استفاده از استراتژیهای بازاریابی اینترنتی به عنوان یک مدل بازاریابی هر روش تبلیغاتی است که بازاریاب تلاش میکند مخاطب و مشتری را تبدیل به خریدار کند،
اینترنت مارکتینگ پروسه ترویج یک نام تجاری، محصول و یا خدمات در فضای اینترنت است.
بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی به هر ابزار، استراتژی و روشی گفته میشود که باعث معرفی بیشتر نام کسبوکار و برند در فضای آنلاین شود.
نکته اصلی در بازاریابی آنلاین استفاده از ابزارهای اینترنتی برای معرفی کسبوکار و محصولات به مشتریان بالقوه و ترغیب آنها به خرید محصولات است.
در این مقاله، ما به 9 مورد از بهترین استراتژیهای بازاریابی اینترنتی نگاهی خواهیم انداخت
و اینکه چگونه میتوانید از آنها برای جلب مشتری بیشتر و کسب درآمد بیشتر از طریق اینترنت استفاده کنید.
بهینهسازی موتور جستجو یا سئو (SEO) اصطلاحی عمومی است که برای توصیف تعدادی از استراتژیها استفاده میشود،
که باعث افزایش رتبه شما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی و عبارات مربوط به تجارت شما میشود.
سئو را میتوان به دودسته تقسیم کرد: سئو داخلی و سئو خارجی.
SEO داخلی به هر بهینهسازی در داخل وبسایت اشاره دارد. که شامل موارد زیر است:
• سرعت سایت خود را بهبود ببخشید
• کلمات کلیدی را به URL ها، عناوین صفحه و عناوین خود اضافه کنید
• محتوا را برای محصولات و خدمات خود ایجاد و بهروز کنید
از طرف دیگر، سئو خارجی به بهینهسازی اشاره دارد که خارج از وبسایت شما انجام میشود.
این امر عمدتاً شامل به دست آوردن لینک به وبسایت شما از سایتهای معتبر دیگر است.
سئو داخلی و خارج از صفحه میتواند به سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد
و درنهایت به شما امکان میدهد مشتری بیشتری داشته باشید و از طریق اینترنت درآمد بیشتری کسب کنید.
سئو یکی از استراتژیهای بازاریابی اینترنتی مؤثر است که برای موفقیت هر کسبوکار آنلاین ضروری است و میتواند سودآوری شمارا افزایش دهد.
پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) یک مدل محبوب برای تبلیغات آنلاین است. با PPC،
بازاریابها پیوندهایی را با حمایت مالی موتور جستجو برای کلمات کلیدی و عبارات خاص پیشنهاد میدهند.
اگر پیشنهاد شما برای یک کلمه کلیدی در بالاترین حد باشد، وقتی کاربران آن کلمه کلیدی را در نوار جستجو وارد میکنند،
تبلیغ شما بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک نشان داده میشود.
یکی از مزایای PPC بهعنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی این است که تبلیغات شما میتوانند لحظهای که روی آنها کلیک میشود، ت
رافیک مرتبط و واجد شرایط را به سایت شما منتقل کنند.
PPC همچنین مقرونبهصرفه است و تنها زمانی هزینه پرداخت میکنید که افراد روی تبلیغات شما کلیک کنند.
این بدان معنا است که پولتان برای دستیابی به افرادی که علاقهای به محصولات و خدمات شما ندارند، هدر نمیرود.
با استفاده از PPC میتوانید تبلیغات بازاریابی مجدد ایجاد کنید تا به افرادی که به محصولات شما علاقهمند هستند T نشان داده شود
و آنچه را که در سایت شما دیدهاند به آنها یادآوری کنید.
بهعنوانمثال، اگر شخصی کالایی را در سبد خرید آنلاین خود قرار داده و بدون خرید از آن خارج شود،
میتوانید با بازاریابی مجدد به آنها در هنگام مرور سایتهای دیگر، تبلیغات را نشان داده و آنها را به بازگشت و خرید ترغیب کنید.
بازاریابی محتوا یکی از مؤثرترین راهها برای لید زدن بهصورت آنلاین است.
که شامل ایجاد اینفوگرافی، پستهای وبلاگ، کتابهای الکترونیکی، آموزش و سایر مطالب اصلی است.
همچنین میتوانید از محتوای بصری مانند عکس و فیلم استفاده کنید تابه افراد نگاه درونی به تجارت شما داشته باشد.
بازاریابی محتوا، شرکت شمارا بهعنوان مرجعی درزمینهٔ فعالیت شما معرفی میکند
و افراد پس از مطالعه محتوای مفیدی که ایجاد کردهاید، تمایل دارند که در مورد محصولات شما اطلاعاتی کسب کنند.
بهجای اینکه مطالب خود را برای فروش بنویسید، به دنبال روشهایی باشید تا خوانندگان خود را درگیر کنید،
به آنها کمک کنید تا درباره کسبوکار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و اطلاعات ارزشمندی در اختیار آنها قرار دهید.
سپس میتوانید با خبرنگاران، وبلاگ نویسان و تأثیرگذارهای صنعت تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها محتوای شمارا در سایتهای خود به اشتراک میگذارند یا خیر.
هرچه پیوندهای کسبوکار شما از سایتهای معتبر دیگر بیشتر شود، قدرت سایت شما نیز بیشتر میشود و درنهایت در نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری کسب میکند.
حضور منظم در پلتفرمهای شبکههای اجتماعی میتواند به شرکت شما کمک کند تا با مشتریان فعلی و بالقوه ارتباط برقرار کنید
و از آن بهعنوان یکی از استراتژیهای بازاریابی اینترنتی اجباری استفاده کنید.
شما میتوانید از شبکههای اجتماعی برای تعامل با کاربران، ارائه اطلاعات مفید در مورد تجارت خود به آنها و ایجاد روابطی که آنها را ترغیب به خرید میکند، استفاده کنید.
اگر کسی در مورد مشاغل شما سؤالی دارد، میتواند مستقیماً از طریق شبکههای اجتماعی با شما تماس بگیرد
و میتوانید به آنها کمک کنید تا اقدامات بعدی را با شرکت شما انجام دهند.
بازاریابی از طریق ایمیل به شما امکان میدهد با افراد مستقیماً در صندوق ورودی آنها ارتباط برقرار کنید.
و این میتواند بازگشت باورنکردنی سرمایه شمارا به همراه داشته باشد.
ایمیل یک روش عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه و ارائه بهروزرسانیها به آنها است تا بتوانند در جریان تجارت شما باشند.
بسیاری از اوقات وبسایت شما اولین نقطه تعامل بین تجارت و مشتریان بالقوه شماست.
این بدان معنی است که شما باید اولین تأثیرگذاری عالی را ایجاد کنید.
طراحی عالی وبسایت میتواند به کسبوکار شما کمک کند تا مشتریان بیشتری داشته باشید و درآمد بیشتری از طریق اینترنت کسب کنید.
طراحی و مسیریابی زیبا میتواند تجربه کاربر سایت شمارا افزایش داده و به بازدیدکنندگان جهت یافتن اطلاعات موردنیازشان کمک کند.
بنابراین تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری آسان میشود.
اگر سایت شما بهخوبی طراحیشده باشد، افراد وقت بیشتری را صرف خواندن مطالب شما و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت شما میکنند.
این احتمال مشتری شدن آنها را افزایش میدهد، و همچنین سیگنالهای مثبتی را به موتورهای جستجو میفرستد،
که میتواند به کسبوکار شما کمک کند تا در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شود.
اگر میخواهید از ترافیک وبسایت خود بیشتر بهره ببرید، بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) ضروری است.
CRO به شما امکان میدهد عناصر وبسایت خود، مانند دکمهها، تصاویر و طرحهای مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدامیک را، بازدیدکنندگان ترجیح میدهند.
بهعنوانمثال، ممکن است یک دکمه سبز بیشتر از یک دکمه قرمز کلیک شود، یا شاید بازدیدکنندگان شما یک تصویر را به تصویر دیگر یا نسخه فرم خاصی ترجیح دهند.
دانستن اینکه کدام عناصر مشتریان بالقوه را به خود جلب میکند میتواند به شما در بهینهسازی سایت کمک کرده و درنهایت درآمد و تبدیل بیشتری کسب کنید.
به همین دلیل است که بسیاری از شرکتها از CRO بهعنوان یکی از انواع استراتژیهای بازاریابی اینترنتی استفاده میکنند.
خدمات مدیریت اعتبار به کسبوکار شما کمک میکند تا ازنظر جستجوگران اینترنتی قابلاعتمادتر به نظر برسید.
این یک روش عالی برای جلب اعتماد مشتریان بالقوه است و به آنها اجازه میدهد بدانند که تجارت شما به نیازها، مسائل و نگرانیهای آنها اهمیت میدهد.
با اینفلوئنسر مارکتینگ میتوانید با افراد پرمخاطب بهصورت آنلاین ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید که اطلاعات محصولات شمارا با پیروان خود به اشتراک بگذارند.
بهعبارتدیگر، بازاریابی تأثیرگذار به شما امکان میدهد روابطی ایجاد کنید که میتواند به شما در جذب مشتری وفادار کمک کند.