حتی وقتی اقتصاد ضعیف به نظر میرسد، میتوان با تکنیکهای مناسب فروش در رکود اقتصادی ، خردهفروشی را افزایش داد.
کارشناسان میگویند، باوجود اقتصاد ضعیف، فروش خردهفروشی در حال افزایش است،
حتی اگر این روند را بهعنوان یکروند کلی، نمیدانید، مطمئن باشید که میتوانید با چند روش اثباتشده، میزان فروش در رکود اقتصادی را افزایش دهید.
اول، شما باید درک کنید که اقتصاد لزوماً تعیین نمیکند که تجارت شما چقدر خوب است.
آنچه در اخبار میبینیم، همیشه کاملاً دقیق نیست و حتی در شرایطی که اقتصاد در بدترین وضعیت قرار دارد، برخی از مشاغل همچنان رونق دارند.
اگر بدانید که چهکاری باید انجام دهید، شما هم میتوانید یکی از آنها باشید.
" چگونه یک کمپین فروش را مدیریت کنیم؟ " حتما این مطلب را بخوانید.
فروش آنلاین همچنان رو به افزایش است زیرا امروزه مشتریان روش راحت خرید را انتخاب میکنند،
بنابراین اگر همچنان روش تخفیف دادن را بهعنوان گزینهای برای تجارت و افزایش فروش خود در نظر دارید، اشتباه خواهد بود.
محصولات شما ممکن است بهصورت آنلاین بسیار خوب به فروش برسند یا فروش نداشته باشید،
اما فروش آنلاین هنوز هم یک روش عالی برای فروش است.
گزینههای مختلفی برای فروش آنلاین وجود دارد:
• وبسایت خود را راهاندازی کنید
• محصولات خود را در یک سایت عرضه کنید، مانند دیجی کالا و...
• در شبکههای اجتماعی فعالیت کنید و محصولات خود را به نمایش بگذارید و بفروشید.
پیشنهاد می کنم حتما مقاله " 3 گام پیدا کردن مخاطبان هدف در رسانه های اجتماعی " را مطالعه کنید.
حتی اگر این روش فروش را بهشدت افزایش ندهد، اما یک روش جانبی و عالی برای فروش است.
طوری که برخی از فروشندگان حضوری، روش سنتی خود را رها کردهاند و فقط فروش آنلاین آنها، چند برابر فروش حضوری است.
وقتی صحبت از فروشگاههای خردهفروشی میشود، مکان فروشگاه همیشه مهم است،
بنابراین مطمئن شوید جایی هستید که مخاطبان هدف شما بهراحتی میتوانند شمارا پیدا کنند.
اکثر مردم از مسیر خود دور نخواهند شد و حتی برای رسیدن به فروشگاه شما تمایلی به پیادهروی کوتاه هم ندارند.
قرار دادن محصول خود در جلوی چشمان آنها، در هرجایی که باشند، بهترین روش برای فروش بیشتر است.
مراکز خرید، مکانهای بسیار خوبی برای بسیاری از فروشگاههای خردهفروشی هستند،
زیرا در حال حاضر خریدارانی را جذب میکنند که احتمال دارد از طریق هوس و هوس و نه برنامهریزیشده، وارد فروشگاه شما شوند.
این میتواند فروش را افزایش دهد، اما مطمئن شوید که قوانین مراکز خرید یا مرکز خرید را قبل از افتتاح فروشگاه، درک میکنید،
زیرا این قوانین میتوانند بسیار سختگیرانه باشند.
گرایشها میتوانند خطرناک باشند، اگر شما دائماً گرایش خود را تغییر میدهید و همیشه با موجودی اضافی کالا روبرو میشوید که هیچکس نمیخواهد.
زیرا روند با همان سرعتی که آغازشده، کمرنگ میشود.
بااینحال، اگر یک مورد درست را انتخاب کنید، میتوانید تحملکنید و پول خوبی به دست آورید.
باگذشت زمان، شما خواهید آموخت که چگونه روندهایی را که قرار است برای مدتی ثابت بمانند، ردیابی کنید
و افزودن یک محصول جدید میتواند به فروشگاه شما کمک کند تا کمی درآمد بیشتری کسب کنید.
آیا محصولات شما در 50 فروشگاه دیگر در سطح شهر یافت میشود؟ شما واقعاً باید متمایز باشید.
هنگامیکه شما تنها فروشگاه خردهفروشی هستید که کالای خاصی را میفروشد، مردم مجبور میشوند در صورت نیاز به شما مراجعه کنند،
و شما واقعاً باید تلاش کنید تا بهاندازه کافی متفاوت باشد تا همه بخواهند آن محصول را از شما بخرند.
برای متمایز شدن در دنیای خردهفروشی میتوانید از هر تکنیکی استفاده کنید.
یک فروشگاه با یکتم خوب یا روش خوب کار میکند، اما ممکن است برخی از افراد را از خود براند،
یا ممکن است سعی کنید برای تشویق مشتریان قدیمی، ترفندهایی مانند خرید اعتباری یا اقساطی را ارائه دهید.
داشتن یک مزیت رقابتی بسیار گزینه عالی برای رقابت رار قبا هست. حتما در مورد آن تحقیق کنید.
کارمندان شما تفاوت زیادی در جنگیدن و پیروز شدن، یا تسلیم شدن فروشگاه ایجاد میکنند.
وقتی کارمندان باکسانی که وارد فروشگاه میشوند مهربان هستند و به مشتری برای خرید بهتر کمک میکنند، جلب مشتریان برای برگشت آسان است.
مردم در صورت برخورد خوب، از خرید لذت خواهند برد، اما بسیاری از آنها از فروشگاهی که کارمندان آن عبوس و بدخلق هستند، اجتناب میکنند.
درحالیکه بیشتر موفقیت شما، در استخدام افراد مناسب برای این شغل است،
به یاد داشته باشید که کارمندان تمایل دارند با مشتری همانگونه رفتار کنند، که رئیس آنها با آنها رفتار میکند.
بنابراین، اگر تلاش کنید فضای کار دلپذیری را برای کارمندان خود ایجاد کنید و به آنها مزایایی بدهید، مشتریان شما از خدمات بهتر مشتری، بهرهمند میشوند.
هر خردهفروشی به خاطر سرقت، چه از طریق کارمندان خودشان و چه از طریق افرادی که برای دزدی به فروشگاه میآیند، ضرر میکند.
برای جلوگیری از هدر رفت پول، اکثر شرکتها برای جبران سرقت، قیمتها را اندکی افزایش میدهند.
بااینحال، باید به موجودی کالا نیز دقیقاً توجه داشته باشید، زیرا این امر به شما کمک میکند تا سرقت را بهموقع تشخیص دهید.
همچنین مناطقی که احتمال سرقت زیاد است را شناسایی کنید.
اگر در منطقه خاصی از فروشگاه امکان سرقت زیاد است، قرار دادن وسایل بزرگتر، سختتر برای مخفی کردن در آنجا یا امنیت بیشتر مثل نصب دوربین را در نظر بگیرید.
همچنین ممکن است بخواهید نمایشگرهای محصول را دوباره تنظیم کنید تا کارمند نمای کاملی از فروشگاه در قسمت پیشخوان یا هر قسمت فروشگاه داشته باشد.
مشتریان همیشه به دنبال معاملات خوب هستند، بخصوص هنگامیکه در یک رکود اقتصادی هستیم.
خواهید فهمید که ارائه فروش منحصربهفرد، راهی عالی برای جلبتوجه مردم و برداشتن اولین قدم حیاتی است.
همچنین میتواند به شما کمک کند از کالاهایی که فضای زیادی را اشغال میکنند و فروش خوبی ندارند، خلاص شوید،
زیرا در قیمت پایینتری میتوانند فروش بهتری داشته باشند.
یکی دیگر از مزایای این روش فروش، این است که افراد زیادی برای خرید وارد بازار میشوند، اما درنهایت محصولات دیگری را نیز خریداری میکنند.
اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد فروش و تخفیف خود را افزایش میدهید تا مشتریانی جدید بیاورید که میتوانند بهسرعت مشتری تکراری شما شوند.
نکات مهم در این مقاله در مورد فروش در رکود اقتصادی که در حال حاضر خیلی از کسب وکارها با آن روبرو هستند را بیان کردیم.
سعی کنید حتما در سریعترین زمان کسب وکار خود را با کمک این تکیکها از این شرایط و بحران اقتصادی بیرون بیاورید.