• پنج شنبه 31 تير 1400
  • 637
  • فروش

چگونه در فروشگاه آنلاین فروش داشته باشیم، وقتی مشتری نیست!

چگونه در فروشگاه آنلاین فروش داشته باشیم، وقتی مشتری نیست!

تصور کنید برای اولین بار از یک فروشگاه آنلاین بازدید می‌کنید. شما چیزی در مورد این فروشگاه، کیفیت محصولات یا تعهد برای جلب رضایت مشتری نمی‌دانید.

مانند اکثر خریداران، به‌احتمال‌زیاد نظرات مشتریان قبلی را مرور می‌کنید تا سندی مبنی بر معتبر بودن فروشگاه و برآورده شدن نیازهای مشتریان قبلی، پیدا کنید.

اما هنگامی‌که خودتان یک فروشگاه آنلاین جدید راه‌اندازی کردید که هنوز هیچ فروشی نداشته است

و هیچ نظری از مشتریان قبلی به‌عنوان سند اعتبار این فروشگاه ثبت‌نشده است،

چگونه این خلأ موجود در جلب اعتماد مشتریان بالقوه را پر می‌کنید؟ این مشکلی است که تقریباً هر کارآفرینی با آن روبه‌رو می‌شود.

جلب اعتماد مشتری‌ها هنگامی‌که هیچ مشتری‌ای ندارید، سخت‌ترین کار است!

با همه این وجود، شما مجبورید تا این اعتماد را به دست آورید!

خوشبختانه چند روش وجود دارد که می‌توانید با این سختی روبه‌رو شوید و اعتماد مشتریان را برای شروع تجارت الکترونیک خود و رشد آن به دست آورید.

در این مقاله، شما با ۹ روش برای ایجاد اعتماد در مشتری و رشد تجارت خود از ابتدا آشنا می‌شوید.

 

1- جنبه انسانی کسب‌وکار خود را به اشتراک بگذارید

ما به‌عنوان مصرف‌کننده در نگاه اول به برندها اعتماد نداریم. هدف نهایی آن‌ها کسب درآمد است.

اما ما نسبت به اعتماد کردن به آدم‌ها پذیراتر هستیم.

به همین دلیل یکی از راه‌های غلبه بر شک و تردید مصرف‌کننده، نشان دادن جنبه انسانی برند شماست.

مثلاً می‌توانید خودتان را، شخصی را که در پشت این تجارت آنلاین قرار دارد، به مشتریان خود معرفی کنید.

به‌خصوص اگر این کار اعتبار و اعتماد به برند شما اضافه کند، به‌خصوص وقتی محصولاتی را می‌فروشید، که خودتان می‌سازید.

یک مکان عالی برای انجام دادن این کار در صفحه درباره ما در سایت شما است.

با تمرکز بر خودتان به‌عنوان صاحب این فروشگاه آنلاین به‌جای تنها تمرکز کردن بر روی محصولات، می‌توانید داستان خودتان و برندتان را نیز بگویید.

این کمک می‌کند تا مشتریانتان شمارا بهتر بشناسند و پایه و اساس اعتماد به تجارت آنلاین شمارا نیز فراهم می‌کند.

با این کار یک رابطه احساسی بین فروشنده و خریدار ایجاد می‌شود که تنها در کسب‌وکارهای کوچک، اتفاق می‌افتد.

دانستن اینکه فروشندگان شما قابل‌شناسایی هستند و همچنین اینکه آن‌ها اشخاص واقعی هستند،

به مشتریان کمک می‌کند حس بهتری در خرید از فروشگاه شما داشته باشد.

  بیشتر بخوانید: ۴ نکته‌ای که باید درباره پول و کسب‌وکار آنلاین بدانید   فروشگاه آنلاین - از طریق محتوا رابطه ایجاد کنید

2- از طریق محتوا رابطه ایجاد کنید

محتوا ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با کاربران جدیدی است که نمی‌دانند شما چه کسی هستید

و به شما فرصتی می‌دهد تا بدون اصرار، کم‌کم خود را به آن‌ها معرفی کنید.

وبلاگ نویسی منظم می‌تواند نشان دهد که شما نسبت به تجارت خود،

فروشگاه خود و مشکلات مشتریان خود متعهد هستید که همیشه نشانه خوبی برای مشتریان شماست.

همچنین محتوا می‌تواند به مشتریان شما کمک کند تا با برند شمارا بهتر بشناسند، به‌خصوص اگر داستان برند شما متمایز از دیگران باشد.

این مسئله شخصیت پشت تجارت شمارا نمایان می‌سازد و به افراد کمک می‌کند تا احساس کنند واقعاً شمارا می‌شناسند و می‌توانند به شما اعتماد کنند.

از طرفی با تشویق کردن مخاطبانتان به بحث و مذاکره، ارتباط شما با مشتریان تقویت می‌شود.

حتی اگر کاربران تنها به یک کامنت کوتاه بسنده کنند،

این فرصت را به شما می‌دهد که تک‌تک با آن‌ها صحبت کرده و یک ارتباط شخصی بین شما و آن‌ها ایجاد می‌شود که آن‌ها را به دیدن دوباره بحث ترغیب می‌کند.

بازاریابی محتوا همچنین یک روش عالی برای به نمایش گذاشتن تجربه شما است.

اگر مصرف‌کنندگان ببینند که شما به‌عنوان صاحب فروشگاه آنلاین،

به‌طور کامل محصول خود را می‌شناسید به این باور می‌رسند که محصولات و یا سرویس‌هایی که ارائه می‌دهید باکیفیت هستند.

برای اینکه بازاریابی محتوای شما مؤثر باشد، باید به‌طور منظم مطالب باکیفیت و طولانی ارائه دهید.

 

3- به مشتریان خود نشان دهید که امنیت آن‌ها اولویت شما است

امکان پرداخت وجه با شیوه‌های مختلف، یک راه دیگر است که مشتریان را اندکی در مورد خرید از شما مطمئن‌تر می‌سازد.

برخی از خریداران ترجیح می‌دهند از یک شیوه خاص پرداخت استفاده کنند.

مثلاً پرداخت از طریق درگاه بانکی، یک شیوه امن اقتصادی است که بسیاری از مشتریانی که احساس می‌کنند یک ‌لایه امنیتی دیگر اضافه‌شده است،

ترجیح می‌دهند از این شیوه پرداخت استفاده کنند. اگر شما قادر به پیشنهاد شیوه‌های پرداختی هستید که مورد اعتماد بیشتر مشتریان است،

در این صورت مشتریانتان نیز بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

  پیشنهاد ویژه: کسب‌وکارهای کوچک برای موفقیت در فروش آنلاین باید چه نکاتی را رعایت کنند   فروشگاه آنلاین - یک ترفند عالی برای بازگشت کالا در نظر بگیرید

4- یک ترفند عالی برای بازگشت کالا در نظر بگیرید

اگر شما در آستانه خرید از یک فروشگاه آنلاین باشید، آن چیزی که باعث می‌شود در مورد این خرید حس بهتری داشته باشید، چیست؟

یک ترفند عالی برای بازگشت کالا!

ترفندهای بازگشت کالا نشان‌دهنده کیفیت خدمات پس از فروش می‌باشند.

این نشان می‌دهد که شما تجربیات مشتریان را در اولویت قرار می‌دهید

و نسبت به کالای خود به‌اندازه‌ای اطمینان دارید که درصورتی‌که مشتری آن را دوست نداشت، می‌تواند آن را پس داده و مبلغ را دریافت نماید.

ترفندهای بازگشت کالا، بلافاصله خطر بالقوه‌ای را که مشتریان شما هنگام خرید آنلاین احساس می‌کنند را کاهش می‌دهد.

اگر شما بازگشت‌های رایگان برای فاصله زمانی ۳۰ روزه در نظر بگیرید، مشتریانتان برای خرید از فروشگاه شما بیشتر تمایل خواهند داشت.

البته داشتن یک ترفند بازگشت کالا به‌تنهایی کافی نیست زیرا که شما باید این ترفند را تبلیغ هم بکنید مثلاً:

• یک صفحه که این سیاست را به‌طور کامل نشان می‌دهد ایجاد کنید (همچنین این توضیحات می‌تواند بخشی از صفحه سؤالات متداول باشد).

• یک بخش در صفحه محصولات را به بازگشت‌ها اختصاص دهید.

• تضمین بازگشت پول را برجسته کنید.

• سیاست بازگشت کالا را در فوتر فروشگاه خود اضافه کنید.

 

5- برای سؤالات مشتری در دسترس باشید

مشتریانی که در مورد فروشگاه آنلاین شما اطمینان ندارند، ممکن است از راه‌های مختلفی با شما ارتباط برقرار کنند

مثلاً از طریق پشتیبانی فروشگاه، فرم تماس، ایمیل و یا شبکه‌های اجتماعی.

آن‌ها ممکن است در مورد سیاست‌های بازگشت، نحوه ارسال و به‌طورکلی در مورد فروشگاه شما اطلاعاتی را بخواهند.

این خیلی مهم است که به این درخواست‌ها هر چه سریع‌تر و هر چه کامل‌تر پاسخ داده شود.

شما به کدام فروشگاه آنلاین اعتماد بیشتری می‌کنید؟

فروشگاهی که در طول دو دقیقه جواب کاملی به سؤال شما می‌دهد یا فروشگاهی که چند روز طول می‌کشد تا یک جواب چهارکلمه‌ای مختصر به شما بدهد؟

سرعت درحال حاضر بسیار مهم است. چراکه رضایت پیوسته، جواب دادن به تقاضای مصرف‌کنندگان را واجب‌تر کرده است.

به همین دلیل، در صورت امکان، چت زنده را در فروشگاه خود در نظر بگیرید.

دانستن اینکه شما می‌توانید تقریباً به‌صورت فوری، جواب مشتریان را بدهید،

ممکن است مشتریان بالقوه را ترغیب کند تا سؤالات خود را بپرسند و شما می‌توانید نگرانی‌ها و اعتراضات آن‌ها را برطرف کنید.

پشتیبانی زنده تبدیل به یک ضرورت در خدمات مشتریان شده است.

همچنین ثابت‌شده است مشتریان ترجیح می‌دهند از طریق چت زنده با شما ارتباط برقرار کنند.

۹۲٪ از مشتریان در استفاده از این امکان، احساس رضایت می‌کردند

و ۵۳٪ اعلام کردند که ترجیح می‌دهند از چت زنده استفاده کنند تا راه‌های ارتباطی دیگر.

  حتما بخوانید: ۱۰ کار برای افزایش فروش در وب‌سایت   اطلاعات دقیقی از محصولات ارائه دهید

6- اطلاعات دقیقی از محصولات ارائه دهید

هرچه مشتریان اطلاعات بیشتری از محصولات فروشگاه آنلاین شما داشته باشند، تمایل بیشتری نسبت به خرید آن محصولات دارند.

دقیق بودن کمک زیادی به شما می‌کند. مثلاً به‌جای اینکه بنویسید «چرم»، بنویسید «چرم گاوی»!

برخی از ویژگی‌هایی که در توضیحات محصولاتتان باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر می‌شوند:

• ابعاد دقیق محصول

• وزن دقیق محصول

• جنس اجزای تشکیل‌دهنده محصول

• اطلاعات وارانتی

• ویژگی‌های مخصوص به خود کالا و مزیت این ویژگی‌ها

• همچنین تصاویر و ویدئوهای متعدد برای نمایش بهتر کالا و شیوه استفاده از آن، بسیار کمک‌کننده می‌باشند. این کمک می‌کند تا مردم آن را در زندگی خود بهتر تجسم کنند و هرچه واضح‌تر بتوانند آن را مجسم کنند، بیشتر باور می‌کنند که شما می‌توانید آن چیزی را که توصیف کرده‌اید، ارسال کنید.

 

7- نمونه‌هایی برای هدیه در نظر بگیرید

پیدا کردن چند مشتری اول که به شما فرصتی داده و کمک می‌کنند تا مشتریان بیشتری را به دست آورید می‌تواند یک چالش بزرگ باشد.

یک روش مطمئن برای اینکه محصولات خود را به دست مشتریانتان برسانید این است که به آن‌ها هدیه دهید.

اشانتیون‌ها و هدیه‌ها می‌توانند علاقه و اعتماد به کسب‌وکار شمارا در مشتریان ایجاد کنند.

این پیشنهاد به مشتریان که «پیش از خریدن، امتحان کنید» به درد هر تجارتی نمی‌خورد.

اما اگر شما محصولی می‌فروشید که می‌توانید آن را در مقادیر کوچک به‌صورت رایگان به مشتریان بدهید (مانند غذا)،

با این کار می‌توانید ابتدا اعتماد مشتری را نسبت به محصول موردنظر کسب کنید و سپس آن‌ها را به خریداران محصول خود تبدیل کنید.

راه‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید محصولات خود را به‌صورت رایگان به مشتریان ارائه دهید و نتایج واقعی بگیرید، ازجمله:

محصولاتتان را به گروهی از مردم داده و از آن‌ها بخواهید تا نظر خود را در این مورد با شما به اشتراک بگذارند.

شما می‌توانید این توصیفات و بررسی‌ها را هنگامی‌که به‌اندازه کافی باشند،

بر روی فروشگاه آنلاین خود نمایش دهید و برای افزایش اعتبار فروشگاهتان از آن‌ها بهره بگیرید.

محصولات خود را برای اینفلوئنسرها و یا وبلاگ‌نویسان بفرستید که می‌توانند محصولات شمارا به مخاطبان هدف شما معرفی کنند.

نمونه‌های رایگان را از طریق پاپ‌آپ‌ها یا رویدادها به اشتراک بگذارید تا علاقه مشتریان به محصولات خود را بالا ببرید.

با این کار افرادی که محصول شمارا دوست دارند، فروشگاه و برند شمارا بعداً جستجو می‌کنند.

به یاد داشته باشید که نمونه‌های محصول و فروشگاه‌ها یک راه عالی برای ایجاد اعتماد هستند،

اما برای این‌که تلاشتان مؤثرتر باشد، باید این نمونه‌ها را در جای مناسب ارائه کنید تا بیشترین نتیجه و بازخورد را بگیرید.

  صفحه سؤالات متداول برای پاسخ دادن به نگرانی‌های مشتریانتان در نظر بگیرید

8- صفحه سؤالات متداول برای پاسخ دادن به نگرانی‌های مشتریانتان در نظر بگیرید

صفحه پاسخ به سؤالات متداول می‌تواند کارهای بسیار زیادی برای شما انجام دهد.

این صفحه می‌تواند به سؤالات کاربران هم در مورد برند شما و هم در مورد محصولاتتان پاسخ دهد،

تخصص شمارا نشان دهد، اطلاعات محصولات را در اختیار کاربران قرار دهد و به مشتریان نشان دهد که چگونه فروشگاه و کسب‌وکار خود را اداره می‌کنید.

این در حقیقت، یک راه دیگر است برای اینکه مشتریانتان با شما آشنا شوند و در مورد خرید از شما حس خوبی داشته باشند.

صفحه سؤالات متداول اغلب با هدف اطلاع دادن به کاربران، غلبه بر اعتراض‌ها و کاهش هرگونه شک و تردید در مورد خرید نوشته‌شده است.

همچنین به شما فرصت بیشتری می‌دهد تا داستان برند خود را توضیح دهید

و به کاربران یادآوری می‌کند که چه چیزی شمارا متفاوت می‌کند و چرا آن‌ها باید به مشتریان شما تبدیل شوند.

صفحه سؤالات متداول می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

• اطلاعاتی در مورد فروشگاه شما که نتوانستید در صفحه تماس با ما یا صفحه اصلی قرار دهید.

• اطلاعات کلی در مورد محصولات شما که می‌دانید برای مشتریانتان اهمیت دارد.

• اطلاعاتی در مورد گواهینامه‌هایی که می‌توانند باعث ایجاد اعتماد شوند.

• پاسخ به سؤالاتی که مشتریان بالقوه به‌طور پیوسته از شما یا رقیبانتان می‌پرسند

 

9- چیزهای کوچک که باعث سلب اعتماد می‌شوند را اصلاح کنید

در انتها فراموش نکنید که نگاه دقیقی به فروشگاه آنلاین خودتان داشته باشید،

چه از طریق لپ‌تاپ، چه از طریق موبایل و تمام صفحات از صفحه اصلی تا صفحه پرداخت را چک کنید.

از همکاران و دوستان خود بپرسید که آیا آن‌ها به چنین فروشگاهی برای خرید از آن اعتماد می‌کنند.

اگر بله، چرا و اگر خیر چه چیزی باعث نارضایتی آن‌هاست. آیا صفحه اصلی فروشگاه آنلاین در مورد کسب‌وکار شما ناواضح است؟

شما می‌دانید که صادق و قابل‌اعتماد هستید اما شاید مشتریان این را ندانند!

صفحه فروشگاه خود را برای اشتباهات کوچک جست‌وجو کنید.

اگر اشتباه تایپی یا ساختاری در محتوای شما وجود داشته باشد، می‌تواند باعث از دست رفتن اعتبار شود.

لینک‌های خراب و تصاویر کم کیفیت، غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسند.

این چیزها ممکن است کوچک به نظر برسند، اما در اینکه یک مشتری در زمانی کوتاه به شما اعتماد کند و یا فروشگاه آنلاین شما را ترک کند، تأثیر بسیار زیادی دارد.

 

اعتماد قبل از خرید ایجاد می‌شود

اعتماد پیش‌نیاز خرید است، به‌ویژه در دنیای امروز که فروشندگان، دنیای بی‌شماری از انتخاب‌ها را با یک کلیک مهیا می‌کنند.

هر صاحب کسب‌وکاری باید از صفر شروع کند و بدون هیچ فروش یا اعتبار اجتماعی نفوذ خود را افزایش دهد.

هرچند با این استراتژی‌ها امید می‌رود در جایگاه بهتری نسبت به قبل قرار گیرید

و چند فروش اول خود را داشته باشید تا بتوانید در مسیر کسب اعتبار و اعتماد و جذب مشتریان بیشتر حرکت کنید.

دیدگاه کاربران (0)