تماس با ما
18:00 - 09:00
اقدامات مؤثر در زمان بحران چیست؟
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ 0

رقابت در تجارت در گذشته بین کسب‌وکارها بود اما در این زمان بین رهبران سازمان‌هاست. لذا رهبرانی که همیشه آماده تغییرند، می‌آموزند و با متخصصین مشورت می‌کنند، پیروز می‌دانند.
رهبران موفق چشم‌انداز و اهداف مشخص و شفاف دارند و در مسیر رسیدن به آن‌ها با آغوش باز به استقبال مشکلات می‌روند و با بحران‌ها مواجه می‌شوند چراکه به‌خوبی می‌دانند برای رسیدن به موفقیت باید رنج و درد را تحمل کنند. در نقطه آسایش رشد و موفقیتی نبوده و نخواهد بود این قانون طبیعت است که برای دریافت هر چیزی باید چیز دیگری را بدهیم هرچه خواسته ما بزرگ‌تر، داده و هزینه پرداختی نیز بیشتر خواهد بود. پس باید در زمان مواجه با مشکلات آمادگی لازم برای صرف هزینه، زمان و انرژی زیادی را پیدا کنیم.

 

وظیفه ما به‌عنوان رهبران سازمان چیست؟وظیفه ما به‌عنوان رهبران سازمان چیست؟
ما به‌عنوان رهبران سازمان در زمان بحران باید ابتدا خونسرد باشیم، کنترل ذهنی خود را به دست بگیریم، نفس عمیق کشیده و ترس از شکست و افکار منفی را از خود دورنماییم و مرتب با خود بگوییم:”این نیز بگذرد”.
قبل از واکنش، ضروری است مشکل را به‌صورت اجمالی بررسی و به دنبال جنبه‌های مثبت آن باشیم و همچنین متوجه درس‌هایی که از این بحران خواهیم آموخت نیز باشیم.
برای تصمیم‌گیری بهتر، با افراد موفق در آن زمینه مشورت و راه‌های پیشنهادی آنان را تجربه کنیم به توانایی‌هایمان اعتماد کرده و مطمئن باشیم که اگر افرادی هستند که در این شرایط موفق شدند پس ما هم قطعاً می‌توانیم موفق شویم ولی درعین‌حال بدترین احتمالی که ممکن است در این بحران به وقوع بپیوندد را نیز شناسایی و باتدبیر، خسارات و زیان‌ها را به حداقل برسانیم.

از حس تأسف و یا انداختن تقصیر به گردن دیگران خودداری کرده و به یاد داشته باشیم مشکلات و شکست لازمه موفقیت و زندگی فعالانه و پر جنب‌وجوش است. پس مسئولیت ۱۰۰% زندگی و اعمال خود را باید بپذیریم.
باشهامت قدم روبه‌جلو برداریم و در تمام مسیر راه با خود بگوییم،” من توانایی حل تمام مسائل و مشکلات رادارم و باوجود تمام موانع موفق خواهم شد. “
شهامت در شروع کار و تحمل و استقامت در شکست‌های موقتی را باید در خود تقویت کرده و هرچه را که نمی‌توان درمان کرد تحمل و روی راه‌حل‌ها تمرکز نماییم. از تجربیات گذشته درس بگیریم و راه‌حل‌ها را بررسی نموده و سریع اقدام کنیم.
رفتارهای ناموفق گذشته را هرگز تکرار نکرده و روی رفتارها و اقدامات مؤثر تمرکز نماییم.
با افراد موفق و کلیدی ارتباطات مؤثر برقرار کرده و از حمایت و پشتیبانی آن‌ها استفاده کنیم. مشورت با افراد مؤثر داخل شرکت نیز بسیار حیاتی است. جایی که هستیم و جایی که قصد داریم به آن برسیم را نوشته و روی مسیر و اقداماتی که مارا به آن جایگاه می‌رساند متمرکزشده و بعد از تحقیق و مشورت و برنامه‌ریزی، سریع اقدام کنیم.

 

حتماً بخوانید!  نقش مربی کسب‌وکار در رشد و توسعه کسب‌وکارها چیست؟

توصیه و نتیجه‌گیری

توصیه و نتیجه‌گیری:
این شرایط نیست که انسان را می‌سازد این انسان است که شرایط را می‌سازد. کارهایتان را اولویت‌بندی کنید و به ترتیب اهمیت آن‌ها را انجام دهید. روی کاغذ تفکر کنید. روی کارهایی که حتماً باید خودتان انجام دهید، تمرکز کنید و مابقی را تفویض و کارهای بی‌اهمیت را حذف نمایید.
اوضاع مالی‌تان را بررسی و گردش مالی ایجاد کنید. پول نقدتان را حفظ کنید. پرداخت ها را به تأخیر بیندازید یا تقسیط کنید و از مشتریانتان بخواهید پرداخته‌ای‌شان را پیشاپیش انجام دهند. هرگز ا ز تلاش دست برندارید.

هدف مشاغل، جذب و حفظ مشتریان است پس ارتباطات مؤثر با آن‌ها داشته باشید و سطح رضایت آنان را بالا ببرید.
هرچه بیشتر و بهتر بتوانید برای مشتریانتان چیزی که می‌خواهند با قیمتی که مایل‌اند پرداخت کنند را تأمین نمایید آن‌ها بیشتر از شما خرید کرده و به دوستانشان هم شمارا بیشتر معرفی می‌کنند. فروش رودررو را افزایش دهید.
مشتری باید بداند که چرا باید از شما خرید کند.
محصولات پرفروش و پرسود خود را مشخص کنید و آن‌ها را به بهترین افرادتان برای فروش واگذار کنید.
روش و روند فروشتان را بررسی کنید برای خرید مشتریان راه را جذاب‌تر کنید.

تیم فروشتان را قوی کنید. اگر می‌خواهید دائماً فروش داشته باشید باید روند کاری را به ترتیب و با دقت انجام دهید.
۱- مشتری یابی
۲- ایجاد اعتماد و رابطه دوستانه
۳- تعیین نیازهای مشتری
۴- معرفی محصول
۵- پاسخ‌دهی به ایرادات
۶- تمام کردن معامله

سراغ ۱۰۰ مشتری احتمالی خود بروید و تمام سعی و تلاش خود را روی آن‌ها بگذارید و در کوتاه‌ترین زمان با آن‌ها تماس بگیرید. سخت کارکنید و ملاقات رودررو با آن‌ها برقرار کنید این کار باعث رونق بخشیدن به کارتان خواهد شد.
سراغ مشتریان راضی‌تان بروید و مجدداً از آن‌ها بخواهید از شما خرید کرده و یا مشتریان خوبی به شما معرفی نمایند.
وقتی به افزایش فروش نیاز دارید قیمت را کم کنید، جایزه بدهید، خدمات اضافی منظور کنید. از آن‌ها بازخورد بگیرید و از آن‌ها بخواهید از ۱ تا ۱۰ به شما امتیاز بدهند (به تمام مراحل فروشتان) و از آن‌ها بپرسید چه باید بکنید تا نمره کامل بگیرید.
فهرستی از ۳ تا ۵ خصوصیتی که شما از آن‌ها در وجود دیگران می‌بینید و لذت می‌برید و آن را تحسین می‌کنید یادداشت و این خصوصیات را در خود ایجاد نمایید
در هیچ شرایطی ارزش‌هایتان را زیر پا نگذارید و تا رسیدن به موفقیت دست از تلاش برندارید.

نویسنده: سرکار خانم شکوفه شهیدی یکی از دانش پذیران دوره بیزینس کوچینگ
منبع: قدرت دستاوردهای شخصی برایان تریسی

 

حتماً بخوانید!  6 نوع سبک مدیریتی برای رهبری مؤثر کسب‌وکار

دوره قدرت دستاوردهای شخصیدوره قدرت دستاوردهای شخصی
دوره قدرت دستاوردهای شخصی یکی از گران‌ترین دوره‌های برایان تریسی است. این دوره برای یک تحول عظیم در زندگی طراحی‌شده است و به شما به‌وضوح نشان می‌دهد که چگونه آنچه را که از زندگی می‌خواهید و توقع دارید را کشف کرده و به دست بیاورید. همچنین چگونگی غلبه بر موانعی که باعث شده‌اند تابه‌حال به اهداف خود نرسید را به شما می‌آموزد.
در دوره قدرت دستاوردهای شخصی می‌آموزید که چگونه نگرانی‌ها درباره آینده را متوقف کرده و با اعتمادبه‌نفس و تمرکز به سمت هر یک از اهداف خود حرکت کنید. یکی از اصول موفقیت ارتباطات درست و مؤثر با افراد است. در این دوره باارزش، برایان تریسی به شما می‌آموزد که در هر ارتباط چه تعامل مؤثرتری برقرار کنید تا افراد با شما همکاری بیشتر و بهتری داشته باشند. در این دوره می‌آموزید چگونه اعتمادبه‌نفس خود را بسازید.

پیام بگذارید

آرشیو