تبلیغات دیجیتالی مؤثر، هنر استفاده از اینترنت بهعنوان وسیلهای برای انتقال پیامهای بازاریابی به مخاطبان مشخص است.
این بدان معنی است که این تبلیغات میتوانند در یک مرورگر وب، موتور جستجو، در رسانههای اجتماعی، تبلت ها، تلویزیونهای هوشمند، تلفنهای هوشمند و در ایمیل افراد ظاهر شوند.
از اصطلاحات تبلیغات اینترنتی، تبلیغات وب، تبلیغات دیجیتال و بازاریابی دیجیتال با همان معنای تبلیغات دیجیتالی نیز، استفاده میشود.
آنلاین در این زمینه، به اینترنت اشاره دارد. این فضای تبلیغاتی، در حال تغییر و توسعه است.
سیستمعاملهای جدید، انواع تبلیغات و قابلیتهای جدید، دائماً در حال پدیدار شدن هستند.
برخی از جنبههای تبلیغات دیجیتالی، مانند آگاهی از برند، اعداد ملموسی برای اندازهگیری ارائه نمیدهند.
بر اساس آخرین گزارش مقایسهای در مورد وضعیت بازاریابی، 53 درصد از سازمانها برای دستیابی به یک رقم ROI مشخص با مشکل مواجه هستند.
اگر در اندازهگیری یا اثبات بازگشت سرمایه (ROI) خود مشکل دارید، تنها نیستید. باید یاد بگیرید که چگونه از تبلیغات دیجیتالی بازگشت سرمایه خوبی داشته باشید.
بازگشت سرمایه (ROI) اثربخشی کلی یک سرمایهگذاری، مانند یک کمپین تبلیغاتی آنلاین را اندازهگیری میکند.
ارتباط مستقیمی با میزان بازگشت سرمایه نسبت به قیمت اصلی دارد.
اگر یک وبسایت فروشگاهی دارید، حتماً میدانید که تنها راه جذب مشتری و بالا بردن درآمد و سود حاصل از فروش، استفاده از تبلیغات و شگردهای SEO است.
بنابراین وقتی از کلمه «سرمایهگذاری» استفاده میکنیم، منظور هزینههایی است که برای بهکارگیری شگردها و شیوههای تبلیغاتی استفاده میکنید.
اگر تلاشهای بازاریابی آنلاین شما نتواند باعث افزایش بازدید، فروش و درآمد شود، شرکت شما ضرر میکند.
به همین دلیل برای کسبوکار شما ضروری است که ROI خود را کنترل کند.
تا سال 2022، حدود 2.5 میلیارد مشتری جهانی به اینترنت دسترسی خواهند داشت.
خوشبختانه، شما میتوانید گامهای خاصی را بردارید تا مطمئن شوید که بالاترین بازگشت سرمایه را در حین تلاش برای رسیدن به آنها به دست میآورید.
این نکات را در ذهن داشته باشید.
اگر مخاطبان خود را به بخشهای منحصربهفرد محدود نکنید، محتوایی که ایجاد میکنید برای هرکسی عمومیت بیشتری خواهد داشت.
در عوض، روی بخشهای کوچک تمرکز کنید و محتوایی ایجاد کنید که کاربران آن را دوست خواهند داشت.
شما ترافیک و سرنخهای باکیفیت بالا میخواهید، نهفقط ترافیک.
در تبلیغات دیجیتالی، اگر نمیدانید چه کسی را هدف خود قرار دهید و چرا آنها باید از شما خرید کنند، هرگونه بازاریابی و تبلیغ در آن سقوط میکند.
باید تصمیم بگیرید بودجهٔ شما چقدر است و از کدام کانالها برای دسترسی به مخاطبان هدف خود استفاده خواهید کرد.
تبلیغات دیجیتالی شما چه ارزشی دارد؟ نگران نباشید: شما چندین گزینه برای ارائه ارزش به مخاطبان خود دارید، فقط مطمئن شوید که هر پست نوعی محرک دارد.
• در دلهای مشتریان خود نفوذ کنید
• آنها را در مورد مسائل آگاه کنید
• آنها را بخندان
• به آنها در مورد آنچه میدانید، آموزش دهید
• به آنها در صرفهجویی در هزینه کمک کنید
• به آنها نشان دهید که چگونه خود را بهبود بخشند
• روی بازاریابی ایمیلی تمرکز کنید
ایمیل مارکتینگ به شما روشی تکبهتک برای برقراری ارتباط با مشترکین خود میدهد. با ایمیل، شما مجبور نیستید با الگوریتمها یا رتبهبندی موتورهای جستجو، مبارزه کنید.
بهعلاوه، میتوانید فهرست مشترکین خود را بر اساس جمعیتشناسی و علایق به بخشهای منحصربهفرد تقسیم کنید تا مرتبطترین محتوای ممکن را ارائه دهید.
به همین دلیل است که بازاریابی ایمیلی در بین تمام کانالهای بازاریابی دیجیتال، بهترین ROI را ارائه میدهد.
یک نکته مهم که باید موردتوجه قرار گیرد، این است که پیام تبلیغاتی موردنظر باید با نوع خدمات و محصولات هماهنگی و همخوانی داشته باشد.
در نظر گرفتن این نکته باعث ارائه معرفی خوب و قابلتوجه کالا و خدمات در تبلیغات دیجیتالی خواهد شد و در صورت عدم رعایت این نکته مهم میزان موفقیت در فروش را کاهش میدهد.
باید در نظر داشت که چگونگی نوع ارائه محصولات در تبلیغات دیجیتالی یکی از نکات ضروری در توضیح محصول است، چراکه حامل انتقال پیام معرفی کالا به مخاطبان موردنظر میباشد.
ازاینرو باید مضمون پیام شما با نوع خدمات شما هماهنگی داشته باشد.
بنابراین شیوه ارائه محصول شما نیازمند خلاقیت و نوآوری میباشد.
تنها در این حالت میتوانید با رقبای موجود که در این حیطه فعالیت میکنند به رقابت پرداخته و درصد موفقیت در جذب مشتری و میزان اعتماد به محصول را به طرز چشمگیری افزایش دهید.
ادغام استراتژی بازاریابی شما تضمین میکند که در مقابل مخاطبان هدف شما قرار میگیرد.
مهم نیست مشتریان بالقوه شما از کدام کانال استفاده میکنند.
شما باید بتوانید از طریق کانالهای متعدد به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.