وظایف و مهارت‌های اصلی یک دیجیتال مارکتر چیست؟

وظایف و مهارت‌های اصلی یک دیجیتال مارکتر چیست؟

بازاریاب دیجیتال برندها و محصولات را از طریق پلتفرم‌ها و کانال‌های آنلاین مختلف تبلیغ می‌کند. آن‌ها از موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، برنامه‌ها، ایمیل و وب‌سایت‌ها برای ارتباط شرکت‌ها با مشتریان احتمالی و فعلی استفاده می‌کنند.

دانستن اینکه یک بازاریاب دیجیتال چه کسی هست و چه کاری انجام می‌دهد می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این یک مسیر شغلی ارزشمند است یا خیر.

در این مقاله به این سؤال پاسخ می‌دهیم که بازاریاب دیجیتال چه کسی هست؟ مهارت‌های برتر خود را برجسته کنید، به سؤالات مربوط به حرفه خود پاسخ دهید و یک نمونه شرح شغل برای شغل دیجیتال مارکتر را به اشتراک بگذارید.

 

بازاریاب دیجیتال چه کسی هست و چه کار می‌کند؟

اگر به دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند هستید، ممکن است از خود بپرسید که بازاریاب دیجیتال کیست؟

دیجیتال مارکتر شخصی است که از استراتژی‌ها و کانال‌های بازاریابی آنلاین برای تبلیغ محصولات یا خدمات یک شرکت استفاده می‌کند.

نقش آن‌ها ایجاد تبلیغات آنلاین ، تدوین استراتژی بازاریابی و کمپین‌های بازاریابی است که یک شرکت را با یک مخاطب خاص مرتبط می‌کند.

آن‌ها معمولاً تحت نظارت یک مدیر بازاریابی دیجیتال کار می‌کنند.

 

یک بازاریاب دیجیتال چه می‌کند؟

وظایف مشترک برای یک دیجیتال مارکتر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• انجام تحقیقات برای درک نیازهای مصرف‌کننده یا مخاطب و بهترین راه برای رسیدن به آن‌ها • برنامه‌ریزی، ایجاد و مدیریت تولید محتوا، کمپین‌های تبلیغاتی و فعالیت‌های دریافت سرنخ • انتشار پست‌ها، مقالات و ویدئوها در صفحات رسانه‌های اجتماعی یا وب‌سایت شرکت • ردیابی شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مانند اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی، برداشت‌ها و نرخ کلیک ایمیل • استفاده از ابزارهای تحلیلی وب برای اندازه‌گیری ترافیک وب‌سایت و بهینه‌سازی بازاریابی جستجو، بازاریابی ایمیلی و نمایش کمپین‌های تبلیغاتی • هماهنگی طراحی و عملکرد یک وب‌سایت شرکت با طراحان و توسعه‌دهندگان • ایجاد و اجرای استراتژی محتوا برای دستیابی به اهداف بازاریابی آنلاین یک شرکت • تجزیه‌وتحلیل نتایج کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ برای تشخیص اینکه چه کاری انجام داده و چه چیزی کار نکرده است • بهینه‌سازی ساختار و محتوا برای موتورهای جستجو برای اطمینان از اینکه مخاطب هدف یک وب‌سایت را پیدا می‌کند. • بهبود تجربه کاربران برای کانال‌ها و محصولات دیجیتال • ایجاد قیف‌های فروش با تبدیل بالا که بازدیدکنندگان وب‌سایت را به خریدار تبدیل می‌کند. • استفاده از پرداخت به ازای کلیک (PPC)، رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی تأثیرگذار برای هدایت ترافیک مرتبط به یک وب‌سایت

 

مهارت‌های برتر برای بازاریابان دیجیتال

مهارت‌های برتر برای بازاریابان دیجیتال

دیجیتال مارکتر معمولاً دارای مجموعه‌ای از مهارت‌ها هستند. مهارت‌هایی که آن‌ها نیاز دارند تا حدودی به این بستگی دارد که برای چه کسی کار می‌کنند و چه کاری انجام می‌دهند:

• مهارت‌های نوشتن و ویرایش: محتوا بخش مهمی از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال است. بازاریابان دیجیتال با استفاده از مهارت‌های نوشتاری و ویرایشی خود، پیام‌های مرتبطی ایجاد می‌کنند که مشتریان بالقوه‌ را متقاعد می‌کند تا برای یک خبرنامه ثبت‌نام کنند، درخواست تخمین بزنند یا محصولات را آنلاین بخرند.

• مهارت‌های SEO و SEM: پس از نوشتن یک پست وبلاگ یا مقاله منبع یا صفحه فرود، دیجیتال مارکتر اطمینان می‌دهد که مخاطبان مناسب آن‌ها را پیدا می‌کنند. مهارت‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به بازاریاب کمک می‌کند تا ترافیک را به وب‌سایت یا وبلاگ شرکت هدایت کند.

• مهارت‌های مدیریت رسانه‌های اجتماعی: برای یک بازاریاب دیجیتالی بسیار مهم است که بفهمد پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی چگونه کار می‌کنند، چه زمانی و چه چیزی پست کنند، چگونه محتوا ارسال کنند، پخش زنده، هشتگ گذاری و گوش دادن به شبکه‌های اجتماعی. مهارت‌های قوی در رسانه‌های اجتماعی برای رشد یک برند و جذب مخاطبان هدف بسیار مهم است.

• مهارت‌های تحقیق: یکی دیگر از مهارت‌های حیاتی، توانایی انجام تحقیق، اعم از کیفی و کمی است. داشتن مهارت‌های تحقیقاتی قوی، بازاریاب را قادر می‌سازد تا فرصت‌های جدید را کشف کند، چالش‌های صنعت را شناسایی کند و برای کمپین‌های بازاریابی جدید الهام بگیرد.

• مهارت‌های تجزیه‌وتحلیل داده‌ها: هنگامی‌که بازاریاب دیجیتال داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند، از نرم‌افزار هوش تجاری یا صفحات گسترده برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها استفاده می‌کند. تجزیه‌وتحلیل قوی داده‌ها به دیجیتال مارکتر کمک می‌کند تا داده‌ها را درک کند و اقدام بازاریابی مناسب را انجام دهد.

• مهارت‌های تفکر انتقادی: این مهارت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند پیروزی‌ها یا شکست‌های گذشته را مرور کنید، چیزها را از زوایای مختلف ببینید، از تجزیه‌وتحلیل بینش بگیرید و آن درس‌ها را برای بهبود کار و نتایج به کار ببرید.

• مهارت‌های داستان‌گویی یا استوری تلینگ: خواه ایجاد یک تبلیغ برای رسانه‌های اجتماعی باشد یا یک بخش بازاریابی محتوای خلاقانه، پیام یکی از جنبه‌های حیاتی هر ابتکار بازاریابی دیجیتال است. داشتن توانایی قوی در گفتن داستان به بازاریاب کمک می‌کند تا اطلاعاتی را ارائه دهد که با مخاطبی که هدفش قرار می‌گیرد طنین‌انداز شود.

• مهارت‌های تحلیلی: بازاریابان دیجیتال معمولاً در کمپین‌های بازاریابی خود بر روی شاخص‌های عملکرد کلیدی خاص (KPI) تمرکز می‌کنند. با استفاده از ابزارهای تحلیلی مختلف، بازاریاب دیجیتال می‌تواند جذاب‌ترین کلمات کلیدی را شناسایی کند، از کجا می‌آید ترافیک، علایق مصرف‌کننده، دستگاه‌های مرورگر و سایر اطلاعات جمعیتی.

• برنامه‌ریزی استراتژیک: چه تولید سرنخ باشد و چه طراحی یک وب‌سایت جدید، یک بازاریاب دیجیتال اغلب یک طرح چندمرحله‌ای را ارائه می‌دهد که آن را طی چند هفته یا چند ماه اجرا می‌کند. آینده‌نگری استراتژیک تضمین می‌کند که بازاریاب دیجیتال با روندهای نوظهور هم در صنعت خود و هم در سطح جهانی همگام است.

• انعطاف‌پذیری: گرایش‌ها، کانال‌ها، فناوری و شیوه‌های مصرف‌کننده دائماً در حال تغییر هستند. یک بازاریاب دیجیتال با انعطاف‌پذیری می‌تواند استراتژی‌های بازاریابی خود را با چشم‌انداز رقابتی مواج، خطوط تولید در حال ظهور، تغییر اولویت‌ها و تغییر عادات مصرف‌کننده تطبیق دهد.

• مهارت‌های اولیه طراحی: یک دیجیتال مارکتر تصاویر یا بنرهایی را که در پروفایل رسانه‌های اجتماعی یا خبرنامه ایمیل شرکت ظاهر می‌شوند، انتخاب و دست‌کاری می‌کند. داشتن مهارت‌های قوی در طراحی گرافیک تضمین می‌کند که این شخص تصاویری خیره‌کننده برای تبلیغات بازاریابی تولید می‌کند.

• مهارت‌های حل مسئله خلاق: هر چیزی که یک بازاریاب دیجیتال قصد انجام آن را دارد، احتمالاً همان چیزی است که رقبا در تلاش برای رسیدن به آن هستند. داشتن توانایی یافتن راه‌حل‌های خلاقانه یا راه‌های جدید جذب و حفظ مشتریان می‌تواند به بازاریاب دیجیتال برتری دهد.

• مهارت‌های فروش و متقاعدسازی: بازاریابی دیجیتال همه چیز در مورد تأثیرگذاری بر باورها، نگرش‌ها، انتخاب‌ها و رفتار مصرف‌کننده است. بازاریاب دیجیتال با استفاده از کلمات قدرتمند، تصاویر و دعوت به عمل قوی، مشتریان را متقاعد می‌کند که یک محصول یا خدمات را بخرند یا هر اقدامی را که کمپین بازاریابی آن‌ها خواستار آن است انجام دهند.

• تیزبینی تجاری: چه برای یک شرکت تدارکات کار کند و چه در یک شرکت تعمیر سقف، وظیفه یک بازاریاب دیجیتال کمک به کسب و کار در کسب درآمد است. داشتن استعداد برای کسب و کار به‌خصوص نحوه عملکرد یک کسب و کار و رابطه بین بازاریابی و سایر جنبه‌های کسب و کار می‌تواند به بازاریاب کمک کند تا ارزش پیشنهادی قوی برای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود ایجاد کند.

مهارت های بازاریاب دیجیتا

• بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC): برخی از شرکت‌ها از تبلیغات پولی برای شروع کمپین‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. داشتن توانایی ایجاد و اجرای تبلیغات PPC برای صفحات فرود، خدمات یا محصولات تضمین می‌کند که شرکت به مخاطب مناسب برسد.

• مهارت‌های بازاریابی ایمیلی: ارسال ایمیل‌های انبوه، بررسی معیارهای ایمیل، آزمایش قالب‌های جدید، تمیز کردن فهرست‌های ایمیل و تجزیه‌وتحلیل آنچه کار می‌کند، بخشی از وظایف روزانه یک دیجیتال مارکتر است. داشتن مهارت‌های بازاریابی ایمیلی قوی در ایجاد تعامل ایمیل بسیار مهم است.

• مهارت‌های اتوماسیون: بسیاری از شرکت‌های بازاریابی دیجیتال از فناوری صرفه‌جویی در زمان و کارآمد برای انجام وظایف بازاریابی مانند جمع‌آوری داده‌ها، تقسیم‌بندی و شخصی‌سازی استفاده می‌کنند. دانستن نحوه استفاده از اتوماسیون در تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های ایمیلی می‌تواند تجربه مشتری را بهبود بخشد و منجر به بازگشت سرمایه بالاتر شود.

سؤالات متداول در مورد شغل بازاریاب دیجیتال

در زیر به سؤالات رایج در مورد نقش یک بازاریاب دیجیتال پاسخ داده شده است.

میانگین حقوق یک بازاریاب دیجیتال چقدر است؟

میانگین حقوق یک دیجیتال مارکتر در جهان، 78725 دلار در سال است. این مبلغ در ایران ممکن است مقداری پایین‌تر باشد.

مبلغ ممکن است بسته به مهارت، تجربه و موقعیت بازاریاب متفاوت باشد.

کسانی که برای آژانس‌های بازاریابی یا شرکت‌ها کار می‌کنند، بیشتر از همتایان خود در نقش‌های شغل فریلنسری درآمد کسب می‌کنند.

یک بازاریاب دیجیتال کجا کار می‌کند؟

یک دیجیتال مارکتر می‌تواند در نقش‌‌های مختلف کار کند. برخی انتخاب می‌کنند که برای آژانس‌های بازاریابی یا شرکت‌هایی با تیم بازاریابی داخلی کار کنند.

برخی دیگر به‌عنوان فریلنسر یا متخصص بازاریابی مستقل وارد خوداشتغالی می‌شوند.

بسته به کارفرمای خود، آن‌ها می‌توانند به‌عنوان مدیران فروش دیجیتال، متخصصان بازاریابی سئو یا کارشناسان بازاریابی اینترنتی کار کنند.

یک بازاریاب دیجیتال به چه مدرکی نیاز دارد؟

یک دیجیتال مارکتر به تجارب عالی در بازاریابی یا ارتباطات، حداقل دو سال تجربه در بازاریابی دیجیتال و مهارت‌های فنی قوی، به‌ویژه SEO یا SEM نیاز دارد.

دانش مدیریت محتوا و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است. طراحی گرافیکی قوی و تجزیه‌وتحلیل وب نیز حیاتی است.

چه چیزی یک بازاریاب دیجیتال خوب را می‌سازد؟

دیجیتال مارکتر خوب معمولاً کنجکاوی سیری‌ناپذیری برای یادگیری و کشف حقایق در صنایع و رشته‌های خود دارند.

آن‌ها همچنین استراتژی‌های دیجیتال خود را با چشم‌انداز دائماً در حال تغییر تطبیق می‌دهند.

توانایی برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و افزایش بازگشت سرمایه شرکت از دیگر ویژگی‌های یک بازاریاب دیجیتال برتر است.

 

نمونه شرح شغل مدیر بازاریابی دیجیتال

در زیر نمونه‌ای از توضیحات شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ آورده شده است.

گروه Insignia، یک تأمین‌کننده پیشرو در مواد علامت‌گذاری و لوازم جانبی آویز، به دنبال یک مدیر دیجیتال مارکتر برای رهبری کمپین‌های بازاریابی آنلاین خود است.

کاندیدای ایده‌آل ما یک متفکر خلاق با تجربه اثبات‌شده در تولید محتوا، بهینه‌سازی موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی و توانایی استفاده از محتوا برای حمایت از اهداف رشد کسب و کار ما است.

وظایف و مسئولیت‌ها:

• داستان‌های جذابی را ایجاد کنید که بر نحوه تفکر مردم تأثیر می‌گذارد. • شناسایی، مدیریت و تطبیق مفاهیم و ایده‌های بازاریابی با کمپین‌های آنلاین • ایمیل‌هایی را برای ارسال به مشتریان خود آماده کنید. • کمپین‌های دیجیتالی را طراحی کنید که مخاطبان ما را درگیر، آگاه و برانگیخته کند • از تجزیه‌وتحلیل آنلاین و بینش داده برای جمع‌آوری بینش‌های ارزشمند و تعیین موفقیت استفاده کنید. • آزمایش، اصلاح و بهینه‌سازی فعالیت‌های آنلاین برای دستیابی به اهداف بازاریابی و اهداف تجاری • در کانال‌های تبلیغاتی جدید تحقیق کنید و از روند تبلیغات آنلاین مطلع شوید. • فرصت‌های مشارکت دیجیتال مرتبط را برای هدایت فروش محصول و تعمیق تعامل با مشتری کشف کنید.

  صلاحیت‌های لازم

صلاحیت‌های لازم:

• 5 سال سابقه کار در آژانس بازاریابی شلوغ • یک گواهینامه دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای شناخته شده • مهارت‌های بین فردی و همکاری عالی • مهارت‌های عالی در نوشتن محتوا و کپی‌رایتینگ • توانایی کار با ضرب‌الاجل‌های فشرده • مهارت‌های قوی تحلیلی وب و طرز فکر داده محور

حقوق ممکن است بسته به سازمان استخدام‌کننده و تجربه، سابقه تحصیلی و محل کاندیدا متفاوت باشد.

دیدگاه کاربران (0)