یک بیزینس کوچ یا مربی کسبوکار، با استفاده از مهارت و هنر مربیگری، به شما در عبور از موانعی که در مسیرتان قرار دارند،
یاری میرسانند و در مسیری هدایتتان میکند که بتوانید از پتانسیلهایتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
شنیدن فعالانه و مؤثر، تفکر عمیقتر، ابداع و اتخاذ رویکردهای اثربخش برای حل مسئله،
توسعه ذهنیتهای جدید و تغییر رفتار و عادات ازجمله مهمترین مهارتهای پایهایِ موفقیت در کسبوکار هستند که یک بیزینس کوچ آنها را به شما میآموزد.
در عرصه بیزینس کوچینگ با مربیان مختلفی روبرو میشوید و باید بدانید که همه آنها در یک سطح نیستند.
بنابراین قبل از انتخاب مربی، ارزیابی صلاحیت و اعتبار فرد اهمیت زیادی پیدا میکند.
یادگیری نحوه رشد و حفظ یک کسبوکار از مربی که هرگز یک کسبوکار موفق ایجاد نکرده است، فایدهای ندارد.
به دنبال یک مربی کسبوکار باشید که هم موفقیت تجاری خود را اثبات کرده باشد و هم موفقیت مربیگری را اثبات کرده است.
برخی از موفقترین افراد در یک صنعت، بدترین مربیان هستند.
قبل از همکاری با مربی کسبوکار، تمام اظهاراتی را که در سایت خود بیان میکنند، بررسی کنید.
اگر شخصی میگوید که در یک نشریه صنعتی یا رسانههای دیگر معرفی شده است، به دنبال آن محتوا باشید.
به دنبال توصیفات مشتریان باشید. داستانهای رضایت مشتری و موفقیت مشتری بهعنوان اثبات صلاحیت مربی کسبوکار است.
"شنونده خوب" بودن برای موفقیت در زندگی حرفهای و شخصی مهم است، اما شنونده خوب بودن به چه معناست؟
اول، این نیاز به جهتگیری متفاوت دارد. شما باید روی طرف مقابل و پیامی که از طرف او ارسال میشود تمرکز کنید.
یک مربی کسبوکار خوب با مشتری خود طوری رفتار میکند که گویی مهمترین چیز در ذهن او است.
شنوندگان خوب نیز به عقب برمیگردند و صحبتهای فرد را تکرار میکنند تا مطمئن شوند پیام را بهوضوح درک کردهاند.
بیشتر: ۱۶ سؤال قدرتمند در بیزینس کوچینگبهراحتی میتوان فرض کرد که یک مربی کسبوکار خوب باید بتواند آنچه را که میداند به دیگران آموزش دهد،
اما بسیاری از آنها در این بخش کوتاهی میکنند.
حقیقت این است که بسیاری از افراد تجاری موفق با زمان خود خودخواه هستند.
آنها همیشه احساس میکنند زمانشان را میتوان بهتر صرف کاری کرد که مستقیماً بر تجارت آنها تأثیر میگذارد.
توصیههای قبلی مشتریان را در نظر بگیرید. آنها به شما این ایده را میدهد که آیا آنها دوست دارند تدریس کنند.
جلسه مشاوره اولیه به شما این فرصت را میدهد که آنها را بشناسید.
این سؤالات را بپرسید:
• چرا به مربیگری کسبوکار روی آوردید؟
• چگونه با شکست کنار میآیید؟
• یک مربی تجاری خوب چه ویژگیهایی دارد؟
به هر دو جنبه کلامی و غیرکلامی پاسخ مربی به این سؤالات توجه کنید. شما باید بتوانید در پاسخ آنها اشتیاق را احساس کنید.
یک دلیل وجود دارد و آن درک واقعیت است. در اکثر مواقع موفقیت به شیوه تفکر برمیگردد.
یک مربی خوب نگرشی بیوقفه مثبت به زندگی دارد.
آنها شکست را بهعنوان یک چیز منفی درک نمیکنند، بلکه بهعنوان یک تجربه یادگیری درک میکنند.
مربیان کسبوکار با تفکر مثبت به مشتریان خود کمک میکنند تا انعطافپذیری موردنیاز برای پیشرفت در هنگام چالش را توسعه دهند.
پیشنهاد: ۶ مزیت داشتن بیزینس کوچبهترین مربیان کسبوکار تا حد ممکن برای مشتریان خود در دسترس هستند.
آنها با پاسخ دادن به ایمیلها، تماسها و پیامهای متنی، در صورت امکان فراتر از جلسات برنامهریزیشده میروند.
در هنگام مشاوره اولیه حتماً از سیاست دسترسی مربی بپرسید.
برخی از مربیان واقعاً اهمیتی نمیدهند که مشتریانشان تا زمانی که هزینه جلسات را پرداخت میکنند، موفق شوند.
شما یک مربی کسبوکار میخواهید که شمارا تشویق کند تا روشهای خود را به کار بگیرید و نتایج را ایجاد کنید.
درحالیکه این ممکن است عشق سنگینی به نظر برسد، مربی کسبوکار که شمارا مسئول میداند بهترین منافع شمارا در دل دارد.
پیشنهاد ویژه: خصوصیات یک بیزینس کوچبهطور خلاصه، شش جنبه یک مربی کسبوکار خوب که ما به آن توجه کردیم عبارتاند از:
• موفقیت در کسبوکار
• مهارتهای گوش دادن عالی
• عشق به تدریس
• مثبت اندیشی
• در دسترس بودن
• شمارا مسئول دانستن
اکنون که میدانید چگونه میتوانید یک مربی کسبوکار خوب باشید، تمام اطلاعات لازم را برای پیدا کردن مربی مناسب برای خود دارید.
حتما بدانید: ۱۰ قانون بیزینس کوچینگدوره آموزش غیرحضوری تربیت کوچ حرفهای کسبوکار
کوچ یا مربی، به افراد کمک میکند تا روی چیزی تمرکز کنند که اهمیت بیشتری برای آنها دارد. کوچینگ روندی جهت بهبود عملکرد افراد در زندگی حرفهای، اجتماعی، کاری و رشد شخصی آنهاست.
به این معنی که در بسیاری از زمینههای زندگی، برای پیشرفت و ارتقاء عملکرد میتوان از کوچینگ کمک گرفت.
محمدمهدی ربانی مدرس دوره آموزشی “تربیت کوچ حرفهای کسبوکار” ۱۵ سال است که در صنعت کوچینگ مشغول به فعالیت است. او صاحب چندین کسبوکار در داخل و خارج ایران است.
در این سالها کوچ صدها نفر بوده است، افرادی که در کسبوکار و زندگی شخصی خود توانستهاند تحولی عمیق ایجاد کنند و ثروت عظیمی کسب کنند. حال او میخواهد حاصل سالها تجربیات خودش را با تلفیقی از دانش روز در اختیار علاقهمندان به حرفه کوچینگ قرار دهد.
در این دوره بر موضوعات زیر تمرکز ویژهای میشود:
• راهاندازی کسبوکار کوچینگ
• انواع کوچ (مربی)
• آینده صنعت کوچینگ
• بازاریابی خدمات کوچینگ
• برند سازی برای کوچهای حرفهای
• فروش خدمات کوچینگ
• و...
شرکت در این دوره آموزشی ویدان، بهشرط اینکه همه موارد را با پشتکار دنبال کنید، میتواند سرنوشت شمارا تغییر دهد. کافیست همین حالا اینجا کلیک کنید و با پر کردن فرم در نظر گرفته شده، از مشاوره رایگان بهرهمند شوید.