یکپارچهسازی بازاریابی شبکههای اجتماعی با وبسایت شما میتواند به شما کمک کند تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید، ثبات شمارا بهبود بخشد و بازدید بیشتری ایجاد کنید.
طی چند سال گذشته، دکمههای به اشتراکگذاری مقالهها از وبسایتها به یک امر عادی تبدیلشده است.
آیکون "ما را در فیسبوک دنبال کنید!" ابزارهای موجود در وبسایت یک شرکت برای رفتن به توییتر که غالباً در نوار کناری وبلاگ تعبیهشدهاند،
همه این موارد نشان میدهد که بازاریابهای دیجیتال یکپارچهسازی بازاریابی شبکههای اجتماعی را بهعنوان یک روش بازاریابی تاکتیکی ساده در نظر گرفتهاند.
جوزف کیبلر، رئیس و مالک Creative 7 Designs Inc، گفت:
روند یکپارچهسازی شبکههای اجتماعی کانالهای شمارا بهطور متقابل ارتقا میدهد، سبب می شود بیشتر استفاده شود، ببیشتر به اشتراک گذاشته شود و بیشتر جستجو شود.
در این مقاله آنچه شما باید در مورد یکپارچهسازی شبکههای اجتماعی بدانید و اینکه چگونه میتوانید آن را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید آورده شده است.
به گفته روبن کینونز، معاون رئیس استراتژی مشتری در Path Interactive و استاد کمکی در دانشکده مطالعات حرفهای دانشگاه نیویورک،
یکپارچهسازی شبکههای اجتماعی یک استراتژی بازاریابی است که به شما امکان میدهد از کانالهای اجتماعی بهعنوان ادامه تلاشهای تجاری و بازاریابی موجود خود، یا بهعنوان وسیله نقلیه اصلی استفاده کنید.
کیبلر گفت، مصرفکنندگان دوست دارند از اشکال مختلف ارتباطی استفاده کنند و توجه به هر ترجیحی مهم است.
اگر از سیستمعاملهای خاصی استفاده نکنید یا آنها را یکپارچه نکنید، میتواند بر اعتبار و شهرت شما تأثیر منفی بگذارد.
کیبلر گفت: "برخی ممکن است ترجیح دهند بهجای ارسال یک ایمیل معمولی، به شما در صفحه فیسبوک پیام دهند، به شما توییت بدهند یا از طریق Yelp به شما پیام دهند."
"اگر توجه نکنید، میتوانید این هدایای ارزشمند را از دست بدهید، فقط به این دلیل که فرم ارتباطی را که ترجیح میدهند به آنها ندادهاید."
به گفته پام مور، متخصص بازاریابی دیجیتال و رسانههای اجتماعی، پنج تا هفت تعامل طول میکشد تا مصرفکننده نام تجاری را به یاد بیاورد.
یکپارچهسازی شبکههای اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است.
زیرا به بازدیدکنندگان وبسایت شما یک روش ساده و سریع برای برقراری ارتباط با نام تجاری شما از طریق کانال ترجیحی آنها میدهد
و فرصت بیشتری برای تعامل با آنها را فراهم میکند.
هرچقدر تعامل مشتریانتان با نام تجاری شما راحتتر باشد، تبدیلهای بیشتری انجام خواهید داد.
کوینونز پیشنهاد میکند قبل از یکپارچهسازی، چشماندازتان را در نظر بگیرید.
بفهمید کدام پلتفرمها برای برند شما بهتر کار میکنند و بالاترین رشد و جذب مخاطب را دارند.
این کار را میتوانید با ارزیابی برندهای همفکر، محدود کردن رقابت خود و استفاده از تاکتیکهای مؤثر انجام دهید.
کوینونز گفت: "فراتر از پیروان، که متأسفانه تنها معیاری است که برخی از شرکتها به آن نگاه میکنند،
من باید بیشتر تحقیق کنم و سایر الگوهای سرمایهگذاری و تعامل را شناسایی کنم."
"اگر آنها منتشر میکنند، فرکانس، میزان تعامل، زمان پاسخ به نظرات و غیره چقدر است؟"
همچنین به کاربران بالقوه توجه کنید. آنها درواقع اساس موفقیت شما هستند.
"مخاطبان خود و مکانهایی که آنها در اینترنت به سر میبرند را بشناسید. این کانالها باید اولویتهای یکپارچهسازی شما باشند. "
درحالیکه میخواهید رقبای خود را در نظر بگیرید، مطمئن شوید که استراتژی شما منحصر به برند شماست.
کیبلر افزود، رویکردی متناسب با همه وجود ندارد،
بنابراین ممکن است سرمایهگذاری در یک متخصص که میتواند به شما در تهیه یک برنامه شخصی کمک کند هوشمندانه باشد.
کوینونز توصیه میکند اهداف خود را با پرسیدن اینکه چرا از یکپارچهسازی رسانههای اجتماعی استفاده میکنید، تعیین کنید.
پاسخ شما میتواند پاسخ شما میتواند نحوه اجرای برنامه خود را ارزیابی کرده و اثر آن را بسنجد.
بهطور دورهای عملکرد خود را ازنظر تعامل و پاسخ مشتری ارزیابی کنید و مطابق آن تنظیم کنید.
اگر خیلی موفق نیستید، میتوانید با درخواست از اعضای تیم خود برای به اشتراک گذاشتن مطالب شما در شبکهای اجتماعی خودشان، بازدید خود را افزایش دهید.
تعامل با کارمندان خود مزایای زیادی دارد، ازجمله تقویت پیام شما.
این امر همچنین به آنها فرصت مشارکت و احساس بخشی از روند تبلیغات تجاری را میدهد.
سادهترین راه برای شروع یکپارچهسازی رسانههای اجتماعی در وبسایت خود، افزودن دکمههای follow به صفحات خود است.
عنوان و پاورقی وبسایت جایی است که شما اغلب پیوندهای اجتماعی را پیدا میکنید، بنابراین ازآنجا شروع کنید.
اگر وبسایت شما شامل یک وبلاگ است، دکمههای اشتراکگذاری اجتماعی را به مقالات اضافه کنید تا کاربران بتوانند بهسرعت مطالب شمارا دوباره پست، توییت یا حتی پین کنند.
اگر وبسایت شما نیاز به ورود کاربران دارد، میتوانید با اجازه دادن به کاربران برای ورود به حساب شبکههای اجتماعی خود، دکمههای شبکههای اجتماعی را در آن بگنجانید.
ارائه این مرحله ساده و راحت به کاربران سبب افزایش نرخ ثبتنام کاربر و همچنین جمعآوری بینشهای اجتماعی میشود که میتوانید برای بازاریابی بهتر تجارت خود استفاده کنید و به سود تجارت شما باشد.
ارسال عکسها و فیلمهای شبکههای اجتماعی خود به وبسایت خود،
مرحله ساده دیگری است که میتواند بهسرعت بازدیدکنندگان جدید را به خود جلب کند و تعداد دنبال کنندگان شمارا افزایش دهد.
علاوه بر این، هر شغلی توانایی تولید و انتشار مداوم فیلمهای پیشرفته را ندارد،
بنابراین افزودن فیلم از پروفایلهای شبکههای اجتماعی میتواند میزان ترک وبسایت شمارا کاهش دهد.
اگر بهطور خاص میخواهید پیگیریهای اینستاگرام خود را افزایش دهید،
میتوانید پستهای جداگانه را بهطور مستقیم از طریق برنامه در هر قسمت از ورد پرس قرار دهید.
بااینحال، افزودن پستهای جدید بهصورت دستی عملی نیست،
بنابراین ابزارهای شخص ثالث زیادی وجود دارد که میتوانید با استفاده از آنها عکس، فیلم یا کل فید خود را به وبسایت خود اضافه کنید.
امروزه فرصتهای بیشماری برای یکپارچهسازی بازاریابی شبکههای اجتماعی در وبسایت شما وجود دارد.
برای وبسایتهای ورد پرس، میتوانید یک پلاگین رسانه اجتماعی جستجو کنید تا پستها را در صفحه خود جاسازی کنید، پیوندهای اشتراکگذاری و موارد دیگر را اضافه کنید.
وبسایتهای جوملا و دروپال عملکردهای یکسانی دارند اما به ترتیب آنها را پسوند و ماژول مینامند.
سازندگان وبسایت مانند Squarespace، Wix و Weebly به شما امکان میدهند از طریق برنامههای شخص ثالث یا بهعنوان یک ویژگی داخلی، رسانههای اجتماعی را در سایت خود ادغام کنید.
فیلمها روشی محبوب و مؤثر برای معرفی برند شما به بازار هدف شما هستند.
کلیپهای کوتاه، قابلتوجه و جالب برای تبلیغ برند خود و جذب مشتریان خود ایجاد کنید.
کیبلر گفت: "آنها میگویند یک عکس 1000 کلمه است.
ما دوست داریم بگوییم که یک فیلم 1000 عکس است."
محتوای نوشتهشده ممکن است بهاندازه ویدئو امروز تأثیرگذار نباشد، اما هنوز هم در سیستمعاملهای خاص مانند LinkedIn بسیار مهم است.
کیبلر گفت: "ایجاد محتوای اصلی، خوب و خوب فکر شده هنوز هم بهطورکلی مهم است،
اما برای ایجاد هر نوع تعامل، لازم است که خارج از چارچوب باشد."
" محتوای قدیمی و هر محتوای جدید ایجادشده باید برای جلب نظر الگوریتمهای جستجوی صوتی انتخاب شود."
ایجاد فرصتهایی برای ارتباط با مخاطبان بسیار حیاتی است.
کیبلر گفت، یک روش محبوب برای انجام این کار اضافه کردن چت زنده به وبسایت شما است تا مشتریان بتوانند سریعاً سؤالات خود را بپرسند و شما سریعاً پاسخ دهند.
وی گفت: "ارائه فرصتهای بیشمار بهصورت آنلاین، احتمالاً شانس دستیابی به اهدافی را که میخواهید افزایش دهد".
کوینونز اضافه کرد که یکپارچهسازی شما باید به طرز نامحسوس فراخوانی برای بازدید از وبسایت یا سیستمعامل اجتماعی دیگر ارائه دهد.
بهعنوانمثال نمایش حسابهای شبکههای اجتماعی در امضای ایمیل یا ارائه پیوند به نمایههای خود در وبسایت شرکت شما است.