نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام که فروش را افزایش می‌دهد
۱۴۰۰-۰۵-۲۰ 0

اگر شغلی دارید، باید به‌طور جدی به استراتژی خود در نوشتن کپشن اینستاگرام فکر کنید.

این پلتفرم اجتماعی در حال کسب جایگاه برتر در میان سایر شبکه‌های اجتماعی هست، اگرچه هنوز از فیس‌بوک و یوتیوب بسیار عقب است.

واقعیت این است که ما نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. اینستاگرام بیش از هر چیز یک پلت فرم بصری است که در آن تصاویر از همه مهم‌تر هستند.

درواقع اکثر مردم اینستاگرام را بررسی می‌کنند تا عکس‌های دوستان و افراد مشهور را مشاهده کنند.

همچنین بسیاری از برندهای مشابه شما وجود دارند زیرا مشتری ایده آل آن‌ها نیز آنجاست.

مردم مایل‌اند این موارد را دنبال کنند، اگر چیزی ارزشمند برای زندگی آن‌ها ایجاد کند.

اگرچه تصاویر بسیار مهم هستند، اما نباید فرصت فروش محصول یا خدمات خود را با کمک یک متن فروش خوب از دست بدهید.

یک متن فروش خوب میزان دیده شدن عکس‌های خوب را افزایش می‌دهد. به همین سادگی.

الگوریتم اینستاگرام به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که ابتدا پست‌هایی را نشان می‌دهد که تعامل زیادی با دنبال کنندگان خود دارند.

پست‌هایی که نه‌تنها لایک دارند، بلکه در آن‌ها افراد نظر می‌دهند.

تعداد زیادی حساب وجود دارد که فالوورهای جعلی و همچنین لایک می‌خرند و اینستاگرام از آن مطلع است.

بنابراین، هنگام نوشتن کپشن های اینستاگرام شما باید به‌صورت استراتژیک طراحی شوند تا تعامل موردنظر شما ایجاد شود.

گرفتن عکس‌های اینستاگرام برای دستیابی به نتایج خوب اهمیت فزاینده‌ای دارد.

اینکه ساعت‌ها در اینستاگرام وقت بگذارید تا فقط لایک هایی داشته باشید که به‌هیچ‌وجه به شما خدمت نمی‌کند، فایده‌ای ندارد

اگر می‌خواهید زمان شما در اینستاگرام سودآور باشد، بیایید ببینیم چگونه باید کپشن های خود را بنویسید تا فروش بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد،

که درنهایت همان چیزی است که همه ما می‌خواهیم، درست است؟

 

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا و رسانه‌های اجتماعی چگونه باهم کار می‌کنند

 

کپشن کوتاه یا طولانی اینستاگرام؟

نوشتن  کپشن کوتاه یا طولانی اینستاگرام؟

اعتقاد قدیمی این بود که اینستاگرام کاملاً بصری است و بنابراین نیازی نیست که به متن توجه زیادی داشته باشید. اما ثابت شد که اشتباه است.

بسیاری از حساب‌ها، مانند نشنال جئوگرافیک، مثل کتاب‌های واقعی برای کپشن خود می‌نویسند. مردم آن‌ها را می‌خوانند.

یک باور قدیمی دیگر وجود دارد که مردم نمی‌خوانند، اما هیچ‌چیز نمی‌تواند از حقیقت دورتر باشد.

اگر افراد به متن علاقه‌مند هستند، می‌خوانند و حساب‌هایی مانند آن را دنبال می‌کنند.

مطمئن شوید متنی که می‌نویسید برای خریدار شما جالب باشد.

چگونه از متن خود مطمئن می‌شوید؟

اگر به‌درستی پیش رفته باشید، در حال حاضر تصویری کاملاً واضح از اینکه مشتری ایده آل شما کیست و چه خواسته‌ها و مشکلاتی دارند، خواهید داشت.

هنگام نوشتن کپشن اینستاگرام باید به سؤالاتی که در ذهن مشتری ایده آل شما است پاسخ دهد، در این صورت ارزش‌افزوده می‌بخشد.

اگر مشتری احساس کند محصول با آنچه شما می‌نویسید شناخته‌شده است، آن را با علاقه زیادی می‌خواند.

داشتن تعداد زیادی دنبال کننده لزوماً به معنای فروش نیست،

اما اگر خوب عمل کنید، این پنجره کوچک به سمت جهان می‌تواند فالوورهای بیشتری را به مشتری تبدیل کند.

برای افزایش ترافیک همیشه پیوندی به وب‌سایت خود اضافه کنید

اگر فالوورهای شما در اینستاگرام بمانند و از وب‌سایت شما دیدن نکنند، نمی‌توانید ترافیک ارگانیک را افزایش دهید و بنابراین رتبه گوگل خود را ارتقا نخواهید داد.

ترافیک ارگانیک ارزشمندترین چیزی است که شما دارید، این مشتریان بالقوه‌ای هستند که از قبل با علاقه از سایت شما بازدید می‌کنند.

یا به این دلیل که آن‌ها با چند کلمه کلیدی در گوگل سرچ کرده‌اند و شما در موقعیت‌های برتر ظاهر شده‌اید،

یا اینکه از آن‌ها دعوت کرده‌اید که از حساب اینستاگرام خود به سایت شما سر بزنند.

می‌توانید یک دکمه فراخوان به اقدام به تبلیغات پولی اضافه کنید که مشتریان احتمالی را به صفحه‌ای در وب‌سایت شما هدایت می‌کند،

مانند مشاهده بیشتر، رزرو در حال حاضر و موارد دیگر.

شما نمی‌توانید یک دکمه دعوت به عمل به پست‌های ارگانیک اضافه کنید، بنابراین باید افراد را راهنمایی کنید تا روی لینک بیو شما کلیک کنند.

کنجکاوی ایجاد کنید، درباره آخرین پست وبلاگ خود یا خدمات جدیدی که ارائه می‌دهید صحبت کنید تا مردم بخواهند با مراجعه به وب‌سایت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

همیشه به مخاطبان خود فکر کنید و اینکه چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید.

 

حتماً بخوانید!  کسب‌وکارهای کوچک و موفقیت در فروش آنلاین با نوآوری دیجیتال

پیشنهاد: این ۵ اصل برای تبلیغات در اینستاگرام اغلب فراموش می‌شود

 

انواع پست‌های اینستاگرامی که بهترین نتیجه را ایجاد می‌کنند

انواع پست‌های اینستاگرامی که بهترین نتیجه را ایجاد می‌کنند

۱- نکات مفید را به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاشتن توصیه‌های عملی یا آموزش چیزی که به‌تازگی با تجربه به مخاطبان خود یاد داده‌اید،

اعتبار شمارا افزایش می‌دهد، به شما اعتماد و اقتدار در زمینه کاری شما می‌بخشد.

یک آموزش ایجاد کنید یا موضوعی را که اخیراً کشف کرده‌اید و فکر نمی‌کنید دیگران درباره آن می‌دانند به اشتراک بگذارید،

در مورد نتایج چیزی که آزمایش کرده‌اید یا برنامه‌های جدیدی که پیدا کرده‌اید و غیره صحبت کنید.

همه این موارد به مشتری ایده آل شما کمک می‌کند تا مشکلات خود را حل کند،

و در صورت نیاز به محصول یا خدماتی مانند آنچه شما ارائه می‌دهید، با شما تماس می‌گیرند.

 

۲- از توصیفات استفاده کنید

مطالب فوق‌العاده‌ای را که دیگران در مورد کار شما می‌گویند با جهان به اشتراک بگذارید.

از نقل‌قول‌هایی که می‌توانید به‌صورت رایگان در سیستم‌عامل‌هایی مانند Canva بیابید استفاده کنید،

یا بهتر از آن، عکسی از شخصی که از شما تمجید کرده است را به اشتراک بگذارید و کلمات او را درج کنید.

اطمینان حاصل کنید که اگر کسی می‌خواهد با کمک شما به نتیجه برسد، چگونه می‌تواند با شما تماس بگیرد.

 

حتما بدانید: ۳۰ محصول با فروش سریع در اینستاگرام

 

۳- درباره پشت‌صحنه مطالب بگذارید

مردم دوست دارند ببینند در پشت صحنه چه خبر است.

به اشتراک گذاشتن عکس‌ها هر روز در استودیو یا کارگاه شما مانند این است که به آن‌ها اجازه دهید از یک پنجره کوچک به نحوه کار شما نگاه کنند.

اگر به‌صورت تیمی کار می‌کنید، عکس‌های همکاران خود را که در پروژه‌ای با هم کار می‌کنند، ارسال کنید.

این نوع پست‌ها مخاطبان شمارا نزدیک‌تر می‌کند. به‌هرحال، مردم می‌خواهند از برندهایی خرید کنند که با آن‌ها شناخته‌شده و به آن‌ها اعتماد دارند.

 

۴- شبکه مخاطبین خود را ایجاد کنید

برای اینکه مخاطبین خود را بیشتر به هم نزدیک کنید، به ایجاد حس اجتماع فکر کنید.

موضوعی را که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنید به اشتراک بگذارید، چیزی را که مشاهده کرده‌اید، کمک بخواهید، شخصی را در جامعه خود تغییر دهید،

پیروزی را با پیروان خود به اشتراک بگذارید و همیشه به شیوه‌ای معتدل و صادقانه صحبت کنید.

 

۵- مطالب الهام‌بخش بنویسید

این مورد محبوب‌ترین در میان همه نشریات اینستاگرام است.

این پست‌های الهام‌بخش، پاسخ احساسی را در بینندگان برانگیخته و به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد تصور کنند که از محصول یا خدمات شما لذت می‌برند.

“می‌توانید تصور کنید…؟”

“آیا تابه‌حال امتحان کرده‌اید….؟”

 

۶- از نقل‌قول استفاده کنید

نقل‌قول‌هایی ایجاد کنید که خرد را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند و همچنین الهام‌بخش باشند.

روی پلتفرم دیگری بنویسید و سپس متن را کپی کنید. این مرحله را هرگز نادیده نگیرید!

تایپ مستقیم روی تلفن شما می‌تواند فاجعه‌بار باشد

برای اطمینان از اینکه اشتباهات املایی را شامل نمی‌شوید و متن از ساختار خوبی برخوردار است،

می‌توانید ابتدا آن را ابتدا در رایانه خود در OneNote یا Evernote تایپ کنید و سپس آن را از همان برنامه روی تلفن خود کپی کرده و در Instagram قرار دهید.

هیچ‌کس نمی‌خواهد متن درهم‌وبرهم با خطاهای دستوری بخواند.

 

حتماً بخوانید!  ولاگر کیست؟

۷- فراخوانی برای اقدام داشته باشید

همان‌طور که قبلاً مشاهده کردیم، فقط پست‌های پولی می‌توانند شامل CTA (فراخوان برای اقدام) باشند،

اما با تشویق افراد به کلیک بر روی لینک بیو خود، می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید.

همچنین می‌توانید افراد را تشویق کنید که نظرات خود را بنویسند تا ویو View پست شما افزایش یابد.

 

روش‌های تشویق مردم به اقدام

روش‌های تشویق مردم به اقدام

۱- سؤال پرسیدن

این‌که افراد تشویق می‌شوند به آن‌ها پاسخ دهند زیرا احساس می‌کنند موضوع از نظر احساسی آن‌ها را لمس می‌کند.

نه‌تنها بین شما و این شخص، بلکه با دیگران نیز گفتگو وجود دارد.

این پست‌ها واقعاً خوب کار می‌کنند.

۲- از افراد دعوت کنید تا یکی از دوستان خود را تگ کنند

این تکنیک بسیار رایج است و برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به‌حساب شما مفید است.

مواردی مانند، “دوستانی را که صبح به قهوه احتیاج دارند تگ کنید.”

“این دوستی را که می‌خواهد تنها سفر کند، تگ کنید.”

کپشن هایی را که مطابق خواسته‌ها و نگرانی‌های مخاطبان هدف شما هستند و می‌دانید ردیابی می‌شوند، قرار دهید.

۳- افراد را تشویق کنید تا نظر دهند یا به اشتراک بگذارند

اگر متن شما ارزش‌افزوده دارد، اگر احساسات مردم را دوست دارید، مردم را تشویق می‌کنید تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند و پست شمارا به اشتراک بگذارند.

ایجاد حس اجتماع مهم است:

“کسانی که دوست دارند تنها سفر کنند” “افرادی که حیوانات را بیشتر از مردم دوست دارند” “خوداشتغالی”.

مهم این است که خود را برای ایجاد یک جامعه تعریف کنید.

 

پرسونال برندینگ خود را تعریف کنید

پرسونال برندینگ خود را تعریف کنید

اینستاگرام یک ابزار بسیار قدرتمند است که می‌تواند به شما در ایجاد نام تجاری شخصی شما کمک کند.

به شما امکان می‌دهد پیام را پخش کنید؛ این WHY است که کل استراتژی شمارا تعیین می‌کند.

اگر بتوانید نام تجاری خود را ایجاد کنید، مشتری ایده آل شما احساس می‌کند که با چرا شما شناخته شده است و بخشی از جامعه شما خواهد بود.

شما نمی‌توانید موردپسند همه قرار بگیرید و همیشه افرادی هستند که فکر می‌کنند شما از دماغ فیل افتاده‌اید.

مشکلی نیست!

این افراد مشتری ایده آل شما نیستند.

مشتری ایده آل شما کسی است که از ارزش‌هایی که با انتشارات شما برای زندگی او به ارمغان می‌آورید قدردانی می‌کند.

علاوه بر این، وقتی در اینستاگرام است، مشتاقانه منتظر دیدن پست‌های شما است.

و اگر او چیزی نبیند، تعجب می‌کند که چرا احساس می‌کند چیزی را از دست داده است.

این‌ها انواع پست‌هایی هستند که می‌خواهید به اشتراک بگذارید.

 

یک داستان بگویید

بهترین راه برای رسیدن به این گروه از افرادی که با شما هم ذات پنداری می‌کنند، بیان داستان‌های جذاب است.

از قدرت قصه‌گویی استفاده کنید تا توجه مخاطب موردنظر خود را به خود جلب کرده و به شما نزدیک شود.

امروزه مردم برندهایی را خریداری می‌کنند که ارتباط خاصی با آن‌ها احساس می‌کنند.

آن‌ها نه‌تنها خود محصول را دوست دارند، بلکه حتی بیشتر ازآنچه برند نشان می‌دهد خوششان می‌آید.

زنان قدرتمند، افرادی که به محیط‌زیست احترام می‌گذارند، ورزشکاران، افرادی که عاشق سفر هستند، کارآفرینان.

اگر داستان‌هایی را بیان کنید که با خواسته‌های مخاطبان هدف شما مطابقت داشته باشد، آن‌ها پاسخ خواهند داد.

 

حتماً بخوانید!  چگونه یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام ایجاد کنیم؟

شکلک‌ها؟ بله، اما نه زیاد

مردم بیش‌ازحد از شکلک استفاده می‌کنند.

خوب، گاهی اوقات آن‌ها به ما در بیان احساسات یا افزودن کمی طنز کمک می‌کنند.

اما وقتی بیش‌ازحد از آن‌ها استفاده می‌کنید، ۳ اتفاق می‌افتد:

• این باعث می‌شود که شما نتوانید خود را به‌درستی معرفی کنید و به همین دلیل به شکلک‌ها نیاز دارید

• متن بسیار شلوغ است و خواندن آن دشوار است

• جدی صحبت نمی‌کنید

خنده‌دار بودن خوب است، از این گذشته، اکثر مردم از شکلک و طنز استفاده می‌کنند تا ذهنشان از مشکلاتشان منحرف شوند.

این جنبه همچنین می‌تواند بخشی از نام تجاری شخصی شما باشد.

اگر تصمیم گرفته‌اید آن برند خنده‌دار باشید که مردم را همیشه می‌خنداند، شاید هرگز مجبور نباشید جدی به نظر برسید.

اما اگر برندی هستید که نمی‌خواهد فقط سرگرم‌کننده باشد و گهگاه می‌خواهد جدی به نظر برسد، نباید از شکلک‌های زیاد استفاده کنید.

در عوض، زبان نوشتاری خود را بهبود بخشید.

 

خیلی پست نگذارید

خیلی پست نگذارید

افرادی هستند که نه‌تنها هرروز، بلکه حتی چندین بار در روز چیزی را منتشر می‌کنند.

این به نظر زیاد می‌آید.

اما این بستگی به شما و بیشتر از همه به شخصیت خریدار شما دارد.

اگر مشتری ایده آل شما دائماً در اینستاگرام است و زندگی خود را ندارد، ممکن است لازم باشد چندین بار در روز پست ارسال کنید.

اما به نظر می‌رسد مردم نمی‌خواهد خیلی وقت خود را در اینستاگرام بگذرانند.

احتمالاً نتیجه معکوس رخ می‌دهد و اینکه ساعت‌های زیادی روی صفحه تلفن چسبیده باشید، جالب نیست.

در این امر پیشگام باشید و در حد اعتدال پست بگذارید، حتی فالوورهای خود را نیز تشویق کنید که همین کار را انجام دهند.

لازم نیست دائماً به مردم بگویید که با این قهوه چه می‌خورید یا چگونه سرو شده است، که به‌هرحال متوسط است.

 

به نظرات مردم پاسخ دهید

به نظر می‌رسد واضح است و بسیاری از مردم هنوز این‌طور نیستند.

با پاسخ دادن به نظرات واقعی مردم، به مخاطبان خود احترام بگذارید.

گاهی اوقات انتقادی را دریافت خواهید کرد، اما اگر از طرف کسی که به‌درستی آن را بیان کرده است، انتقاد شود، بهتر است پاسخ دهید.

وقتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهیم، با انتقاد مواجه می‌شویم، همه‌چیز یک تعریف و تمجید نخواهد بود.

مردم دوست دارند نظرات خود را بیان کنند و گاهی اوقات ممکن است با ما مخالف باشند.

ما باید این انتقادات را با قلبی باز بپذیریم و ببینیم آیا آن‌ها بازخوردهای سازنده‌ای دارند که می‌توانیم برای بهبود آن‌ها استفاده کنیم.

این یک تمرین برای خودسازی است.

اگر نظرات بی‌ادبانه یا حتی توهین‌آمیز است، پس این شخص ارزش وقت شمارا ندارد.

 

نتیجه‌گیری

اینستاگرام یک ابزار بسیار مفید برای تبلیغ نام تجاری شما و افزایش ترافیک وب‌سایت شما است.

در این مقاله، ما درباره اهمیت کپشن ها و نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام برای جذب فالوور صحبت کردیم.

باید یک نکته آخر را اضافه کنیم، اگرچه فکر می‌کنیم واضح است که تصاویر حیاتی هستند،

بنابراین اگر می‌خواهید در اینستاگرام موفق شوید، باید از تصاویر باکیفیت استفاده کنید.

یک تصویر جالب همراه با متنی که برای احساسات جذاب است ترکیب کاملی است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]