تأثیر کوچینگ در سبک زندگی کوچ دارد؟ متخصص زندگی خود شوید

تأثیر کوچینگ در سبک زندگی کوچ دارد؟ متخصص زندگی خود شوید

متخصص زندگی خود شدن ، چیزی که نیاز به مهارت بالایی نیاز دارد. هرکس تعریف متفاوتی از شادکامی، سعادت، موفقیت یا حتی سلامتی دارد. به‌علاوه نگرش‌ها، ارزش‌ها، باورها و دیدگاه‌های افراد متفاوت از یکدیگر است.

اما این قانون درباره همه افراد صدق می‌کند: هیچ‌کس به‌اندازه خودت به زیروبم زندگی‌ات و نقاط پنهان و آشکار شخصیتت آگاه نیست.

فقط گاهی اوقات افراد از نقاط قوت، نقاط قابل‌بهبود (نقاط ضعف) و جنبه‌های مختلف زندگی‌شان شناخت کافی ندارند. پس چگونه بتوانیم بهترین متخصص زندگی خودمان شویم؟

در چنین شرایطی فرد به یک لایف کوچ و راهنما نیاز دارد تا به خودآگاهی رسیده و دانش و بصیرتشان را افزایش دهند. این شکل از خودآگاهی سرچشمه و منشأ تغییر و تحولات بزرگی در زندگی افراد خواهد بود.

امروز قصد داریم در مورد بسیار مهمی در حوزه کوچینگ بنام " سبک زندگی کوچ " صحبت کنیم که در موفقیت یک کوچ بسیار تاثیر گذار است.

با پیشرفت علم و فن‌آوری، هرچه این پیشرفت‌ها بیشتر می‌شود به همان اندازه حواس‌پرتی و آشفتگی در بعد جسمانی و روحانی نیز بیشتر شده است لذا توجه بشر به خود بیش از پیش شده و مهارت‌های جدیدی پا به عرصه دنیای واقعی گذاشته‌اند.

یکی از این مهارت‌ها، مهارت کوچینگ می‌باشد که طبق اعلام سازمان ICF (فدراسیون بین‌المللی کوچینگ) از سال 2015 تاکنون تعداد کوچ‌ها به 71000 نفر رسیده است و طبق برآورد به‌عمل‌آمده تا سال 2029،8% افزایش خواهد داشت که نسبت به میانگین رشد تمام مشاغل دیگر بیشترین رشد را خواهد داشت.

شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که کوچینگ چیست؟

ساده‌ترین تعریف می‌تواند این باشد که یک ارتباط و گفتگو مؤثراست تا افراد با شناخت از توانمندی‌هایشان در راه رسیدن به اهدافشان از آنها استفاده کنند.

این کار توسط فردی به نام کوچ انجام می‌شود که یک سری مهارت در برقراری ارتباط و کمک به فرد تا رسیدن به اهدافش کسب کرده است.

در کوچینگ همیشه اولین و مهم‌ترین مسئله، شخص مراجع یا اصطلاحاً کوچی می‌باشد که با انجام یک سری امور هدفمند به اهدافش برسد که در بسیاری از سایت‌ها و مقالات به آن به‌صورت تخصصی و گاها به زبان ساده پرداخته شده است.

ولی در اینجا قرار است به سبک زندگی کوچ بپردازیم و زندگی یک کوچ را بررسی کنیم.

لایف کوچینگ چیست؟

لایف کوچینگ یا کوچینگ زندگی یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های کوچینگ است؛

رابطه‌ای مؤثر و پربازده میان لایف کوچ و مراجع که در آن لایف کوچ به مراجع کمک می‌کند برای خود اهدافی مشخص کند و برای رسیدن به آن اهداف برنامه‌ریزی و اقدام کند.

گاهی اوقات هم افراد برای درک بهتر مشکلاتشان و یافتن بهترین راهکار به لایف کوچینگ روی می‌آورند.

لایف کوچینگ یک فرآیند مکالمه محور است که می‌توان جلسات آن را به‌صورت تلفنی، آنلاین یا حضوری برگزار کرد.

مدت‌زمان هر یک از این جلسات معمولاً بین 45 تا 60 دقیقه است و غالباً هفته‌ای یک بار برگزار می‌شوند.

لایف کوچینگ چه چیزهایی نیست؟

بسیاری افراد به اشتباه تصور می‌کنند لایف کوچینگ یک شیوه مدرن مکالمه درمانی است اما نباید کوچینگ زندگی را با درمانگری اشتباه گرفت.

چراکه درمانگر در گذشته فرد کنکاش می‌کند تا ببیند چه دردها، رنج‌ها و مشکلاتی باعث شده او به این جایگاه برسد.

درمانگر برای آن‌که فرد را از یک وضعیت نامتعادل و نابسامان به یک وضعیت عادی برساند، می‌کوشد تا به ریشه مشکلات او پی ببرد.

این در حالی است که نگاه لایف کوچ به امروز است و می‌کوشد فرد را از یک وضعیت عادی و نرمال به یک جایگاه ایده‌آل و مطلوب برساند.

لایف کوچینگ زندگی‌تان را توسط خودتان تغییر می‌دهد.

به‌علاوه نباید لایف کوچینگ را با مشاوره اشتباه گرفت، چراکه مشاور تمام پاسخ‌ها را حاضر و آماده در اختیارتان قرار می‌دهد و به شما می‌گوید برای حل مشکلات خود چه باید بکنید و چه مسیری را طی کنید.

اما لایف کوچینگ بر این پایه استوار است که هر کس بهترین مدیر و مدبر زندگی خودش است و پاسخ تمام مشکلات و راه رسیدن به اهدافش را بهتر از هر فرد دیگری می‌داند.

فقط به کسی نیاز دارد که بتواند او را به عمیق‌تر فکر کردن ترغیب کند تا خودش به راهکار و پاسخ برسد.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]لایف کوچ و کمک آن به بهترین متخصص زندگی خود شدن چگونه بتوانیم با لایف کوچینگ متخصص زندگی خودمان شویم[/caption]

لایف کوچ کیست و چه‌کاری انجام می‌دهد؟

لایف کوچ کیست و چه می‌کند؟ لایف کوچ یا کوچ زندگی تسهیلگری است که راه رسیدن به هدف را هموار می‌کند.

به فرد کمک می‌کند تا من حقیقی خود را کشف کند، پتانسیل‌ها، استعدادها، نقاط قوت و نقاط قابل‌بهبود خود را بشناسد و بر همان اساس برای رسیدن به یک جایگاه بهتر برنامه‌ریزی کند.

لایف کوچ فرد را تشویق می‌کند تا دیدگاهی واقع‌بینانه نسبت به وضعیت فعلی خود داشته باشد و برای خود هدف تعیین کند.

گاهی اوقات افراد در ذهن خود یک قفس می‌سازند و آن را پر می‌کنند از باورهای بازدارنده‌ای که به بزرگ‌ترین مانع آن‌ها برای رشد و پیشرفت تبدیل می‌شود.

لایف کوچ به فرد کمک می‌کند تا در وهله اول این باورها را بشناسد، سپس او را به چالش می‌کشد تا این باورها را رها کرده و گامی مثبت و روبه‌جلو بردارد.

اما تمامی این‌ها زمانی امکان‌پذیر است که فرد بخواهد تغییر کند و در وضعیت فعلی خود تغییری ایجاد کند.

تغییر کردن کار ساده‌ای نیست اما برای رسیدن به یک زندگی بهتر باید از محدوده امن خود خارج شد.

محدوده امن حصاری است که افراد به دور خود کشیده‌اند و درون آن را پر کرده‌اند از روزمرگی و کارهایی که هر روز تکرار می‌کنند.

علاوه بر آن لایف کوچ میزان تعهد و اشتیاق فرد را برای داشتن یک زندگی بهتر افزایش می‌دهد.

کوچ زندگی یک شنونده بی‌نظیر است، گوش می‌دهد تا ناگفته‌ها را بشنود و نیازها و خواسته‌های افراد را درک کند.

گاهی اوقات کافی است یک نفر صحبت‌هایتان را یک بار دیگر برای خودتان بازگو کند تا تمام نقاط کوری که در ذهنتان وجود داشت، یکی پس از دیگری برطرف شود.

این دقیقاً همان کاری است که لایف کوچ انجام می‌دهد.

پرسشگری قدرتمند از دیگر مهارت‌هایی است که لایف کوچ برای کمک به افراد از آن بهره می‌گیرد.

پرسش‌های کوچینگی فرد را به فکر فرو می‌برد، موقعیت او را به چالش می‌کشد و چشم‌انداز او را واضح و شفاف می‌کند.

اما هنر لایف کوچ در این است که در زمان مناسب، سؤال مناسب را بپرسد، به افراد قدرت دهد تا برای بهبود و پیشرفت زندگی‌شان اقدام کنند.

بیایید تا به کار کوچ بپردازیم

بیایید تا به کار کوچ بپردازیم:

یک کوچ با استفاده از مهارت‌هایی مانند گوش دادن مؤثر و هدفمند، کنجکاوی و سؤالات مؤثر، مدیریت فردی، حس درونی و .... اهداف مراجع را شناسایی و با توانمندسازی شخص، او را در رسیدن به هدف یاری می‌دهد.

جهت انجام این امور نیاز است که کوچ باور داشته باشد که مراجع فردی توانمند و قوی است و توانایی رسیدن به اهدافش را دارد و فقط نیاز به کمک در شفاف‌سازی و پشتیبانی دارد تا به مقصود خود برسد.

بر اساس مصاحبه‌ای که با یکی از کو چ های معروف صورت گرفته بود، ایشان به این مسئله اذعان داشتند که یک کوچ وقتی وارد این عرصه می‌شود، این احساسات را با خودش دارد که:

1. به این کار فراخوانده شده است.

2. متعهد می‌باشد.

3. به این کار پیوند خورده است.

4. ظرفیت این کار را پیدا کرده است.

در مورد اول اشاره به روایتی از انجیل دارد که،"درست نیست که شما تنها باشید پس برای شما یاری‌دهنده‌ای خواهم فرستاد، یاری‌دهنده‌ای که همراه و متناسب با شما باشد تا با هم به‌صورت هماهنگ کار کنید."

در مورد دوم اشاره به این دارد که به سبک زندگی کوچ، ضرورت‌ها، ساعات، مراجع، برنامه و تمام اموری که باید انجام شود متعهد می‌باشد.

در مورد سوم به این اشاره دارد که انجام یک سری امور مثل کمک به همنوعان، اهمیت دادن به دیگران و زندگی آنها و خودخواه نبودن، شخص کوچ را به این مسیر وارد کرده است.

در مورد چهارم اشاره به این موضوع دارد که ظرفیت وجودی یک کوچ مانند: گوش شنوا داشتن و تلاش برای حل مشکلات دیگران، او را به این شغل سوق داده است.

حال بیاید نگاهی به یک روز کاری کوچ بیندازیم

حال بیاید نگاهی به یک روز کاری کوچ بیندازیم

جلسات معمولی کوچینگ به‌طورمعمول بین 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد که یک کوچ به‌طور متوسط با 3 تا 4 مراجع در روز کار می‌کند.

کوچینگ کسب‌وکار‌های کوچک و اجرایی، تقریباً هر روز رخ می‌دهد و یک کوچ ممکن است روزهای کاری کاملی را با تیم یا حتی تک‌تک اعضای تیم داشته باشد و وقت بگذراند همچنین ساعاتی را برای فعالیت‌های بازاریابی خودش انجام دهد.

اولین مسئله و مهم‌ترین مورد در جلسه گوش دادن مؤثر می‌باشد که باید گوش دادن به‌صورت کنجکاوانه و در جهت کشف مشکلات و توانمندی‌ها و دغدغه‌ها و اهداف فرد مراجع باشد که برای این موردنیاز به تمرکز و ذهن غیر قضاوت گر می‌باشد که یکی از اموری که کوچ‌ها به آن بسیار می‌پردازند کار بر روی خودآگاهی و ذهن آگاهی و مدیتیشن می‌باشد.

زمانیکه شما به‌عنوان کوچ فعالیت می‌کنید به دلیل اینکه تمام حواس خود را از خود برداشته و روی مراجع متمرکز می‌شوید دیگر به دنبال اثبات خود به‌عنوان متخصص نیستید و به خود فکر نمی‌کنید و به‌نوعی منیت را کنار می‌گذارید.

امروزه به دلیل مشغله‌های زیاد و سطحی‌نگری و عمیق نشدن در امور، وقتی کوچ این‌چنین کنجکاوانه و عمیق گوش می‌کند سبب می‌شود تا مراجع توجه ویژه را حس کند و به کوچ اعتماد کند.

برای مبارزه با جلسات طاقت‌فرسا کوچ‌ها نیاز دارند تا نیازهای خودشان را هم برآورده کنند.

1. تعیین حد و مرز

2. زمانی برای خود مراقبتی اختصاص دادن

3. جلوگیری از سندروم متقلب

4. مدیریت جنبه‌های مالی شغل خود

5. مدیریت زمان

6. توسعه فردی

به دلیل تعداد زیاد مراجعین به کوچ و اینکه هر شخص خواسته‌های مختلف دارد ازاین‌رو برای اینکه کوچ امکان پاسخگویی به یکسری از خواسته‌های مراجع را ندارد لذا برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مشکلاتی کوچ نوع جلسه (ارتباط) و روند جلسات را کاملاً شفاف می‌کند.

کوچ به دلیل اینکه در روز تعدادی جلسه دارد و تعهد به برگزاری به‌موقع و هرچه بهتر جلسات دارد لذا در زمینه برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی و مدیریت جلسات نیز باید تخصص پیدا کند.

هر کوچ برای اینکه بتواند به دیگران کمک کند باید اول به خودآگاهی، خودسازی، پاک‌سازی خود، خودشناسی و خداشناسی برسد لذا برای این امر هر روز باید روی توسعه خود و شخصیتش کار کند: اموری مانند کتاب خواندن، شرکت در دوره‌های تخصصی و فردی، ارتباط‌گیری با افراد مختلف.

سندروم متقلب اعتقاد فرد بر این است که لیاقت موفقیت‌هایی که به دست آورده را ندارد و فکر می‌کند که آنقدر که دیگران میگویند باهوش، خلاق و بااستعداد نیست و شاید موفقیتش نتیجه شانس خوبش بوده و اینکه می‌ترسد روزی بفهمد که ریاکاری بیش نبوده است. لذا از این ‌رو همیشه در حال بازخورد گرفتن از خود و دیگران است تا این مشکل رفع گردد.

یک کوچ تمام تلاش خود را می‌کند تا از پایه شخص مراجع را بسازد و رشد دهد.

افراد قبل از اینکه وارد کوچینگ شوند بیشتر به خود فکر می‌کنند، مسائل را فقط از دید خودشان نگاه می‌کنند و حق رو اکثراً به خودشان می‌دهند و خودشان را خیلی کم نقد می‌کنند و منیت در وجودشان هست.

ولی بعد از آشنایی با کوچینگ به این نتیجه می‌رسند که من در ارتقا کوچی هیچ‌کاره هستم و تمام کارها توسط خود کوچی انجام می‌شود و تنها نقش راهنما را دارد.

در مسیر کوچینگ و در اوایل کار امکان دارد که کوچ در دره ناامیدی گیر کنید و به مواردی مانند من کلی هزینه کردم و کلی از وقت خودم را صرف این کار کردم ولی هیچ نتیجه‌ای نگرفتم فکر کند.

برای گذر از این موضوع باید خودتان را سازماندهی کنید و از ناامیدی برگردید برخلاف خیلی از افراد که در این دره گیر می‌کنند.

جمع بندی

لایف کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

فرقی نمی‌کند که در زندگی‌تان تا چه اندازه موفق هستید، یا چه مشکلاتی دارید، لایف کوچینگ به شما کمک می‌کند تا زندگی بهتری را تجربه کنید.

• مدت‌ها است در زندگی شخصی‌تان هدفی دارید، اما هنوز برای تبدیل کردن آن به واقعیت اقدامی نکرده‌اید؛ • می‌خواهید روابط عاطفی‌تان را بهبود بخشید اما نمی‌دانید چگونه؛ • دوست دارید سبک زندگی‌تان کمی متفاوت‌تر و البته سالم‌تر باشد اما هنوز نتوانسته‌اید اولین گام را برای رسیدن به این هدف بردارید؛ • در کنترل کردن احساساتی از قبیل خشم و ناراحتی مشکل دارید؛ • به‌تازگی در یک رابطه عاطفی شکست خورده‌اید و نمی‌دانید چطور باید از نو شروع کرد؛ • حس می‌کنید زندگی‌تان باری به هر جهت و بی‌هدف سپری می‌شود؛ • از زندگی امروزتان راضی نیستید و نمی‌دانید برای تغییر این وضعیت چه باید کرد؛ • بارها در زندگی تلاش کرده‌اید اما همیشه شکست خورده‌اید و حالا برای یک شروع دوباره انگیزه و اشتیاق کافی ندارید.

لایف کوچینگ همان راه میانبری است که به شما کمک می‌کند تا از پس تمامی این مشکلات برآیید.

البته این تمام ماجرا نیست. لایف کوچینگ می‌تواند در تمامی جنبه‌های زندگی شخصی به شما کمک کند

لایف کوچ یا کوچینگ زندگی نوعی حرفه مربوط به حوزه سلامتی اجتماعی بوده که به افراد کمک می‌کند تا در زندگی خود پیشرفت کنند و موفقیت بیشتری کسب کنند.

درواقع، کوچ‌ها به مشتریان خود در بهبود روابط، مشاغل و زندگی روزمره کمک می‌کنند.

کوچ‌ها به شما کمک می‌کنند اهداف مشخصی برای خود تعیین کنید، موانع راهتان را شناسایی کنید و سپس برای غلبه بر هرکدام از این موانع، از راهکارهایی استفاده کنید.

با استفاده از این استراتژی‌ها و راه‌کارها، کوچ ها مهارت‌های منحصربه‌فرد شما را هدف قرار می‌دهند.

با کمک کوچ‌ها شما می‌توانید از حداکثر توانایی‌های خود استفاده کنید و با پشتیبانی و حمایت آنها، امکان رسیدن به اهدافتان و ایجاد تغییرات طولانی‌مدت را فراهم می‌شود.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]چه کسانی می‌توانند از کمک لایف کوچ بهره ببرند؟ با لایف کوچ متخصص زندگی خودتان شوید[/caption]

چه کسانی می‌توانند از کمک لایف کوچ بهره ببرند؟

بسیاری از افراد برای ایجاد تغییرات مهم در زندگی‌شان، مانند شروع کار جدید، به دنبال کوچ‌ها هستند.

با این حال، بسیاری از مردم و افراد صرفاً برای دستیابی به زندگی شادتر و پرمعناتر به سراغ کوچ‌ها می‌روند.

علائم بسیاری وجود دارند که حاکی از نیاز شما به کمک کوچ‌ها هست. مثلاً:

  1. تحریک‌پذیری
  2. استرس و یا اضطراب زیاد
  3. ناتوانی در ترک عادت‌های بد
  4. کمبود احساس رضایت زندگی اجتماعی شما
  5. احساس نارضایتی در محل کار
  6. احساس قفل شدن خلاقیت

در سال‌های اخیر، کوچ‌ها در جریان اصلی حضور قابل‌توجهی داشته‌اند.

درواقع، تعداد زیادی از مدیران و کارآفرینان با کوچ‌ها برای دستیابی به موفقیت در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود همکاری می‌کنند.

انواع کوچ‌ها

برخی از کوچ‌ها رویکرد کلی‌تر و همه‌جانبه‌تری دارند، اما بسیاری از آنها نیز در مناطق خاصی از کمک به دیگران تخصص و تمرکز دارند.

برخی از انواع مختلف حوزه‌های تخصص این کوچ‌ها عبارت است از:

  • کوج اعتیاد
  • مربی امور تجاری، اجرایی و رهبری
  • کوچ شغلی
  • کوچ دوست‌یابی و رابطه
  • کوچ رژیم و تناسب‌اندام
  • کوچ امور طلاق
  • لایف کوچ خانوادگی
  • کوچ مالی
  • کوچ سلامتی و تندرستی
  • کوچ مهارت‌های زندگی
  • کوچ بهداشت روان
  • کوچ معنویت
  • کوچ ورزشی

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]تفاوت بین لایف کوچ و درمانگر چه تفاوتی بین لایف کوچ و درمانگر وجود دارد؟[/caption]

تفاوت بین لایف کوچ و درمانگر

شاید همکاری با کوچ و همچنین شرکت در جلسات روان‌درمانی، مزایای یکسانی داشته باشد، اما هرکدام از این متخصصان نقش‌های مشخص و اهداف منحصربه‌فردی دارند.

برخلاف کوچ‌ها، درمانگرها و سایر متخصصان سلامت روان بر بهبودی، درمان و کمک به افراد برای کنار آمدن با آسیب‌ها و سایر مسائل گذشته خود تمرکز دارند.

درحالی‌که در همکار با لایف کوچ می‌توانید با برخی از مسائل حل‌نشده مقابله کنید.

کوچ‌ها نمی‌توانند اختلالات خلقی، اختلالات اضطرابی، اعتیاد یا هر بیماری ذهنی و روانی دیگری را درمان کنند.

درمانگران

  • می‌تواند موارد مربوط به‌سلامت روانی را درمان کند.
  • دارای مدرک تحصیلی و مجوز در رشته‌های مرتبط هستند.
  • باید به ضوابط و قوانین اخلاقی پایبند باشند.

کوچ‌ها

  • نمی‌توانند بیماری‌ای را درمان کنند.
  • به هیچ‌گونه صلاحیت رسمی یا آموزش آکادمیکی نیاز ندارند.
  • ملزم به پیروی از قوانین حریم خصوصی بهداشتی نیستند.

درمانگران مدرک تحصیلی و مجوز بهداشت روان را دارند. آن‌ها باید ضوابط اخلاقی رعایت کنند و از مقررات مربوط به رازداری و آموزش مداوم پیروی کنند.

از طرف دیگر، کوچ‌ها توسط کسی و یا سازمانی مدیریت نمی‌شوند و مجبور نیستند از قوانین مربوط به بیمه سلامت (HIPAA) و قوانین حریم خصوصی آن‌که به محافظت از اطلاعات بهداشتی شخصی مراجعه کمک می‌کند، پیروی کنند.

به این دلایل، حوزه تخصص و کاری کوچ‌ها هیچ‌گاه مشابه متخصصان سلامت روان نیست.

اگر علائم مربوط به بیماری‌های سلامت روانی را در خود مشاهده کرده‌اید ) مانند احساس ناامیدی، ناتوانی در تمرکز، اختلال در خواب و اختلال در خلق‌وخوی(، باید در اسرع وقت به متخصص بهداشت روان مراجعه کنید.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]کوچ‌ها چه کمکی می‌توانند به شما بکنند؟ کمک کوچ برای تبدیل شدن شما به بهترین متخصص زندگی خود[/caption]

کوچ‌ها چه کمکی می‌توانند به شما بکنند؟

یکی از مزایای اصلی همکاری با کوچ‌ها، کسب دیدگاهی تازه و آگاهانه در مورد مشکلاتی که با آن روبرو هستید، است.

علاوه بر این بینش جدید در مورد چالش‌ها، لایف کوچ به شما کمک می‌کند تا با الگوهای منفی را که مانع موفقیت شما هستند مقابله کنید.

بسیاری از افراد این همکاری با لایف کوچ را مانند ابزاری برای از بین بردن شکاف بین شرایط فعلی و زندگی خود می‌دانند.

موارد زیر برخی از نتایج مثبتی است که درنتیجه همکاری با کوچ‌ها به‌دست‌آمده:

  1. تعادل بهتر بین کار و زندگی
  2. از بین رفتن ترس و اضطراب مداوم
  3. خلاقیت بیشتر
  4. امنیت مالی بیشتر
  5. مهارت‌های ارتباطی بهتر
  6. رضایت بیشتر زندگی کار
  7. روابط قوی‌تر با دوستان و خانواده

علاوه بر موارد فوق، افراد با کوچ‌ها همکاری می‌کنند تا موانعی که در یافتن شریک زندگی یا همسر شما اختلال ایجاد می‌کنند را برطرف کنند.

بسیاری از افراد همچنین برای شناسایی علایق و ترسیم مسیر ایده آل شغلی خود به دنبال همکاری با کوچ‌ها هستند.

ازآنجایی‌که جلسات معمولاً به‌طور منظم و طولانی برگزار می‌شوند، کوچ‌ها ازآنچه مشتریان برای تغییر ضروری انجام می‌دهند، مطلع می‌شوند.

با پشتیبانی و تأمین انگیزه لازم برای حرکت، کوچ‌ها متوجه توقف مراجعین در برخورد با موانع می‌شوند و یا از نیاز به ارزیابی مجدد اهداف مشتری آگاه می‌شوند.

درنتیجه، مشتریان در مقایسه با کسانی که به‌تنهایی به سمت اهدافشان حرکت می‌کنند، معمولاً سریع‌تر و حتی بهتر به اهداف خود می‌رسند.

جمع بندی تاثیر کوچینگ در زندگی کوچ

در این مقاله سعی بر این شد تا در حد توان به این موضوع بپردازیم که در صورتیکه افراد بتوانند سبک زندگی خود را به سمت سبک زندگی کوچ و کوچینگ سوق دهند خصایصی مانند خوب گوش دادن (گوش شنوا)، صبر، کنجکاوی مؤثر و مثبت نگر، دیگر خواهی، توانمند دانستن افراد به‌صورت بالقوه، مدیریت زمان و مدیریت فردی، رشد مداوم و روزانه، هدف داشتن و زندگی بر اساس ارزشها و ... را تجربه خواهند کرد.

در صورتیکه فرد فرد جامعه با این سبک زندگی، خود را پیش برند شاهد رشد فردی و به‌واسطه آن رشد جامعه و بشریت به سمت زندگی رضایتمند و همراه با آرامش و صلح در کنار یکدیگر خواهیم بود.

شاید افراد پس از همکاری با لایف کوچ، متوجه مزایا اجتماعی و رفتاریان بشوند، اما مطالعاتی نیز انجام شده است که نشان می‌دهد اقدامات لایف کوچ می‌تواند در چندین زمینه دیگر نیز مفید باشد:

یک مطالعه نشان داد که مربیگری فردی و گروهی به کاهش تعلل و بهبود فرایند دستیابی به هدف کمک می‌کند. بررسی مطالعات دیگری نشان داد که مربیگری بهداشت و سلامت روان، بهبود خودکارآمدی و توانمندسازی خود را تضمین می‌کند.

مطالعه سال ۰۲۰۲ که در Frontiers in Psychology منتشر شد نشان داد که مداخلات و اصلاحات مربیگری مبتنی بر رهبری می‌تواند برای افزایش رفاه و بهبود عملکرد در سازمان‌ها مؤثر باشد.

تحقیقات همچنین حاکی از آن است که کوچینگ زندگی می‌تواند مجموعه‌ای از تأثیرات مثبت دیگری را از جمله بهبود بینش شخصی و بهبود بازتاب خود را به دنبال داشته باشد.

همچنین ممکن است به بهبود سلامت روان و کیفیت زندگی کمک کند.

 

گوهر خود را هویدا کن، کمال این است و بس* خویشتن را در خویش پیدا کن، کمال این است و بس سنگ دل را سرمه کن، در آسیای رنج و درد *دیده را زین سرمه بینا کن، کمال این است و بس

نویسنده: جناب آقای مصطفی سید نجفی از دانش پذیران دوره سوم تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار ویدان

نویسنده: سرکار خانم سمیه نجفی از دانش پذیران دوره سوم تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار ویدان

دیدگاه کاربران (0)