در روزگار قدیم، فقط افراد معدودی میتوانستند کسبوکار خود را راهاندازی کنند. چون سرمایه اولیه قابلتوجه نیاز بود، و اگر بودجه کم بود، باید خانوادهای با هوش تجاری بالا میداشتند.
البته در سال 2022 دیگر اینطور نیست. امروزه هرکسی میتواند بدون توجه به سابقه حرفهای یا تجربه کارآفرینی گذشته، یک کسبوکار آنلاین راهاندازی کند و توسعه دهد.
بااینحال، درحالیکه موانع ورود کاهش یافته است، هنوز بهطور کامل از بین نرفته است. شما هنوز باید یک ایده محصول قابلاجرا داشته باشید، استراتژی منبع یابی یا تولید و سپس مدل فروش خود را مشخص کنید.
اما تمامی موارد ذکرشده نباید شما را از راهاندازی یک کسبوکار اینترنتی دلسرد کند!
شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چرا در وهله اول یک کسبوکار اینترنتی راهاندازی کنید. چرا بهجای آن از فروشگاه فیزیکی استفاده نکنید؟
زیرا راهاندازی یک کسبوکار اینترنتی مزایای متعددی دارد.
در اینجا 3 مورد اصلی وجود دارد:
1. شروع آن نسبتاً ارزان است.
خیلیها مایل به راهاندازی یک کسبوکار هستند اما با سرمایهگذاری موردنیاز برای راهاندازی آن منصرف میشوند.
شما باید برای اجارهنامه و بودجه برای حقوق کارمندان پول بپردازید.
اگر این همه پول را در کسبوکار خود سرمایهگذاری کنید اما نتیجه ندهد چه؟ این میتواند شما را از نظر مالی ناامید کند.
بااینحال، با یک تجارت آنلاین، تنها چیزی که نیاز دارید این است:
• کامپیوتر. احتمالاً قبلاً یکی را دارید. • نام دامنه. شما میتوانید یکی را با کمتر از 1 میلیون در سال دریافت کنید. • سازنده وبسایت: برنامههای ماهانه از 1 میلیون تومان در ماه شروع میشود.
بهعبارتدیگر - راهاندازی یک تجارت آنلاین با کمتر از 5 میلیون تومان بهعنوان سرمایه اولیه امکانپذیر است.
البته، هرچه پول شروع بیشتری داشته باشید، میتوانید ایدههای کسبوکار آنلاین بیشتری را دنبال کنید.
اما نکته این است که برای تبدیلشدن به یک کارآفرین آنلاین (موفق) لازم نیست پسانداز زندگی خود را به خطر بیندازید.
2. پتانسیل و رشد عمده
وقتی یک تجارت و فروشگاه فیزیکی دارید، باید با محدودیتهای «دنیای واقعی» کنار بیایید.
اجاره در مکانهای برتر گران است، ممکن است برخی روزها ترافیک کافی وجود نداشته باشد و جمعیت محلی همیشه به وسایل نیاز نداشته باشند.
اما حدس بزنید چیست؟ وقتی یک کسبوکار آنلاین دارید، هیچیک از این محدودیتها اعمال نمیشود. شما میتوانید به هرکسی بفروشید، مهم نیست کجا زندگی میکند.
و هرسال که میگذرد، مجموعه مشتریان بالقوه شما افزایش مییابد زیرا افراد بیشتری با ایده خرید آنلاین سازگار میشوند.
تا سال 2023، تجارت الکترونیک 22 درصد از خردهفروشی جهانی را به خود اختصاص خواهد داد.
علاوه بر این، جمعیت جهانی اینترنت نیز در حال افزایش است. بهعنوانمثال، بین سالهای 2009 تا 2020، تعداد کاربران اینترنت تنها در آمریکای شمالی 73.3 میلیون نفر افزایش یافته است.
اما این در مقایسه با مناطقی که هنوز درحالتوسعه هستند چیزی نیست!
تعداد کاربران اینترنت در آسیا از 764.4 میلیون نفر به 2.5 میلیارد نفر رسید که به این معنی است که 1.76 میلیارد نفر دیگر شروع به استفاده از اینترنت کردند.
افراد آنلاین بیشتر - قرار گرفتن در معرض بالقوه بیشتری برای نام آنلاین تجاری شما. بهخصوص، اگر برایتان مهم نیست که کسبوکار آنلاین خود را از مرز خارج کنید.
3. میتواند 7 روز هفته، 24 ساعته باز باشد
یکی دیگر از مزیتهای کسبوکارهای آنلاین نسبت به کسبوکارهای فیزیکی این است که میتوانند 7 روز هفته، 24 ساعت باز بمانند (حتی از طریق قرنطینه و سایر اختلالات).
هنگامیکه وبسایت کسبوکار آنلاین شما آنلاین شد، همیشه در حال فروش هستید. خریداران میتوانند در هر زمان به شما سفارش دهند.
ازآنجاییکه برای فروش نیازی به حضور فیزیکی ندارید، کسبوکار شما میتواند با مشارکت روزانه کمتر درآمدزایی کند.
5 ایده راهاندازی اصولی کسبوکار آنلاین با سودآوری عالی
با وجود فرصتهای تجاری بسیار و هزاران راهنمای نهایی، تصمیمگیری در مورد اینکه کدامیک را دنبال کنید میتواند دشوار باشد.
این قابل درک است زیرا شما همچنین نمیخواهید بیشازحد ریسک کنید.
ما تحقیقاتی برای شما انجام دادیم و همه آن را به پنج ایده کسبوکار آنلاین محدود کردیم.
1. یک فروشگاه تجارت الکترونیک راهاندازی کنید
تجارت الکترونیک نزدیک به چهار دهه است که وجود داشته است، اما هرگز زمانی بهتر از اکنون برای راهاندازی یک فروشگاه آنلاین وجود نداشت.
بر اساس گزارش "آینده خردهفروشی 2019"، یکسوم مصرفکنندگان آمریکایی (32٪) اکنون یک یا چند بسته آمازون در هفته دریافت میکنند.
در همین حال، 10٪ از مصرفکنندگان سه یا بیشتر بسته آمازون در هفته دریافت میکنند.
احتمالاً میتوان با اطمینان گفت که این اتکا به آمازون همچنین باعث میشود مردم بهطورکلی با خرید آنلاین احساس راحتی بیشتری کنند.
بر اساس همین گزارش، 46 درصد از مصرفکنندگان میگویند که نسبت به یک سال قبل آمادگی بیشتری برای خرید یک کالا، حتی کالای بزرگ مانند ماشین یا کبابپز آنلاین دارند.
هنگامیکه در مورد دستهبندی محصولات خود تصمیم گرفتید، یک پلتفرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنید، فروشگاه آنلاین خود را راهاندازی کنید و مردم را به سمت آن هدایت کنید.
اگر قصد خود میزبانی از فروشگاهها را دارید، میتوانید هاست اختصاصی را نیز انتخاب کنید. از طرف دیگر، میتوانید فروش خود را در بازارهای آنلاین مانند دیجی کالا شروع کنید.
درحالیکه تجارت الکترونیک هر سه مزیت تجارت آنلاین را دارد که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، باید به خاطر داشته باشید که حاشیه سود تجارت آنلاین برای برخی از انواع محصولات ناچیز است.
2. وارد درآپشاپینگ شوید
دراپشاپینگ یک روش انجام آنلاین است که به شما امکان میدهد کالاهای فیزیکی را بدون نگهداری موجودی خود بفروشید.
در اینجا نحوه کار آن آمده است:
مشتری یک محصول را در وبسایت تجارت الکترونیک شما سفارش میدهد.
شما سفارش را به سازنده ارسال میکنید.
سپس سازنده محصول را مستقیماً برای مشتری ارسال میکند.
دراپشاپینگ یک گزینه جذاب برای کسانی است که میخواهند بدون در نظر گرفتن ریسک مالی ناشی از حمل موجودی وارد تجارت الکترونیک شوند.
بنابراین جای تعجب نیست که بازار دراپشاپینگ در حال رشد است! پیشبینی درآمد برای سال 2025 557.9 میلیارد دلار است.
اگرچه دراپشاپینگ جذاب است، اما معایبی نیز دارد. اینها شامل حاشیه سود کم، سرعت پایین حملونقل و عدم کنترل بر زنجیره تأمین ازجمله موارد دیگر است.
3. افیلیت مارکتینگ
اگر میخواهید یک کسبوکار آنلاین راهاندازی کنید اما علاقهای به ایجاد محصولات خود ندارید، افیلیت مارکتینگ ارزش آن را دارد.
این یک راه محبوب برای کسب درآمد آنلاین است. مخارج سالانه بازاریابی وابسته توسط برندها 12 میلیارد دلار برآورد شده است.
انتظار میرود این رقم در چند سال آینده 10 درصد رشد کند.
در اینجا نحوه عملکرد افیلیت مارکتینگ آمده است:
ابتدا برای یک افیلیت مارکتینگ ثبتنام کنید.
سپس، محصول شخص دیگری را برای تبلیغ به مخاطبان خود انتخاب کنید. این میتواند هر محصول دیجیتالی (یک کتاب الکترونیک، یک دوره آنلاین، یک برنامه و غیره) یا کالاهای فیزیکی باشد.
سپس به ازای هر فروش ایجاد شده از طریق شما، کمیسیونی دریافت میکنید.
میتوانید با ایجاد محتوای سئو پیرامون کلمات کلیدی مرتبط و سپس بهینهسازی آن برای دریافت ترافیک ارگانیک از گوگل، محصولات وابسته را در وبلاگ خود تبلیغ کنید.
یا میتوانید محصولات وابسته را در شبکههای اجتماعی تبلیغ کنید.
افیلیت مارکتینگ زمانی که بهدرستی انجام شود میتواند بسیار سودآور باشد. بهعنوانمثال، آدام انفروی در سال 2020، 812718 دلار درآمد داشت.
601698 دلار درآمد غیرفعال از بازاریابی وابسته بود.
همچنین میتوانید با اجازه دادن به شرکای وابسته خود برای میزبانی وبینارها برای مخاطبان، محصولات وابسته را برای مشترکین لیست ایمیل خود تبلیغ کنید.
افیلیت مارکتینگ یک مدل تجاری عالی است که هزینه راهاندازی بسیار پایینی دارد. شما فقط باید برای نام دامنه، میزبانی وب و نرمافزار بازاریابی ایمیلی، پول پرداخت کنید.
همانطور که گفته شد، کسبوکارهای آنلاین موفقی که فروش محصولات وابسته را شروع میکنند، تمایل دارند درنهایت کالاهای خود را عرضه کنند.
از این طریق میتوانید از همین میزان ترافیک درآمد بیشتری کسب کنید.
4. خدمات طراحی وب را ارائه دهید
شما میتوانید اصول اولیه طراحی وب را از طریق پلتفرمهای آموزش الکترونیکی و آزمایش بیاموزید.
سپس یک وبسایت نمونه کارها ایجاد کنید تا شروع به جذب مشتری کنید.
بههرحال، لازم نیست شما یک فریلنسر تماموقت باشید، اما طراحی وب را بهعنوان یک کار جانبی انجام دهید.
اگرچه فریلنسینگ گاهی اوقات چالشبرانگیز است.
درحالیکه از استقلال مکان و یک برنامه منعطف سود میبرید، در ابتدا درآمد و ثبات مالی کمی دارید که قابل پیشبینی است.
بنابراین قبل از اینکه وارد شوید، یک صندوق اضطراری برای زمان کم پولی ایجاد کنید.
همانطور که گفته شد، هنگامیکه مهارتهای طراحی وب را دارید، میتوانید به ایجاد و فروش محصولات خود (مانند قالبهای وردپرس) گسترش دهید.
این میتواند به کاهش بیثباتی مالی کمک کند.
5. یک وبلاگ قابلتوجه ایجاد کنید
آیا در نوشتن مهارت دارید؟ سپس وبلاگ نویسی ممکن است یک ایده کسبوکار آنلاین باشد که ارزش بررسی دارد.
درحالیکه داشتن یک وبلاگ بهخودیخود یک مدل کسبوکار نیست، به شما امکان میدهد مخاطب ایجاد کنید.
هنگامیکه مخاطبی داشتید، میتوانید محصولات یا خدمات خود را بفروشید، محصولات وابسته را تبلیغ کنید، کمپینهای حمایتشده را اجرا کنید، و غیره.
وبلاگنویسان محبوب همچنین سخنرانیها و معاملات کتاب را انجام میدهند.
دوره کوچینگ راهاندازی کسبوکار اینترنتی
کسبوکار اینترنتی، کسبوکاری است که میتواند با استفاده از قدرت نامحدود اینترنت به تمام نقاط جهان دسترسی پیدا کند.
میتواند درها را به سمت بخش کاملاً جدیدی از بازاریابی باز کند و محصول شمارا با حداقل هزینه تبلیغ کند.
اما مانند هر کسبوکاری، ابتدا باید اصول راهاندازی، رشد و توسعه آن را فرا بگیرید.
به کمک این دوره میتوانید یک کسبوکار اینترنتی نوآورانه یا یک تجارت الکترونیک یا یک شرکت دانشبنیان تأسیس کنید، میتوانید بدون هیچ تخصصی در برنامهنویسی و بدون هیچ آموزشی در این زمینه بهترین وبسایتها و اپلیکیشن ها را داشته باشید.
راه صحیح کسب درآمد از اینترنت را فرامیگیرید و اگر کسبوکار اینترنتی دارید، به کمک این دوره میتوانید چالشهای خود را حل کنید و کسبوکارتان را رشد و توسعه دهید.
همینالان اینجا را کلیک کن و اطلاعات بیشتر را درباره این دوره بخون.