چطور مراجعان بالایی در نقش یک کوچ داشته باشیم؟

چطور مراجعان بالایی در نقش یک کوچ داشته باشیم؟

تصور کنید در نقش یک کوچ آن‌قدر مراجعان متعدد و پرشماری دارید که دیگر زمان کافی برای جلسه با آن‌ها ندارید.

مراجعان کوچ مشتاق و علاقه‌مند که در حوزه‌ای که حضور دارید می‌خواهند از کمک‌ها و خدمات شما استفاده کنند.

در این مقاله در کمتر از ۵ دقیقه نکاتی را می‌گویم که تقاضای مخاطبان هدفتان برای دریافت خدمات کوچینگ شما، چندین برابر افزایش پیدا کند.

 

۱- خود را به‌خوبی و به زبان ساده معرفی کنید

خیلی‌ها نمی‌دانند شما چه‌کاری انجام می‌دهید بسیاری از مردم هنوز با کوچینگ آشنا نیستند وگرنه از آن استفاده می‌کردند.

هنوز این صنعت در کشور ما نوپا و تازه است و اکثر مردم نمی‌دانند که داشتن یک کوچ در ابعاد مختلف زندگی و کار چه نقشی در موفقیت آنان دارد.

پس تا می‌توانید از فرصت‌ها استفاده کنید و خیلی ساده و به زبان مردم، دستاوردهایی که می‌توانند از این طریق به دست آورند را معرفی نمایید.

هیچ فرصتی را از دست ندهید، همواره کارت ویزیت، نشانی وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود را به آنان بدهید تا با شما بیشتر آشنا شوند.

این کاری است که کوچ‌های بزرگ همواره انجام می‌دهند.

  مراجعان کوچ - از دایره نزدیکان خود غافل نشوید

۲- از دایره نزدیکان خود غافل نشوید

دوست قدیمی، همکار، همکلاسی سابق، هم خدمتی، همسایه و .... این‌ها بهترین گزینه‌ها برای استفاده از خدمات شما هستند زیرا آن‌ها به شما راحت‌تر اعتماد می‌کنند.

تجربه شخصی من این را ثابت کرده که مراجعان ترجیح می‌دهند فردی قابل‌اعتماد و آشنا را برای خود انتخاب کنند، فردی که با او راحت هستند و شناخت کافی بر روی او دارند.

اکثر مراجعان من به‌خصوص در ابتدای کار از دایره نزدیکانم بوده‌اند و همچنان هستند؛

هیچ‌گاه از معارفه خود به آن‌ها خجالت نکشید و بگویید با استفاده از خدمات شما دقیقاً چه نتایج ملموسی را به دست می‌آورند.

 

۳- نتیجه مشتری همان نتیجه شماست

اگر می‌خواهید همیشه برند شخصی خود را به‌رایگان ترویج دهید و به‌واسطه آن جذب مشتری کنید تمام تلاش خود را کنید تا مراجعان کوچ شما بیشترین بهره را از این فرایند ببرند و به نتایج مورد انتظار خود برسند.

زیرا نتیجه مراجعان کوچ دقیقاً همان نتیجه شماست به این معنی که اگر موفقیتی را به دست می‌آورند انگار که شما موفق شده‌اید.

پس به‌واسطه دستاوردهای آنان و رضایتی که در پی آن حاصل می‌شود دو اتفاق می‌افتد.

1- مراجع تبدیل به مُبلغ شما می‌شود و شمارا به دیگران معرفی می‌کند.

۲- دیگران از روی کنجکاوی حتماً از وی به خاطر دستاوردهایش پرس‌وجو می‌کنند و او مجدداً شمارا معرفی می‌کند.

به همین شکل مراجعان کوچ شما چند برابر می‌شوند و آنان هم خدمات بیشتری از شما دریافت می‌کنند.

پس تا می‌توانید کیفیت خدمات خود را بالا ببرید و خود را متعهد کنید تا مراجعانتان نتایج بالایی از این فرآیند به دست آوردند.

  رضایت مشتریان خود را نمایان‌سازید

۴- رضایت مشتریان خود را نمایان‌سازید

انسان‌ها تمایل زیادی دارند تا به راز موفقیت دیگران پی ببرند، پس شما کاری کنید افرادی که به‌واسطه شما موفق شده‌اند، خدمت شمارا به‌عنوان یکی از عوامل این موفقیت معرفی نمایند.

یعنی حتماً ساختاری فراهم آورید تا بتوانید از درگاه‌هایی که در اختیار دارید، رضایت مشتریان فعلی خود را منتشر کنید.

نشان دادن رضایت مشتریان باعث اعتماد زایی برای افرادی که شمارا کمتر می‌شناسند، می‌شود و بدین طریق می‌توانید بسیار ساده‌تر دیگران را متقاعد کنید تا شمارا برای استفاده از خدمات کوچینگ انتخاب نمایند.

 

۵- گاهی بدون چشم‌داشت فعالیت کنید

تا می‌توانید به بهانه‌های مختلف به مخاطبان هدف خود ارزش ارائه دهید. این ارزش را باراهنمایی‌ها و راه‌حل‌هایی برای حل مشکلاتشان انجام دهید.

بدون هیچ چشم‌داشتی اجازه بدهید آن‌ها طعم شیرین کوچینگ و راهبری را احساس کنند؛

قسمتی از خدماتتان را رایگان ارائه دهید تا افراد بیشتری را جذب نمایید این یکی از بهترین شیوه‌ها برای ایجاد نیاز در بین مخاطبین است.

استمرار و مداومت در راه‌حل‌هایی که ارائه شد می‌تواند در بلندمدت نتایج چشمگیری برای شما داشته باشد. امیدوارم در نقش یک کوچ، فردی مؤثر و کارآمد باشید.

نویسنده: جناب آقای هادی اکبری از دانش پذیران دوره اول تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار ویدان

دیدگاه کاربران (0)