9 تاکتیک هوشمند رسانه‌های اجتماعی که امروز به آن‌ها نیاز دارید

9 تاکتیک هوشمند رسانه‌های اجتماعی که امروز به آن‌ها نیاز دارید

شاید یکی از بزرگ‌ترین موانع موجود در رسانه‌های اجتماعی برای برندها، فشار برای "ادامه" باشد.

پلتفرم‌ها می‌آیند و می‌روند. رفتار کاربر در حال تغییر است. درنتیجه، نحوه برخورد برندها با رسانه‌های اجتماعی نیز باید تغییر کند.

نگاه کنید که فضای اجتماعی در حال حاضر چقدر توسعه‌یافته است.

• تغییرات شدید در الگوریتم فیس‌بوک

• معرفی محدودیت 280 نویسه‌ای در توئیتر

• ظهور LinkedIn برای دسترسی به اینفلوئنسر

• ابزار لایو از طریق فیس‌بوک و اینستاگرام

• و ...

بنابراین چه تاکتیک‌هایی در رسانه‌های اجتماعی باید سنگ بنای استراتژی شما برای حفظ ارتباط باشند؟

شما باید استراتژی جذاب رسانه‌های اجتماعی برای جلب مشتریان را یاد بگیرید تا با آنها براحتی در ارتباط باشید.

تاکتیکهای بازاریابی همیشه‌ سبز در رسانه‌های اجتماعی

    بر فن قصه‌گویی اجتماعی مسلط شوید

1- بر فن قصه‌گویی اجتماعی مسلط شوید

استفاده انفجاری از یک لینک تبلیغاتی پس از لینک تبلیغاتی رسانه ادیگر با یک استراتژی مؤثر اجتماعی، فاصله زیادی دارد.

این مورد تقریباً برای هر پلتفرم اجتماعی صدق می‌کند، خصوصاً اگر می‌خواهید دنبال کنندگان بیشتری کسب کنید.

به‌طور خلاصه، مردم از اسپم و برندهای غیرشخصی رنج می‌برند.

به همین دلیل محتوای داستان‌سرایی کاملاً مناسب است.

پست‌های مبتنی بر داستان که اغلب فاقد هرگونه CTA (فراخوان عمل) یا پیوند خاصی هستند، برای تحریک بحث و نه کلیک طراحی‌شده‌اند.

حساب‌های مشهور اینستاگرام مانند Humans of New York تقریباً از طریق محتوای احساسی و داستانی رشد می‌کنند.

اما چرا قصه‌گویی محبوب است؟ مزایای این نوع پست‌ها چیست:

1. دنبال کنندگان آن‌ها را به‌عنوان پیام‌های مثبت و معنی‌دار می‌نگرند، نه به‌عنوان اسپم بازاریابی.

2. در پی الگوریتم‌های تنزل لینک‌های تبلیغاتی، احتمالاً این پست‌ها در فید دنبال کنندگان شما ظاهر می‌شوند.

متوجه شدید؟ هر آنچه منتشر می‌کنید، نباید تبلیغاتی باشد.

 

2- حضورتان در فیس‌بوک را دقیق تنظیم کنید

الگوریتم‌ها در فیس‌بوک و در رابطه با لینک‌های تبلیغاتی دائماً تغییر می‌کنند.

یک پست در فیس‌بوک که بر محتوای برند تأکید می‌کرد، برخی از خرده‌فروشان را به وحشت انداخت.

فیس‌بوک خود ،در مورد برندهایی که امیدوارند بتوانند بر طوفان جدید الگوریتم فیس‌بوک غلبه کنند، مشاوره داده است.

1. دام پهن نکنید

فیس‌بوک به‌صراحت پا روی تاکتیک‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌گذارد که به‌عنوان "طعمه تعامل" شناخته می‌شود.

مانند استفاده بیش‌ازحد از"tag-a-friend" که به نظر می‌رسد چیزی بیش از یک تلاش ارزان برای بازی با الگوریتم آن‌ها نیست.

2. لینک‌های خود را بازنگری کنید

برای تمرکز بر روی اولین تاکتیک، برندها باید تلاش کنند که تعداد کمتری لینک به سایت‌های خود ارسال کنند.

به‌عنوان‌مثال فیس‌بوک فعالانه برندها را به ارسال محتوای ویدیویی، تشویق می‌کند.

در همین حال، محبوبیت سؤالات متنی، پست‌های داستان‌سرایی و الگوهای رفتاری به‌عنوان جایگزینی برای پست‌های لینک دار عمل می‌کند.

3. تبلیغات  در رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک را تست کنید

با توجه به اینکه محتوایی که به‌عنوان تبلیغاتی برچسب خورده است، به‌طور فعالانه کمرنگ یا مخفی می‌شود، برندها دلیل بیشتری برای استفاده از بستر تبلیغاتی فیس‌بوک دارند.

فیس‌بوک تبلیغات خلاقانه را پیشنهاد می‌دهد.

  از بهترین مطالب خود دوباره استفاده کنید

3- از بهترین مطالب خود دوباره استفاده کنید

با توجه به یافته‌های ما در مورد بهترین زمان برای انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی، روشن است که امروز برندها برای پر کردن تقویم‌های اجتماعی خود به محتوای بسیار زیادی نیاز دارند.

ما درباره انتشار چندین پست در روز در چندین پلتفرم اجتماعی صحبت می‌کنیم.

اگر با یک برنامه محدود کار می‌کنید یا منابع کم است، یافتن راه‌هایی برای استفاده مجدد از مطالب خود، برای استفاده بیشتر از استراتژی اجتماعی‌تان، ضروری است.

به‌عنوان‌مثال، برخی از تاکتیک‌های مدرن رسانه‌های اجتماعی برای گسترش محتوای شما عبارت‌اند از:

• نقل‌قول‌ها و آمارهای ارسال‌شده در وبلاگ را با گرافیک مناسب به اشتراک بگذارید (ده ها ابزار رایگان ایجاد تصویر برای کمک به شما در انجام این کار وجود دارد).

• با استفاده از داده‌های یک مطالعه موردی، بحث و گفتگو را در فیس‌بوک یا توییتر پیش ببرید.

• نکاتی را از یک فهرست ("12 راه برای X ...") دریافت کنید و آن‌ها را به‌عنوان یک سری توئیت های برنامه‌ریزی‌شده بیان کنید.

با در نظر گرفتن این نکات، یک پست وبلاگ می‌تواند ده ها پست در فیس‌بوک، توییتر یا پینترست را نشان دهد.

به‌جای اینکه با محتوای خود به‌عنوان یک‌بار و دیگه تمام! رفتار کنید، در مورد پتانسیل به اشتراک‌گذاری مداوم پست‌های وبلاگ خود تجدیدنظر کنید.

پیشنهاد می کنیم که حتما مطلب " مدیریت شبکه های اجتماعی با تاکتیکها و روشهای جدید " را مطالعه بفرمایید.

4- تأثیرگذارها و برندها را در رسانه‌های اجتماعی همیشه در پست‌ها تگ کنید

تگ کردن دیگران تقریباً به بخشی جدایی‌ناپذیر شبکه‌های اجتماعی تبدیل‌شده است و یک روش تضمینی برای دستیابی بیشتر به پست‌های شما است.

همان‌طور که پست‌های هشتگ دار، جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند، پست‌های دارای برچسب نیز معمولاً بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

چه بازیکن بزرگی در صنعت شما باشد و چه مخاطب شخصی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، تگ کردن تاکتیکی از طرف شما، تقریباً به‌هیچ‌وجه زمان نمی‌برد.

و اگر به دنبال این هستید که چه کسی در صنعت شما برای تگ کردن قرار دارد، شروع به جستجوی کلمات کلیدی یا هشتگ مربوطه کنید.

  با میکرو اینفلوئنسرها ترکیب شوید

5- با میکرو اینفلوئنسرها ترکیب شوید

اجازه ندهید تعداد دنبال کنندگان کسی، ارزش او را به‌عنوان یک تأثیرگذار تعریف کند.

درواقع، غالباً هدف قرار دادن مخاطبان خاص، می‌تواند به نفع شما باشد.

طبق گفته ایذا، افراد بیشتر از پیج های دارای صد هزار دنبال کننده، به تأثیرگذاران کوچک‌تر اعتماد دارند.

به‌طور مشابه، AdWeek خاطرنشان می‌کند که افراد بانفوذ با پیروان (10000 یا کمتر) درواقع درصد بالاتری از تعامل رادارند. نسبت لایک به نظر از طرف دنبال کنندگان.

به‌عبارت‌دیگر، اینکه کسی فالوئر انبوه ندارد، به این معنی نیست که شایسته توجه نیست.

رونق بازاریابی تأثیرگذار درواقع قدرت بیشتری را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که مخاطبان کمتری دارند.

 

6- روی Geotags در اینستاگرام کلیک کنید

در میان مهم‌ترین روش‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای مشاغل فیزیکی

(بنگاه‌هایی است که ساختار فیزیکی آن‌ها از خشت و ملات شکل‌گرفته و صرفاً به طریقه سنتی و بدون استفاده از اینترنت فعالیت می‌کنند) برچسب‌گذاری جغرافیایی در اینستاگرام، یک روش جالب برای ایجاد افراد محلی است.

برچسب‌گذاری موقعیت مکانی کسب‌وکار خود در اینستاگرام نه‌تنها شمارا به‌عنوان بخشی از جامعه محلی نشان می‌دهد،

بلکه مشتریان را تشویق می‌کند تا به شما عشق و علاقه نشان دهند.

اگر هیچ‌چیز دیگری نباشد، توانایی انتخاب عکس توسط مشتری از طریق برچسب‌گذاری جغرافیایی، شکل بسیار خوبی از اثبات اجتماعی است.

مردم با یک نگاه می‌دانند که شما یک کسب‌وکار واقعی هستید و درک بهتری از شخصیت برند خود پیدا می‌کنید.

" استفاده هشتگ ها در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی " پیشنهاد می کنم حتما این مطلب را بخوانید.   از گزینه Live یا پخش زنده استفاده کنید

7- از گزینه Live یا پخش زنده استفاده کنید

حتماً از محبوبیت محتوای ویدئویی اطلاع دارید، برندهای اینترنتی به دنبال افزودن و تأکید بیشتر بر ویژگی‌های زنده هستند.

زیرا شبکه‌های اجتماعی به‌طور فزاینده‌ای ویژگی‌های زنده را اضافه و برجسته می‌کنند.

فیس‌بوک صریحاً به برندهای تجاری توصیه کرده است که در پی تغییر الگوریتم خود، از مزایای لایو فیس‌بوک بهره‌مند شوند.

آن‌ها متذکر می‌شوند که تعامل ویدئوها در زمان واقعی، شش برابر بیشتر از ویدیوهای عادی است.

در همین حال، ویدئوهای زنده از طریق استوری اینستاگرام با بیش از 300 میلیون کاربر استوری از اکتبر 2017 به رشد خود همچنان ادامه می‌دهند.

ویدئوهای زنده جذاب هستند، زیرا در مقابل یک فیلم یا ویدیوی YouTube که می‌توانید بعداً به‌سادگی حذف کنید، دیدن آن‌ها ضروری است.

در همین حال، احساس خام ویدئوی زنده برای بیننده‌هایی که از محتوای ویدئویی صیقلی خسته شده‌اند، لذت‌بخش است.

از گزینه Live برای اجرای پرسش و پاسخ گرفته تا ارائه تجربه‌ای نزدیک و شخصی به مخاطبان خود، استفاده کنید.

" 7 گام بازاریابی مشتریان مرفه در رسانه‌های اجتماعی " پیشنهاد می کنم که حتما این مطلب را بخوانید و نکات جدید امسال را یاد بگیرید.

8- ارتش طرفداران خود را در رسانه‌های اجتماعی بسازید

با محتوای بسیار رقابتی و نیاز به برجسته شدن برندها، گاهی اوقات سلاح نه‌چندان مخفی شما، افرادی هستند که بخشی از شبکه شما هستند.

طرفداران برند مانند کارمندان و مشتریان باید نقشی محوری در استراتژی شبکه‌های اجتماعی شما داشته باشند.

برای مبتدیان، اگر هم‌تیمی‌های شما، شبکه اجتماعی شمارا تبلیغ می‌کنند، دامنه فعالیت شما گسترش می‌یابد.

به‌عنوان‌مثال، تیم Sprout مرتباً محتوای تازه را برای پیروان مربوطه خود، تبلیغ می‌کند.

و به‌عنوان یک پاداش اضافه‌شده، اصول حمایت از کارمندان، مثالی دیگر برای اثبات اجتماعی است.

هرچه افراد بیشتری شمارا تبلیغ کنند، بهتر است.

  پنهان کردن شخصیت خود را متوقف کنید (خودتان را نشان دهید)

9- پنهان کردن شخصیت خود را متوقف کنید (خودتان را نشان دهید)

سرانجام، از اهمیت نشان دادن شخصیت پشت برند خود، غافل نشوید.

روزهای "امن" برند تجاری کت‌وشلوار پوشیده در شبکه‌های اجتماعی به پایان رسیده است.

برندهایی که امروز می‌درخشند از این‌که گاهی به مخاطبان خود یادآوری کنند، شخصی پشت حساب آن‌ها است، نمی‌ترسند.

نمونه آن محبوبیت الگوهای رفتاری و محتوای طنز است.

گاهی اوقات بهترین‌های شما به‌اندازه کافی خوب نخواهند بود، اما این بدان معنی نیست که به‌اندازه کافی خوب نیستید.

بر اساس داده‌های Sprout، دوسوم مصرف‌کنندگان برندها می‌خواهند ببینند که چگونه برندها در موضوعات اجتماعی و سیاسی موضع می‌گیرند.

اصطلاحاً وقتی برندها واقعی می‌شوند، پیروان انگیزه بیشتری برای نشان دادن وفاداری متقابل دارند.

این بدان معنا نیست که برندها باید تلاش کنند که چالش‌برانگیز یا بحث‌برانگیز باشند، بلکه ترسی ندارند که در مورد موضوعات مرتبط با مخاطبان خود صحبت کنند.

انجام این کار به‌سرعت به یک انتظار تبدیل می‌شود تا یک استثنا در قانون.

برند سازی با لینکداین را فراموش نکنید. اکثر متخصصان در این شبکه مجازی فعالیت بالایی دارند.

شما از چه تاکتیک‌های بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی استفاده خواهید کرد؟

برندها به‌طور مداوم به دنبال جدیدترین و بزرگ‌ترین‌ها درزمینهٔ جذب پیروان اجتماعی خود هستند.

با رعایت این تاکتیک‌های رسانه‌های اجتماعی، که با بهترین شیوه‌های پلتفرم‌های امروز ترکیب‌شده است، می‌توانید این کار را انجام دهید.

دیدگاه کاربران (0)