نقش کپی رایتر در استراتژی دیجیتال مارکتینگ

نقش کپی رایتر در استراتژی دیجیتال مارکتینگ

یک دقیقه وقت بگذارید و به نام تجاری خود فکر کنید، واقعاً این کار را انجام دهید: چشمان خود را ببندید، نفسی بکشید و به برند خود عمیق بیندیشید.

اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند چیست؟ اگر مثل بیشتر مردم باشید، احتمالاً یک تصویر ذهنی بزرگ و درخشان از لوگو شرکتتان را مشاهده می‌کنید.

لوگوها بخشی شگفت‌انگیز از استراتژی یک برند هستند.

بعضی از آن‌ها آن‌قدر محبوب هستند که مردم واقعاً مایل‌اند آن‌ها را برای همیشه روی بدن خود خال‌کوبی کنند مثل اپل، مک‌دونالد...

اما لوگو شما، برند شما نیست. لوگو شما قطعه‌ای از برند شماست. برند شما شامل تمام نقاط مختلف تماس با مصرف‌کنندگان است.

همه روش‌هایی که بر اساس آن مصرف‌کنندگان با شما تعامل دارند و نظراتشان را ابراز می‌کنند.

به‌عنوان‌مثال، وب‌سایت شرکت خود را در نظر بگیرید. مطمئناً، لوگو شما به‌صورت برجسته در عنوان نشان داده‌شده است.

اما عمدتاً مردم چه چیزی را می‌بینند؟ یک کپی. درست است، عبارت‌های زیبا در تمام صفحات سایت شما به‌اندازه لوگو شما بخشی از برند شما هستند.

برخی از کپی رایترها استدلال می‌کنند که در مواردی کپی رایتینگ برای برند شما بیشتر از لوگو مهم است.

کپی رایتر نقشی اساسی در توسعه یک کمپین بازاریابی دیجیتال کاملاً دقیق دارند.

و اگر در حال حاضر با یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار می‌کنید (یا شاید می‌خواهید به‌زودی با یک آژانس بازاریابی کار کنید)، باید اطمینان حاصل کنید که آن‌ها توان بالایی در زمینهٔ نوشتن مطالب تبلیغاتی دارند و می‌توانند برای توسعه نام تجاری شما کار کنند.

  کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر (Copywriter) نویسنده تبلیغات و متون تبلیغاتی است.

هر چیزی که روی بروشورها، بیلبوردها، پوسترها نوشته می‌شود یا حتی شعارهای تبلیغاتی برندها، توسط کپی رایتر نوشته می‌شود.

اما در عصر فضای مجازی و جولان شبکه‌های اجتماعی فکر می‌کنید کار این کپی رایترهای خلاق و هنرمند چه تغییراتی کرده است؟

بیشتر بخوانید: ۱۰ قانون برای طراحی لندینگ پیج جذاب

تفاوت کپی رایتر و نویسنده محتوا

در بازاریابی دیجیتال و به‌طور ویژه در بازاریابی محتوایی زمان و هزینه زیادی برای بر تولید و انتشار محتوا صرف می‌شود.

همه قالب‌های محتوایی از متن تا اینفوگرافیک و ویدئو نیازمند نویسنده هستند، اما لزوماً ممکن است از کپی رایتر استفاده نکنند.

از طرفی همه افراد می‌توانند نویسنده محتوا باشند.

هرکسی که با هر شغلی، بلاگی را می‌نویسند یا مترجمی که هر متنی را ممکن است به زبان مقصد برگردانند، نویسنده محتوا هستند.

کپی رایتر ابزارش کلمات و واژگان هستند اما محتوا معنایی وسیع‌تر دارد و بیشتر به معنای انتقال اطلاعات است.

درواقع هدف کپی رایتر ترغیب مخاطب به انجام کاری است، ولی نویسنده محتوا بیشتر هدفش اطلاع‌رسانی و یا آموزش است.

 

چرا وجود یک کپی رایتر حرفه‌ای در تیم دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است؟

در اینجا برخی از دلایل اصلی را بررسی می‌کنیم:

1- کپی رایترها اهمیت کپی را در استراتژی کلی برند شما درک می‌کنند

همان‌طور که گفته شد، کپی نقش بسزایی در برند سازی شما دارد.

درزمینهٔ استفاده از کلمات برای ایجاد استراتژی برند شما، کپی رایترهای آموزش‌دیده استاد تمام هستند.

از سبک و لحن صدا گرفته تا درک تفاوت‌های ظریف موردنیاز برای نوشتن یک کپی مؤثر در کانال‌های بازاریابی.

کپی رایترها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که تمام نوشته‌های شما برای بهبود برند کلی شما بهینه‌شده است.

هنگامی‌که برای توسعه کانال‌های نوشتاری خود با یک Copywriter کارکردید، نام تجاری شما دیگر فقط یک لوگو نخواهد بود.

یک موجود زنده است که نفس می‌کشد و کاملاً موردتوجه بازار هدف شما قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ۶ نکته درزمینهٔ تبلیغ نویسی برای مبتدیان   کپی رایترها موجب صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شوند

2- کپی رایترها موجب صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شوند

هر ثانیه از روز برای شرکت شما هزینه دارد. از حقوق و مزایای شما گرفته تا سهم برق و مزایای دفتر و...، هر صدای ساعت مهم است.

موفق‌ترین مشاغل، مشاغلی هستند که منابع خود را بهینه کرده و اطمینان حاصل می‌کنند که هر ثانیه‌ای که در محل کار خود صرف می‌کنند بازدهی مثبت از سرمایه را فراهم می‌کنند.

و بازگشت مثبت سرمایه‌گذاری به‌احتمال‌زیاد زمانی است که شرکت‌ها به کارمندان خود اجازه می‌دهند روی کاری که برای آن استخدام‌شده‌اند، تمرکز کنند.

شبیه روشی که برخی از مردم معتقدند زیر دوش حمام، خواننده‌ای شایسته دریافت جایزه گرمی (جوایزی که هرساله به بهترین خوانندگان و آهنگسازان و سازندگان صفحه و نوار صوتی و غیره داده می‌شود) هستند، برخی از شرکت‌ها می‌خواهند باور کنند که هرکسی در تیم آن‌ها می‌تواند یک کپی عالی بنویسد.

اما حقیقت این است: به معنای واقعی کلمه نوشتن کپی توسط هرکسی غیر از کپی رایتر آموزش‌دیده در هر ثانیه برای شرکت شما هزینه دارد.

زیرا فرد غیرمتخصص بر روی کار تخصصی خود متمرکز نیست و نرخ بازگشت سرمایه مورد انتظار حاصل نمی‌شود.

 

3- کپی رایترها برای شما کسب درآمد می‌کنند

اگر به شما بگویم که می‌توانید یک فروشنده آموزش‌دیده را استخدام کنید که حاضر است 24 ساعت در روز، 7 روز هفته، 365 روز سال کار کند؟

چه فکر می‌کنید؟ خوب، شما احتمالاً مرا دیوانه صدا می‌کنید.

اما این دقیقاً همان چیزی است که شما به دست می‌آورید وقتی آژانس بازاریابی دیجیتال شما از کپی رایتر برای راه‌اندازی کمپین شما استفاده می‌کند.

کپی رایترها یک نیروی فروش ایجاد می‌کنند که هرگز نمی‌خوابد.

در این جامعه دیجیتالی و همیشه فعال، هرگز نمی‌دانید چه زمانی ممکن است مشتری بالقوه در جستجوی تجارت شما باشد.

و این‌که آیا آن‌ها صفحه فیس‌بوک شما، وب‌سایت شما یا تعداد دیگری از کانال‌های بازاریابی که در جهان منتشر کرده‌اید، مشاهده می‌کنند، کپی نوشته‌شده به‌طور مؤثر می‌تواند اطمینان دهد که مشتری احتمالی درگیر، آگاه و آماده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت شما است.

کپی رایتر می‌تواند اطمینان دهد که تجارت شما همیشه در حال فروش است، حتی اگر ساعت 2 بامداد باشد و کارکنان فروش واقعی شما در خانه و خواب باشند!

 

4- کپی رایترها کاری می‌کنند که شما پیدا شوید

روزانه بیش از 5.5 میلیارد جستجو در Google انجام می‌شود. 5.5 میلیارد! این به معنای بیش از 2 تریلیون جستجو در سال است.

بااین‌حال، حتی با همه این جستجوها، 91.5٪ فقط صفحه اول جستجو را مشاهده می‌کنند.

این بدان معنی است که اگر در صفحه اول جستجوی گوگل باشید، دیده می‌شوید.

وگرنه، وب‌سایت زیبا [وبلاگ / صفحه فروش / وبینار / و غیره] فقط در آنجا نشسته و گردوغبار جمع می‌کند.

آژانس بازاریابی دیجیتال خوب، تیمی از کپی رایترها را برای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) در اختیار خواهد داشت.

زیرا آن‌ها می‌دانند که ارزش واقعی کار آن‌ها ازنظر سبک و اثربخشی ارزیابی می‌شود.

بنابراین، این نویسندگان سخت تلاش می‌کنند تا کپی تولید کنند که نه‌تنها عالی باشد، بلکه در صفحه اول نتایج جستجو یافت شود.

کپی رایتر ها علاوه بر بهینه‌سازی موتور جستجو، حضورشان برای تهیه یک کپی مؤثر برای تبلیغات PPC در Google، Bing و ... نیز ضروری است.

تفاوت حتی یک کلمه، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در میزان کلیک تبلیغات شما داشته باشد و درنهایت قیمتی که برای رسیدن به اهداف احتمالی خود پرداخت می‌کنید تأثیر بسزایی دارد.

آژانس بازاریابی دیجیتال شما با کمک کپی رایترهای حرفه‌ای، می‌تواند کمپین‌های بسیار مؤثرتری را از طرف برند شما توسعه دهد.

  کپی رایترها مثل مشتری احتمالی فکر می‌کنند

5- کپی رایترها مثل مشتری احتمالی فکر می‌کنند

آیا تابه‌حال متنی را خوانده‌اید که شمارا گیج کرده باشد و چیزی سر درنیاورده باشید؟!

وقتی کسب‌وکارها کپی می‌نویسند با همین خطر مواجه هستند چون ممکن است مشتریان احتمالی چیزی از مفهوم کپی متوجه نشوند.

چون ممکن است جزئیات مهم حذف‌شده باشد. جزئیاتی که شاید به نظر شما ضروری نیستند اما ازنظر مشتریان احتمالی مهم هستند.

یک کپی رایتر حرفه‌ای مانند مشتری احتمالی فکر می‌کند و کپی را برای مشتری می‌نویسد.

مطمئناً کپی رایترهای آموزش‌دیده آژانس همیشه در مورد تجارت و صنعت و مشتری دقت لازم را انجام می‌دهند.

 

6- کپی رایترها، برند شمارا در کلیه کانال‌های بازاریابی به هم پیوند می‌دهند

هیچ دو کانال بازاریابی یکسان نیستند. از غیررسمی (به‌عنوان‌مثال کانال‌های رسانه‌های اجتماعی) تا رسمی (به‌عنوان‌مثال گزارش‌های صنعت و مطالعات موردی)، نام تجاری شما در طیف گسترده‌ای از رسانه‌ها ارتباط برقرار می‌کند، هرکدام با استاندارد و صدای منحصربه‌فرد خود هستند.

مانند والدین که هنگام گفتگو با یک همکار در محل کار لحن خود را تنظیم می‌کنند، هنگام بازی با کودک دوساله خود نیز لحن متفاوتی دارند، یک کسب‌وکار باید صدای خود را تنظیم کند تا مناسب کانال باشد.

ازآنجاکه کپی رایتر در طول روز کاری جز نوشتن در کانال‌های مختلف انجام نمی‌دهد، درک درستی از لحن یک برند بر اساس مخاطبان آن کانال دارند.

آن‌ها می‌توانند با استفاده از دانش خود اطمینان دهند که ارتباط درستی را با جامعه هدف تحقق می‌بخشند و مهم نیست تجارت شما در کجا قرار گرفته است.

 

جمع‌بندی

کپی رایتر محتوای دیجیتال را به قله می‌رسانند. به این معنی که هر محتوایی با استفاده از کپی رایتر کارکشته می‌تواند به یک پست اینستاگرامی درخشان یا یک بنر دیجیتال چشمگیر تبدیل شود.

همان‌طور که می‌بینید، تأثیرات استخدام یک کپی رایتر برای تجارت شما می‌تواند عمیق باشد.

از زمانی که صرفه‌جویی می‌کنید تا افزایش ترافیک جستجو، ثبات نام تجاری، تبدیل فروش و موارد دیگر، نوشتن متن‌های واجد شرایط بخشی اساسی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما و کار اصلی هر آژانس بازاریابی دیجیتال قوی است.

 

دوره چگونه یک متن بازاریابی بی نظیر و موثر بنویسیم؟ دوره چگونه یک متن بازاریابی بی نظیر و موثر بنویسیم؟

تبلیغ نویسی که همان نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری است یکی از ابزارها و روش‌های متقاعدسازی مشتری می‌باشد.

تبلیغ نویسی بر روی روان و افکار و تصمیم مشتری کار می‌کند تا در تبلیغات یا صفحات سایت شما آن اقدامی را که مدنظرتان است را مشتری انجام دهد.

ایان لوری در دوره چگونه یک متن بازاریابی بی نظیر و موثر بنویسیم؟ درباره‌ی تبلیغ نویسی صحبت می‌کند، اول درباره‌ی مبانی و انواع تبلیغ نویسی، و بعد در مورد موضوعات پیشرفته ازجمله مدیریت تیم‌های نویسندگی سخن می‌گوید و فراز و نشیب‌های نوشتار تبلیغاتی برای دو رسانه‌ی مختلف را توضیح می‌دهد.

جهت مشاهده دوره چگونه یک متن بازاریابی بی نظیر و موثر بنویسیم؟ می توانید به وبسایت یا اپلیکیشن ویدان مراجعه کنید.

 

دیدگاه کاربران (0)