیج بودن کرده‌اید، نمی‌دانید به‌جز ارسال نقل‌قول‌های الهام‌بخش در فیس‌بوک و اینستاگرام چه‌کاری انجام دهید، یا ممکن است از این بترسید که نشان دادن خود در «آنجا» زمان و تلاش زیادی را بدون انجام کارهای زیادی برای رشد کسب‌وکارتان می‌گیرد.

خبر خوب این است که یادگیری نحوه ایجاد یک برندسازی شخصی می‌تواند بسیار ساده‌تر ازآنچه فکر می‌کنید باشد.

این راهنما به شما نشان می‌دهد که چگونه برند خود را ایجاد کنید که تأثیر مثبت و به‌یادماندنی از خود به‌جای بگذارید، به‌علاوه خواهید دید که چگونه افراد را برای کار شخصی با خود هیجان‌زده کنید.

 

برندینگ شخصی چیست؟

هر بار که با شخصی به‌صورت آنلاین یا آفلاین تعامل می‌کنید، برندینگ شخصی خود را ایجاد می‌کنید، خواه متوجه شوید یا نه.

این به این دلیل است که "برندسازی" شما اساساً نحوه ظاهر شما در جهان و نحوه درک مردم از شما بر اساس گفتار و اعمال شما است.

برند سازی شخصی فرآیند پرورش آگاهانه برند شماست تا مطمئن شوید که در ارتباط با شما و آنچه هستید به‌خوبی عمل می‌کند.

اگر می‌خواهید مردم شمارا به‌عنوان فردی ببینند که عالی کار می‌کند و در کاری که انجام می‌دهید شگفت‌انگیز است، باید برند خود را نشان دهید: مهارت‌ها، دانش و تجربیات شما که شمارا آنچه هستید نشان می‌دهند، نه‌فقط از طریق تعامل.

بلکه ازنظر آنچه در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنید، نحوه ارتباط شما در ایمیل‌های خود، تصاویر و گرافیک‌هایی که برای وب‌سایت خود استفاده می‌کنید و غیره.

با یادگیری نحوه ایجاد یک برندینگ شخصی ، علاقه مردم را به خود جلب می‌کنید و اعتماد به توانایی شما، دستیابی به نتایج را برایتان ایجاد می‌کند، متمایز شدن از دیگران درزمینهٔ کاری را برای شما آسان‌تر می‌کند تا تأثیری ماندگار ایجاد کنید.

  چگونه یک برندینگ شخصی بسازیم؟

چگونه یک برندینگ شخصی بسازیم؟

در اینجا 7 مرحله اثبات‌شده وجود دارد که می‌توانید برای یادگیری نحوه ایجاد یک برندینگ شخصی قدرتمند دنبال کنید.

به‌علاوه نکات برند شخصی که به شما کمک می‌کند اعتماد ایجاد کنید و مردم را برای همکاری با خود هیجان‌زده کنید.

 

1. یک پایه و اساس ایجاد کنید

برای ایجاد برندینگ مؤثر خود، اولین قدم شما باید این باشد که یک پایه محکم با یک داستان شخصی قانع‌کننده ایجاد کنید که توضیح دهد چگونه به‌جایی که در زندگی هستید رسیده‌اید.

کدام رؤیاها و تجربیات زندگی مسیر سفر شمارا تاکنون مشخص کرده است؟

آیا روشنگری‌هایی را تجربه کرده‌اید که شمارا آزاد کرده است؟

آیا مربیانی دارید که در این راه به شما کمک کرده باشند؟

هنگامی‌که از تاریخچه شخصی خود آگاه هستید و می‌توانید آن را به‌گونه‌ای به اشتراک بگذارید که به مردم امکان می‌دهد تا واقعیات شمارا ببینند، کار بهتری برای ایجاد یک تصور فراموش‌نشدنی انجام خواهید داد و درعین‌حال الهام‌بخش مشتریان ایده‌آل خود می‌شوید که با شما ارتباط بیشتری برقرار کنند.

  با هدف برندینگ شخصی خود پیش بروید

2. با هدف خود پیش بروید

Simon Sinek نویسنده پرفروش در سخنرانی فوق‌العاده محبوب خود در TED، "Start with Why" گفت:

«مردم کاری را که شما انجام می‌دهید نمی‌خرند.

به‌عبارت‌دیگر، دلیل اینکه مردم شمارا در رقابت انتخاب می‌کنند این است که با ارزش‌ها و احساس هدف شما همخوانی دارند.

چیزهایی که شمارا وادار می‌کنند کاری را که انجام می‌دهید انجام دهید.

بنابراین، هنگام ایجاد نام تجاری خود، برای شما بسیار مهم است که "چرا" پشت کسب‌وکار خود را درک کنید.

هدف شما در زندگی چیست؟

و چگونه آن را از طریق کاری که انجام می‌دهید در جهان متجلی می‌کنید؟

هرچه این را واضح‌تر در گفتار و اعمال خود بیان کنید، جذب مشتریان و سایر افرادی که می‌خواهند از شما در مأموریت شما حمایت کنند، آسان‌تر خواهد بود.»

روشن کردن "چرا" خود به شما امکان می‌دهد ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد خود (یا پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد) خود را شناسایی کنید و به‌طور مؤثرتر آنچه را که شمارا از جمعیت متمایز می‌کند ارتباط برقرار کنید و به مردم نشان دهید که یک رهبر ارزشمند هستید.

 

3. هدف خود را با علایق خود هماهنگ کنید

برای اینکه هدف خود را رهبری کنید، ابتدا باید بفهمید که هدفتان چیست!

بهترین راه برای انجام این کار این است که ارزش‌ها و باورهای اصلی خود را تعریف کنید و کشف کنید که چگونه ممکن است با علایق شما تلاقی پیدا کنند.

به‌عنوان‌مثال، شاید یکی از ارزش‌های اصلی شما محافظت از محیط‌زیست باشد و دو مورد از علایق شما ایجاد هنر و کار با کودکان است.

سپس هدف شما ممکن است استفاده از هنر برای آموزش اهمیت محیط به کودکان باشد.

به‌این‌ترتیب، هدف شما بر اساس ارزش‌هایی است که برای شما مهم هستند، و همچنین کارهایی که دوست دارید انجام دهید و به شما کمک می‌کنند تا یک برندینگ شخصی بسازید که واقعاً خود واقعی شمارا منعکس کند.

به یاد داشته باشید که شما تنها "شما" هستید و جهان برای پیشرفت به سهم منحصربه‌فرد شما نیاز دارد!

بهترین راه برای شناسایی سهم منحصربه‌فرد خود این است که کشف کنید چه چیزی شمارا، شما می‌سازد.

 

4. مخاطب خود را تعریف کنید

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های "پیام برند" شما، مخاطبانی است که با آن‌ها صحبت می‌کنید.

بنابراین، همان‌طور که درک خود را از نحوه ایجاد یک نام تجاری شخصی توسعه می‌دهید، مهم است که واقعاً درک کنید که مشتریان ایده‌آل شما چه کسانی هستند تا بتوانید با تنظیم ارتباطات خود بر اساس خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها، کار بزرگی انجام دهید.

از خود بپرسید، "چه کسی به‌احتمال‌زیاد نه‌تنها به چیزی که من ارائه می‌دهم نیاز دارد و می‌خواهد، بلکه از آن برای بهبود زندگی خود استفاده می‌کند؟"

به یاد داشته باشید که ویژگی‌های جمعیت شناختی آن‌ها (جنسیت، گروه سنی، گروه درآمد و غیره) و همچنین رؤیاها، خواسته‌ها و علایق آن‌ها را در نظر بگیرید.

به این فکر کنید که چگونه شخصاً می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا در علایق خود زندگی کنند و به رؤیاها و خواسته‌هایشان برسند.

همچنین، حتماً نوع افرادی را که شخصاً می‌خواهید در زندگی خود داشته باشید، در نظر بگیرید.

بیشتر از همه می‌خواهید با چه افرادی کار کنید؟ به شخصیت، عادات، اخلاق کاری آن‌ها فکر کنید.

گذراندن وقت با چه کسی شمارا بیشتر خوشحال می‌کند؟ هرچه بیشتر مستقیم با آن‌ها صحبت کنید، آن‌ها بیشتر به آنچه می‌گویید توجه می‌کنند!

  یک استراتژی موفق ایجاد کنید

5. یک استراتژی موفق ایجاد کنید

در دنیای متصل امروزی، اگر می‌خواهید بدانید که چگونه یک برندینگ شخصی بسازید که تأثیری فراموش‌نشدنی ایجاد کند، باید آنلاین شوید.

این شامل ایجاد یک وب‌سایت جذاب برای کسب‌وکار شما و همچنین فعالیت در حداقل یک شبکه اجتماعی است که می‌دانید مخاطبان ایده آل شما تمایل به بیرون رفتن دارند، مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین یا توییتر.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، کمی تحقیق کنید تا متوجه شوید مخاطب ایده آل شما بیشتر وقت خود را کجا می‌گذراند.

به پلتفرم‌های اجتماعی رقبا نگاهی بیندازید و ببینید مخاطبانشان در کجا بیشتر با آن‌ها درگیر هستند.

بهتر است روی یک شبکه اجتماعی تمرکز کنید و در برقراری ارتباط با مردم در آنجا واقعاً خوب شوید تا اینکه سعی کنید همه‌جا باشید و همه کارها را به‌یک‌باره انجام دهید.

همان‌طور که شخصیت آنلاین خود را توسعه می‌دهید، مطمئن شوید که توصیه‌ها و سایر اشکال اثبات اجتماعی را نشان می‌دهید که شواهد محکمی ارائه می‌دهد که کار شما تأثیر مثبت زیادی بر زندگی دیگران دارد.

این یکی از قدرتمندترین محتوایی است که می‌توانید به اشتراک بگذارید. زیرا از کلمات مشتریان و مشتریان واقعی برای نشان دادن ارزش آنچه ارائه می‌کنید استفاده می‌کند.

اگر توصیفات یا بازخورد زیادی برای به اشتراک گذاشتن ندارید، بهترین راه برای دریافت آن‌ها این است که از آن‌ها درخواست کنید!

درخواست، ابزار قدرتمندی است که به شما کمک می‌کند کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

 

6. جامعه بسازید

یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای یادگیری نحوه ایجاد یک برند شخصی متمایز، ایجاد جامعه‌ای پیرامون کسب‌وکارتان و ارزش‌هایی است که کسب‌وکارتان بر آن استوار است.

فضایی ایجاد کنید که افراد بتوانند در مورد چالش‌ها، پیروزی‌ها و تجربیات خود با یکدیگر صحبت کنند. سپس آن‌ها را دعوت کنید و با آن‌ها درگیر شوید.

با تشویق و تبدیل‌شدن به بخشی از این مکالمات، فرصت‌های بی‌شماری برای ایجاد روابط با افراد ایجاد خواهید کرد که به ایجاد برند شما و گسترش دامنه آن از طریق دهان‌به‌دهان کمک می‌کند.

همچنین ایده خوبی است که عضو فعال انجمن‌های فیس‌بوک دیگران شوید. در گفتگوها شرکت کنید.

سؤال بپرسید و در صورت نیاز نکات مفیدی ارائه دهید. از تمام فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

به دنبال فرصت‌هایی برای مصاحبه با متخصصان دیگر در مورد موضوع باشید، سپس مصاحبه را به‌طور طولانی به اشتراک بگذارید، و فردی را که با او مصاحبه کرده‌اید تشویق کنید تا همین کار را انجام دهد (درنتیجه شمارا با جوامع خود معرفی می‌کند).

بگذارید بدانید که برای مصاحبه یا شرکت در پادکست‌های دیگران یا نوشتن مقالات مهمان برای وبلاگ آن‌ها در دسترس هستید.

این‌ها راه‌های عالی برای ایجاد نام برای خود و گسترش دامنه برندتان به مخاطبان بزرگ‌تر هستند.

 

7. یک کسب‌وکار آموزشی راه‌اندازی کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد اعتماد به‌عنوان یک متخصص در صنعت خاص خود این است که آنچه را می‌دانید به دیگران آموزش دهید.

مهم نیست در چه زمینه یا موضوعی تجربه دارید، افراد بی‌شماری هستند که می‌خواهند بدانند شما چه می‌دانید و مشتاق هستند از بهترین‌ها بیاموزند!

یادگیری مهارت‌های یادگیری مؤثر به شما این امکان را می‌دهد که دیگران را توانمند کنید و جامعه‌ای از مشتریان موفق ایجاد کنید که شمارا برای دیگران ستایش کنند.

برای حمایت از کسب‌وکار خود، می‌توانید سمینارها یا برنامه‌های آنلاین ارائه دهید یا به روش‌های دیگری مانند کار تک‌به‌تک با مشتریان تدریس کنید.

همچنین ممکن است بخواهید به نوشتن کتاب فکر کنید.

اینکه بتوانید بگویید یک نویسنده هستید که کتاب شما منتشرشده است، یک راه قدرتمند برای بهبود تصویر برند شخصی شما است.

حداقل نشان می‌دهد که شما به‌اندازه کافی در مورد موضوع اطلاعات دارید که می‌توانید یک کتاب کامل در مورد آن بنویسید!

این همچنین یک ابزار شبکه‌سازی مؤثر است، زیرا می‌توانید نسخه‌هایی از کتاب خود را برای مشتریان بالقوه جدید یا شرکای خودتان ارسال کنید که ممکن است علاقه‌مند به همکاری با شما باشند و برای تصمیم‌گیری نیاز به تقویت نهایی برای ایجاد اعتماد دارند.

همچنین افزایش شهرت نام تجاری خود از طریق رویدادهای آنلاین و شخصی، مانند وبینارها و سخنرانی‌های عمومی، که به شما امکان می‌دهد مهارت‌ها و تجربیات خود را با مردم در سراسر جهان به اشتراک بگذارید، مفید است.

هر چه بیشتر برندینگ شخصی خود را به نمایش بگذارید، احتمال بیشتری وجود دارد که مردم شمارا بشناسند و کار شمارا با دیگران به اشتراک بگذارند.

با استفاده از این فرآیند به یک رهبر عالی تبدیل شوید و نه‌تنها یک نام تجاری موفق خواهید داشت که شمارا به‌عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی می‌کند، بلکه یک تجارت موفق نیز خواهید داشت!

  برند خود را بسازید و خودتان باشید

برند خود را بسازید و خودتان باشید

اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را توسعه دهید و با انجام کاری که دوست دارید موفق باشید، مردم باید بدانند که شما وجود دارید.

به همین دلیل است که برای شما بسیار مهم است که برند خود را بسازید و سخت تلاش کنید تا در آنجا نامی برای خود به دست آورید.

اگر به‌تازگی شروع به کارکرده‌اید، ایده خودبرندسازی می‌تواند دلهره‌آور باشد، اما لازم نیست فرآیند قانع‌کننده‌ای باشد.

شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری تنها 15 دقیقه در روز بر روی برند خود به کشش عالی برسید!

در این فرآیند، شما قادر خواهید بود هدف واقعی زندگی خود را روشن کنید و یک برندینگ شخصی بسازید که الهام‌بخش دیگران باشد و به آن‌ها کمک کند از تجربیات شما برای دستیابی به نتایج بهتر در زندگی خود استفاده کنند.

با قدردانی از آن‌ها، آن‌ها را تشویق می‌کنید تا در مورد شما صحبت کنند و کار شمارا با دیگران به اشتراک بگذارند، که به‌نوبه خود بدون زحمت به توسعه جامعه شما کمک می‌کند.

نوشته‌ای از جک کنفیلد

 

دیدگاه کاربران (0)