چگونه پیام بازاریابی اثرگذار و پرفروش بسازیم؟

چگونه پیام بازاریابی اثرگذار و پرفروش بسازیم؟

آیا دوست دارید بدانید چگونه با پیام بازاریابی مشتریان خود را درگیر کنید که به برندتان ایمان بیاورند و برای هر چیزی که می‌فروشید، طرفدار کسب کنید؟

در این مقاله، هشت استراتژی را توصیف می‌کنیم که می‌توانید برای ساختن پیام‌ بازاریابی خود به‌صورت اثرگذار،

و پرفروش در رسانه‌ای که هر روز مشتریان بالقوه و مشتریان شما می‌بینند، استفاده کنید.

چگونه یک بازاریاب می‌تواند در طوفان بازاریابی کنونی ایستادگی کند؟

با رقبای زیادی که در اطراف شما وجود دارند چگونه می‌توانید بازار خود را مورد هدف قرار دهید و توجه آن‌ها را جلب کنید؟

هر روز ایده‌های جدیدی برای پیام‌های بازاریابی توسط رهبران اندیشه و بازاریابان مطرح می‌شود.

اگر پیام‌های بازاریابی شما بخشی از این آشفتگی‌ها است، هدف شما این است که از وضعیت نامناسب خلاص شوید و موردتوجه قرار بگیرید.

در ادامه هشت مورد وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد تا یک پیام بازاریابی ایجاد کنید که شمارا از بقیه رقبا متمایز کند.

 

هشت نکته اساسی برای ساختن پیام بازاریابی اثرگذار و پرفروش

1- روی راه‌حل‌ها تمرکز کنید

این همان چیزی است که مشتریان واقعاً به دنبال آن هستند. و وقتی تقاضا وجود دارد، نیمی از کار بازاریابی شما تمام می‌شود.

محصولات و خدماتی که تقاضای زیادی دارند، زود و اغلب موردتوجه قرار می‌گیرند.

آنچه را که آن‌ها می‌خواهند یا آنچه را که علاقه‌مند به مشاهده آن هستند به بازار هدف خود ارائه دهید.

به‌سرعت فریاد بزنید که "من یک مشکل‌گشا هستم" یا "من یک راه‌حل هستم"، درنتیجه پیام شما موردتوجه قرار خواهد گرفت.

  بازار هدف خود را درست هدف قرار دهید

2- بازار هدف خود را درست هدف قرار دهید

بازاریابی که به هدف موردنظر خود نرسد به‌عنوان زباله و ناکارآمد طبقه‌بندی می‌شود (مانند " هرزنامه ").

بازاریابی که به بازار هدف خود برسد در رده جالب، مؤثر و بسیار کارآمد طبقه‌بندی می‌شود.

نکته کلیدی در اینجا این است که به بازار هدف خود چیزی بدهید که موردعلاقه آن‌ها باشد.

اگر شما یک شهروند ارشد علاقه‌مند به موسیقی کلاسیک هستید،

ارسال پست الکترونیکی در مورد جدیدترین موسیقی‌های منتشرشده برای آخرین گروه‌های راک‌اند رول نتیجه نمی‌دهد (شما بخشی از بازار هدف راک اندرول نیستید.)

  بیشتر بخوانید: چگونه یک تبلیغ نویس خوب در شبکه‌های اجتماعی شوید  

3- از عناوین و زیرنویس‌ها استفاده کنید

این عناوین (و زیرنویس‌ها) را تحریک‌کننده، قابل‌تأمل، افراطی و کاملاً غیرمنتظره بنویسید.

به‌عنوان‌مثال یکی از بهترین عناوینی که موردتوجه واقع شده است: "7 اشتباهی است که بانک‌ها هر روز مرتکب می‌شوند".

این عنوان به‌گونه‌ای است که مردم اغلب می‌خواهند ادامه آن را بخوانند.

 

4- یک پیام کاملاً شفاف داشته باشید.

گرافیک‌ها می‌توانند توجه را جلب کنند، اما اجازه ندهید که بازاریابی شمارا بیش‌ازحد تحت تأثیر قرار دهند تا جایی که پیام شما منتقل نشود.

طبق گفته دیوید اوگیلوی، پدر تبلیغ نویسی جهان: «من تبلیغات را به‌عنوان سرگرمی یا هنر در نظر نمی‌گیرم بلکه به‌عنوان یک رسانه اطلاعاتی می‌دانم.

وقتی یک تبلیغ می‌نویسم، هدف واقعی من این نیست که مردم بگویند عجب تبلیغ خلاقانه‌ای است،

هدف من این است که مردم آن پیام را جالب بدانند و محصول را بخرند.» با پیام‌های خسته‌کننده یا نامشخص نمی‌توانید توجه مردم را جلب کنید.

 

5- از پیام بازاریابی افراطی استفاده کنید

حقیقت این است که پیام‌های بازاریابی افراطی به‌خوبی کار می‌کنند،

در اینجا نمونه‌هایی از پیام‌هایی که به دلیل ماهیت افراطی موردتوجه قرار گرفتند را می‌بینید:

• چگونه فروشندگان شما ده درصد فروش بیشتری داشته باشند؟

• چگونه 0.005 درصد سود بیشتری به دست بیاورم؟

• چگونه در یک هفته شرکت خود را اداره و راه‌اندازی کنید؟

همهٔ این تیترها به دلیل ماهیت افراطی‌شان توجه شمارا جلب خواهند کرد و شما می‌خواهید که آن را بخوانید.

  یک قلاب بازاریابی ارائه دهید

6-یک قلاب بازاریابی ارائه دهید

این نیز راه دیگری برای جلب‌توجه است که امروزه به‌ویژه در محافل بازاریابی محتوا شایع شده است.

به‌عبارت‌دیگر اطلاعات به‌عنوان یک مشوق برای ارتباط بیشتر در نظر گرفته می‌شود.

• اگر امروز به فروشگاه ما مراجعه کنید یک گلدان برای گل‌های روز مادر خود هدیه می‌گیرید.

• اگر از ادویه‌جات و چاشنی‌های ما استفاده کنید می‌توانید کتاب دستور غذا را به‌رایگان دانلود کنید.

همهٔ این‌ها چیزی باارزش به علاقه‌مندان می‌دهند، آن‌ها نه‌تنها با این کار جلب‌توجه می‌کنند پاسخ‌های بیشتری نیز دریافت می‌کنند.

  پیشنهاد عالی: ۶ ویژگی متن فروش که باعث ماندگاری در ذهن مخاطب می‌شود  

7- استفاده از آیتم‌های غیرمعمول

مورد دیگری که جلب‌توجه خواهد کرد و باعث تمایز شما از بقیه خواهد بود غیرمعمول بودن است.

از رویکردهای غیرطبیعی، عجیب‌وغریب صحبت کنید مانند صحبت کردن راجع به کریسمس در بهار.

 

8- در پیام خود مستقیماً به آنچه مشتریان بالقوه دنبالش هستند، اشاره‌کنید

مشتریان بالقوه شما چه چیزی می‌خواهند؟ این پیام را مستقیماً به آن‌ها منتقل کنید.

ایستادگی در این بازار شلوغ چالش همهٔ بازاریابان است.

این اصول به شما کمک خواهد کرد تا پیام شما به‌صورت متمایز موردتوجه قرار گیرد.

منبع: www.entrepreneur.com

 

دیدگاه کاربران (0)