رابطه و تفاوت تبلیغ نویسی و تولید محتوا چیست؟

رابطه و تفاوت تبلیغ نویسی و تولید محتوا چیست؟

اگر صاحب کسب‌وکار هستید و قصد دارید به یک کپی رایتر سفارش کار بدهید، حتماً مطمئن شوید که آن فرد ، رابطه و تفاوت تبلیغ نویسی و تولید محتوا را میداند.

بازاریابانی که می‌خواهند از طریق محتوا موفق شوند باید اطمینان حاصل کنند که نویسنده محتوا یا تهیه‌کننده‌ای که با آن کار می‌کنید در ایجاد محتوایی که مربوط به اهداف خاص کمپین بازاریابی آنها باشد، تبحر کامل دارند.

برای سنجش موفقیت سبک‌های مختلف نوشتاری، پارامترهای متفاوتی وجود دارد.

ازنظر ارزش اسمی، تبلیغ نویسی و نوشتن محتوا مانند دوروی یک سکه است.

بااین‌حال، تفاوت‌های زیادی بین این دو سبک نوشتن وجود دارد.

  بنابراین تفاوت تبلیغ نویسی (کپی رایتینگ) و تولید محتوا چیست؟

 تفاوت تبلیغ نویسی و تولید محتوا چیست؟

بهترین پاسخ برای تفاوت تبلیغ نویسی و تولید محتوا این است: کپی رایتینگ هر نوشته‌ای است که برای اهداف بازاریابی انجام می‌شود.

از طرف دیگر، محتوا نویسی نوعی تخصصی‌تر از نوشتن است که بر یک یا چند هدف بازاریابی محتوا، متمرکزشده است.

اهداف تبلیغ نویسی: تبلیغ یک محصول یا برند تجاری، نرخ تبدیل / فروش و تشویق پاسخ مستقیم، به‌طور خلاصه متقاعدسازی مخاطب و ایجاد تبدیل و فروش است.

اهداف محتوا نویسی: ایجاد رابطه و اعتماد با مصرف‌کنندگان، ایجاد ارتباط تجاری مثبت و افزایش اعتبار، به‌طور خلاصه ایجاد وفاداری، علاقه و اعتماد نسبت به برند است.

کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی چیست؟

کپی رایتینگ کلمه دیگری برای "متن بازاریابی" است.

و به متنی اطلاق می‌شود که به‌نوعی برای بازاریابی یک محصول استفاده می‌شود.

وقتی کسی متن را برای آگهی‌ها، وب‌سایت، بروشور، کاتالوگ، ایمیل، برچسب، اوراق سفید، پست رسانه‌های اجتماعی یا سایر ارتباطات بازاریابی می‌نویسد در واقع تبلیغ نویسی می‌کند.

متن تبلیغ نویسی شده را کپی می‌گویند.

درحالی‌که "کپی" می‌تواند به‌طور گسترده به متن در نظر گرفته‌شده برای انتشار در هر سیستم‌عامل (ازجمله مقالات خبری) اشاره داشته باشد، بازاریابان معمولاً از این اصطلاح برای توصیف متن تبلیغاتی یک محصول استفاده می‌کنند.

محتوا نویسی چیست؟

وقتی نویسنده‌ای برای بخشی از بازاریابی محتوا، کپی ایجاد می‌کند، شکل دیگری از کپی رایتینگ را انجام می‌دهد.

توصیفات هیجان‌انگیز محصولات، فراخوان‌های جذاب برای اقدام و پیشنهاد‌های تبلیغاتی که در کپی رایتینگ یافت می‌شوند، معمولاً در بازاریابی محتوا وجود ندارد.

محتوا نویسی به مجموعه مهارت‌های متفاوتی نیاز دارد. زیرا اهداف بازاریابی محتوا با اشکال دیگر متون بازاریابی، متفاوت است.

درنهایت، هدف از هر بازاریابی جذب و تبدیل مشتری‌های احتمالی است.

اما روش‌های استفاده‌شده در نوشتن محتوا در مقایسه با ویژگی‌های بازاریابی سنتی، بسیار غیرمستقیم است.

بازاریابان محتوا معمولاً پیشنهادات یا محصولات خاصی را تبلیغ نمی‌کنند.

در عوض، آن‌ها با ارائه اطلاعات ارزشمند، آموزشی یا سرگرم‌کننده و معمولاً رایگان به مصرف‌کننده، در پی ایجاد ارتباط با مصرف‌کنندگان هستند.

این روابط بنیادی است که می‌توان بر اساس آن شناخت و وفاداری به برند را ایجاد کرد.

بازاریابان محتوا صبور هستند. آن‌ها می‌دانند که مشتریانی که به برندهای خود اعتماد دارند، در آینده در برخی مواقع از آن‌ها خرید می‌کنند.

بنابراین، آن‌ها در ایجاد محتوا برای دستیابی به اهدافی غیر از فروش، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

  چه رابطه‌ای بین تبلیغ نویسی و بازاریابی محتوا وجود دارد؟

چه رابطه‌ای بین تبلیغ نویسی و بازاریابی محتوا وجود دارد؟

نویسندگان و تولیدکنندگان بازاریابی محتوا باید بدانند که هدف از متن بازاریابی (اعم از تبلیغات یا بخشی از محتوا) انتقال اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات به مشتریان بالقوه است.

بنابراین اگرچه محتوا برای اهداف بازاریابی غیرمستقیم تولید می‌شود، اما بازهم پیام برخی از برندها را به همراه دارد.

به‌عنوان‌مثال، برای یک شرکت رزرو تورهای مسافرتی محتوای جالب‌توجه برای پروازهای هوایی تولید می‌شود.

با جستجوی موضوعی که ممکن است برای مسافران جالب و مفید باشد، محتوایی تولید می‌شود که این محتوا این تصور را ایجاد می‌کند که افراد پشت این برند در رابطه با سفر متخصص هستند.

نوشته‌های استفاده‌شده در این محتوا نباید محصول را بفروشد، بلکه محتوا باید متناسب با نام تجاری برند باشد.

به‌طور خلاصه، کپی رایتینگ بیشتر روی محصول متمرکز است و غالباً اهداف مستقیم تبدیل دارد.

از طرف دیگر، بازاریابی محتوا غالباً به‌صورت مماس با محصول ارتباط دارد.

هدفش ایجاد تأثیر مثبت بر خواننده از طریق ارزش افزودن است. هدف ایجاد ارتباط مثبت برند در ذهن خواننده است.

هم کپی رایتینگ و هم بازاریابی محتوا:

• مخاطبان خاصی را هدف قرار می‌دهند

• آن‌ها برای انتقال پیام به مخاطب طراحی‌شده‌اند

• نیاز به متن باکیفیت دارد

کپی رایتینگ و محتوا نویسی، هر دو نوعی از نویسندگی تجاری هستند که در خدمت کسب‌وکارها هستند.

هردوی این‌ها مهارت‌های ارزشمندی در دنیای آنلاین هستند.

ازآنجایی‌که هر کسب‌وکاری به تبلیغ نویسی و محتوا نویسی نیاز دارد، تقاضا برای این دو مهارت بالاست.

تبلیغ نویسان عالی لزوماً نمی‌توانند محتوا نویس خوبی باشند (و بالعکس).

بااین‌حال، بیشتر نویسندگان می‌توانند مهارت‌های موردنیاز خود را با گذشت زمان و تمرین، پرورش دهند.

  به تبلیغ نویسان چه پروژه‌هایی داده می‌شود؟

به تبلیغ نویسان چه پروژه‌هایی داده می‌شود؟

تبلیغ نویسان عموماً برای موارد زیر متن تبلیغاتی می‌نویسند:

• صفحه فروش محصول (sales page)

• نامه فروش (sales letter)

• صفحه فرود (land page)

• ایمیل فروش (sales mail)

• تبلیغات اینستاگرام (Instagram ad)

اما حتی یک مقاله، یک پست اینستاگرام و یا حتی اسکریپت یک ویدئو می‌تواند توسط یک تبلیغ نویس نوشته شود تا درنهایت منجر به یک اقدام (اشتراک‌گذاری، دانلود، خرید و...) شود.

به محتوا نویس چه پروژه‌هایی داده می‌شود؟

محتوا نویسان معمولاً برای موارد ذیل متن می‌نویسند:

• مقالات وبلاگ پست‌ها

• پست‌های اینستاگرام

• اسکریپت ویدئوها

برای ارتباط با مخاطب در هرجایی می‌توان از محتوا استفاده کرد و از یک محتوا نویس کمک گرفت.

نویسندگان محتوا می‌توانند فقط برای یک حوزه خاص بنویسند یا در هرچند رشته‌ای تولید محتوا کنند.

چگونه محتوایی ایجاد کنیم که قابل‌فروش باشد؟

تقریباً تمام بازاریابی محتوا بر این اصل استوار است که مردم ترجیح می‌دهند از مردم و برندهایی که دوست دارند، خرید کنند و تأمین ارزش برای دیگران بدون انتظار پاداش، یکی از بهترین راه‌ها برای جلب مشتری است.

 
دیدگاه کاربران (0)