برترین روند‌های بازاریابی مشاغل کوچک در سال 2023

برترین روند‌های بازاریابی مشاغل کوچک در سال 2023

کسب‌وکار‌های کوچک بر اساس علاقه یک بنیان‌گذار یا یک ایده عالی برای ارائه خدمات یا یک محصول راه‌اندازی می‌شوند. بااین‌حال، این اولین گام‌ها برای اداره یک شرکت موفق، کافی نیست.

صاحبان مشاغل کوچک باید کارهای زیادی انجام دهند، از جمله بازاریابی شرکتشان در دنیای دیجیتال امروزی. سال 2022 ممکن است شما را بسیار غافلگیر کرده باشد، اما زمان آن فرارسیده که گذشته را فراموش کرده و روی اهداف بهتر تمرکز کنید تا زمان ازدست‌رفته را جبران نمایید.

SmartSites معتقد است که یک نقطه آغاز خوب، استفاده از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار‌های کوچک برای افزایش ترافیک وب‌سایت، ایجاد سرنخ‌های ارزشمند، افزایش فروش، ایجاد فرصت‌های فروش بالا و بهبود حفظ مشتری است.

بازاریابی ایمیلی در سال 2023 مؤثر باقی می‌ماند

ایمیل مارکتینگ مانند یک نوشیدنی ناب و همچنان یکی از جذاب‌ترین روند‌های بازاریابی دیجیتال است. ارسال خبرنامه‌های ایمیلی، روشی برای ارتقای برند‌ها و تقویت وفاداری مشتریان است.

علاوه بر دستیابی به مخاطبان وسیع، کمپین‌های بازاریابی ایمیلی همچنین به صاحبان مشاغل کوچک این اجازه را می‌دهد تا تخصص خود را در حوزه صنعت مورد فعالیتشان و نیز ابتکارات مسئولیت اجتماعی خود را به همه نشان دهند.

نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی مدرن، صاحبان مشاغل را قادر می‌کند تا اثربخشی کمپین‌های خود را که منبع داده‌های باارزش است، اندازه‌گیری کنند.

آن‌ها می‌توانند بیاموزند که چه چیزی برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی آنلاینشان مفید است و چه چیزی مفید نیست.

آخرین مزیت، اما نه کم‌اهمیت‌ترین، این است که ایمیل‌ها رسانه‌های بسیار خوبی برای انتقال مستقیم پیام کسب‌وکار به مشتریان، آن هم بدون محدودیت هستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام و تیک‌تاک به طور فزاینده‌ محبوب می‌شود

اینفلوئنسر مارکتینگ ارتقا پیدا کرده و به یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی موفق در بیزینس‌های کوچک تبدیل شده است. انتظار می‌رود این روند در سال 2023 سرعت خود را حفظ کند و در مشاغل کوچک و متوسط دنبال ‌شود.

متخصصان بازاریابی، رهبران فکری یک صنعت ویژه و اینفلوئنسر‌ها، به طور فزاینده‌ای با یکدیگر همکاری می‌کنند تا طرفداران خود را جذب کنند، حمایت از برندشان را تقویت نمایند و تبدیل‌های فروش را افزایش دهند.

صاحبان مشاغلی که توانایی استخدام اینفلوئنسر‌های مشهور را ندارند، ممکن است به‌جای آن با میکرو اینفلوئنسرها همکاری کنند. دومی شامل توسعه‌دهندگان رسانه‌های اجتماعی با هزاران یا ده‌ها هزار دنبال‌کننده است.

اگرچه میکرو اینفلوئنسر‌ها دارای گستره طرفداران کوچکی هستند، اما پست‌های آن‌ها به دلیل سطح بالای تعامل، همچنان پربازدید است.

این نوع اینفلوئنسر‌ها، صنعت خود را خوب می‌شناسند و از افراد «روزمره» محسوب می‌شوند؛ بنابراین، طرف‌دارانشان  بیشتر به توصیه‌ها و نظرات آن‌ها اعتماد می‌کنند.

پخش زنده و ویدئوهای عمودی کوتاه، بسیار ارزشمند هستند

انتظار می‌رود محبوبیت پخش زنده (لایو) در سال 2023 بهبود یابد. یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که صاحبان مشاغل کوچک در یوتیوب و فیس‌بوک فعالیت می‌کنند، رایگان بودن آن است.

علاوه بر این، این پلتفرم‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهند تا پرآوازه شوند و انتظاراتی ایجاد کنند و مستقیماً با مخاطبان خود تعامل داشته باشند.

مشابه نحوه عملکرد کانال‌های خرید تلویزیونی، خرید پخش مستقیم شامل سفیران برند و تأثیرگذاران می‌شود که محصولاتی را تبلیغ می‌کنند که می‌توانند فوراً توسط افراد بیننده خریداری گردد.

اینستاگرام اولین‌بار در سال 2019 از ویژگی Reels خود استفاده کرد. بااین‌حال، این امکان را به کاربران می‌داد که حداکثر تا 15 ثانیه ریلز ارسال کنند. برای رقابت با تیک‌تاک، ریلزهای اینستاگرام اکنون می‌تواند 90 ثانیه‌ای باشند.

ویدئو‌های عمودی کوتاه در سال 2022 به یک بازاریابی دیجیتال ضروری تبدیل شده‌اند و در سال جاری نیز این روند ادامه خواهند داشت. آن‌ها می‌توانند فیلمی مستقیم از شرکت شما یا آخرین اطلاعات درمورد یک محصول را به نمایش بگذارند.

این ویدئوها علاوه بر کمک به زنده کردن یک برند، سریع ساخته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در چندین پلتفرم با حداقل ویرایش، تغییر کاربری داد.

محتوای تولید شده توسط کاربر عادی قابل اعتماد می‌شود

محتوای کاربر عادی، همچنین به‌عنوان UGC شناخته می‌شود، این نوع محتوا به مطالب آنلاینی اشاره دارد که توسط افرادی تولید شده است که نمایندگان مستقیم برند نیستند.

این افراد می‌توانند وفاداران به یک برند، مشتریان و اساساً هر فرد دیگری باشند. محتوای تولید شده توسط کاربر می‌تواند شامل پیشینه یک برند و همچنین رتبه‌بندی و نظرات مشتریان باشد.

سایر مدل های UGC نیز عبارت‌اند از:

  • مطالعات موردی جامع
  • ویدئوهای آنباکسینگ محصول
  • نقد‌های مکتوب یا فیلم‌برداری شده محصول یا خدمت
  • نظرات خبرنامه یا وبلاگ
  • حضور مهمان در جریان‌های زنده و رویداد‌ها

محتوای تولید شده توسط کاربر نه‌تنها جنبه‌های مثبت یک برند را نشان می‌دهد، بلکه حس اصالت را نیز به نمایش می‌گذارد.

برای اینکه بیشترین بهره را از تلاش‌های UGC خود ببرید، فعالانه نظرات خود را بخواهید، با مشتریان در رسانه‌های اجتماعی صحبت کنید، و هنگام ملاقات با مشتریان بالقوه برای فرصت‌های تولید محتوا برنامه‌ریزی نمایید.

بااین‌حال، به صاحبان مشاغل توصیه می‌شود که یک فرایند مصاحبه تدارک ببینند که به مقررات حفاظت از داده‌های عمومی (GDPR) پایبند باشد.

اجتناب از انجام وظایف با چت ربات‌های هوش مصنوعی

چت ربات‌های هوش مصنوعی به کسب‌وکار‌های کوچک این امکان را می‌دهند که با تحول دیجیتال، به‌ویژه در طول اپیدمی، همگام شوند. این راه‌حل‌های چت زنده به خودکارسازی کار‌های تکراری که معمولاً به مداخله انسانی نیاز دارند کمک کرده است.

چت ربات‌های هوش مصنوعی علاوه بر خدمت به هدف کلی خود، نقش مهمی در جمع‌آوری اطلاعات مربوط به کاربران داشتند.

به‌عنوان‌مثال، بازاریابان می‌توانند ترافیک وب‌سایت را از طریق این ابزار‌های ارتباطی تعاملی نظارت کنند و میزان مناسبی از منابع را برای بهبود وب‌سایت و تجربیات کاربر نهایی اختصاص دهند.

ارائه پشتیبانی از مشتری از طریق حساب رسانه اجتماعی بیزینس کوچک

استفاده از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یک بیزینس به‌عنوان ابزار خدمات مشتری به‌سرعت در حال جلب ‌توجه‌ها به خود است.

مصرف‌کنندگان نسل هزاره‌ها و نسل Z و به طور فزاینده‌ای از طریق پیام‌های مستقیم (DM) با شرکت‌ها و بازاریابان ارتباط برقرار می‌کنند و بالعکس.

ازآنجایی‌که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، فیس‌بوک و اینستاگرام، در حال گسترش قابلیت‌های تجارت الکترونیک خود هستند، ارائه خدمات عالی به مشتریان در این پلتفرم‌ها بیش از هرزمان دیگری اهمیت پیدا کرده است.

به‌کارگیری رویکرد مکالمه‌ای

کسب‌وکار‌ها در پیام‌های خود از لحن مکالمه‌ای استفاده می‌کنند تا تجربه خوشایندتری را برای مشتریان خود فراهم کنند.

اگر لحن یک شرکت بیش از حد رسمی باشد، مصرف‌کنندگان ممکن است آن را بیگانه، غیر دعوت‌کننده و کسل‌کننده بدانند؛ بنابراین، انتظار می‌رود که بیزینس‌های کوچک بیشتری، طنز را وارد پیام‌های خود کنند.

صاحبان کسب‌وکار می‌توانند با دانستن این که لازم نیست برای مرتبط ماندن، حرفه‌ای بودن را قربانی کنند، آرامش خاطر داشته باشند.

شوخ و بامزه بودن می‌تواند شخصیت منحصربه‌فرد کسب‌وکار شما را برجسته کند که به شما کمک می‌کند از رقبا متمایز شوید. برای ایجاد محتوایی که کمتر رسمی به نظر می‌رسد، می‌توانید:

  • احساسات بیشتری را به‌صورت نوشتاری بیان کنید
  • از اختصارات استفاده کنید
  • از کلمات ساده و جملات کوتاه‌تر استفاده نمایید
  • به‌جای صدای سوم‌شخص، از «من» و «شما» استفاده کنید
  • داستان بگویید
  • از مخاطبان خود سؤال بپرسید

هدف اصلی این است که بیشتر انسانی و کمتر رباتیک به نظر برسید. طوری بنویسید که گویی با یک دوست صحبت می‌کنید.

2023 مطمئناً با چالش‌های منحصربه‌فردی خود را معرفی خواهد کرد و صاحبان بیزینس‌های کوچک و تیم‌های بازاریابی دیجیتال باید روند‌های مختلفی را برای پیشبرد کار خود، با ذهنی باز، بررسی نمایند.

سال نو زمان بسیار خوبی برای ایجاد فضایی برای اجرای روش‌های جدید و خلاقانه تفکر، انجام تجارت آنلاین و برقراری ارتباط با مصرف‌کنندگان در عصر دیجیتالی پرشتاب است.

نحوه اجرای این روند‌های بازاریابی بیزینس‌های کوچک توسط شرکت‌ها به همان اندازه پیاده‌سازی مهم است. ادامه دهید و لحن مکالمه‌ای را به کمپین بازاریابی برند خود وارد کنید.

بهترین و مرتبط‌ترین محتوای تولید شده توسط کاربر را در کمپین ایمیل مارکتینگ بعدی خود برجسته کنید.

دیدگاه کاربران (0)