بسیاری از افراد یا صاحبان مشاغل که توانستهاند به میزان مناسب فالوور جذب کنند، برای اینکه بتوانند در ارتباط با مشتریان خود باشند و جهت افزایش رضایت مشتریان خود، از پیام دایرکت اینستاگرام استفاده میکنند.
دایرکت اینستاگرام یکی از کم استفاده ترین منابع در اینستاگرام است و اکثر صاحبان مشاغل از آن چشمپوشی میکنند.
ویژگی پیام مستقیم یا دایرکت اینستاگرام یکی از بهترین راهها برای کسبوکارهایی است که میخواهند برند خود را رشد دهند و با مشتریان یا مشتریان بالقوه خود تعاملات شخصی برقرار کنند.
دایرکت اینستاگرام به شما امکان میدهند پیامهای خصوصی، تصاویر و فیلمها را برای هر کاربر در اینستاگرام ارسال کنید، خواه شمارا دنبال کنند یا نکنند.
برای یک کاربر متوسط اینستاگرام، این امر به تسهیل روابط کمک میکند و مکالمه مداوم با دوستان و برندها را آسان میکند.
برای صاحبان مشاغل و برندها، فرصتی برای شبکهسازی فراهم میکند و به آنها امکان ارتباط مستقیم با مشتریان وفادار را میدهد.
بازاریابی ضعیف در دایرکت اینستاگرام، که موردتوجه قرار نمیگیرد، راهی سریع برای آنفالوکردن حساب شما است.
به همین دلیل ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه، قبل از اینکه به آنها بگویید محصولات و خدمات شما چه هستند و از شما خرید کنند، ضروری است.
بیشتر بخوانید: نحوه کسب درآمد در اینستاگرام با تعداد فالوور کم
پیامرسانی از طریق دایرکت اینستاگرام برای جلب مشتری کارآمد است. زیرا راهی مستقیم و بدون عارضه برای برقراری ارتباط به شما میدهد.
رسانههای اجتماعی بسیار پر سروصدا هستند و مملو از برندها و مشاغل تجاری است که حساب کاربر را با تبلیغات بمباران میکنند و دایرکت را با پیشنهادها و لینکهایی به کانالهای فروش پر میکنند.
با استفاده از رویکرد ارزش بیشازحد، بسیاری از مشاغل فراموش میکنند که از مشتریان احتمالی یک سؤال مهم بپرسند: "چگونه میتوانم به شما یا تجارت شما کمک کنم؟"
با استفاده از دایرکت اینستاگرام، شما یک سکوی کمجمعیت و شخصی برای پرسیدن این سؤال دارید.
علاوه بر این، مقرراتی مانند GDPR (عبارت GPDR مخفف General Data Protection Regulation و به معنی مقررات حفاظت از دادههای عمومی است.
این مقررات بهمنظور تأمین بهتر فاکتورهای حفاظت از حریم خصوصی کاربرانی که کشور آنها عضو اتحادیه اروپا بوده و یا مشمول قوانین اتحادیه اروپا میشود وضعشده است.
این قوانین الزامآور در بخشهای مختلفی وضع و ارائهشده است که هدف آن ساماندهی وضعیت پردازش اطلاعات کاربران و شفافسازی کامل آن درروند بهرهبرداری از اطلاعات افراد است.
همچنین کاربران میتوانند دادهها و اطلاعات هویتی خود را بهصورت کامل تحت کنترل داشته و آنها را مدیریت کنند.) ارتباط برندها با مخاطبان هدف خود را دشوارتر کرده است، ویژگی دایرکت اینستاگرام به شما امکان میدهد این مقررات را کاهش دهید.
البته مهم نیست چگونه با یک مشتری بالقوه در دایرکت اینستاگرام ارتباط برقرار کنید، باید قبل از فروش به او ارزش ارائه دهید، در غیر این صورت بیشتر از اینکه مفید باشید، آزاردهنده خواهید بود.
پیشنهاد ویژه: بلاگری چیست و چگونه یک بلاگر موفق شویم
دو منبع اصلی برای یافتن مشتری در اینستاگرام وجود دارد: قابلیت جستجوی خود اینستاگرام و گوگل
شما میتوانید با استفاده از ویژگیهای منحصربهفرد پلتفرم مانند جستجوی مکان، هشتگ ها یا نام کاربری، حسابهای احتمالی را بهراحتی پیدا کنید و از طریق دایرکت اینستاگرام با آنها ارتباط برقرار کنید.
برای گسترش لیست مشتریان نام تجاری خود، هشتگ های کلمات کلیدی متناسب شغل خود را جستجو کنید به جدیدترین و بهترین (Top) پستها نگاهی بیندازید و شروع به مرور هر حساب کنید.
همچنین میتوانید حسابها را بر اساس مکان فیلتر کنید تا مشاغل نزدیک آژانس خود را پیدا کنید، زیرا تفکر محلی، یک استراتژی سودآور برای تعقیب مشتری است.
جستجوی گوگل روش دیگری برای یافتن مشتری در اینستاگرام است.
کافیست نام یک شرکت یا نام تجاری را همراه با مکانی در اینستاگرام جستجو کنید و Google تمام حسابهای IG را برای آن موضوع جستجو، لیست میکند.
اولین پیام را ارسال کنید
اگر میخواهید استراتژی بازاریابی از طریق دایرکت اینستاگرام، رشد واقعی برای کسبوکار شما ایجاد کند، ابتدا باید قبل از ارسال پیام به دایرکت مشتری احتمالی، با آنها ارتباط برقرار کنید.
پستهای مرتبط با مشتریان احتمالی خود را در پیج تان قرار دهید.
به نظراتی که مشتریان احتمالی زیر پست شما میگذارند، توجه کنید و به نظرات آنها در مورد پست خود پاسخ دهید و پیامهای خود را روی محتوای آنها ارسال کنید.
رمز دیگر موفقیت فروش در اینستاگرام بدون وبسایت این است که از بیعیب و نقص بودن محتوای اینستاگرام خود اطمینان حاصل کنید.
در فید اینستاگرام خود نمونه کارها را پست کنید که مشتری احتمالی قرار است قبل از تصمیمگیری، بررسی کند.
بهعنوانمثال، شما نمیتوانید فقط به آنها دایرکت دهید و به آنها بگویید که میخواهید برای آنها فیلم بسازید بدون اینکه هیچ ویدئویی برای بررسی آنها در پیج خود داشته باشید.
شما باید نشان دهید که میتوانید فیلم بسازید و ارزش ارائه دهید.
این بخشی از فرآیند است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید و در حال انجام است.
اگر مرتباً فیلمهای بسیار جذاب برای اینستاگرام تهیه میکنید، حتی اگر این فیلم از دوستانتان، خانوادهتان یا حیوان خانگی شما باشد، درنهایت شخصی که با او ارتباط برقرار میکنید متوجه کار عالی شما خواهد شد و میگوید بله!
بعدازاینکه وقت خود را برای پرورش رابطه با مشتری صرف کردید، میتوانید تماس بگیرید.
اولین پیام دایرکت شما باید حرفهای باشد، و حاوی یک پیام روشن در مورد دلیل تماس شما با آنها باشد.
مزایای کار با سرویس یا محصول خود را ذکر کنید و یک CTA ساده نیز درج کنید.
بهعنوانمثال، شما میتوانید پیام خود را بهصورت ساده به پایان برسانید، "چگونه با ما تماس بگیرید؟"
همچنین شما باید در زمانهای مناسب با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید و از همه مهمتر، پیامهای کپی و جایگزین را ارسال نکنید.
مزیت پیامرسانی از طریق دایرکت اینستاگرام، شخصیسازی است، بنابراین مطمئن شوید که پیامهایتان در دایرکت اینستاگرام را شخصیسازی میکنید.
یک پیام مستقیم شخصی اینستاگرام نشان میدهد که شما برای برقراری ارتباط وقت و تلاش گذاشتهاید.
این کار وقتی انجام میشود که شما یک تأثیرگذار را متقاعد کنید با شما کار کند یا اینکه میخواهید یک فروش B2B کسب کنید.
بیش از هر چیز، هنگام ارسال پیام، فقط سعی کنید اصیل باشید.
این بدان معناست که شما نباید با پیوند وب، سند، ویدیو و غیره شروع کنید زیرا معمولاً به نظر میرسد اسپم است.
در هر پیام دایرکت با معرفی خود شروع کنید.
معمولاً پیامهای صوتی در جلبتوجه مشتری مؤثر هستند، زیرا شخصیترین پیامی است که میتوانید بدون اینکه تجاری به نظر برسند، برای مشتریان خود ارسال کنید.
حتما مطالعه کنید: راه های جذب فالوور از طریق استوری اینستاگرام
ارزش ارائه دهید
درحالیکه برای برقراری ارتباط به سفارشیسازی و تعاملات اندازهگیری شده که هرزنامه نباشند، نیاز دارید.
اما کلید اصلی جذب مشتری از طریق دایرکت اینستاگرام ارائه ارزش است.
نمونههای دایرکت اینستاگرام که ارزش را نشان میدهند عبارتاند از:
• با ارسال دایرکت با محتوای اختصاصی یا پیشنهاد ویژه به پیروان وفادار خود پاداش دهید
• یک دایرکت ارسال کنید تا به آنها اجازه دهد ابتدا با محصولات، خدمات یا رویدادهای جدید آشنا شوند
• عکسهای تیزری ایجاد کنید که انتظار نسخههای جدید محصول و غیره را ایجاد میکند.
• به اشتراک گذاشتن کوپن و برگزاری مسابقات برای افزایش تعامل و تبدیل پیروان به مدافعان برند
• استفاده از دایرکت اینستاگرام برای رسیدگی به مسائل مربوط به خدمات مشتری
پیامهای شخصی از طریق دایرکت اینستاگرام برای خدمترسانی به مشتریان احتمالی ارزش بالایی خواهد داشت.
از این طریق احساس خاصی را در مشتریان احتمالی نسبت به خود ایجاد خواهید کرد و باعث میشود برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از محصولات و خدمات شما به وبسایت شما مراجعه کنند.
استراتژی بازاریابی دایرکت اینستاگرام، راهی عالی برای برقراری ارتباط، پرورش و ارزشیابی برای تعداد بیشماری از مشتریان بالقوه است.
به همین دلیل مهم است که یاد بگیرید چگونه از طریق دایرکت اینستاگرام به روش صحیح بفروشید.
با یک استراتژی مناسب میتوانید مشتریان بالقوه را بهراحتی تبدیل کنید.
اگر ارزشی به ارمغان بیاورید، نشان دهید که میتوانید ارزش را تحویل دهید و به کسی که با آن در ارتباط هستید توجه کنید، برند شما با گذشت زمان رشد میکند و دیگر اسپم به نظر نمیرسد.