اثر کمک گرفتن از کوچینگ در صنعت آرایشگری

اثر کمک گرفتن از کوچینگ در صنعت آرایشگری

برندسازی سالن زیبایی نقش مهمی در موفقیت یک سالن دارد. برای برندسازی نیاز به رعایت اصول تخصصی است که با پیروی از آنان می‌توانید به برندی ماندگار در بین مشتریان تبدیل شوید.

با توجه به گسترش و تنوع کارها، رقابت سخت تراز قبل شده است ولی با برندسازی سالن زیبایی می‌توان به موفقیت رسید.

برخی از این مقدمات عبارتند از:

تأسیس سالن زیبایی

اولین مرحله در تأسیس سالن زیبایی، بودجه است. یک لیست از هزینه‌ها تهیه کنید و هزینه‌ها را برآورد کنید.

شما باید هدف خود را تعیین کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید مثلاً این‌که دوست دارید مخاطبان و مشتریان شما چه افرادی باشند یا چقدر درآمد می‌خواهید.

دکوراسیون سالن‌های زیبایی

طراحی دکوراسیون داخلی نقش مهمی در ارتقا بخشیدن و برند سازی سالن زیبایی دارد. طراحی دکوراسیون داخلی سبب جذب مشتری شده و باعث ایجاد حس خوب در مشتری می‌شود.

همچنین دکوراسیون داخلی سبب می‌شود کارها صحیح انجام شود. سالن‌های زیبایی باید شامل این قسمت‌ها باشند:

  • قسمت مدیریت یا پذیرش
  • اتاق انتظار و نشیمن
  • بخش خدمات سالن
  • خدمات پوست
  • خدمات مو
  • مانیکور
  • پدیکور

۱. تربیت و راهنمایی می‌کند

مربیان شمارا هدایت و آمادهٔ تغییر می‌کنند. چرخ اقتصاد برای نیروی کار جدید، صرفاً با کار سخت نمی‌چرخد، بلکه کار هوشمندانه نیز اهمیت دارد.

باید نسبت به افراد، روابط، فرآیندها، فرصت‌ها و راهبردها هوشمندانه‌تر رفتار کنید. مربیان بزرگ با مشورت‌های خردمندانه‌شان شمارا هوشمندتر می‌سازند.

 

۲. انگیزه می‌دهد

مربیان بینش و تصورتان را تغییر و بهبود می‌دهند. آن‌ها ایده‌ها، افکار و بصیرت‌هایی ارائه می‌دهند که شمارا به چالش می‌کشند و قادرتان می‌سازد تا فراتر از دایرهٔ معلومات خود بیندیشید.

مربیان با ارتقای قابلیت‌های فکری، ژرف‌بینی و بینش‌تان را وسعت می‌بخشند. مربیان، شانه‌های خودشان را سکوی پرش شما می‌سازند.

آن‌ها پشت‌تان می‌ایستند و این اعتماد نباید مورد سوءاستفاده قرار بگیرد، چون این حمایت، اعتباری حیاتی به شما می‌بخشد که نهایتاً درها را برای شما باز می‌کند و به شما امکان دسترسی به فرصت‌های دست نایافتنی را می‌بخشد.

  مربی به چالش می‌کشد

۳. به چالش می‌کشد

مربیان شمارا به‌پیش هدایت می‌کنند. مربیان نمی‌گذارند پاروها را رها کنید و شمارا چنان به چالش می‌کشند که بیشتر از آن‌که فکرش را بکنید، در کارتان پیشرفت کنید و جلو بروید.

هنگام موفقیت‌ها به شما دلگرمی می‌دهند و به شما مشورت می‌دهند که چطور از شکست‌های خود درس بگیرید و به‌این‌ترتیب، به‌پیش بروید.

 

۴. حمایت می‌کند

مربیان شمارا از گام‌های غلط بر حذر می‌دارند. مواظب هستند که شاگردانشان زودتر از موعد در معرض تجارب بزرگ قرار نگیرند.

آن‌ها ایده‌هایی عمیق به شاگردانش می‌دهند، آن‌ها را از میان موقعیت‌های خطرناک در سازمان‌ها عبور می‌دهند و تصمیمات اقتصادی درست در راه‌اندازی کسب‌وکار یا قبول تعهدات ارائه می‌دهند.

هدایت آن‌ها مانع از گام‌های غلطی می‌شود که موفقیت آدمی را از بین می‌برند. مربیان با مشاورهٔ صحیح خود، مانع از سقوط شاگردانشان در مَغاک‌های شکست می‌شوند.

 

۵. مشورت می‌دهد

مربیان درس‌های زندگی را با شاگردانشان سهیم می‌شوند. از داستان‌ها و چشم‌اندازهای خود استفاده می‌کنند تا تصویری از احتمالات بسازند.

آن‌ها از حرف‌ها و اعمال خود استفاده می‌کنند تا شمارا حمایت کنند. شمارا خیلی فراتر ازآنچه فکرش را بکنید، رشد و پرورش می‌دهند.

بالاخره اینکه آن‌ها هیچ‌وقت شمارا تنها نمی‌گذارند و همیشه پشتیبانتان هستند.  همیشه به شاگردانشان ایمان دارند و همواره آن‌ها را تشویق و ترغیب می‌نمایند.

مربیان بزرگ، تا زمانی که آرزوهای شاگردان خود را به واقعیت پیوند بزنند به آیندهٔ آن‌ها پایبند می‌مانند. مربیگری فرایندی است با هدف افزایش بهره‌وری که به‌جای تکیه‌بر گذشته یا آینده دور، بر «اینجا و اکنون» متمرکز است.

مربیگری را می‌توان در قالب‌های متنوعی پیاده‌سازی کرد و وظایف متفاوتی برای مربی متصور شد.

در جهان‌بینی توسعه فردی و بهره‌وری کسب‌وکار، مربی صرفاً فردی متخصص نیست؛ بلکه نقش اصلی او تسهیل کردن فرایند یادگیری است.

 

مربیگری چیست و چه تعاریفی دارد؟

اگر می‌خواهید بدانید کوچینگ یعنی چه، به این ضرب‌المثل معروف چینی فکر کنید: اگر قصد دارید فردی را یک وعده سیر کنید، به او ماهی بدهید؛ اما اگر می‌خواهید او را تا آخر عمر سیر کنید، به او ماهیگیری یاد دهید!

مربیگری در اصل به معنای کمک کردن به دیگران در راستای بهبود عملکرد آن‌هاست. مربیان نمونه معتقدند هر فردی راهکار حل مسئله خود را در اختیار دارد؛ اما شاید برای یافتن آن راهکار به کمی کمک نیاز داشته باشد:

این حرفه شکوفا کردن نیروی بالقوه افراد در راستای بیشینه کردن بهره‌وری آن‌هاست. معنی آن بیشتر در وجه یاریگری آن نهفته است تا وجه تعلیمی آن!

  تعاریف کوچینگ

تعاریف آن

مربیگری تعاریف فراوانی دارد؛ اما آن را می‌توانیم در این عبارات خلاصه کنیم:

1- کمک به افراد برای تغییر دادن آرزوها و حرکت در مسیر مطلوب است.

2- حمایتی همیشگی از افراد است و به آن‌ها کمک می‌کند به شخصیت ایدئال خود تبدیل شوند.

3- خودآگاهی، قدرت تصمیم‌گیری و توان تحول را در افراد پرورش می‌دهد.

 

هدف از مربیگری حرفه زیبایی (Beauty coaching)

1: توانمندسازی و بهبود عملکرد و کارایی مدیران سالن‌های زیبایی و آرایشگران است نه وابسته کردن آن‌ها به کوچ

2: راهنمایی و کمک به مدیران و آرایشگران جهت راه‌اندازی سالن زیبایی و توسعه کسب‌وکار

3: نظارت و ارزیابی و آنالیز مجموعه زیبایی

4: کمک به طراحی بیزینس پلن و بوم کسب‌وکار زیبایی

5: ارائه راه‌حل‌ها، همفکری‌ها و ایده‌های جذاب برندسازی، جذب مشتری، تبلیغات و …

6: کاهش هزینه‌های راه‌اندازی و بندسازی کسب‌وکارهای زیبایی

7: افزایش سرعت دستیابی به موفقیت در جذب مشتری و افزایش سود مجموعه

8: کمک به اجرا و پیشبرد روش‌های کاری تعیین‌شده

9: راهنمایی و کمک در استخدام و آموزش پرسنل

هدف مربیگری در کسب‌وکار زیبایی این است که یک مدیر و یا آرایشگر به‌راحتی و بدون دغدغه بتواند از چالش‌های پیش رو در مسیر موفقیت کسب‌وکار زیبایی خود عبور کند؛ و ریسک رسیدن به موفقیت را کمتر کند.

  • افزایش توانمندی شما
  • محرم اسرار بودن شما
  • احترام به ارزش‌ها و علایق و سلایق مدنظر شما
  • و صداقت و صبوری است.
  • توانمندسازی نه وابسته سازی

طراحی دکوراسیون داخلی در سالن‌های زیبایی زنانه از اهمیت بیش‌تری برخوردار است.

محیط سالن باید جذابیت داشته باشد تا مشتریان احساس آرامش داشته باشند و این‌گونه مشتریان، به مشتریان ثابت تبدیل می‌شوند.

رنگ‌های استفاده‌شده در سالن اهمیت زیادی دارد. رنگ‌های استفاده‌شده می‌تواند ترکیب رنگ‌های شاد و خنثی باشد.

نورپردازی سالن بسیار مهم است. مشتریان می‌خواهند نور سالن زیاد باشد، زیرا نورپردازی می‌تواند در کیفیت کار مؤثر باشد.

مشتری که برای اولین بار به سالن شما می‌آید ابتدا جذب دکوراسیون سالن می‌شود و اگر محیط سالن زیبا بود ترغیب می‌شود که از خدمات سالن استفاده کند.

به‌طورکلی تبلیغات به معنای برقراری ارتباط با مشتری برای بیان یک پیام در خصوص خدمات و محصولات را تبلیغات میگویند.

درواقع تبلیغات یک تکنیک کارآمد و مؤثر برای ترویج کالا، خدمات و ایده‌ها است. این یک شکل و روشی از ارتباطات غیرشخصی است که در آن اطلاعات کسب‌وکار برای مشتریان بالقوه در دسترس قرار می‌گیرد.

 

ریشه اصلی کلمه تبلیغات

تبلیغات، از واژه لاتین ” Advertere ” گرفته‌شده است که به معنای چرخاندن ذهن … نسبت به … است. آگهی تا حد زیادی مکمل فروش محصولات، خدمات و ایده‌ها است.

جالب‌ترین بخش یک تبلیغ این است که اطلاعات واقعی را با جذبه عاطفی هیجان‌انگیز همراه می‌کند. ازاین‌رو، بدون یک تبلیغ مناسب، هیچ تجارتی نمی‌تواند موفق باشد.

  چرا باید تبلیغات برای سالن زیبایی داشته باشیم؟

چرا باید تبلیغات برای سالن زیبایی داشته باشیم؟

اگر شما سالن زیبایی داشته باشید و با یک آرایشگری که تازه دوره‌های آموزش آرایشگری خود را به اتمام رسانده و می‌خواهد وارد بازار کار شود اولین سؤالی که از خود می‌پرسد از کجا شروع کنم؟

البته اینکه یک سالن زیبایی دارید و یا یک آرایشگری هستید که تازه به این حرفه قدم‌هایی برداشته است، تفاوت‌هایی هم قطعاً دارد.

 

داشتن حس خوب

شاید مهم‌ترین مسئله‌ای که در کسب‌وکار به آن توجه نمی‌کنیم همین حس خوب داشتن است. در واقع حس خوب مربوط به آرایشگری نیست و کلیه کسب‌وکارها را شامل می‌شود.

شما کافی است درباره آدم‌های موفق تحقیق کنید و ببینید چه کسانی موفق‌تر و بهترین کار خود شده‌اند.

مهم‌ترین جوابی که پیدا شده است؛ داشتن حس خوب است و این حس خوب هرگز به سراغتان نخواهد آمد مگر آنکه کاری که می‌کنید را عاشقانه انجام دهید.

انسان هر کاری که می‌کند اگر علاقه شدید به آن داشته باشد تمام فاکتورهای دیگر برایش گره‌گشا می‌شوند و در اصطلاح راه برایش باز می‌شود.

راه باز شدن برای یک مدیر سالن یعنی اینکه به دست آوردن اکیپ حرفه‌ای و قابل‌اعتماد و همچنین کسانی که در موفقیت او و سالنش وارد می‌شوند و کمک می‌کنند.

 

بروز بودن در مهارت‌های آرایشگری

همیشه آدم‌های موفق با تغییرات، خود را به‌روزرسانی می‌کنند اما آدم‌های ناموفق در قبال تغییرات جبهه می‌گیرند.

این مشکل بسیاری از آرایشگرها است. البته این قدم باز برگشت می‌خورد به همان قدم اول. آرایشگری که عاشق کارش باشد دائماً در حال گسترش مهارت‌های خود است.

مثلاً یک پیگمنتر حرفه‌ای وقتی میکروپیگمنتیشن را یاد گرفته، صرف اینکه آن را یاد گرفته و کار هم می‌کند نباید از روش‌های دیگر آرایش دائم خود را غافل کند بلکه دنبال تکنیک‌های جدید باشد فیبروز روش پی آر و… سایر تکنیک‌های دیگر.

ازاین‌دست مثال‌ها زیاد است اما این برای یک آرایشگر تخصصی صدق می‌کند در قبال مدیرهای سالن چطور؟

بله یک مدیر سالن قرار نیست تمام رشته‌های آرایشی را کامل بلد باشد. نام مدیریت فراتر از آرایشگری است.

یک مدیر موفق در سالن‌های آرایشی برای موفقیت باید توان اداره کردن و برخورد صحیح با پرسنل و پیشنهادات و انتقادات مشتری‌هایش را داشته باشد.

پس یک مدیر سالن هم نیاز دارد که در رشته‌های مدیریت و روابط انسانی خود را بروز کند.

  تبلیغات هدفمند و مدرن بر اساس بودجه

تبلیغات هدفمند و مدرن بر اساس بودجه

وقتی اسم تبلیغات می‌آید اولین چیزی که ذهن یک آرایشگر و یا ذهن یک سالن دار را در برمی‌گیرد مسئله هزینه است اگر پیش یک مشاور تخصصی سالن زیبایی بروید به شما خواهد گفت که باید نصف به نصف هزینه تبلیغات کنید تا موفق شوید.

اما کم نیستند تعداد سالن‌های زیبایی که هزینه زیادی برای تبلیغات خود می‌دهند اما شاید مشتری‌هایشان روزبه‌روز کمتر می‌شود. در کسب‌وکارها شما باید به مسئله تکامل کاری برسید.

تکامل کاری چیست؟

یعنی سالنی که در ابتدای کار خودش هست نباید انتظار داشته باشد که مشتریانش به‌اندازه سالنی که بیست سال است در حال فعالیت است باشد.

پس همیشه باید قدم‌به‌قدم جلو بروید. اگر می‌خواهید موفق‌ترین سالن آرایشی را داشته باشید این فاکتورها را در نظر بگیرید:

 

۱– آگاهانه و اصولی هزینه کنید

اگر در ابتدای کار هستید بجای هزینه‌های تبلیغات سرسام‌آور از شبکه‌های مجازی مجانی شروع کنید. از اینستاگرام و فیسبوک که در ایران خیلی‌ها از آن استفاده می‌کنند. فعالیت در این شبکه‌ها مجانی است.

اما همیشه یادتان باشند که اینستاگرام هم اصول کاری خودش را دارد. درباره برندسازی در اینستاگرام چیزی می‌دانید خیلی از سالن‌ها هستند که به‌اصطلاح برای کارشان ادمین دارند که ما توصیه نمی‌کنیم.

همیشه مستقیم با مشتریانتان در ارتباط باشید بخصوص شما که در ابتدای کار هستید.  بجای اینکه ماهانه هزینه ادمین بدهید بروید و آموزش ببینید. تا هزینه‌هایتان به صفر برسد.

 

۲– تبلیغات دهان‌به‌دهان را جدی بگیرید

حتماً این موضوع را شنیدید که مشتری، مشتری می‌آورد! بله. این بهترین نوع تبلیغ در دنیاست.

که این اصل باز به نحوه برخورد با مشتری و میزان رضایتش از سالن زیبایی شما است که باز یک کار خوب و یک برخورد مناسب و قیمت مناسب می‌تواند فاکتورهای تعیین‌کننده باشند.

هرچقدر شما در کارتان قوی و بهترین باشید کم‌کم مشتری‌هایتان بیشتر می‌شوند.

 

۳– تبلیغات حرفه‌ای‌تر را گام‌به‌گام پیش ببرید

در قدم سوم فرض می‌کنیم که شما مهارت‌های لازم را دارید و تمام اصول مشتری مداری را فراگرفته‌اید و تجربه چندین ماه تجربه ارایشگری و سالن داری را دارید و می‌خواهید کار را گسترش دهید.

در این قسمت باید حرفه‌ای‌تر عمل کنید. بهترین نوع تبلیغات در دنیا، تلویزیون است! اما آیا هزینه‌های آن را می‌دانید؟ بله هزینه‌هایش اندر سنگین هستند که به کارتان نخواهد خورد.

  دومین نوع تبلیغات دیده شدن از طریق گوگل است که سه روش دارد

دومین نوع تبلیغات دیده شدن از طریق گوگل است که سه روش دارد:

۱- تبلیغاتی کلیکی: گوگل که باز هزینه دلاری می خواد و مناسب شما نخواهد بود.

۲- تبلیغات در سایت‌های آرایشی: در این زمینه باید خودتان فعال باشید. معمولاً سایت‌های آرایشی به سراغ شما می‌آیند که تبلیغات کنید اما اکثراً هم بازده خوبی ندارند زیرا که هدفمند کارنکرده‌اند. درواقع ۲۵ رشته آرایشی، وسعت گسترده‌ای از کلمات کلیدی است. در این زمینه باید خودتان فعال باشید و بتوانید خوب‌ها را تشخیص دهید.

۳- سایت داشته باشید: این راه مناسبی است هزینه‌هایش به نسبت کمتر از دو مورد بالاست ولی باید شانس بیاورید که سراغ کننده کار بروید! شرکت‌های بزرگی در این زمینه کار می‌کنند اما اکثراً سیاه کار می‌کنند و نتیجه موقتی است. بهتر است که دنبال کار اصولی باشید. درزمینهٔ سئوی سیاه‌وسفید مطالعه کنید.

البته درزمینهٔ تبلیغات، تراکت و روزنامه و بیلبورد و ….. هم باید اشاره کرد. اما چون نتایجی در این سال‌ها از این تبلیغات گرفته نشده یا کمتر گرفته می‌شود به آن‌ها نمی‌پردازیم.

 

متن تبلیغاتی مناسب برای افتتاحیه سالن‌های زیبایی

آرایشگاه زنانه… با افتخار اعلام می‌کند که برای خدمت‌رسانی به همشهریان گرامی به‌تازگی یک مرکز زیبایی برای بانوان گرامی افتتاح کرده است و برای خوش‌آمد گویی به اولین مشتریان تخفیفات جالب و بسیار جذابی را ارائه می‌کند، ما خوشحالیم که می‌توانیم در خدمت شما دوستان و همراهان گرامی باشیم، اولین مشتریان می‌توانند بنا به هر خواسته‌ای خود تا… درصد تخفیف را دارا باشند و با خوشحالی و رضایت کامل زیبایی را از ما هدیه بگیرند.

 

نمونه متن برای تبلیغ آرایشگاه در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی

این تبلیغات که به‌تازگی یکی از مهم‌ترین تبلیغات در این عصر شده است، بهترین و کم‌هزینه‌ترین و همچنین پربازده‌ترین نوع تبلیغات در این زمینه هستند و می‌توان به‌جرئت اعتراف کرد که این تبلیغات بهترین هستند و می‌توان در آن‌ها هر ابعادی از خدمات خود را تبلیغ کرد.

متن‌ها در این نوع تبلیغات می‌توانند جادو کنند و مخاطب را شیفته و مجنون خدمات شما کنند، در این زمینه شما تنها نیاز دارید که یک نویسندهٔ سئو کار برای سایت خود استخدام کنید و یا خودتان آموزش اصولی ببینید.

و به او بگویید که از کارهایی که شما در آرایشگاه و مرکز زیبایی‌تان انجام می‌دهید مطالب و عکس قرار دهد و کار شمارا تبلیغ کند، بهترین شکل کار شما در کل کشور شناخته می‌شود و می‌توانید حتی از نقاط دیگر کشور نیز مشتری جذب کنید، به همین سادگی.

این متن‌ها باید جامع و کامل باشند و دربرگیرندهٔ تمامی اطلاعات مرکز زیبایی و آرایشگاه شما باشند، همچنین باید این اطلاعات از یک سری از قوانین گوگل که برای صفحات اول گوگل استفاده می‌شوند بهره‌مند باشد تا سایت شما بتواند در بین چند سایت اول قرار بگیرد.

 

نکات طلایی در تبلیغات در فضای مجازی

در صفحاتی تبلیغ کنید که اعضای واقعی و فعالی دارند و آن پیج را دوست داشته باشند نه اینکه در فضاهایی تبلیغ کنید که تعداد زیادی فالوور فیک و تقلبی دارند.

عکس‌های تبلیغاتی شما نباید دارای نوشته‌های زیاد و طولانی باشد، ترکیب چند تصویر بی‌کیفیت هم کسی را جذب نمی‌کند.

تبلیغ نیز باید بسیار کوتاه باشد چون متن بلند اصلاً خوانده نمی‌شود. همچنین باید بسیار جذاب و دارای مطالب جدید باشد.

در بین تبلیغات حتماً از تخفیف‌های جذاب نیز استفاده کنید تا مخاطب برای یک بار نیز شده به آرایشگاه شما بیاید و سپس کم‌کم مشتری ثابت شما شود.

نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی

با ارسال پیامک به‌صورت هفتگی و حتی ماهانه می‌توانید در ذهن مشتریان خود بمانید پیامک‌هایی مانند: برگزاری نظرسنجی پیامکی و سنجش کیفیت خدمات‌دهی

به نظر شما کدام‌یک از بخش‌های آرایشگاه ما نیاز به ارتقاء دارد؟

  • مهارت
  • سرعت
  • تجهیزات

چقدر با این بیانیه موافق هستید: سالن زیبایی ما شمارا به‌عنوان یک مشتری ارزشمند می‌داند…

  • به‌شدت موافقم
  • موافقم
  • نظری ندارم
  • مخالفم
  • کاملاً مخالفم

1- ارسال پیامک تبریک مناسبت‌ها و اعیاد

2- ارسال پیامک قدردانی از مشتریان پس از ارائه خدمات

3- تبریک اتوماتیک تولد مراجعین و حتی کارکنان سالن زیبایی (جهت حفظ مشتری مداری)

آگاهی (Awareness) و مسئولیت (Responsibility) دو کلمهٔ کلیدی در مربیگری هستند.

وظیفه کوچ این است که به کوچی (Coachee) کمک کند نسبت به داشته‌ها و دانسته‌های آگاهی بیشتری پیدا کند و مسئولیت رشد و توسعه خود را نیز بر عهده بگیرد.

یک کوچ با تکنیک‌ها و ابزارهایش، تفکرات و باورهای مراجع را از کله‌اش بیرون می‌کشد و او را با خودش مثل آینه روبه‌رو می‌کند.

نقاط قوت، نقاط قابل‌بهبود فرد و نقاط کور ذهن فرد در آن مشخص می‌شود.

کوچ به مراجع انگیزه می‌دهد اهدافش را تقسیم می‌کند و قدم‌هایش را کوچک می‌کند کوچ یک سفر دو نفره است جهت دادن آرامش، انگیزه حرکت و تغییر.

یک کوچ آنچه را نمی‌شنوید به شما می‌گوید، آنچه را نمی‌بینید به شما نشان می‌دهد تا شما به شخصی که در جستجویش بودید تبدیل شوید.

 

هدف از کوچینگ کسب‌وکار زیبایی (Beauty coaching)

1: توانمندسازی و بهبود عملکرد و کارایی مدیران سالن‌های زیبایی و آرایشگران است نه وابسته کردن آن‌ها به کوچ

2: راهنمایی و کمک به مدیران و آرایشگران جهت راه‌اندازی سالن زیبایی و توسعه کسب‌وکار

3: نظارت و ارزیابی و آنالیز مجموعه زیبایی

4: کمک به طراحی بیزینس پلن و بوم کسب‌وکار زیبایی

5: ارائه راه‌حل‌ها، همفکری‌ها و ایده‌های جذاب برندسازی، جذب مشتری، تبلیغات و …

6: کاهش هزینه‌های راه‌اندازی و بندسازی کسب‌وکارهای زیبایی

7: افزایش سرعت دستیابی به موفقیت در جذب مشتری و افزایش سود مجموعه

8: کمک به اجرا و پیشبرد روش‌های کاری تعیین‌شده

9: راهنمایی و کمک در استخدام و آموزش پرسنل

مهم‌ترین هدف مربیگری سالن‌های زیبایی چیست؟

هدف این حرفه در کسب‌وکار زیبایی این است که یک مدیر و یا آرایشگر به‌راحتی و بدون دغدغه بتواند از چالش‌های پیش رو در مسیر موفقیت کسب‌وکار زیبایی خود عبور کند؛ و ریسک رسیدن به موفقیت را کمتر کند.

کوچ چه‌کارهایی را می‌تواند در صنعت زیبایی انجام دهد؟

مربی چه‌کارهایی را می‌تواند در صنعت زیبایی انجام دهد؟

کوچ مسئولیت‌های مختلفی دارد؛ اما معمولاً کشف کردن درون و پیدا کردن راه‌حل برای رسیدن به درخواست مدیران سالن‌های زیبایی، مسئولیت اصلی اوست.

کوچ فقط آموزش نمی‌دهد بلکه کار او ایجاد تغییر، حمایت از فرد و همین‌طور گوش دادن و پرسش سؤالات مفید است.

کوچ می‌تواند به شما راهکار استفاده از استعدادهای ذاتی خودتان را نشان دهد و یا در جهت توانمندسازی مدیران، آرایشگران و سایر پرسنل صنعت زیبایی فعالیت کند.

دلایل نیاز به آن در صنعت زیبایی چیست؟

چه دلیلی به حضور یک کوچ در کنار مدیران سالن‌های زیبایی و آرایشگران است؟ آیا آن‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند در مسیر موفقیت قرار گیرند؟

با گسترش رقابت شدید در صنعت بیوتی و تغییرات گسترده سلیقه مشتریان و سبک زندگی و چالش‌های فراوان موجود در این صنعت دیگر مدیران و آرایشگران به‌تنهایی قادر به مدیریت کسب‌وکار خود در مسیر موفقیت نیستند!

از طرفی برای این‌که بتوان در مسیر کاری و زندگی شخصی موفق شد؛ هر روز باید به دانش و معلومات خود اضافه کرد، انجام تمامی این کارها به‌تنهایی ممکن نیست و نیاز به یک راهنما و مشاور دارد.

ازاین‌رو افراد موفق و سرشناس دنیا مانند بیل گیتس به داشتن مربی و کوچ تأکید می‌کنند تا برای شما در کسب‌وکارتان موضوع طراحی کند و به شما کمک کند تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

 

اگر مربی نداشته باشم چه اتفاقی می‌افتد؟

تجربه چندین ساله در صنعت زیبایی مربیگری سالن‌های زیبایی نشان داده است که در صورت بهره نبردن از یک مشاور و بیوتی کوچ در کنار خود هزینه‌های تبلیغات، هزینه‌های جاری و رسیدن به موفقیت سالن‌های زیبایی بیش از سه برابر خواهد بود درحالی‌که یک کوچ وظیفه دارد در کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری و کارایی را برای شما به ارمغان بیاورد!

 

زمان رسیدن به موفقیت:

چرا بسیاری از سالن‌های زیبایی و آرایشگران بعد از گذشت چندین سال از فعالیت خود نتوانسته‌اند با وجود کیفیت کار مناسب به برند شدن فکر کنند و به درآمد قابل‌توجه دست یابند؟

درحالی‌که استفاده از یک کوچ شمارا به‌سرعت در مسیر برندینگ قرار خواهد داد.

 

افزایش ضریب اطمینان و آرامش

یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های وجود یک بیوتی کوچ این است که در قدم‌هایی که شما جهت توسعه کسب‌وکار زیبایی خود برمی‌دارید مطمئن خواهد بود و تضمینی!

نویسنده: سرکار خانم بهار عسگری از دانش پذیران دوره سوم تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار ویدان

 

دیدگاه کاربران (0)