تماس با ما
18:00 - 09:00
اهمیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها
۱۳۹۹-۱۱-۳۰ 0

به‌طور سنتی، صاحبان مشاغل در تبلیغ خدمات و محصولات خود به مردم مشکل‌دارند.

درحالی‌که در دنیای امروز، رسانه‌های اجتماعی به سلاحی قدرتمند برای انتقال پیام شما به مردم، تبدیل‌شده‌اند.

همچنین مشاهده کردیم در طی همه‌گیری Covid-19، رسانه‌های اجتماعی تنها رسانه برای گسترش آگاهی در بین مردم بودند.

بنابراین، در اینجا اهمیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها در سال ۲۰۲۱ را بیاموزید.

اگرچه ممکن است فروش آنلاین محصولات یا خدمات شما دلهره‌آور به نظر برسد، اما نمی‌توان اهمیت رسانه‌های اجتماعی را دست‌کم گرفت.

این واقعیت وجود دارد که ۹۷ درصد خرده‌فروشان در جهان از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنند.

درحالی‌که ۷۸ درصد فروشندگان با استفاده از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای تجارت خود بهتر از همتایان خود عمل می‌کنند.

خوب، اعداد دروغ نمی‌گویند! داده‌های ارائه‌شده توسط تحقیقات در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که این پلتفرم‌ها می‌توانند نحوه تجارت ما را کاملاً متحول کنند.

تأثیر عظیمی که این سیستم‌عامل‌ها بر جمعیت امروز می‌گذارد، شرایط ایده آلی را برای غالب شدن یک تجارت ایجاد می‌کند.

در عصر امروز شما باید مدیریت شبکه های اجتماعی را بخوبی یاد بگیرید.

 

رسانه‌های اجتماعی چگونگی تجارت را تغییر داده‌اند

رسانه‌های اجتماعی چگونگی تجارت را تغییر داده‌اند:

• به استارتاپها اجازه می‌دهد که به‌صورت دیجیتالی در مقابل گروه منتخبی از مردم قرار گیرند.

• تغییر نحوه تعامل شرکت‌ها با مخاطبانشان.

• به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا درک کنند مشتری احتمالی آن‌ها کیست و سپس آن‌ها را برای افزایش فروش به‌طور استراتژیک هدف قرار می‌دهند.

• این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند که قبل از درخواست چیزی از طرف مشتریان بالقوه، ارزش ابتدایی داشته باشند.

با توجه به اینکه روزانه ۳.۵ میلیارد کاربر فعال از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

جای تعجب نیست که ۷۳٪ از تبلیغ‌کنندگان معتقدند این سایت‌ها ابزارهای بازاریابی بسیار قدرتمند و موفقی هستند.

۵۴ درصد از مردم برای خرید از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بنابراین سرمایه‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی جای هیچ شک و شبه ای برای صاحبان مشاغل به‌جا نمی‌گذارد.

از طرفی، رسانه‌های اجتماعی تأثیری یک‌شبه بر روی تجارت شما ندارند.

این طرح یک “طرح آسان ثروتمند شدن” نیست.

درواقع، حضور در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت در آن‌ها و بازگشت سرمایه به زمان نیاز دارد.

بااین‌وجود، اگر به‌درستی از این سیستم‌عامل‌ها استفاده کنید، می‌توانید ارتباطات طولانی‌مدت ایجاد کنید که از هر تبلیغی که انجام می‌دهید پیشی بگیرد و بهتر باشد و نتیجه بیشتری عاید شما ‌شود.

تأثیرات بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر کسب‌وکارها در سال 2021

تأثیرات بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر کسب‌وکارها

۱- امروزه، یک فرد متوسط حدوداً در ۸ سایت رسانه‌های اجتماعی، اکانت دارد.

اگر برند یا نام تجاری شما حتی در چند سایت موجود باشد، به نظر می‌رسد “همه‌جا” در زندگی شخص هستید.

۲- قانون هفت، که می‌گوید مشتریان بالقوه و جدید باید هفت روز قبل از سفارش، آگهی تجاری را ببینند.

پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۲۱ بیشتر باشد. انتظار می‌رود مردم بیش از ۵۰۰۰ پیام تجاری را در یک روز ببینند.

۳- یک کمپین تبلیغاتی موفق بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بحث‌هایی را درباره شرکت، برندها و شرکا ایجاد می‌کند.

۴- اولین کاری که مردم قبل از ثبت سفارش انجام می‌دهند مراجعه به خبرمایه (پروفایل) شبکه‌های اجتماعی این شرکت است.

از این طریق، آن‌ها سعی می‌کنند اصالت شرکت را بررسی کرده و همچنین معاملات انجام‌شده را بررسی کنند. این امر به ایجاد یک نام تجاری معتبر در صنعت کمک می‌کند.

۵- حضور آنلاین یک شرکت در همه مجامع رسانه‌های اجتماعی، به شرکت ارائه‌دهنده خدمات و مشتری امکان می‌دهد در مکالمات شرکت کنند و به مشتریان امکان می‌دهد روابط شخصی خود را با شرکت برقرار کنند.

۶- علاوه بر این، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از ارزان‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین شرکت شما خواهد بود.

منابع تبلیغاتی مختلفی در دسترس است. از همه این فرصت‌ها برای تبلیغات مناسب کالا و خدمات خود استفاده کنید.

شبکه‌های اجتماعی یک رسانه بسیار قوی هستند. مزایای شبکه‌های اجتماعی فراتر از رشد تجارت شما یا کسب درآمد زیاد است.

به شما امکان می‌دهد ارتباط قوی‌تری با مخاطبان برقرار کنید.

به‌این‌ترتیب، ایجاد مشتری‌های وفادارتر، جلوتر از بازی کسب‌وکار و به معنی پشت سر گذاشتن رقبا است.

5 نکته برتر درزمینهٔ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارهای کوچک

۵ نکته برتر درزمینهٔ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارهای کوچک

۱- علاوه بر اینکه شما باید وب‌سایت خوبی برای رشد کسب‌وکار کوچک خودتان داشته باشید، تبلیغ محصولات و خدمات شما در سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی نیز مهم است.

رسانه‌های اجتماعی اولین مرکز توجه و تمرکز مشاغل کوچک برای تبلیغ محصولات و خدماتشان است.

این بهترین بستری است که مدیران شبکه‌های اجتماعی، ارزش شرکت خود را برای افراد دیگر تضمین می‌کنند.

۲- شما باید آمار داده‌هایی که برایتان در اولویت است را استخراج‌کنید و عملکرد آن‌ها را مرتباً ردیابی کنید.

اساساً، شما می‌توانید نرخ کلیک، نرخ تعامل و بسیاری از اطلاعات جمعیتی مختلف را از این گزارش‌ها تجزیه‌وتحلیل کنید.

این به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید کدام محتوا مخاطب شمارا بیشتر جذب می‌کند.

۳- علاوه بر این، افراد از صفحه شبکه‌های اجتماعی شرکت شما بازدید می‌کنند زیرا سبک و لحن محصولات شمارا دوست دارند.

سعی کنید در رسانه‌های اجتماعی هویت برند خود را در مقابل مشتریان خود ایجاد کنید.

۴- برای ارائه بهترین خدمات به مشتری از شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شوید.

بااین‌حال، شبکه‌های اجتماعی جایی است که بسیاری از مشتریان شما انتظار دارند سؤال بپرسند و شما به سؤالات مختلف آن‌ها پاسخ دهید و آن‌ها را پشتیبانی کنید.

بنابراین، شبکه‌های اجتماعی را به یک بستر تعامل خوب برای مشتریان خود تبدیل کنید.

۵- نکته مهم در شبکه‌های اجتماعی این است که زمان ارسال پست‌های خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید تا حضور مداوم با نام برند داشته باشید.

برای این منظور، ابتدا برنامه‌ریزی کنید که هرچند وقت یک‌بار در سیستم‌عامل‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی پست می‌گذارید.

 

حتماً بخوانید!  7 استراتژی در رسانه‌های اجتماعی برای جلب و حفظ توجه مشتریان

نتیجه‌گیری

نتیجه‌گیری:

رسانه‌های اجتماعی کانال ارزشمندی برای کسب‌وکارهای کوچک و بسیاری از شرکت‌های نوپا (استارتاپ ها) هستند.

به شرطی که هنگام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خود، اصالت و ثبات خود را حفظ کنید

به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک، می‌توانید پنج نکته بالا را برای گسترش حضور آنلاین خود به مشتریان امتحان کنید.

همچنین سبک‌های مختلف تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را برای محصولات خود آزمایش کنید.

به عنوان‌مثال، پست‌های نوشته‌شده، فیلم‌های زنده (Live) و فیلم‌های از قبل ضبط‌شده را ارسال کنید. مطمئن شوید که به‌موقع به نظرات کاربر خود پاسخ می‌دهید.

سرانجام، شما نمی‌توانید از رسانه‌های اجتماعی خود نتیجه فوری بگیرید، اما تلاش‌های مداوم مطمئناً به یک معجزه منجر می‌شود.

 

پیام بگذارید

آرشیو