نقش مربی کسب‌وکار در رشد و توسعه کسب‌وکارها چیست؟
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ 0

اگر این مقاله را می‌خوانید، احتمالاً هنوز یک مربی کسب‌وکار یا حتی یک منتور، پیدا نکرده‌اید. بله، تفاوتی بین این دو وجود دارد.

معمولاً مشاغلی که مربی کسب‌وکار یا منتور پیدا نکرده‌اند، معتقدند این یک رابطه پرهزینه است و توانایی پرداخت آن را ندارند.

کسب‌وکار کوچک شما در حال شروع است، شاید شما فقط همه کارها را انجام می‌دهید.

شاید شما یکی از مشتاقان دیوانه‌ای باشید که ایده‌ای عالی و کمی درک تجاری داشته‌اید، یا شاید شغلی را که شخص دیگری راه‌اندازی کرده است شروع کرده‌اید.

داستان شما هرچه باشد، شما احتمالاً از این نظر، مانند اکثر صاحبان مشاغل کوچک به نظر می‌رسید.

زیرا با دید خود هدایت می‌شوید و این باعث می‌شود احتیاط کنید تا کشتی شناور و در حرکت باشد.

شما این کار را با ترکیبی از شهود و مدیریت ذاتی خود انجام می‌دهید.

در این مرحله، حتی می‌توانید بگویید که بهترین درس‌های شما، از اشتباهاتتان گرفته‌شده است.

اما درنهایت خواهید فهمید چه چیزی برای کسب‌وکار شما بهتر است، زیرا این محصول چشم‌انداز شماست.

آیا اگر خودتان به‌تنهایی و بدون کمک مربی کسب‌وکار به جلو حرکت کنید، همیشه بهترین نتیجه را برای کسب‌وکار شما، به همراه دارد؟

گزارش اخیر Keap و Emergent Research نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق (۹۴٪) صاحبان مشاغل کوچک موردبررسی، اهداف مالی خاصی را برای تجارت خود تعیین کرده‌اند، بااین‌حال تنها ۶۵٪ از دستیابی به آن‌ها اطمینان داشتند.

بدین معنی که ۲۹٪ از صاحبان مشاغل کوچک، یک نفر از هر چهار نفر، که اهداف مالی خاصی را برای کسب‌وکار خود تعیین کرده‌اند، نمی‌توانند با اطمینان بگویند که به آن‌ها می‌رسند. اینجاست که مربیان کسب‌وکار و منتورها وارد عمل می‌شوند.

 

 

تفاوت مربی کسب‌وکار و مشاور کسب‌وکار چیست؟

تفاوت مربی کسب‌وکار و مشاور کسب‌وکار چیست؟

قبل از اینکه بدانیم که چرا استخدام مربی کسب‌وکار مهم است، باید تفاوت بین مربی کسب‌وکار و مشاور کسب‌وکار را به‌طور خلاصه بررسی کنیم.

هر دو دارایی فوق‌العاده ارزشمندی برای صاحبان مشاغل کوچک هستند.

منتور کسب‌وکار: یک مشاور تجاری، در درجه اول، رابطه گرا است (بنابراین یک تعهد بلندمدت است).

منتورها معمولاً نگران رشد و موفقیت صاحب مشاغل به‌عنوان یک فرد هستند.

اولین نقش آن‌ها، گوش دادن به اهداف، رؤیاها و چالش‌های مدیریت کسب‌وکار و ارائه خرد و مشاوره است، که هم به صاحب مشاغل فردی و هم به نحوه مدیریت کسب‌وکار شکل خواهد داد.

منتور درواقع برای هر صاحب مشاغل کوچک که می‌خواهد رشد کند و یک کسب‌وکار موفق را اداره کند، ضروری است.

خصوصاً با توجه به اینکه رابطه با مربی هزینه‌ای بیش از زمان لازم برای ملاقات با آن‌ها ندارد.

بااین‌وجود، یک منتور نمی‌تواند جای مربی کسب‌وکار را بگیرد. هر یک از آن‌ها اهداف بسیار متفاوت و بسیار ضروری را برای کسب‌وکار شما به دست می‌آورند.

 

حتماً بخوانید!  رئیس موردعلاقه کارکنان ، چگونه می‌توان رئیسی بود که کارمندان دوست دارند

مربی کسب‌وکار: یک مربی کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا وظایف و اهداف خاص را بر عهده بگیرید (به‌عنوان‌مثال به روند جذب یک شریک تجاری یا مدیریت اجرای یک نرم‌افزار کمک می‌کند).

مربی کسب‌وکار به تعیین اهداف کمک می‌کند، تعداد جلسات موردنیاز برای رسیدن به هدف را تعیین می‌کند و هزینه‌ای را برای خدمات خود دریافت می‌کند.

روابط با مربی کسب‌وکار اغلب کوتاه‌مدت است و شما می‌توانید از چندین مربی مختلف در طول زندگی شغلی خود استفاده کنید.

مربیان کسب‌وکار، نیز برای صاحبان مشاغل کوچک ضروری هستند. اما وقتی بسیاری از کارآفرینان این هزینه را می‌بینند، به هم می‌ریزند.

واکنش اولیه می‌تواند رجوع به خود و حل مسئله باشد، دقیقاً همان کاری که برای بسیاری از زمینه‌های دیگر کسب‌وکار خود انجام داده‌اید.

اما نگران نباشید که توانایی مالی استخدام مربی کسب‌وکار را ندارید، واقعیت این است که شما نمی‌توانید یک مربی کسب‌وکار، نداشته باشید.

 

 

چگونه مربی کسب‌وکار به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند

چگونه مربی کسب‌وکار به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند

شما به‌عنوان یک کارآفرین و متخصص شروع به کارکردید، ایده خوبی برای یک کار تجاری داشتید و شروع به کارکردید.

شما به‌عنوان یک صاحب شغل جدید، اکنون درگیر کار تخصصی هستید.

این می‌تواند برای مدتی مفید باشد، اما به‌زودی خواهید فهمید که دیگر وقت ندارید که در بالای سر همه کارهایی که باید انجام دهید، باقی بمانید یا چالش‌ها، برای تجربه شما بسیار پیچیده هستند.

می‌توانید به‌تنهایی، همچنان به کار خود ادامه دهید یا می‌توانید راهنمایی دریافت کنید.

 

۱- استراتژی و برنامه‌ریزی

یک مربی کسب‌وکار، شمارا به چالش می‌کشد که متفاوت فکر کنید و اهداف خود را گسترش دهید.

مطمئناً، شما انتظارات بالایی از تجارت خود دارید. یک مربی کسب‌وکار به شما کمک می‌کند یک استراتژی راهبردی داشته باشید.

استفاده از تجربه فردی که قبلاً در این جاده قدم گذاشته است، برای اشاره به مشکلات و مناطقی که باید آن‌ها را تقویت کنید، بسیار ارزشمند است.

فردی با استراتژی منحصربه‌فرد اما اثبات‌شده، شمارا بیشتر تحت‌فشار قرار می‌دهد و شما رویکرد خود را نیز ادامه می‌دهید.

 

حتماً بخوانید!  تفکر خلاق چیست و چرا مهم است؟

۲- فناوری

فناوری در مشاغل کوچک نقش فزاینده‌ای دارد و اداره آن دشوار است.

فناوری به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا با برقراری ارتباط بهتر با کارمندان، مشتریان و چشم‌اندازهایشان، مزیت رقابتی کسب کنند.

چگونه؟ فناوری با صرفه‌جویی در وقت و بهبود بهره‌وری با اتوماسیون فرآیندهای کاری و همچنین بهبود نتایج کسب‌وکار از طریق استفاده از تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار، کمک می‌کند.

مربیان کسب‌وکار نیز مهارت‌های لازم را برای موفقیت در اجرای فن‌آوری جدید، مدیریت ادغام‌ها و مشاوره در مورد بهترین گزینه‌ها را، برای شرایط منحصربه‌فرد شما دارند.

 

۳- مدیریت

مربیان کسب‌وکار و منتورها به بهبود مهارت‌های مدیریتی و رهبری شما کمک می‌کنند.

هرچه تجارت شما پیشرفت می‌کند، نقش شما بیشتر مدیریتی می‌شود.

مربیان به شما کمک می‌کنند تا مشکلات و تصمیم‌گیری‌های دشوار تجاری را طی کنید و مقدمات کار را ایجاد کنید تا بتوانید برخی از طوفان‌های اجتناب‌ناپذیر بزرگ مدیریتی را کنترل کنید.

 

۴- مشاوره بازاریابی

به‌ویژه در مراحل اولیه یک تجارت کوچک، کل استراتژی و تلاش بازاریابی بر عهده صاحب مشاغل است.

مربیان کسب‌وکار می‌توانند به شما کمک کنند، آنچه را نمی‌بینید، ببینید.

یک مربی حرفه‌ای در تجارت که تجربه برند سازی، استراتژی بازاریابی و تاکتیک‌هایی دارد می‌تواند فروش شمارا افزایش داده و شمارا از چرخاندن چرخ هایی که کار نمی‌کنند، بازدارد.

 

۵- تجارت را رشد دهید

مهم نیست که اکنون کجا هستید، به شرطی که بدانید به کجا می‌روید.

مربی کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا با زمینه‌های شغلی خود که نیاز به آموزش‌وپرورش دارند، کنار بیایید تا مطمئن شوید که به رشد سالم خود ادامه می‌دهید.

شاید مهم‌ترین عامل برای ادامه مسیر، پاسخگویی به شخصی باشد. رها شدن آسان است.

مربی کسب‌وکار می‌تواند به‌عنوان یک شریک پاسخگویی عمل کند، به شما کمک می‌کند تا از چالش‌های رسیدن به هدف خود عبور کنید.

نکته آخر: وقتی در یک روز، وقت خود را برای “یادگیری درحالی‌که کار می‌کنید” کم کردید یا وقتی حاشیه خطا برای یادگیری از اشتباهاتتان از بین می‌رود برای ارائه راهنمایی و حل سریع مشکلات پیچیده از کمک متخصص استفاده کنید.

 

حتماً بخوانید!  چطور یک بیزینس کوچ یا کوچینگ کسب‌وکار شوم؟

 

نتیجه‌گیری

نتیجه‌گیری

روشن است، مربیگری کسب‌وکار و منتورینگ یک خیابان دوطرفه است.

هنگامی‌که برای ایجاد یک رابطه تلاش می‌کنید بیشترین سود را از این امر می‌برید.

شما هنوز هم باید تجارت خود را اداره کنید و مسئولیت آنچه اتفاق می افتد بر عهده شماست.

مانند هر رابطه‌ای، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که همیشه یک تناسب کامل وجود داشته باشد.

صاحبان مشاغل کوچک مصاحبه شده برای گزارش ما، هشدار دادند که همه مربیان کسب‌وکار یا منتورها کارآمد نیستند و ارزش حق‌الزحمه خود را ندارند.

اما آن‌ها دریافته‌اند که سرچ اینترنتی، یافتن و تأیید مربیان واجد شرایط را که به شرکت‌های خود ارزش‌افزوده می‌دهند، آسان می‌کند.

همین مشاغل ادامه داده‌اند که مربیگری خوب بسیار ارزشمند است. ارزش آن واقعاً بیشتر از سرمایه‌گذاری آن‌ها در این زمینه‌ها است.

فضای کسب‌وکار دائماً پیچیده و سریع‌تر می‌شود.

به خاطر داشته باشید که هرچه کسب‌وکار شما مراحل رشد را پشت سر می‌گذارد، چالش‌های اصلی کسب‌وکار شما تغییر خواهد کرد.

همچنین بپذیرید که این چالش‌های جدید نیاز به تغییراتی در نحوه اداره مشاغل شما دارند.

اگر می‌خواهید در یک محیط رشد و تغییر، رقابت خود را حفظ کنید، در این راه از درخواست کمک نترسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]