مربیگری زندگی چیست و آیا برای شما مناسب است؟

مربیگری زندگی چیست و آیا برای شما مناسب است؟

وقتی کلمات مربیگری زندگی را می‌شنوید به چه چیزی فکر می‌کنید؟ شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که «کوچینگ زندگی چیست؟»

«آیا برای من مناسب است؟«، «هزینه آن چقدر است؟«، شاید شما تصور کنید که مد ایالات‌متحده این است که شخصی روی یک تریبون، بالا و پایین می‌پرد و به تماشاچیان افسون‌شده خود می‌گوید: «زمان را دریابید!» یا شاید شما دقیقاً برعکس فکر می‌کنید، دو نفر در یک اتاق، یکی روی تخت دراز کشیده و درباره مشکلات خود صحبت می‌کند و دیگری یادداشت می‌کند.

در واقعیت، لایف کوچینگ به‌ندرت از هر یک از این رویکردها استفاده می‌کند. دانستن اینکه آیا کوچینگ زندگی برای شما مناسب است با پاسخ به این سؤال که «کوچینگ زندگی چیست؟» شروع می‌شود. بنابراین اجازه دهید کمی عمیق‌تر موضوع را بررسی کنیم.

مربیگری زندگی چیست؟

«مربیگری زندگی، البته از زمانی که انسان‌ها وجود داشته‌اند، وجود داشته است، حتی اگر نام‌های دیگری مانند تربیت فرزند، آموزش، راهنمایی با مشاوره داشته باشد» توماس جی لئونارد.

درست است که با نقل‌قولی از پدر مربیگری زندگی شروع کنیم.

در دهه 1980، توماس جی‌لئونارد وقتی به مربیگری مشغول شد، مشغول کار به‌عنوان یک برنامه‌ریز مالی بود. کار او ایجاد دارایی برای مردم بود،

اما او تشخص داد که بیشتر حرکت‌های مالی مردم ریشه در تصمیمات بزرگ‌تر زندگی دارد.

توماس با کمک به مشتریان خود در درک آنچه واقعاً برای آن‌ها در زندگی مهم است و تعیین نحوه دستیابی آن‌ها به اهداف خود، قبلاً به‌عنوان مربی زندگی عمل می‌کرد.

در عرض چند سال، او شرکتی تأسیس کرد تا به دیگران نحوه ارائه خدمات مربیگری را آموزش دهد.

آنچه مهم است که از این سفر کوتاه در خط حافظه خلاص شوید این است که توماس یک برنامه‌ریز مالی بود.

این بدان معناست که وظیفه او تدوین استراتژی‌هایی برای دستیابی به اهداف مالی افراد بود.

اینجاست که مربیگری زندگی با مراجعه به روانشناس یا صرفاً انجام تفکر مثبت تفاوت اساسی دارد. مربیگری زندگی هدف محور است.

افرادی که از بیماری‌های روانی رنج می‌برند، به روانشناس یا روان‌پزشک مراجعه می‌کنند، تا با احساسات منفی خود کنار بیایند، اغلب با مرور مجدد آسیب‌های گذشته است.

مربیگری زندگی این کار را نمی‌کند، لایف کوچینگ برای افرادی است که در وضعیتی گیرکرده یا هر وضعیت فعلی خود ناراضی هستند.

این حوزه از کوچینگ، برای افرادی است که تشخیص می‌دهند به دلایلی ابزارهای لازم برای حرکت روبه‌جلو را ندارند.

مربیگری زندگی مربوط به گذشته نیست. در عوض، این مربوط به جایی است که شما در حال حاضر هستید و اینکه چگونه می‌خواهید به آینده موردنظر خود برسید.

لایف کوچینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟

لایف کوچینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟

همه ما در مقاطعی به دنبال مربیگری زندگی هستیم، اما به‌ندرت آن را از مربی حرفه‌ای زندگی درخواست می‌کنیم.

ما از خانواده، دوستان، همکاران یا حتی شخصی که در کنار ما در کافه نشسته است می‌پرسیم!

اگر خوش‌شانس هستید، افرادی در اطراف شما هستند که می‌خواهند کمک کنند، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها لزوماً مهارت‌های مناسبی برای ایجاد تغییرات واقعی دارند.

گاهی اوقات تنها چیزی که به آن احتیاج دارید یک گوش شنوا و سخاوتمند است تا حرف بزنید، و این خوب است، اما اگر می‌خواهید نتایج واقعی داشته باشید، از استراتژی هدفمند و جلسات مربیگری منظم انفرادی، که مربی حرفه‌ای زندگی برای ارائه آن‌ها آموزش‌دیده است، بسیار سود خواهید برد.

پیت کارول: «هر شخص آن‌قدر انرژی درون خود دارد که باید بتواند آن را خارج کند. گاهی اوقات آن‌ها فقط نیاز به یک حرکت کوچک، کمی راهنمایی، کمی حمایت، کمی کوچینگ دارند و بزرگ‌ترین اتفاقات ممکن است رخ دهد» 

مجموعه ابزار مربی زندگی

مربی زندگی حرفه‌ای تخصص خود را از رشته‌های متعددی، ازجمله روانشناسی، جامعه‌شناسی و انواع مختلف مشاوره مبتنی بر راه‌حل به دست می‌آورد.

اما مهم‌تر از همه آن‌ها مجریان و استراتژیست هایی هستند که می‌دانند اهداف خرد برای دستیابی به اهداف نهایی چقدر اساسی هستند.

این بدان معنا نیست که مربی زندگی ناگهان وارد زندگی شما می‌شود و به شما توصیه‌هایی می‌کند.

در عوض، مربیان زندگی تمام کنترل زندگی‌تان را در دستان شما نگه می‌دارند، با جلسات مربیگری شخصی، یک مربی زندگی به شما کمک می‌کند تا دریابید که چه چیزی برای شما مهم است، نقاط قوت شما چیست؟

زمینه‌هایی برای پیشرفت وجود دارد و چگونه می‌توانید راه را برای چشم‌انداز موفقیت خود هموار کنید.

این ساده به نظر می‌رسد، اما بسیاری از مردم تلاش می‌کنند خود را با اهداف شخصی خود هماهنگ کنند و در عوض با مشغول بودن بیش‌ازحد، وقت خود را تلف می‌کنند.

مربیگری زندگی آموزش‌های لازم را برای آموزش موفقیت‌آمیز شما دارند تا در نحوه زندگی خود، قاطع و هدفمند باشید.

مربی زندگی شما، انگیزه، راهنمای شما، شریک پاسخگویی و محرم شما خواهد بود.

Timothy Galloway: «مربیگری قفل پتانسیل فرد را برای به حداکثر رساندن عملکرد آن فرد، باز می‌کند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا یاد بگیرند تا به آن‌ها آموزش دهند.»

لایف‌کوچینگ چیست و کوچینگ کسب‌وکار چیست؟

لایف‌کوچینگ چیست و کوچینگ کسب‌وکار چیست؟

مربیگری زندگی درواقع تنها یک نوع کوچینگ است، مربیگری تجاری و شرکتی نیز یک انتخاب بسیار محبوب است، این دو اغلب تحت اصطلاح «مربیگری زندگی» کنار هم قرار می‌گیرند.

اما درک تفاوت‌های این دو ارزشمند است.

لایف کوچینگ چیست؟

زندگی پیچیده است. همه ما آرزوهای شخصی خود را داریم. اما نگه‌داشتن انگیزه برای دنبال کردن آن رؤیاها می‌تواند خسته‌کننده باشد، اگر دائماً احساس می‌کنید به‌جایی نمی‌رسید.

کلید موفقیت در زندگی مربیگری، شکستن موانعی است که شمارا از رسیدن به پتانسیل کاملتان بازمی‌دارد.

این زندگی شماست و اطمینان از اینکه ناخدای سرنوشت خود هستید برای آرامش خاطر و شادی کلی بسیار مهم است. کوچینگ زندگی آنچه مهم است، روی آن تمرکز می‌کند.

یک مربی زندگی به شما کمک می‌کند تا بفهمید موفقیت از نظر شما چگونه است، این است که ورزشکار موفق‌تری باشید، رهبر قوی‌تری باشید، اجتماعی‌تر باشید یا کاملاً چیز دیگری. با جلسات منظم، مربی زندگی شمارا تشویق می‌کند و از شما حمایت می‌کند تا با اهداف خود بیشتر همسو شوید.

موانع به‌صورت موردی در نظر گرفته می‌شوند و در استراتژی توسعه شخصی شما گنجانده می‌شوند.

مربیگری زندگی مبتنی بر ارتباط دوطرفه مداوم است، که به معنی بازخورد ارزشمند و پشتیبانی در هر مرحله است.

کوچینگ کسب‌وکار چیست؟

خواه شما آن را مربیگری شرکتی، مربیگری اجرایی، مربیگری شغلی، مشاور شغلی یا کوچینگ کسب‌وکار بنامید، همه آن‌ها کم‌وبیش یکسان هستند.

همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید، کوچینگ کسب‌وکار در مورد تعامل مستقیم با پیشرفت حرفه‌ای شما است.

شما ممکن است صاحب کسب‌وکار باشید یا به دنبال مرحله بعدی در نردبان سازمانی شرکت‌ها باشید.

درهرصورت، کوچینگ کسب‌وکار باعث افزایش عملکرد از طریق مربیگری هدفمند و یک‌به‌یک می‌شود.

کوچینگ کسب‌وکار یک محیط سازمان‌یافته و مشارکتی را برای شما فراهم می‌کند تا بینش‌های جدیدی را کشف کنید، اهداف حرفه‌ای را دریافت کنید، بازخورد دریافت کنید و یک حس شفافیت تازه به دست آورید.

به همین ترتیب، یک مربی ورزشی بازیکنان خود را برای پیروزی آماده می‌کند. یک. مربی تجاری شمارا برای موفقیت حرفه‌ای در کسب‌وکار ترغیب می‌کند.

آیا به تغییر شغل فکر می‌کنید؟ آیا باید مهارت‌های رهبری خود را تقویت کنید؟ یا شاید این مهارت‌های شبکه شما باشد که نیاز به بهبود دارد؟

مهم نیست که هدف نهایی شما چیست، اگر جاه‌طلب هستید اما مطمئن نیستید که چگونه به مرحله بعد بروید، مربیگری تجاری یا کوچینگ کسب‌وکار برای شما مناسب است.

شروع کار با مربیگری زندگی

شروع کار با مربیگری زندگی

اکنون‌که پاسخ «مربیگری زندگی چیست؟» را می‌دانید، باید بدانید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

افرادی که تصمیم می‌گیرند مربی زندگی بگیرند، در رسیدن به آرزوها و رسیدن به تمام توان خود جدی هستند.

آسان است که با کارهای خسته‌کننده روزمره حواس شما پرت شود و جاه‌طلبی‌های خود را فنا دهید.

اما لحظه‌ای که برای مربیگری زندگی ثبت‌نام می‌کنید، چرخه منفی متوقف می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاری آگاهانه بر روی خود و آینده انجام داده‌اید.

آماده شکستن چرخه منفی توی زندگی‌تان هستید؟ همین امروز مربی زندگی پیدا کنید و آینده خود را شکل دهید.

نویسنده: جناب آقای محمدرضا لواسانی از دانش پذیران دوره اول تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار ویدان

دیدگاه کاربران (0)