اگر کارآفرین هستید، باید این 10 نکته را بدانید

اگر کارآفرین هستید، باید این 10 نکته را بدانید

از زندگی کارمندی خسته شده‌اید؟ به دنبال ماجراجویی و چالش‌های حرفه‌ای هستید؟ آیا می‌خواهید از زندگی یکنواخت روزانه خلاص شوید؟

خوب، آیا تابه‌حال به کارآفرینی فکر کرده‌اید؟

شما ممکن است ازجمله افرادی باشید که از شغل خود ناراضی است و به دنبال کار بهتر هستید، ممکن است به فکر راه‌اندازی کسب‌وکار کوچک خود باشید.

در رابطه با کارآفرینی، دو چیز می‌تواند هم‌زمان درست باشد: کارآفرین شدن، از همیشه آسان‌تر است و کارآفرین شدن از همیشه دشوارتر است.

اولین مورد صحیح است زیرا دنیا صدف شماست،

به لطف سیستم‌عامل‌ها، خدمات و ابزارهای بی‌شماری که برای فروش یک محصول، ارائه خدمات یا یک کالای خوب، در دسترس شماست.

مورد دوم نیز درست است، زیرا رقابت شدید است و متمایز بودن در میان مردم دشوار است.

هیچ‌کس تابه‌حال نگفته است، کارآفرینی آسان است.

درواقع، یکی از بزرگ‌ترین پاداش‌های کارآفرینی، علاوه بر اینکه کمبود مالی را جبران می‌کند و سبب استقلال مالی می‌شود،

این است که می‌توانید بر موانع بسیاری به‌تنهایی غلبه کنید.

اما پیگیری شخصی شما، نباید مانع دریافت مشاوره برای گام‌های بعدی، رشد نام تجاری و یا راه‌اندازی استارتاپ شما شود.

بیایید صادق باشیم: همه کارآفرینان برای ماندگاری و پیشرفت به مشاوره نیاز دارند.

" چگونه ذهن کارآفرینی خودمان را افزایش دهیم " حتما این مطلب را بخوانید.

 10 نکته مهم برای کارآفرین شدن

1- امور مالی خود را تنظیم کنید

هنگامی‌که برای خودتان به کار مشغول شدید، شما دیگر نمی‌توانید در امور مالی خود به‌اندازه قبل لیبرال باشید.

نباید ولخرجی کنید. باید امور مالی خود را برای راه‌اندازی، حفظ و گسترش شرکت خود تنظیم کنید.

به زبان ساده: تأمین مالی مناسب کسب‌وکار، مهم است.

قبل از شروع کسب‌وکار کوچک خود، باید:

• با بودجه‌ای شروع به کارکنید و به آن پایبند باشید

• تمام بدهی‌های خود را پرداخت کنید.

• هزینه‌های خود را کاهش دهید.

• تعیین کنید که چقدر می‌توانید تأمین مالی کنید.

• محاسبه کنید با چقدر می‌توانید کار خود را شروع کنید.

    به‌اندازه بودجه خود کارکنید

2- به‌اندازه بودجه خود کارکنید

چه وام کسب‌وکار کوچکی بگیرید و یا به شما ارث رسیده باشد،

هزینه کردن هر سکه موجود برای کسب‌وکارتان وسوسه‌انگیز است ممکن است فکر کنید هرچقدر بیشتر برای شرکت خود هزینه کنید، موفقیت آن بیشتر می‌شود. نه اشتباه است!

یک تجارت موفق برای فروش خرج نمی‌کند، مشتری را تحریک می‌کند و با صرف تمام سرمایه خود در عملیات، مشتریان بالقوه را جذب می‌کند.

بسیاری از استارتاپ ها سخت کار می‌کنند.

به‌عبارت‌دیگر، استارتاپ ها نباید:

• وام‌های عظیم بگیرند

• تجملات و ریخت‌وپاش داشته باشند

• بی‌جهت یا بدون نیاز وارد بازارهای خارجی شوند

• به دوست و آشنا و فامیل حقوق و دستمزد اضافه دهند.

در پایان، اگر فقط X تومان سالانه برای کار کردن دارید، باید با همان مقدار کارکنید.

درواقع، یک توصیه وجود دارد: کارآفرینان شکست‌خورده آرزو می‌کنند ای‌کاش سکه‌ها را بهتر مدیریت می‌کردند.

حتما مطلب " عبور کارآفرینان از رکود اقتصادی " را بخوانید. درهای جدیدی بر روی شما باز می شود.

3- در بازاریابی پس‌انداز کنید

به لطف قدرت و گسترش بازاریابی دیجیتال، نیازی به کمپین‌های شش‌رقمی ندارید تا موردتوجه واقع شوید.

در عوض، با داشتن یک حساب کاربری رایگان در اینستاگرام، لینکدین، تبلیغات گوگل و... همچنان می‌توانید برند خود را بدون نیاز به گرفتن وام‌های سنگین بانکی به بازار عرضه کنید.

" چگونه از طریق دایرکت اینستاگرام فروش داشته باشیم؟ " واقعا باید این مقاله را بخوانید.

در اینجا چند نکته وجود دارد:

• با مخاطبان خود تعامل کنید و از آن‌ها برای هرگونه همراهی تشکر کنید.

• بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) مهم است.

بازاریابی ایمیلی نمرده است. شایعات مربوط به مرگ آن بسیار اغراق‌شده است.

• در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، منفعل نباشید. فقط در چند پلتفرم تمرکز کنید.

• طراحی وب‌سایت هنوز مهم‌ترین سرمایه‌گذاری است که می‌توانید انجام دهید.

  متخصصان را پیدا کنید

4- متخصصان را پیدا کنید

بسیاری از مردم معتقدند که کارآفرینان، آدم‌های همه‌فن‌حریفی هستند.

اگرچه ممکن است در ابتدا درست باشد، اما استارتاپ ها درنهایت تیم خود را رشد داده و مهارت و استعداد خود را تقویت می‌کنند.

یادآوری این نکته مهم است که وقتی افراد حرفه‌ای را برای عضویت در شرکت کوچک خود استخدام می‌کنید، باید آن افراد متخصص را به خدمت بگیرید.

برحسب تعارف و تمجید درگیر استخدام هم‌دانشگاهی خود و یا فرد غیرحرفه‌ای نشوید، از استخدام دوست و آشنا و فامیل به خاطر رودربایستی خودداری کنید.

5- انرژی خود را عاقلانه اختصاص دهید

یک تصور غلط عمومی وجود دارد که می‌گوید هر کارآفرینی برای موفقیت باید روغن نیمه‌شب را بسوزاند.

ازیک‌طرف، درست است که شما باید ساعت‌های بیشتری را نسبت به قبل کارکنید.

از طرف دیگر، لازم نیست هرروز 23 ساعت کارکنید و تنها یک ساعت استراحت کنید.

بیایید صادق باشیم: خواب کافی بسیار مهم است.

بدون مقدار کافی خواب، شما قادر به عملکرد صحیح نخواهید بود، ذهن شما مانند همیشه کار نمی‌کند و روحیه شما بد و مالیخولیایی خواهد شد.

که این حالت از ویژگی‌های یک سرمایه‌دار نیست! درس مهم این است که انرژی خود را عاقلانه تخصیص دهید. همه را نسوزانید.

  با مشتریان خود درست رفتار کنید

6- با مشتریان خود درست رفتار کنید

آیا در مورد مدیریت ارتباط با مشتری چیزی شنیده‌اید؟

این روشی است که از داده‌ها، تجزیه‌وتحلیل و اتوماسیون برای مراقبت از تعاملات با مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی استفاده می‌کند.

و تنها یکی از بسیاری از تکنیک‌های ایجاد مشتری در مرکز تجارت شماست.

یک شرکت تنها در صورت برخورد صحیح با مشتریان خود، سود کلان را به دست خواهد آورد. آمازون نمونه کاملی از خدمات مشتری است.

مهم نیست شما چه کسی هستید، در کدام صنعت مشغول هستید یا محصولات شما چقدر عالی هستند.

مشتریان شما تعیین‌کننده قهرمانی شما در کارآفرینی هستند.

هرچند با رعایت شعار "مشتری همیشه حق دارد" در ارائه بازپرداخت آسان به مشتری پایبند باشید،

همیشه می‌توانید برای جلب حمایت و اعتماد مصرف‌کنندگان کار اضافه‌تری انجام دهید.

7- به بازخورد مشتری گوش دهید

از کجا می‌دانید که خوب کار می‌کنید یا بد؟ اول، شما فقط باید نگاهی به درآمد و نتیجه نهایی خود بیندازید.

دوم، شما باید به بازخورد مشتری گوش دهید. بازخورد مشتری حاصل نگرش درست آن‌ها نسبت به کار شماست.

از آنجا که آن‌ها کسانی هستند که هیچ نقشی در بازی شما ندارند و با شما، تجارت و خدمات شما ارتباط برقرار می‌کنند،

پس آن‌ها از اول می‌فهمند که چه چیزی درست است یا چه مشکلی در شرکت خصوصی شما وجود دارد.

مثلاً تجربه بد کاربر در وب‌سایت شما باشد، یا ممکن است برنامه‌های تلفن همراه بسیار کند باشند.

البته، ما تمایل داریم که انتقادات و پیشنهاد‌ها را بد بدانیم و تعاریف و تمجیدات را دوست داریم.

اما بازخورد مشتری و نقدهای او جنبه مهم هر حلقه کارآفرینی، از رشد تا یادگیری است.

  شبکه‌سازی مانند سال 1999 است

8- شبکه‌سازی مانند سال 1999 است

سال 1999 برای کارآفرینان تازه‌کار سال جالبی بود.

اینترنت هنوز در ابتدای راه بود، مردم هنوز بیشتر از تلفن برای برقراری ارتباط استفاده می‌کردند و بیشترین بازاریابی از طریق ایمیل بود.

این تعادل خوبی بین دنیای واقعی و دنیای دیجیتال برقرار کرد.

امروزه همه ترجیح می‌دهند از طریق ایمیل یا متن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آیا این مؤثرترین روش شبکه‌سازی است؟ نه دقیقاً.

شبکه‌سازی، حتی اگر فکر برپا کردن جلسات کوچک در کنفرانس‌های صنعتی را از بین ببریم، یک رویکرد مهم برای کارآفرینی است.

با ایجاد و پرورش شبکه خود، درنهایت می‌توانید انبوهی از ارتباطات را داشته باشید که می‌تواند برای برند شما مفید باشد.

شما ممکن است شخصی را که مسئول حمل‌ونقل است، ملاقات کنید،

یا ممکن است شخصی را بشناسید که می‌تواند به شما در طراحی وب‌سایت بسیار کمک کند، یا کسی را که رئیس یک شرکت بازاریابی دیجیتال است، ملاقات کنید.

پیشنهاد می کنم مطلب " ویژگی های داشتن یک وب سایت " را بخوانید.

9- به گروه‌های پشتیبانی کارآفرینی بپیوندید

چون شما یک کارآفرین هستید، به این معنی نیست که احساسات ندارید.

هر کارآفرینی جف بزوس یا گوردون گکو نیست اغلب اوقات، هنگامی‌که یک کارآفرین هستید، وزن دنیا بر دوش شماست،

دلیل اصلی این امر این است که معیشت شما و به‌طور بالقوه معیشت خانواده شما، به توانایی‌های شما و موفقیت در تجارت کوچک شما بستگی دارد. راه‌حل چیست؟

ممکن است وقت کافی نداشته باشید، یا احساس بی‌میلی کنید،

اما می‌توانید به یک گروه پشتیبانی از کارآفرینی بپیوندید و از صاحبان مشاغل کوچک دیگر که احساس استرس، خستگی و گرفتاری کرده‌اند، کمک بگیرید.

این گروه‌های حمایتی به شما مشاوره می‌دهند که شاید آرزو داشتند در زمان شروع کارشان کسی این مشاوره‌ها را به آن‌ها می‌داد.

اگر هیچ‌یک از این گروه‌های پشتیبانی در محل زندگی شما نیستند، می‌توانید یک مربی نیز پیدا کنید.

مربی شخصی خواهد بود که تجربه زیادی در صنعت خاص شما دارد یا نکاتی برای تجارت کوچک شما دارد

و شما به کمک او می‌توانید مطمئن شوید برای شروع، تصمیمات درستی گرفته‌اید.

  تحویل بیش‌ازحد انتظار

10-  بیش‌ازحد انتظار تحویل دهید

یک جمله قدیمی در دنیای تجارت وجود دارد: کم قول دادن و تحویل بیش‌ازحد.

ممکن است یک استعاره خسته‌کننده به نظر بیاید، اما یکی از بهترین راه‌ها برای جلب قلب و ذهن مشتریان، تأمین‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و شرکا است.

البته، این یک ترفند ارزان، اما مؤثر است.

این کار همچنین قابلیت اطمینان به شما و صداقت شمارا افزایش می‌دهد.

به آن فکر کنید: اگر شرکتی با اشتیاق می‌گفت انجام کاری سه هفته طول می‌کشد، اما پس از یک هفته کار را به شما تحویل دهد و نتایج عالی باشد، خوشحال نمی‌شوید؟

 
دیدگاه کاربران (0)