تفاوت کوچینگ و بیزینس کوچینگ

تفاوت کوچینگ و بیزینس کوچینگ

فلسفه ایجاد کوچینگ

بسیاری از انسان‌های موفق که سرگذشت آن‌ها را مطالعه می‌کنیم، در طول زندگی خود دچار بحران‌های شدید شده‌اند مانند اخراج از مدرسه، دانشگاه، محل کار یا به پوچی‌هایی در زندگی رسیده‌اند که عاملی برای سؤالاتی مانند چرا فقط برای من اتفاق می‌افتد؟

برای چه‌کاری ساخته‌شده‌ام؟ چه‌کاری در این دنیا به دست من انجام می‌شود؟ فلسفه وجودی من چیست؟ می‌شود که با پرسیدن این سؤالات نیاز به شناخت قوانین جهان هستی پیدا می‌شود.

ازاین‌رو به دنبال شناخت می‌روند و با توجه به سماجت در فهمیدن قوانین جهان هستی در کنار استاد یا مربیان بزرگی قرار می‌گیرند و پرورش پیدا می‌کنند و به شناخت‌هایی مثل فلسفه وجودی، جهان هستی به چه شکل کار خود را انجام می‌دهد، قدرت ذهن، قدرت خود، اعتمادبه‌نفس، عزت‌نفس و موضوعات دیگر از قوانین جهان هستی مانند قانون بازتاب، شکرگزاری، درخواست، ارتعاش و ... می‌رسند.

  کوچینگ

کوچینگ

برای افزایش مهارت‌های توسعه فردی مثل اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس و نوع برقراری ارتباط با درون خود، یک مربی یا کوچ در کنار شما می‌تواند این مهارت‌ها را تقویت کرده تا با تغییر در سبک زندگی، حس و حال خوب را به دست آورید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان موفق، تغییر در عادت‌ها و سبک زندگی و ارتباط قوی با درون خود برای ایجاد انگیزه و اعتمادبه‌نفس می‌باشد، که ازاین‌رو کوچ می‌تواند در توسعه فردی شما کمک بزرگی باشد.

 

تفاوت کوچینگ و بیزینس کوچینگ

در مورد کوچینگ و بیزینس کوچینگ راحت‌تر صحبت کنیم. هر فردی که بخواهد مهارت‌ها و استعدادهای درون خود را پیدا کند، نیاز به کوچ فردی دارد.

فردی که به دنبال فراگیری اصول راه‌اندازی بیزینس می‌باشد، در این راستا نیاز به مربی کسب‌وکار یا بیزینس کوچ دارد.

در دنیای امروز انسان‌ها اگر به دنبال حس خوب زندگی و راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستند نیاز به کوچ درزمینهٔ فردی و بیزینس دارند.

  کوچینگ تجارت

بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ کلید موفقیت کسب‌وکار است. کوچ روی کسب‌وکار شما کار می‌کند و به شما نشان می‌دهد چه اهدافی برای توسعه کسب‌وکار خود به‌کارگیرید.

پس از گذراندن این دوره ، شما یاد می‌گیرید که چگونه با افراد مختلف برخورد داشته باشید به‌عنوان‌مثال یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکار این است که چطور یک مشتری ناراضی را آرام کنند؟

بارها دیده‌ام چنین مسئله‌ای پیش‌آمده است و حرفه‌ها از این وضعیت به نفع خود استفاده می‌کنند و مشتری ناراضی را تبدیل به مشتری راضی یا وفادار می‌کنند.

در بیزینس مدل شما در مورد بخش‌بندی مشتری‌ها، کانال‌های ارتباطی تعامل با مشتری، مدل درآمدزایی و غیره آموزش داده می‌شود و استراتژی‌های بازاریابی آفلاین و آنلاین و تحلیل کسب‌وکار، استراتژی کسب‌وکار، سیستم‌سازی کسب‌وکار و مدیریت انسانی بر پایهٔ علم BPM از دیگر سرفصل‌های مهم و ضروری هر دورهٔ کوچینگ تجارت باید باشند.

علاوه بر همهٔ این‌ها شما باید نحوهٔ پیش بردن کارها با نظم هرچه بیشتر را یاد بگیرید و خیلی از اصول فروش و روانشناسی که می‌تواند در کسب‌وکار به کارتان بیاید را به کار بگیرید.

 

دیگر تفاوت‌های کوچینگ و بیزینس کوچینگ

کوچینگ درزمینهٔ توسعه فردی کار می‌کند اما این کوچینگ در زمینهٔ کسب‌وکار است.

کوچینگ شناخت و مهارت برقراری ارتباط با درون است اما بیزینس کوچینگ مهارت ارتباط با مشتری و مخاطب است.

در کوچینگ به دنبال رشد و توسعه شخصیتی هستیم که عاملی در جهت رشد کسب‌وکار موفق می‌باشد.

 

بیزینس کوچینگ کوچینگ
رشد و توسعه کسب‌وکار رشد و توسعه فردی
هدف‌گذاری درست در راه‌اندازی و رونق کسب‌وکار هدف‌گذاری درست در ابعاد مختلف زندگی
حل چالش‌ها و معاملات در کسب‌وکار حل مشکلات و بهبود تصمیم‌گیری
شناخت مشتریان و بازاریابی جدید تغییر در سبک زندگی
افزایش سطح درآمد افزایش اعتمادبه‌نفس
شناخت بازار هدف مناسب شناخت توانایی و مهارت‌ها
راه‌اندازی کسب‌وکار مطابق با اشتیاق شناخت فلسفه وجودی (رسالت)
لذت و حس خوب از شغل حس و حال خوب زندگی
بهبود ارتباط با دیگران و جامعه بهبود ارتباط با درون خود
رشد اعتبار و برندسازی رشد شخصیتی و بینشی
ایمان به خود و قدم‌های بزرگ در کسب‌وکار باورها و عادت‌های درست
نویسنده: جناب آقای رسول مهربانی از دانش پذیران دوره سوم بیزینس کوچینگ

دیدگاه کاربران (0)