10 روش عالی برای جذب مشتری جدید

10 روش عالی برای جذب مشتری جدید

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های دنیای فروش، بدون شک، جذب مشتری جدید است.

به همین دلیل برای موفقیت در فروش، استراتژی‌هایی که استفاده می‌کنید باید مؤثر باشند.

حفظ ارتباط خوب با مشتریان، جذب آن‌ها و راضی نگه‌داشتن مشتریان، از چالش‌های کسب‌وکارهای امروزی است.

 

10 نکته عالی برای کمک به شما در جذب مشتری بیشتر

1- به مشتریان جدید تخفیف و پیشنهاد‌های منحصربه‌فرد ارائه دهید

مصرف‌کنندگان امروز هنوز به دنبال ارزش و معاملات هستند.

با ارائه تخفیف مقدماتی یا ارائه پیشنهاد‌های ویژه مانند یکی بخر دوتا ببر، یا پس از 3 خرید، یک هدیه از ما دریافت کنید و... آن‌ها را به سمت کسب‌وکار خود جذب کنید.

معاملات از این قبیل می‌تواند مشتریان جدیدی را به سمت کسب‌وکارتان جذب کند که قصد تجارت با شمارا دارند، اما به انگیزه‌ای نیاز دارند تا درواقع عادات خرید خود را تغییر دهند.

سپس آنچه را که آن‌ها می‌خرند و پیشنهاد‌هایی را که خریداری کرده‌اند، ردیابی کنید تا بتوانید با پیام‌های بازاریابی آینده که وفاداری آن‌ها را تقویت می‌کند، آن‌ها را بهتر هدف بگیرید.

حتما بخوانید: روشهای جذب مشتری در دوران تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا

 

2- از مشتریان خود بخواهید تا شمارا به دیگران معرفی کنند

پس از کسب وفاداری مشتری، از وی بخواهید شمارا به دیگران توصیه کنند. مشتریان فعلی یکی از بهترین منابع برای جذب مشتری جدید هستند.

اما نمی‌توانید منفعل باشید و منتظر بمانید، آن‌ها همکاران، دوستان و خانواده خود را به کسب‌وکارتان معرفی کنند.

در عوض، کنترل کسب‌وکار خود را در دست بگیرید و یک رویکرد سیستماتیک برای درخواست فعالانه ارجاع از مشتریان راضی خود، ایجاد کنید.

فعالیت‌های ایجاد ارجاع را در فرآیند فروش بگنجانید.

برای اطمینان از رضایت مشتریان از خریدهای‌شان، ایمیل‌های پیگیری ارسال کنید، سپس با ایمیل دیگری درخواست توصیه کنید.

اگر قیمت فروشتان توجیهی است، مشوق‌هایی را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: جایگاه برند در ذهن مشتری چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

    با مشتریان قدیمی ارتباط برقرار کنید

3- با مشتریان قدیمی ارتباط برقرار کنید

به لیست تماس مشتریان قدیمی خود مراجعه کنید و به مشتریان قبلی که مدتی با شما تجارت نکرده‌اند، بفروشید.

برای این کار یک برنامه منظم ایجاد کنید (مثلاً سه‌ماهه) و مشتریانی را انتخاب کنید که طی شش ماه ندیده‌اید.

از طریق ایمیل، نامه مستقیم، پیام کوتاه یا تلفن با پیام "دلمان برای شما تنگ می‌شود" با آن‌ها تماس بگیرید

و در صورت بازگشت، برخی از انواع تبلیغات یا پیشنهاد‌های منحصربه‌فرد را ارائه دهید.

 

4- شبکه‌سازی کنید

هیچ راهی بهتر از آگاهی از نام تجاری یا برند نیست، با افراد جدید ملاقات کنید، بگویید که شما کی هستید و چه‌کاری انجام می‌دهید.

به انجمن صنفی خود، اتاق بازرگانی محلی و سازمان‌های شبکه خود بپیوندید. در رویدادهای Meetup شرکت کنید.

اگر صاحب مشاغل محلی هستید، در جلسات محله خود شرکت کنید. با نگرش "چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟"

به شبکه نزدیک شوید. به این فکر نکنید که "چه چیزی برایتان مفید است؟"

 

5- وب‌سایت خود را به‌روز کنید

امروزه جستجوی آنلاین، روش اصلی مشتریان و خریداران B2B است. این بدان معناست که وب‌سایت شما باید سخت کار کند تا مشتریان بتوانند شمارا پیدا کنند.

تاکتیک‌ها و تکنیک‌های بازاریابی موتور جستجو و سئو را مرور کنید، همچنین اطمینان حاصل کنید، وب‌سایت شما با تلفن همراه، به‌خوبی دیده می‌شود.

حتی طراحی سایت شما نیز مهم است. گرافیک زیاد می‌تواند سرعت بارگذاری سایت شمارا کاهش دهد و مشتری را خسته کند.

اگر تجربه داخلی ندارید، یک شرکت طراحی وب‌سایت و یا متخصص سئو استخدام کنید تا به شما کمک کند.

  شریک مشاغل مکمل شوید

6- شریک مشاغل مکمل شوید

با مشاغلی همراهی کنید که مشتری مشترکی دارید، اما به‌طور مستقیم با یکدیگر رقابت نمی‌کنید،

سپس برای بازاریابی مشتریان دیگر مشاغل، استراتژی داشته باشید.

این راهی هوشمندانه برای جذب مشتری‌های جدید است، درحالی‌که هزینه زیادی نمی‌کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر کالاهای کودک را می‌فروشید، همکاری با مشاغل فروش لباس بارداری، یک همکاری عالی خواهد بود.

 

7- تخصص خود را ارتقا دهید

با به نمایش گذاشتن تخصص صنعت خود، می‌توانید علاقه ایجاد کرده و حتی پچ‌پچ ایجاد کنید، که می‌تواند به شما در جذب مشتری جدید و همچنین گسترش کسب‌وکارتان کمک کند.

داوطلب شدن برای سخنرانی در پانل‌های صنعت، برگزاری یک وبینار یا کارگاه، سخنرانی در رویدادهای صنعت یا گروه‌هایی که مشتریان هدف شما به آن تعلق دارند، یا برگزاری جلسات آموزشی، تنها چند روش است که می‌توانید در مشتریان و مشتریان بالقوه جدید، احساس خوبی ایجاد کنید.

این روش به‌ویژه برای صاحبان مشاغل B2B به‌خوبی کار می‌کند.

 

8- از امتیازات و سایت‌های بررسی آنلاین استفاده کنید

مصرف‌کنندگان در هردو دنیای B2B و B2C معمولاً قبل از شروع کار با شرکتی که با آن آشنایی ندارند، به رتبه‌بندی و بررسی سایت‌های آنلاین روی می‌آورند.

بنابراین حتماً این سایت‌ها را رصد کرده و به هرگونه شکایتی پاسخ دهید. با پیوند دادن آن‌ها به وب‌سایت خود، از بازخورد مثبت، نهایت استفاده را ببرید.

از برچسب‌هایی در فروشگاه، دفتر، رستوران یا مکان‌های دیگر استفاده کنید تا مشتریان را ترغیب کنید دیدگاه‌های خود را بنویسند.

اثبات اجتماعی قدرتمند است و مشتریان جدید اگر ببینند دیگران آن را تحسین می‌کنند، احتمالاً کسب‌وکار شمارا امتحان می‌کنند.

  در رویدادهای جامعه شرکت کنید

9- در رویدادهای جامعه شرکت کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر مردم دوست دارند از مشاغل محلی و مستقل حمایت کنند.

با شرکت در رویدادها و سازمان‌های خیریه در جامعه، وجه اجتماعی خود را بالا ببرید.

اسپانسر یک برنامه محلی تفریحی شوید، در تعطیلات یک سفر بروید و برای کودکان اسباب‌بازی ببرید، یا تیمی از لیگ کوچک در شهر خود را تجهیز کنید.

همه این‌ها باعث محبوبیت وجه اجتماعی شما می‌شود که به جذب مشتری جدید کمک می‌کند.

 

10- یک دوست با خود بیاورید

این ایده مشابه ارجاع است، اما نیاز به مشارکت مشتری دارد.

معاملات "یک دوست بیاورید" را پیشنهاد دهید تا مشتریان وفادار خود را به معرفی دوستان و همکارانشان تشویق کنید.

به‌عنوان‌مثال، یک رستوران می‌تواند برای جلب مشتری بیشتر، پیشنهاد ویژه" یک ورودی بخرید، دومی رایگان است" ارائه دهد.

به این استراتژی‌ها به‌عنوان یک لیست شروع فکر کنید. ایده‌های خود را اضافه کنید.

نکته اصلی این است که اکنون شروع به کار کنید تا وقتی سال آینده می‌شود، شما در حال فروش به مشتریان بیشتری باشید.

دیدگاه کاربران (0)