تماس با ما
18:00 - 09:00
شبکه‌های اجتماعی چه تأثیری بر کسب‌وکارها می‌گذارند؟
۱۳۹۹-۱۱-۲۴ 0

تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر کسب‌وکار، چه مثبت و چه منفی، بسیار زیاد است. ۹۰٪ مشاغل با این موضوع موافق هستند.

چه یک شرکت تازه‌کار باشید و چه یک تجارت کوچک داشته باشید، چه یک فروشگاه آنلاین یا یک کسب‌وکار باشید، رسانه‌های اجتماعی برای استراتژی بازاریابی کسب‌وکار شما حیاتی هستند.

۷۱٪ از کاربرانی که از برند تجاری در شبکه‌های اجتماعی خدمات خوبی دریافت کرده‌اند، احتمالاً آن را به دیگران توصیه می‌کنند.

این اهمیت رسانه‌های اجتماعی را در کسب‌وکار نشان می‌دهد. برای ماندن در جریان رقابتی، مشاغل مجبور به استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستند.

شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، آگاهی از برند را افزایش داده و فرصت‌ها و فروش خود را افزایش دهید.

بیش از سه میلیارد نفر در سراسر جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، این روند گذرا نیست.

 

چرا رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها مهم هستند؟

چرا رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها مهم هستند؟

رسانه‌های اجتماعی به‌طور چشمگیری فضای کسب‌وکار را متحول کرده‌اند.

این‌یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بازاریابی دیجیتال است که مزایای خارق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند و به میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان کمک می‌کند.

اگر مدیرعامل یا صاحب کسب‌وکارهای کوچک هستید، بسیار مهم است که بدانید چرا باید در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید و شبکه‌های اجتماعی چگونه بر کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارند.

چند سؤال وجود دارد که باید قبل از برنامه‌ریزی استراتژی شبکه‌های اجتماعی، از خود بپرسید:

• کانال‌هایی که مشتری‌های من در آن‌ها حضور دارند، کدم‌اند؟

• راه‌های هدایت مخاطب من به این کانال‌ها چیست؟

• اهداف و RoI من از استراتژی رسانه‌های اجتماعی چیست؟

بنابراین واضح است که چگونه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند تأثیر زیادی در کسب‌وکار شما داشته باشند و می‌توانند یکی از قدرتمندترین کانال‌های بازاریابی برای مخاطبان شما باشند.

به‌طور خلاصه، رسانه‌های اجتماعی در سه زمینه اصلی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند.

ایجاد برند

شبکه‌های اجتماعی یکی از پردرآمدترین پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال است که باعث افزایش دید برند شما در بین مشتریان بالقوه می‌شود و به شما امکان می‌دهد مخاطبان بیشتری را در اختیار داشته باشید.

با اجرای استراتژی خدمات مشتری در شبکه‌های اجتماعی، شناخت برند خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهید.

تعامل در چند کانال

استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی، تعامل کاربر را در همه کانال‌ها افزایش می‌دهد تا مشتریان را درگیر خود کند و تجربه مشتری بهتری را در همه کانال‌ها فراهم کند.

رشد کسب‌وکارها

تعامل اجتماعی بین کسب‌وکارها و مشتریان روند رو به رشدی دارد که باعث افزایش فروش و وفاداری به برند می‌شود.

گزارش SMM می‌گوید بیش از ۶۵٪ کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش مشتریان بالقوه هستند.

بنابراین، بیایید تأثیرات مثبت رسانه‌های اجتماعی را در کسب‌وکارها بررسی کنیم.

تأثیرات مثبت شبکه‌های اجتماعی بر کسب‌وکارها

رسانه‌های اجتماعی تأثیرات مثبتی در کسب‌وکارها دارند و فرصتی را برای مخاطبان شما فراهم می‌کنند تا شمارا در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند.

این به شما کمک می‌کند تا به مخاطب موردنظر خود برسید، با آن‌ها تعامل کنید و بلافاصله به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید.

این یک روش عالی برای ارزیابی قدرت رقابتی خودتان به کمک شبکه‌های اجتماعی است.

رسانه‌های اجتماعی ازنظر شناخت برند، تعامل با مشتری، کسب درآمد و خدمات مشتری تأثیرات زیادی در کسب‌وکار دارند.

شبکه‌های اجتماعی همچنین یک ابزار عالی برای ارزیابی رقبا و نحوه استفاده آن‌ها از رسانه‌های اجتماعی برای رشد است.

در این مقاله ۶ اثر مثبتی که شبکه‌های اجتماعی بر کسب‌وکارها می‌گذارند، بررسی می‌شود.

 

حتماً بخوانید!  روش‌های هوشمندانه برای دریافت کامنت (نظرات) بیشتر در اینستاگرام

رسانه‌های اجتماعی جنبه جدیدی به خدمات مشتری چندکاناله شما می‌بخشند

۱- رسانه‌های اجتماعی جنبه جدیدی به خدمات مشتری چندکاناله شما می‌بخشند

مشتریان امروزی شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان اصلی‌ترین منبع تعامل با برند خود، انتخاب می‌کنند زیرا بلافاصله موردتوجه قرار می‌گیرند.

تحقیقات نشان می‌دهد ۴۲٪ از کاربران انتظار دارند طی ۶۰ دقیقه در شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها پاسخ داده شود.

رسانه‌های اجتماعی یک کانال قدرتمند برای جذب مشتریانی است که از طریق کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، LinkedIn، اینستاگرام، واتس اپ با شما ارتباط برقرار می‌کنند تا تجربه پیام‌رسانی یکپارچه از همه کانال‌ها را دریافت کنند.

ارائه خدمات به مشتریان از همه کانال‌ها از جنبه‌های مهم تجارت است. بااین‌حال، استفاده از ابزارهای صحیح، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برای ارائه خدمات به مشتریان از همه کانال‌ها می‌توانید از ابزارهای خاصی استفاده کنید.

یکی از این ابزارها، REVE Chat است که یک پلتفرم چت زنده چند کاناله است و مکالمات مشتری را از طریق وب‌سایت، برنامه‌های اجتماعی، موبایل و پیام‌رسانی برای ارائه خدمات عالی به مشتریان و افزایش بهره‌وری تیم ساده می‌کند.

نمونه خدمات مشتری در شبکه‌های اجتماعی: شرکت نایک

نایک از استراتژی عالی خدمات مشتری پیروی می‌کند. او یکی از قوی‌ترین حساب‌های خدمات مشتری را در توییتر دارد.

نایک یک حساب ویژه توییتر دارد، تیم نایک، هفت روز در هفته و به هفت زبان پشتیبانی خدمات مشتری انجام می‌دهند که این امر نشان می‌دهد که این برند چقدر به حل مشکلات مشتریان خود متعهد است.

نکات مهم:

در خدمات مشتری به همه مشکلات توجه کنید و در همه سناریوها با مخاطبان خود مهربان باشید.

شکایات منفعل که رسیدگی نمی‌شوند، می‌توانند به‌راحتی منجر به اختلاف‌نظر بین فروشنده و مشتری شوند.

مکالمات اجتماعی خود را فوراً مدیریت کنید تا خدمات عالی به مشتری ارائه دهید.

با در دسترس بودن در تمام کانال‌های تماس که مشتریان ترجیح می‌دهند برای پشتیبانی فوری با شما تماس بگیرند، تجربه مشتری خود را بهبود ببخشید.

 

رسانه‌های اجتماعی به مخاطبان بیشتر کمک می‌کنند

۲- رسانه‌های اجتماعی به مخاطبان بیشتر کمک می‌کنند

تقریباً ۹۰٪ از خرده‌فروشان می‌گویند که تلاش‌هایشان درزمینهٔ بازاریابی اجتماعی باعث افزایش میزان تعامل با تجارتشان شده است و ۷۵٪ نیز می‌گویند که میزان بازدید آن‌ها افزایش‌یافته است.

این یک روش ایده آل برای ایجاد آگاهی از نام تجاری و برقراری ارتباط با مشتریان شما است.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در حال تبدیل‌شدن به یک منبع اصلی برای کسب اطلاعات بیشتر مردم در مورد تجارت، آخرین اطلاعات در مورد محصولات جدید، خدمات، تبلیغات و معاملات هستند.

در اینجا چند نکته برای نشان دادن برند شما در دید مخاطبان بیشتر ذکرشده است.

مخاطبان خود را تقسیم‌بندی کنید:

قبل از اینکه پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را هدف قرار دهید، مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما در این پلتفرم هستند یا نه.

کورکورانه تقلید کردن از برندهای دیگر، اصلاً منطقی نیست.

از تصاویر بصری استفاده کنید:

هنگامی‌که مخاطبان خود را تقسیم‌بندی می‌کنید، از تصاویر جذاب به همراه محتوا استفاده کنید تا بلافاصله موردتوجه قرار گیرند و تعامل را افزایش دهند.

برقراری مکالمات خوب:

خوب گوش دهید، مکالمه عالی برقرار کنید، از تگ و منشن کردن دیگران استفاده کنید.

تلاش‌های خود را بسنجید:

اندازه‌گیری فعالیت اجتماعی خود، با استفاده از ابزارهای خارجی بسیار مهم است.

بینش کسب کنید و تلاش خود را متمرکز کنید و تصویر برند خود را تقویت کنید.

کانال‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهند اخبار تجاری را به اشتراک بگذارید و حتی عکس‌های مرتبط یا لینک به داستان‌ها و تحقیقات در صنعت خود بدهید.

نکات مهم:

مخاطبان هدف، الگوها، رفتارهای آن‌ها را شناسایی کنید و سپس کانال‌های مناسب رسانه‌های اجتماعی را برای تجارت خود انتخاب کنید.

رسانه‌های اجتماعی مکانی برای ایجاد روابط و رساندن صدای برند شما هستند.

اطمینان حاصل کنید که لحن شما سازگار، دوستانه و مرتبط با کسب‌وکار شما است که می‌خواهید نشان دهید.

محتوای بصری و جذاب، کلیدی است.

برای ارسال محتوای مرتبط و با کیفیت و درگیر کردن مخاطبان خود، سؤال بپرسید، از نظرسنجی‌ها استفاده کنید و رویدادها را سازمان‌دهی کنید.

 

حتماً بخوانید!  12 روش ساده برای افزایش فروش در اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی بستر بازاریابی دهان‌به‌دهان می‌شود

۳- شبکه‌های اجتماعی بستر بازاریابی دهان‌به‌دهان می‌شود

درواقع، شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا در مورد تجارت خود صحبت کنید.

با ظهور مدل‌های تعاملی و رسانه‌های اجتماعی، نقش و تأثیر بازاریابی دهان‌به‌دهان تغییریافته است.

درنتیجه، انجمن‌های آنلاین جدیدی در حال شکل‌گیری هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۲٪ از افراد بررسی‌های آنلاین را با همان توصیه‌های شخصی که توسط دوستان و خانواده انجام می‌شود، می‌بینند.

یک مثال عالی از بازاریابی دهان‌به‌دهان

Threadless یک جامعه آنلاین از طراحان تی‌شرت و بستری است که طراحان برای ارائه و رأی دادن درباره طرح‌های تی‌شرت گرد هم آمده‌اند.

به طراحان ۲۰٪ حق امتیاز و کارت هدیه یا پول نقد پرداخت شد.

اعضا خوشحال شدند که طرح‌های خود را تبلیغ می‌کنند، از طرفی افراد بیشتری را با بازاریابی دهان‌به‌دهان به سایت می‌آورند.

البته بازاریابی دهان به دهان با بازاریابی ویروسی آنلاین تا حدی متفاوت هست.

نکته مهم:

انگیزه‌ای مانند تخفیف، کالای رایگان، خدمات گسترده به مشتریان خود ارائه دهید تا آن‌ها بتوانند زمان با کیفیتی را برای تبلیغ تجارت شما بگذارند.

 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارای صرفه اقتصادی است

۴- بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارای صرفه اقتصادی است

بسیاری از کسب‌وکارها در حال سوارشدن بر موج بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هستند و درصورتی‌که درست انجام شوند، نوید موفقیت و سودآوری را می‌دهند.

تکنیک‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در شبکه‌ها و برنامه‌های اجتماعی برای گسترش آگاهی از برند است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان تبلیغات هدفمند درک می‌شوند، بنابراین در ایجاد آگاهی از برند بسیار مؤثر است.

کمپین‌های تعاملی شبکه‌های اجتماعی مشارکت زیادی ایجاد می‌کنند، دیدگاه‌ها و تبلیغات بیشتری برای کسب‌وکار شما ایجاد می‌کنند و همه با یک‌بار هزینه کردن به دست می‌آیند.

کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی معمولاً بر موارد زیر تمرکز می‌کنند:

• حضور رسانه‌های اجتماعی در پلتفرم‌های اصلی

• ایجاد محتوای قابل اشتراک و تبلیغات

• پرورش بازخورد مشتری در طول کمپین از طریق نظرسنجی و مسابقات

یک شخص مجازی که پیام شرکت شمارا به اشتراک می‌گذارد یا توییت می‌کند، تقریباً بدون هیچ هزینه‌ای می‌تواند به صدها یا حتی هزاران نفر برسد!

مشاغلی که از استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی برای جلب مشارکت استفاده نمی‌کنند، یک فرصت مهم را از دست می‌دهند.

نکته مهم:

اگر یک شرکت تازه‌کار یا کسب‌وکار کوچک هستید، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را برای رونق کسب‌وکار خود و صرفه‌جویی در هزینه کسب‌وکار انجام دهید.

 

حتماً بخوانید!  ۷ گام ساده برای بازاریابی مشتریان مرفه در رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی امکان جمع‌آوری بازخورد مشتری دست‌اول را فراهم می‌کنند

۵– رسانه‌های اجتماعی امکان جمع‌آوری بازخورد مشتری دست‌اول را فراهم می‌کنند

رسانه‌های اجتماعی بستر قدرتمندی برای دریافت بازخورد مشتریان هستند.

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی امکان جمع‌آوری بازخورد دست‌اول از مشتریان را برای بهبود چهره برند، شهرت و ارتباط با مشتری فراهم می‌کنند.

مشتری باید احساس کند که شنیده می‌شود و ارزشمند است و این باعث خوشحالی او می‌شود.

بنابراین، به هر پست، نظر، پیشنهادی پاسخ دهید و از آن برای توسعه برند خود نهایت استفاده را ببرید.

شرکت‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی به درخواست خدمات مشتری می‌پردازند، ۲۰٪ – ۴۰٪ درآمد بیشتر از هر مشتری کسب می‌کنند.

با این کار می‌توانید نشان دهید که چقدر به ارائه تجربه‌ای به‌یادماندنی اهمیت می‌دهید و اطمینان حاصل کنید که نظرات مشتری بدون توجه باقی نمی‌ماند.

و با نظارت بر شبکه‌های اجتماعی برای دریافت بازخورد مشتری و ارائه پاسخ، می‌توانید به نتایج واقعی کسب‌وکار برسید.

بهترین نکات:

پاسخ دهید، حتی اگر کاربر مستقیماً برای شما نامه ننوشته باشد یا از شما کمک بخواهد.

وقتی با ذکر نام تجاری یا اظهارنظر پاسخ می‌دهید، نشان می‌دهید که توجه می‌کنید.

مشتریان خود را با یک باز-توتئیت مجدد خوشحال کنید. مثل تشکر از مشتری‌هایتان است.

به تیم خدمات مشتری خود چهره عمومی دهید. از عکس تیمی یا کانون توجه نماینده استفاده کنید.

خوب است که چهره برند را با نام های پشت آن متصل کنید.

تعامل مجاز را با “همه‌چیز چگونه است؟” ردیابی کنید.

 

رسانه‌های اجتماعی تعامل کاربر را بهبود می‌بخشد

۶- رسانه‌های اجتماعی تعامل کاربر را بهبود می‌بخشد

مهم نیست کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی هستند یا نیستند، مشتریان هرروز اکانت های خود را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.

ازآنجاکه هر فرد به‌طور متوسط روزانه، کمتر از دو ساعت در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذارد، مشارکت در شبکه‌های اجتماعی برای اطمینان از توجه کافی به برند شما بسیار مهم است.

حضور در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای باکیفیت و ایجاد جلب‌توجه، تلاش بزرگی است.

اما بزرگ‌ترین فایده‌ای که می‌توانید از سرمایه‌گذاری خود در شبکه‌های اجتماعی به دست آورید، ارتباط با مشتریان بالقوه خود در هرکجای دنیا است.

تعامل در شبکه‌های اجتماعی مثبت است، زیرا شهرتی که برای برند شما ایجاد می‌کند مثبت است.

اما از طرف دیگر، یک بازخورد منفی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تبلیغات بد یک‌شبه را به همراه آورد، که برگشت آن سخت است.

در اینجا بهترین روش‌ها برای جذب کاربران وجود دارد.

• با ارسال منظم محتوای شوخ و جذاب، برند خود را در بالای کانال خبری نگه‌دارید.

• تصاویر میزان تعامل را افزایش می‌دهند، بنابراین از تصاویر استفاده کنید.

• سعی کنید با مخاطبان شخصی باشید. تا آن‌ها احساس کنند افراد واقعی در پشت برند وجود دارند.

 

پیام بگذارید

آرشیو