امروزه، استفاده از کامپیوتر و اینترنت، آنچنان در زندگی بشر رایج شده که نمیتوان جنبههای کاربردی آن در امور روزانه افراد و اشتغال بازار کار نادیده گرفت.
دیگر اینترنت فقط وسیله سرگرمی و بازی نیست، بلکه بهصورت ابزاری قدرتمند در جهت رشد و ایجاد مشاغل ، تبلیغات آنلاین و تبادل اطلاعات علمی، اقتصادی، سیاسی و ….. همچنین ایجاد بازارهای قدرتمند اینترنتی و کسب سودهای کلان به شمار میرود.
در دنیای مدرن امروزی پیشرفت علمی، اقتصادی و … بدون وجود اینترنت ممکن نیست.
علاوه براین گرایش بیسابقهٔ نسل جدید به اینترنت، باعث شده بر تعداد کاربران اینترنتی روزبهروز افزوده شود.
با افزایش مخاطبین و کاربران اینترنت، طبیعتاً بحث تبلیغات آنلاین مطرح میشود.
مزایای تبلیغات آنلاین فراوان و واضح است.
تبلیغات آنلاین یک روش مؤثر برای ارسال فوری پیام به مخاطبان هدف است و ازنظر نرخ تبدیل، هزینه و کارایی مزایای زیادی برای کسبوکارها دارد.
از طرفی بازاریابی دیجیتال مستعد اشباع بیشازحد است، تا جایی که کاربران ممکن است به تبلیغات توجهی نکنند، و به پاپ آپ ها واکنش و اهمیتی نشان ندهند.
این امر یک چالش قابلتوجه برای کسبوکارهای آنلاین ایجاد میکند.
بازاریابی دیجیتال چیزی بیشتر از ارسال ایمیل و بهروزرسانی حسابهای شبکههای اجتماعی است.
اصولی وجود دارد که برای اطمینان از موفقیت در بازاریابی آنلاین باید رعایت شود.
اگر شما به وبسایتها، اپلیکیشن ها و یا رسانههای اجتماعی مختلف مانند فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام و … نگاه کنید، متوجه تعداد زیادی تبلیغات خواهید شد.
برای نمایش تبلیغات در این رسانهها به اینترنت نیاز است. به این دسته از تبلیغات، تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین میگویند.
در این مقاله با اصول موفقیت در تبلیغات آنلاین آشنا خواهید شد، پس با ادامه این مقاله همراه باشید.
اگر نمیدانید برای چه کسی تبلیغ میکنید، امیدی به رسیدن به آن مخاطب ندارید.
به کمک بازاریابی آنلاین بهآسانی متوجه میشوید که چه استراتژیهایی کارآمد و مفید هستند و چه استراتژیهایی مفید نیستند.
از این اطلاعات برای هدایت بازاریابی خود و روشن کردن زمینههای بازاریابی دیجیتال که باید در آن تمرکز کنید استفاده کنید.
دانستن اینکه چگونه میتوانید از بازاریابی خود نتیجهای دریافت کنید، هنگام تلاش برای به حداکثر رساندن موفقیت تبلیغات آنلاین، به شما کمک میکند.
پیشنهاد ویژه: بهترین استراتژیهای بازاریابی و تبلیغاتگرچه به نظر میرسد انواع روشهای بازاریابی آنلاین، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی در شبکههای اجتماعی، بهینهسازی موتور جستجو و سایر روشها دارای ویژگیهای مختلفی هستند، اما درواقع همه آنها باهم کار میکنند.
و اگر نمیدانید مرحله آخر بازاریابی شما چیست، پس اجرای صحیح هر استراتژی بازاریابی دیجیتال غیرممکن است.
هدف نهایی تبلیغات باید افزایش درآمد باشد. بنابراین، هدف شما از تبلیغات آنلاین باید هدایت بازدید به وبسایت شما باشد، جایی که کاربران میتوانند خرید کنند.
شاخصهایی مانند "پسندیدن" و "اشتراکگذاری" در شبکههای اجتماعی فقط در تصویر بزرگتر نشان میدهد که چه تعداد از این "پسندیدنها" و "به اشتراکگذاریها" مستقیماً به فروش منجر شدهاند.
شاید بهترین نکته در مورد بازاریابی دیجیتال این باشد که به ردیابی کمک میکند.
دیگر روزهایی که یک تبلیغ در بیلبورد بزرگ نمایش میدادید و امیدوار بودید که مردم آن را ببینند، گذشته است.
امروزه هر اقدامی که توسط مشتری بالقوه انجام میشود قابلپیگیری و ردیابی است.
این اعداد شاخص واقعی برای شما هستند که آیا تلاشهای بازاریابی شما مؤثر هستند یا نیستند.
احاطه شدن با اعداد و ارقام بسیار آسان است و ارزش داشتن یک استراتژی برای تجزیهوتحلیل این اعداد را دارد.
ابتدا تمرکز خود را به معیارهای اصلی عملکرد خود، مانند کلیکهای الکترونیکی، ثبتنام در لیست ایمیل و کلیکهای رسانههای اجتماعی که در صفحه وب شما قرار دارند، محدود کنید.
تا زمانی که با اعداد و معنی آنها احساس بهتری داشته باشید، میتوانید دامنه دسترسی خود را گسترش دهید و ببینید چگونه برخی از اعداد کوچکتر به تصویر کلی منجر میشوند.
بیشتر بخوانید: چرا تبلیغات آنلاین برای کسبوکار شما مهم استبا توجه به گزینههای سریعتر، ایمیل ممکن است یک گزینه عالی بازاریابی به نظر نرسد، اما بازاریابی از طریق ایمیل درواقع امنترین و مطمئنترین رسانه در تبلیغات آنلاین است.
کاربران مدرن دائماً با تلفنهایشان هستند و باز کردن ایمیلهایشان فقط با یک کلیک فاصله دارد.
این امر به شما فوریت لازم را میدهد تا بتوانید به مردم برسید و آنها را متقاعد کنید که اکنون اقدام کنند.
به همین منظور، نزدیک به 60 درصد بازاریابان اظهار داشتند که بازاریابی از طریق ایمیل بازدهی بهتری نسبت به سایر رسانههای تبلیغاتی برایشان داشته است.
هرچه تعداد کاربران بیشتری در لیست ایمیل خود داشته باشید، شانس شما برای تبدیل آن افراد بیشتر است.
بااینوجود، قدرت واقعی بازاریابی از طریق ایمیل در توانایی تقسیم مخاطبان خود به بخشهای مختلف و ارسال پیامهای مختلف به گروههای مختلف افراد است.
شما میتوانید برای یک مشتری به خاطر خرید دومش یک کد تخفیف ارسال کنید و برای یک مشتری دیگر پیام خوشامدگویی ارسال کنید.
5- انواع مسیرهای خرید را ردیابی کنید
ردیابی دادهها به شما بینشی در مورد آنچه مشتریان پاسخ میدهند، میدهد.
اما میتوانید از این دادهها برای ساختن چیز کاملاً متفاوت استفاده کنید. مدلی که به شما کمک میکند آینده مشتری را پیشبینی کنید.
شما هرگز یک مسیر دقیق برای خرید هر مشتری نخواهید داشت، اما میتوانید در چند مسیر مشترک حرکت کنید.
ردیابی مسیرهای خرید مشتریان منحصربهفرد میتواند به شما کمک کند تا موارد مشترک را یادداشت کنید، این امر به شما کمک میکند تا با رسیدن به نقاط تصمیمگیری، به مشتریان جدید خدمات بهتری ارائه دهید.
حتی میتوانید نرمافزار بازاریابی ایمیلی خود را طوری برنامهریزی کنید که در نقاط خاصی با این مصرفکنندگان ارتباط برقرار کند و به آنها در مسیر خریدشان کمک کند.
پیشنهاد ویژه: چگونه میتوان یک کمپین تبلیغاتی موفق داشتبازاریابی ویدئویی بسیار قدرتمند است و در انتقال پیام بسیار مؤثرتر از متن ساده یا تصاویر مستقل عمل میکند.
ویدیو به شما این قدرت را میدهد از طریق ترکیب متن، عکس و موسیقی توجه مخاطب را جلب کنید و او را به اقدامی که میخواهید وادار کنید.
علاوه بر این، بازاریابی ویدئویی بهترین روش برای انتقال پیام و منحصربهفرد کردن کسبوکار شما است.
مهم است از بازاریابی ویدئویی استفاده کنید، زیرا روزبهروز تعداد ویدئوهای بیشتری تولید میشود و مردم گرایش و تمایل بیشتری به آن نشان میدهند.
شما نمیخواهید عقب بمانید. فهمیدن اصول اولیه بیش از هر زمان دیگری آسان است.
بنابراین به کسبوکار خود نگاه کنید و ببینید بازاریابی ویدیویی کجا میتواند به شما کمک کند.
یک نمای کلی از شرکت شما و جایگاهی که میخواهید در بازار داشته باشید، نقطه شروع خوبی است.
حتی بهترین استراتژیها و تاکتیکهای بازاریابی نیز برای همیشه دوام نخواهند داشت.
مهم است که بهطور دورهای استراتژیهای خود را مرور کنید و مطمئن شوید کاری که انجام میدهید، هنوز کارساز است.
برای اطمینان از اینکه بازاریابی امروز شما بهاندازه دیروز کارآمد است رویکرد خود را دوباره تنظیم کنید و اصلاحات لازم را انجام دهید.
تبلیغات آنلاین یک چالش است، یک رویکرد کاملاً دقیق و تمرکز بر روی عناصر سازنده بازاریابی دیجیتال، بهویژه بازاریابی از طریق ایمیل و ردیابی آنلاین، شانس موفقیت شمارا به طرز چشمگیری افزایش میدهد.
بیشتر بخوانید: ۵ اصل کلیدی برای طراحی تبلیغات آنلاین مؤثردوره اصول تبلیغات در فضای آنلاین و تبلیغ نویسی متقاعدکننده
آیا تبلیغات آنلاین انجام بدهیم یا نه؟ چگونه تبلیغات آنلاین انجام دهیم؟ با آژانسهای تبلیغاتی همکاری کنیم یا خودمان تبلیغات انجام بدهیم؟
خودمان تولید محتوا کنیم یا تولید محتوا را به گروه دیگر بسپاریم؟ تیم تبلیغاتی داشته باشیم یا برونسپاری کنیم؟ و... سؤالات زیادی در رابطه با تبلیغات آنلاین مطرح است که ممکن است ذهن شمارا نیز درگیر کرده باشد.
تبلیغات آنلاین ممکن است به خاطر انجام برخی تقلبها، برخی آمارها و ارقام نادرست، بدنام شده باشد، اما این موضوع از اهمیت و ضرورت و منافع تبلیغات آنلاین نمیکاهد.
در دوره اصول تبلیغات در فضای آنلاین و تبلیغ نویسی متقاعدکننده، محمدمهدی ربانی بهتمامی سؤالات شما در زمینه تبلیغات آنلاین پاسخ میدهد. او درباره نکات اجرایی تبلیغات آنلاین آموزش میدهد. یاد میگیرید اصول موفقیت در تبلیغات آنلاین چگونه است؟ با آژانسهای تبلیغات دیجیتال چگونه باید کارکنید؟
تبلیغات در رسانههای اجتماعی اینستاگرام و لینکدین چگونه باید باشد؟ محمدمهدی ربانی در این دوره اصول تبلیغ نویسی موفق، محتوا نویسی، نوشتن محتوای جذاب و ویدئومارکتینگ را نیز آموزش میدهد.