روزانه افراد بسیار زیادی از دستگاههای تلفن همراه استفاده میکنند.
همانطور که توسط مارشال مک لوهان پیشبینیشده است، این وسیلهها تبدیل به دنبالههای انسانی میشوند و ما بدون آنها از خانه خارج نمیشویم.
این سناریوی در حال رشد، فرصتهای خوبی را برای برندهایی که میخواهند به مصرفکنندگان خود نزدیک شوند، فراهم میکند.
با استفاده از استراتژیهای بازاریابی موبایل، کسبوکار شما میتواند در هر زمان و هر مکان، با ارائه محتوای مهم، به مشتری برسد.
بازاریابی موبایل یک استراتژی بازاریابی آنلاین است که از کانالهای دستگاههای تلفن همراه برای جلب مخاطبان خاص استفاده میکند.
موبایلها کلید ارتباط با انواع افراد شدند. از طریق آنها، برند شما میتواند 24 ساعت شبانهروز، هرکجا که مشتریها باشند با آنها ارتباط برقرار کند.
تحقیقات نشان میدهد که بیش از 67،95٪ از جمعیت دنیا دارای دستگاه تلفن همراه هستند، این بدان معناست که بیش از 5 میلیارد نفر در جهان مویابل دارند.
فکر کردن به استراتژی دیجیتال مارکتینگ بدون در نظر گرفتن بازاریابی موبایل اشتباه است.
با استفاده از بازاریابی موبایل، مشتریان شما میتوانند برند شمارا در جیب خود حمل کنند.
دانستن مزایای استفاده از بازاریابی موبایل در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود بسیار مهم است. در زیر به موارد مهم اشارهشده است.
همانطور که گفتیم، بیش از 5 میلیارد نفر در جهان دستگاههای تلفن همراه خود را در جیب خود حمل میکنند.
این بدان معنی است که نام تجاری شما میتواند تقریباً بلافاصله و بهراحتی مانند پیامک یا پیام کوتاه به کاربر برسد.
دستگاههای تلفن همراه میتوانند به شما بگویند مخاطبان شما دقیقاً کجا هستند.
همچنین به دادههای مهم دسترسی دارید، ازجمله اینکه چه کسی به تجارت شما نزدیک است.
این اطلاعات به شما امکان میدهد اقداماتی برای دستیابی به مشتریان ایجاد کنید، مانند تخفیف برای کسانی که برند شمارا در یک برنامه GPS مانند Waze یا Google Maps مشاهده کردهاند.
همچنین میتوانید کمپینهای تبلیغاتی ایجاد کنید که افراد نزدیک را هدف قرار دهند.
وقتی به خرید آنلاین فکر میکنیم، باید به یاد داشته باشیم که 82٪ از کاربران اینترنت، از دستگاههای تلفن همراه برای این کار استفاده میکنند و 35٪ آنها فقط از آنها برای خرید استفاده میکنند.
علاوه بر این، خریداران از طریق موبایل دو برابر سایر مصرفکنندگان هزینه میکنند.
انتظار میرود تعداد افرادی که از تلفنهای هوشمند خود برای خرید استفاده میکنند، روزبهروز افزایش یابد.
یکی از دلایل رشد فروش از طریق موبایل، خرید تفننی است.
وقتی مصرفکنندگان کالای شمارا روی تلفن دارند، احتمالاً قبل از تصمیم خرید، فکر نمیکنند.
روشهای زیادی برای دستیابی به مخاطب هدف شما وجود دارد. یکی از روشها استفاده از دستگاههای تلفن همراه متصل به اینترنت است.
ما انواع استراتژیهای بازاریابی تلفن همراه را لیست کردهایم که میتوانید برای افزایش فروش خود پیادهسازی کنید.
سرویس پیام کوتاه یا اس ام اس گزینهای برای دسترسی به دستگاههای تلفن همراه کاربران است، حتی اگر به اینترنت متصل نباشند.
این یکراه ارزان برای برقراری ارتباط همزمان با بسیاری از افراد است، به شرطی که پیام شما کوتاه باشد.
امروزه استفاده از پیام کوتاه برای پیامهای معاملاتی، که مصرفکنندگان را از وضعیت خرید خود آگاه میکند، معمول است.
این راهی برای ارائه تجربه خوب به خریدار است.
برندها میتوانند از استراتژیهای بازاریابی Wi-Fi برای تبلیغات استفاده کنند.
مثلاً یک رستوران میتواند برای مشتریانی که از اپلیکیشن های آنها استفاده میکنند، Wi-Fi رایگان ارائه دهد.
بزرگترین مزیت بازاریابی اپلیکیشن، آوردن کاربر به یک فضای غیررقابتی است.
اپلیکیشن همچنین به برند شما امکان میدهد اعلانهای سفارشی برای مخاطبان خود ارسال کنید.
این یک کانال مستقیم است تا هر زمان که بخواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
برخی از برنامهها وجود دارد که میتوانید از طریق تبلیغات پولی برای جلب مخاطبان خود استفاده کنید.
برخی از آنها به شما امکان میدهد یک تجربه تعاملی مانند تخفیف برای برنامههای GPS ایجاد کنید.
موتورهای جستجو مانند Google فرصتهای زیادی برای تبلیغ برند شما در دستگاههای تلفن همراه ارائه میدهند.
بازیهای موبایل همچنین روشهایی برای تبلیغ برند شما ارائه میدهند.
علاوه بر بنرها، پنجرههای بازشو و تبلیغات ویدیویی، ممکن است محصول شما بخشی از بازی باشد.
این کار اجازه میدهد تا بازیکن با برند شما ارتباط برقرار کند و آن را تجربه کند.
کدهای QR و بارکد منابعی هستند که امکان تعامل بین آنلاین و آفلاین را فراهم میکنند.
میتوانید از کدهای QR در کارت ویزیت، بروشور تبلیغاتی یا کاتالوگ محصولات چاپی استفاده کنید.
با این روش میتوانید کاربر را با استفاده از دوربین گوشی هوشمند، به سبد خرید ببرید.
منابع زیادی برای ایجاد استراتژی بازاریابی موبایل وجود دارد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید استراتژیک فکر کنید.
برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:
• اهدافتان را تعیین کنید
• مشتریان خود را با بازاریابی موبایل آشنا کنید
• انواع بازار تلفن همراه را انتخاب کنید که به بهترین وجهی با اهداف و افراد شما سازگار باشد.
• شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) را برای نظارت بر نتایج تعریف کنید.
یکی از مهمترین عوامل موفقیت در استراتژی بازاریابی موبایل، وبسایت شماست.
بنابراین، اطمینان حاصل کنید که صفحات و محتوا از بهترین روشهای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) پیروی میکنند.
Google سایتهایی را که با موبایل سازگار نیستند مجازات میکند، خصوصاً وقتی صفحات برای مدت طولانی بارگیری میشوند.
Google Maps ابزاری است که بسیاری از کاربران شما از آن در دستگاههای تلفن همراه خود استفاده میکنند.
بنابراین، ثبت شرکت خود در Google My Business را در نظر بگیرید.
پیدا کردن نام تجاری شما در دستگاههای تلفن همراه و دسک تاپ بهویژه ازنظر مکان راحتتر است.
بیشتر مشتریان، 51٪ از آنها از برنامههای تلفن همراه برای خرید یا جستجوی محصولات در تلفنهای هوشمند خود استفاده میکنند.
این اتفاق میافتد زیرا آنها میتوانند پاداش یا امتیاز دریافت کنند.
ساخت یک اپلیکیشن تلفن همراه میتواند ارزش سرمایهگذاری را داشته باشد، زیرا همانطور که قبلاً گفتیم، این یک محیط بینظیر است.
امروزه، ما از تلفنهای هوشمند خود برای ارسال پیامک بیشتر از تماس استفاده میکنیم.
بنابراین خواندن پیام برای کاربر راحتتر است. در این زمینه، اعلان و پیام کوتاه از انواع دیگر روشها بهتر است.
اگر میخواهید مخاطبان خود را مستقیماً به سبد خرید هدایت کنید، از کدهای QR استفاده کنید.
حتی اگر نقطه تماس شما آفلاین باشد، این فرصت را خواهید داشت که بدون وقفه فروش را ببندید.
این کدها بهعنوان یک لینک مستقیم به یک صفحه خاص کار میکنند. کاربران شما نیازی به نوشتن چیزی ندارند.
تنها کاری که باید انجام دهند این است که دوربین گوشی هوشمند را روی کد QR قرار دهند و محتوا را فوراً دریافت کنند.
استفاده از بازاریابی موبایل فقط یکروند نیست. از این طریق میتوانید تجارت خود را در بازار حفظ کرده و رشد دهید.