تماس با ما
18:00 - 09:00
۱۰ روش عالی برای شاد بودن در محل کار
۱۳۹۹-۱۰-۰۴ 0

هدف، رشد و احساس کنترل، به شما کمک می‌کند، شغل خود را دوست داشته باشید.

بسیاری از کارفرمایان مزایای مختلفی را در محل کار، از ارائه غذای رایگان تا انجام حرکات ورزشی داخل شرکت و… برای افزایش شادی کارمندان خود در محل کار، ارائه می‌کنند و این کار نتایج خوبی را برای کسب‌وکار، به ارمغان می‌آورد.

کارمندان خوشحال، بهره‌وری و انگیزه بیشتری دارند و بیشتر به شرکت پایبند هستند.

اما حتی بدون ارائه مزایای فانتزی توسط کارفرمایان، این امکان وجود دارد که کارمندان خودشان، شرایط و احساس شادی و خوشحالی را در محل کارشان ایجاد کنند.

خواه شغلی باشد که به آن اشتیاق داشته باشید و یا اینکه فقط می‌دانید، می‌توانید به‌خوبی از عهده آن برآیید، می‌توانید با انواع استراتژی‌های روزمره در محل کار، شادی خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: ۷ ویژگی کارمندان موفق

 

۱- شغلی پیدا کنید که از انجام آن لذت می‌برید

برای برخی از افراد، شغلی که از آن لذت می‌برند ممکن است به معنای یافتن شغلی باشد که از مهارت‌هایی که به آن افتخار می‌کنند، استفاده کند.

در موارد دیگر، شغلی که از آن لذت می‌برید، می‌تواند کاری باشد که علاقه زیادی به آن داشته باشید یا شخصاً انجام دهنده آن هستید.

هیچ کارمندی هرروز در محل کار خود راضی نیست و حتی مشاغلی که به آن علاقه دارید گاهی اوقات ناامیدکننده یا خسته‌کننده است.

اما اگر شغل شما چیزی است که به‌طورکلی از آن لذت می‌برید و به آن افتخار می‌کنید، به‌احتمال‌زیاد در محل کار، احساس شادی و خوشبختی می‌کنید.

به خود، مهارت‌ها و علایق خود نگاهی بیندازید و کاری پیدا کنید که می‌توانید هرروز از انجام آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: خوشامدگویی به کارمندان جدید از نظر ۸ کارآفرین در انجمن کارآفرینان جوان YEC

 

 

کاری پیدا کنید که برای دیگر امور زندگی، وقت داشته باشید

۲-کاری پیدا کنید که برای دیگر امور زندگی، وقت داشته باشید

همه افراد به شغلی نیاز ندارند که اشتیاق عمیقی را در آن‌ها برانگیزد یا متناسب ارزش‌های شخصی‌شان باشد.

برای بسیاری از افراد، شغل چیزی است که به آن‌ها امکان می‌دهد سبک زندگی موردعلاقه خود را در خارج از محل کار، ایجاد کنند.

در نظر بگیرید که می‌خواهید زندگی شما چگونه باشد. آیا می‌خواهید عصرها و تعطیلات آخر هفته را با دوستانتان سپری کنید؟

وقت زیادی برای استراحت و برای پیگیری سرگرمی‌های خود دارید؟ یک برنامه قابل پیش‌بینی دارید که به شما امکان دهد هر شب در کنار بچه‌های خود در خانه باشید؟

حتی اگر شغلی را پیدا نکنید که عاشق آن باشید، اگر عاشق یک سبک زندگی باشید و شغلتان برای شما این امکان را فراهم آورد که آن سبک زندگی را ایجاد کنید، به‌احتمال‌زیاد در آن کار شاد خواهید بود.

پیشنهاد ویژه : ۷ روش برای یافتن، استخدام و ارزیابی کارکنان عالی

 

حتماً بخوانید!  5 نکته برای غلبه بر ترس از اقدام کردن

۳- مسئولیت توسعه شغلی و شخصی خود را بر عهده بگیرید

با سرمایه‌گذاری در رشد شخصی و شغلی، مسئولیت رشد خود را بر عهده بگیرید. برای حرفه خود برنامه و اهدافی تدوین کنید، سپس آن‌ها را دنبال کنید.

از رئیس خود کمک ویژه و معنی‌دار بخواهید. به دنبال کارهایی باشید، که به شما در دستیابی به نقاط عطف شغلی یا یادگیری مهارت‌های خاص، کمک می‌کند.

فرصت‌ها و ارتباطاتی را که برای شما ارزشمند است، دنبال کنید، حتی اگر کارفرمای فعلی شما این فرصت‌ها را برای شما ایجاد نکند.

وقتی احساس کنید که شغل خود را کنترل می‌کنید و خود را در حال پیشرفت و رشد ببینید، به‌احتمال‌زیاد در موقعیت فعلی خود احساس شادی و رضایت خواهید کرد.

 

 

مسئولیت دانستن آنچه در کار اتفاق می‌افتد را بپذیرید

۴- مسئولیت دانستن آنچه در کار اتفاق می‌افتد را بپذیرید

دانستن آنچه اتفاق می‌افتد شمارا خوشحال می‌کند. این احساس که در محل کار خود بیکار هستید یا می‌دانید دیگر کارمندان اطلاعات کلیدی دارند و شما ندارید، می‌تواند احساس نارضایتی و دست‌کم گرفتن شمارا ایجاد کند.

اما اگر منتظر هستید شخص دیگری این اطلاعات را برایتان فراهم کند، ممکن است اطلاعات موردنیاز هرگز به دست شما نرسد.

به‌جای اینکه منتظر بمانید تا در مورد شرکت، پروژه‌های دپارتمان یا همکاران خود بدانید، به‌طور فعالانه به جستجوی اطلاعاتی بپردازید که برای انجام کار خود و تصمیم‌گیری‌های مهم نیاز دارید.

یک شبکه اطلاعاتی ایجاد کنید و از آن استفاده کنید. یک جلسه هفتگی با رئیس خود بخواهید و سؤالات معنی‌دار بپرسید.

ممکن است متوجه شوید که همکاران یا مدیر شما، از وقفه در برقراری ارتباط بی‌اطلاع هستند، یا ممکن است دریابید که دفتر فعلی شما به‌سادگی از فرهنگ ارتباطی آزاد، برخوردار نیست.

درهرصورت، اگر قصد پیدا کردن اطلاعات موردنیاز خود را داشته باشید، می‌توانید کار خود را بهتر انجام دهید و احساس کنترل بیشتری بر مسیر شغلی خود داشته باشید.

 

۵- مرتباً بازخورد بخواهید

بازخورد شمارا خوشحال می‌کند. دریافت بازخورد درباره کارتان یا می‌تواند تقویت مثبتی ایجاد کند که باعث می‌شود احساس ارزشمندی کنید، یا می‌تواند شکاف مهارت‌ها و درک مهارت‌های اساسی را پر کند و به شما کمک می‌کند کار خود را انجام دهید و با موفقیت بیشتری در محیط کار خود، جا بیفتید.

اما کارکنانی که این بازخورد را از مدیران خود دریافت نمی‌کنند، معمولاً احساس می‌کنند که از ارزش کافی برخوردار نیستند، قادر به انجام کار خود نیستند و از کار ناراضی هستند.

اگر به‌طور منظم از سرپرست خود بازخورد دریافت نمی‌کنید، از رئیس خود بخواهید که به شما بازخورد بدهد.

در پایان پروژه‌های بزرگ از رئیس خود بازخورد بخواهید یا در مورد انجام ارزیابی‌های منظم کارکنان، با تیم مدیریت صحبت کنید تا به همه کمک کنید تا در کار خود موفق شوند.

با مشتریان خود نیز صحبت کنید. اگر به آن‌ها خوب خدمت می‌کنید، بازخورد آن‌ها مثبت خواهد بود.

هرچه بازخورد بیشتری دریافت کنید، احتمال موفقیت در کارتان بیشتر است.

منجر به تقویت مثبت‌تری می‌شود و احساس شادی و خوشبختی شما در محل کار را، افزایش می‌دهد.

 

حتماً بخوانید!  آزمون رهبری (لیدرشیپ) – ۵ نشانه‌ی این‌که شما رهبر خوبی هستید یا نه!

 

فقط تعهداتی را بپذیرید که بتوانید به آن‌ها عمل کنید

۶- فقط تعهداتی را بپذیرید که بتوانید به آن‌ها عمل کنید

یکی از جدی‌ترین دلایل استرس کاری و ناراحتی، عدم رعایت تعهدات است.

در بسیاری از موارد، کارمندان بیشتر از انجام‌وظیفه خود، وقت خود را برای توجیه اینکه تعهد خود را رعایت نکرده‌اند و نگران عواقب انجام وظایف ناقص هستند، می‌گذرانند.

برای مدیریت سطح استرس و به حداقل رساندن ناراحتی در محل کار، سیستمی برای پیگیری تعهدات و مدیریت برنامه خود ایجاد کنید.

سازمان‌دهی کافی داشته باشید تا بتوانید به‌سرعت و با دقت ارزیابی کنید که آیا واقعاً قادر به انجام یک درخواست یا یک کار جدید هستید.

اگر وقت ندارید داوطلب انجام کارهای اضافی یا کارهای اداری نشوید.

اگر حجم کار شما، به‌طور مرتب از زمان و انرژی موجود شما بیشتر است، وضع موجود ناراضی را قبول نکنید.

با همکاران خود صحبت کنید تا ببینید آیا فرد دیگری نیز چنین احساسی دارد یا خیر، سپس با رئیس خود در مورد اینکه شرکت چگونه می‌تواند زمان اضافی، کمک یا منابع اضافی موردنیاز کارکنان را تأمین کند، صحبت کنید.

 

۷- از منفی نگری بپرهیزید

آیا شما کارمند منفی نگر هستید که ناراضی است؟ شرکت در یک محیط کار مسموم، ناراحتی شمارا افزایش می‌دهد.

انتخاب شاد بودن در محل کار، به معنای پرهیز از مکالمات منفی، شایعات و روابط کاری ناسالم تا حد ممکن است.

هرچقدر احساس مثبت داشته باشید، افراد منفی تأثیر زیادی بر روان شما می‌گذارند.

اگر متوجه شدید که گروه‌های خاصی در محل کار، به‌احتمال‌زیاد رفتارهای منفی مانند شایعات یا شکایت‌ها را انجام می‌دهند، سعی کنید از آن افراد فاصله بگیرید.

اگر این امکان وجود ندارد، تمام تلاش خود را برای هدایت مکالمات به موضوعات مثبت‌تر انجام دهید.

شما همچنین می‌توانید با کارفرمای خود در مورد ایجاد فرهنگ‌سازمانی صحبت کنید، که به مثبت بودن و همکاری به‌جای رقابت‌پذیری، جهت ایجاد یک محیط کاری شادتر برای همه کارمندان، ارزش قائل باشد.

 

 

شجاعت حرفه‌ای را تمرین کنید

۸- شجاعت حرفه‌ای را تمرین کنید

گاهی اوقات، برای شاد بودن، باید شجاعت حرفه‌ای را تمرین کنید.

بسیاری از مردم از درگیری می‌ترسند، به‌ویژه در محیط کار، وقتی احساس می‌شود درگیری می‌تواند بر آینده شغلی و امنیت مالی شما تأثیر بگذارد.

اگر هرگز یاد نگرفته‌اید که چگونه درگیری معنی‌دار داشته باشید، احتمالاً آن را ترسناک، مضر و آسیب‌رسان تصور می‌کنید.

درگیری می‌تواند منفی باشد، اما اگر به‌خوبی انجام شود، درگیری همچنین می‌تواند به شما در انجام مأموریت کاری و دیدگاه شخصی شما کمک کند.

هنگامی‌که به‌روشنی، با برقراری ارتباط مثبت، اهداف روشن و احترام به همکاران و سرپرستان خود، نزدیک می‌شوید، درگیری می‌تواند یک امر مثبت در محل کار باشد.

رعایت اصول یا ایده‌هایی که به آن‌ها اعتقاددارید می‌تواند به شما در خدمت‌رسانی به مشتریان، ایجاد تغییر معنادار و موفقیت بیشتر در کارتان کمک کند.

تمرین شجاعت حرفه‌ای همچنین می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای شما ایجاد کند، هم در موقعیت فعلی و هم در آینده شغلی.

و هنگامی‌که برای ایده‌ها، اهداف و رؤیاهای خود ایستادگی می‌کنید، به‌احتمال‌زیاد به خود افتخار می‌کنید و از انتخاب خود خوشحال می‌شوید.

 

حتماً بخوانید!  10 نکته کاربردی برای انتخاب اعضای تیم

۹- دوست شدن

در کتاب “اول، همه قوانین را بشکنید: بزرگ‌ترین مدیران جهان چه‌کاری را متفاوت انجام می‌دهند”

یکی از سؤالات کلیدی که مارکوس باکینگهام و کرت کافمن پرسیدند این بود که “آیا شما دوست خوبی در محل کار خود دارید؟”

کارکنانی که دوستی محکمی را در محل کار خود گزارش داده‌اند، خواه این دوستی‌ها به زندگی خارج از کار آن‌ها منتقل شود یا نه، به‌احتمال‌زیاد در کار شاد و باانگیزه هستند.

کارمندان وقت زیادی را در محل کار خود سپری می‌کنند.

لذت بردن از کار با همکارانی که با آن‌ها وقت می‌گذرانید یکی از ویژگی‌های بارز یک تجربه کاری مثبت است.

وقتی احساس می‌کنید که توسط یک همکار درک می‌شوید و برای او ارزشمند هستید، خصوصاً اگر او شخصی باشد که مرتباً با او ارتباط برقرار می‌کنید، می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی شادی روزانه شمارا در کار افزایش دهد.

 

 

جستجوی کار باعث لبخند شما می‌شود

۱۰- جستجوی کار باعث لبخند شما می‌شود

همیشه این احتمال وجود دارد که جستجوی کار جدید، شادی شمارا تضمین کند. لازم نیست عاشق شغل خود باشید، اما نباید باعث ناراحتی منظم شما شود.

اگر ایجاد نوعی شادی و خوشبختی در محیط کار فعلی‌تان، غیرممکن به نظر برسد، ممکن است در یک فرهنگ کار سمی یا شغلی گیرکرده باشید که فقط مناسب شما نباشد.

در این صورت، ممکن است زمان ارزیابی مجدد کارفرما، شغل یا کل شغل شما باشد.

حتی اگر مجبور باشید مدت طولانی‌تری در موقعیت فعلی خود باقی بمانید، جستجوی فعالانه کار جدیدی که با علایق شغلی و ارزش‌های شخصی شما مطابقت داشته باشد، ممکن است بهترین کاری باشد که می‌توانید برای به دست آوردن احساس کنترل و لبخند زدن انجام دهید.

پیام بگذارید

آرشیو