نحوه ایجاد یک ارزش پیشنهادی جذاب و قابل اجرا

نحوه ایجاد یک ارزش پیشنهادی جذاب و قابل اجرا

ارزش پیشنهادی نوید ارزشی است که باید ارائه شود. این دلیل اصلی است که مشتری بالقوه باید از شما خرید کند.

این همچنین اولین چیزی است که تعیین می‌کند آیا مردم به‌زحمت می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد محصول شما بخوانند یا دکمه بازگشت را فشار می‌دهند.

در سایت شما، ارزش پیشنهادی اصلی‌ترین چیزی است که شما باید آزمایش کنید، اگر آن را به‌درستی انجام دهید، یک پیشرفت بزرگ خواهد بود.

در حقیقت، اگر فقط بتوانم یک نکته بهینه‌سازی تبدیل به شما بدهم، "پیشنهاد ارزش خود را آزمایش کنید" همین خواهد بود.

هرچه شرکت شما کمتر شناخته‌شده باشد، نیاز به ارزش پیشنهادی بهتر یا مزیت رقابتی ، بیشتر است.

وقتی تعدادی از وب‌سایت‌ها را مرور می‌کنیم، پیشنهاد ارزشی ضعیف یکی از رایج‌ترین نقص‌ها است.

بیشتر بخوانید: اهمیت مزیت رقابتی در موفقیت کسب‌وکارها چیست

ارزش پیشنهادی چیست؟

به‌طور خلاصه، ارزش پیشنهادی، بیان روشنی است که سه چیز را ارائه می‌دهد:

ارتباط: توضیح دهید که چگونه محصول شما مشکلات مشتریان را حل می‌کند یا وضعیت آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

مقدار کمی: مقدار کمی از مزایای خاص را ارائه دهید.

تفکیک: به مشتری ایده آل بگویید که چرا باید از شما خرید کنند و نه از رقبا.

پیشنهاد قدرتمند شما باید اولین چیزی باشد که بازدیدکنندگان در صفحه اصلی شما مشاهده می‌کنند،

اما باید در تمام نقاط اصلی ورود به سایت نیز قابل‌مشاهده باشد.

این فقط مربوط به زیبایی‌شناسی یا اطمینان مدیرعامل یا نویسنده تبلیغات نیست.

درنهایت، می‌تواند ارزش مادام‌العمر زندگی مشتری شمارا بهبود بخشد.

مردم باید ارزش پیشنهادی شمارا بخوانند و درک کنند.

ارزش پیشنهادی چیزی است که انسان واقعی باید آن را درک کنند. این برای خواندن مردم است.

آیا می‌توانید پیشنهاد را برای دوست خود توضیح دهید یا اینکه چگونه سود خواهند برد؟

متأسفانه این شوخی نیست.

"پیشنهادهای عامیانه" بی‌معنی فراوان است. به هر قیمتی از تبلیغات مضحک خودداری کنید.

از زبان مناسب برای ارزش پیشنهادی خود استفاده کنید.

پیشنهاد قدرتمند شما باید به زبان مشتری باشد. باید به مکالمه‌ای که از قبل در ذهن مشتری جریان دارد بپیوندد.

برای انجام این کار، شما باید زبانی را که مشتریان برای توصیف پیشنهاد شما استفاده می‌کنند و نحوه استفاده از آن را بدانید.

نمی‌توانید حدس بزنید کدام زبان، زبان صحیح است.

نحوه صحبت شما در مورد خدمات خود غالباً با توصیف مشتریان بسیار متفاوت است.

پاسخ‌ها خارج از دفتر شما است.

شما باید با مشتریان خود مصاحبه کنید تا از این موضوع مطلع شوید یا از یک ابزار تحقیق مخاطب مانند Copytesting که متمرکز بر کپی کردن است، استفاده کنید.

آنچه ارزش پیشنهادی نیست

1- پیشنهاد قدرتمند یک شعار یا یک عبارت جذاب نیست.

مثال: L’Oréal چون ارزش آن را داریم. (این یک پیشنهاد ارزش نیست)

2- پیشنهاد ارزش، بیانیه موقعیت نیست.

مثال: مارک شماره 1 بانداژ آمریکا. زخم را سریع التیام می‌بخشد، آسیب را سریع‌تر التیام می‌بخشد. (این یک پیشنهاد ارزش نیست)

بیانیه موقعیت، زیرمجموعه پیشنهاد ارزش است، اما همان چیز نیست.

    ارزش پیشنهادی چگونه نوشته می شود؟

 ارزش پیشنهادی چگونه نوشته می شود؟

پیشنهاد قدرتمند معمولاً مجموعه‌ای از متن (عنوان، زیرنویس و یک پاراگراف از متن) با یک تصویر بصری (عکس، تصویر کاراکتر، گرافیک) است.

هیچ راهی درستی برای این کار وجود ندارد. من پیشنهاد می‌کنم با فرمول زیر شروع کنید:

عنوان: نهایت سود شما در یک جمله کوتاه چیست؟ می‌تواند محصول و یا مشتری را ذکر کند. آن را به یک جلب‌توجه تبدیل کنید.

زیرنویس یا پاراگراف 2-3 جمله‌ای: توضیحی خاص درباره اینکه چه‌کاری انجام می‌دهید، ارائه می‌دهید، برای چه کسی و چرا مفید است.

3 نکته اصلی (بلد شده): مزایا یا ویژگی‌های اصلی را لیست کنید.

بصری: ارتباط تصاویر بسیار سریع‌تر از کلمات است. تصویر محصول، عکس کاراکتر یا تصویری را که پیام اصلی شمارا تقویت می‌کند، نمایش دهید.

ارزش پیشنهادی فعلی خود را با پاسخ به سؤالات زیر، ارزیابی کنید:

  • شرکت شما چه محصول یا خدماتی را می‌فروشد؟
  • سود نهایی استفاده از آن چیست؟
  • مشتری هدف شما برای این محصول یا خدمات کیست؟
  • چه چیزی پیشنهاد شمارا منحصربه‌فرد و متفاوت می‌کند؟

برای ساختار پاسخ‌ها از عنوان / پاراگراف / بولت ها / فرمول بصری استفاده کنید.

کلیدهای ارزش پیشنهادی عالی

بهترین ارزش پیشنهادی مشخص است: چیست؟ برای کی؟ چگونه مفید است؟

اگر به این سؤالات پاسخ داده شود، در مسیر درست قرار دارید. همیشه ابتدا برای شفافیت تلاش کنید.

اگر پیشنهاد قدرتمند شما باعث می‌شود مردم گیج شوند، شما این کار را اشتباه انجام می‌دهید.

اگر آن‌ها مجبورند متن‌های زیادی را بخوانند تا پیشنهاد شمارا درک کنند، شما این کار را اشتباه انجام داده‌اید.

بله، اطلاعات کافی برای تبدیل‌ها بسیار مهم است، اما ابتدا باید آن‌ها را با یک پیشنهاد ارزش واضح و جذاب، جذب کنید.

تحقیقات انجام‌شده توسط Marketing Experiments می‌گوید که چالش اصلی شرکت‌ها شناسایی یک ارزش پیشنهادی مؤثر و به دنبال آن شفاف‌سازی آن است.

چه چیزی یک پیشنهاد ارزش خوب را ایجاد می‌کند؟

  • وضوح! فهمیدن آن آسان است.
  • آیا نتایج مشخصی را که مشتری از خرید و استفاده از محصولات و / یا خدمات شما دریافت خواهد کرد، به شما اعلام می‌کند.
  • آیا می‌گوید که چگونه متفاوت از پیشنهاد رقبا است یا بهتر است.
  • از هیاهوی بی‌جا اجتناب شده است. (مانند "قبلاً هرگز دیده نشده!" یا "محصول شگفت‌انگیز شگفت‌انگیز!")، از اصطلاحات ("بهترین") و اصطلاحات تجاری ("تعاملات با ارزش‌افزوده") جلوگیری می‌کند.
  • در حدود 5 ثانیه قابل‌خواندن و درک است.

همچنین، در اکثر موارد، بین پیشنهاد قدرتمند شرکت و محصول شما تفاوت وجود دارد.

نحوه ارائه پیشنهاد قدرتمند شما مهم است

تحقیقات اصلی توسط موسسه CXL نشان داد که مصرف‌کنندگان:

  • وقتی ارزش پیشنهادی، متن بیشتری داشت، سریع‌تر متوجه ارزش پیشنهادی شدند.
  • زمانی که مطالب بیشتری، برای خواندن وجود داشت، مدت طولانی‌تری بر روی یک پیشنهاد ارزش صرف کردند.
  • هنگامی‌که خدمات بیشتری ذکرشده بود، خدمات بیشتری را که سایت ارائه داده است به یاد آوردند.
  • هنگامی‌که امکانات و مزایای بیشتری برای مطالعه در دسترس بود، مزایای بیشتری از وب‌سایت را توصیف کردند.
  • اطلاعاتی را ترجیح داده بودند که لیست شده بودند.
  • اولویت برای طراحی صفحه تحت تأثیر آن تغییر بود که در ابتدا مشاهده شد.

چگونه یک پیشنهاد قدرتمند، باارزش و منحصربه‌فرد ایجاد کنیم

یک نقش اساسی برای پیشنهاد ارزش این است، که شمارا از رقابت جدا کند.

اکثر افراد قبل از تصمیم‌گیری، 4-5 گزینه ارائه‌دهنده خدمات مختلف را بررسی می‌کنند.

شما می‌خواهید پیشنهاد شما در این مرحله مهم تحقیق برجسته باشد.

بنابراین چگونه پیشنهاد منحصربه‌فرد بدهید؟

اغلب، دشوار است که چیزی منحصربه‌فرد در مورد پیشنهاد خود تشخیص دهید. این نیاز به تأمل و بحث عمیق در خود دارد.

اگر چیزی پیدا نکردید، بهتر است چیزی ایجاد کنید. البته، قسمت منحصربه‌فرد باید چیزی باشد که مشتریان واقعاً به آن علاقه‌مند هستند.

بی‌نظیر بودن برای منحصربه‌فرد بودن فایده‌ای ندارد (مثلاً "بلبرینگ‌های کروی در دوچرخه‌های ما آبی هستند").

حتی اگر آنچه می‌فروشید منحصربه‌فرد نباشد، بازهم می‌توانید یک پیشنهاد عالی ارائه دهید.

به خاطر بسپارید: لازم نیست در تمام دنیا منحصربه‌فرد باشید، فقط در ذهن مشتری خاص همه دنیا باشید.

پایان فروش در ذهن مشتری اتفاق می‌افتد، نه در بازار بین رقابت‌ها.

    تقویت‌کننده‌های ارزش پیشنهادی شما

تقویت‌کننده‌های ارزش پیشنهادی شما

گاهی اوقات، چیزهای کوچک، تصمیم را به نفع شما می‌گیرند.

اگر همه موارد اصلی، تقریباً بین شما و رقبا یکسان باشد، می‌توانید با ارائه ارزش‌افزوده اندک، برنده شوید.

ما به آن‌ها تقویت‌کننده می‌گوییم.

این موارد در برابر رقبایی که آن‌ها را ارائه نمی‌دهند به‌خوبی کار می‌کنند.

تقویت‌کننده‌ها می‌توانند مواردی از قبیل:

  • حمل‌ونقل رایگان
  • حمل‌ونقل سریع / حمل روز بعد؛
  • جایزه خرید رایگان
  • نصب / نصب رایگان؛
  • بدون هزینه راه‌اندازی.
  • بدون قرارداد طولانی‌مدت، هر زمان لغو کنید.
  • مجوز چند رایانه‌ای
  • ضمانت بازگشت پول؛
  • قیمت تخفیف‌دار (برای هر محصول)؛
  • شخصی‌سازی

شما ایده می‌گیرید فکر کنید چه چیزهای کوچکی می‌توانید اضافه کنید که هزینه زیادی برای شما ندارد، اما برای برخی از خریداران جذاب است.

اطمینان حاصل کنید که تقویت‌کننده با بقیه ارزش پیشنهادی، قابل‌مشاهده است.

نتیجه‌گیری

شما به یک پیشنهاد قدرتمند نیاز دارید و باید آن را به‌وضوح در تمام صفحات اصلی ورودی: صفحه اصلی، صفحات محصول، صفحات دسته‌بندی و غیره ذکر کنید.

اگر بیان نکنید که چرا کاربران باید از شما خرید کنند، بیشتر آن‌ها را از دست خواهید داد.

برای ایجاد یک پیشنهاد قدرتمند عالی:

1) قبل از هر چیز روی وضوح تمرکز کنید.

2) از عنوان، زیرنویس، بولت ها و فرمول تصویر استفاده کنید.

3) آزمایش، آزمایش، آزمایش

دیدگاه کاربران (0)