4 نکته اساسی که قبل از آماده‌سازی دوره‌های آنلاین باید در نظر بگیرید

4 نکته اساسی که قبل از آماده‌سازی دوره‌های آنلاین باید در نظر بگیرید

دوره‌های آنلاین، سایت‌های عضویت و بسته‌های آموزشی آنلاین به‌صورت چپ و راست ظاهر می‌شوند و تقاضا برای این محصولات دیجیتال بیش از هر زمان دیگری است.

"آموزش از راه دور"، "نحوه ایجاد دوره‌های آنلاین" و "راه‌اندازی مشاغل آنلاین از خانه" سه مورد از داغ‌ترین عبارات جستجو در Google در سال 2020 بوده‌اند.

Research and Markets گزارش داده است که انتظار می‌رود صنعت آموزش آنلاین تا سال 2025 به یک صنعت 325 میلیارد دلاری تبدیل شود.

بسیاری از صاحبان مشاغل، به‌ویژه مربیان، مشاوران و کارآفرینان آنلاین، در حال اقدام هستند و جریان‌های درآمد منفعل (اضافی) را به مجموعه محصولات خود اضافه می‌کنند.

دیگران شروع به ساختن سیستم‌عامل‌های آموزش الکترونیکی خود می‌کنند.

بااین‌حال، بسیاری از سازندگان دوره‌ها، هنگام ایجاد دوره‌های آنلاین خود، اشتباهات مشابهی را مرتکب می‌شوند.

سازندگان دوره‌ها از ایجاد محصولات دیجیتالی خود بسیار هیجان‌زده شده و مستقیماً به سراغ ایجاد آن‌ها می‌روند،

که در بسیاری از موارد منجر به تولید محصولی می‌شود که هیچ‌کس مایل به شنیدن و دیدن آن نیست.

بیشتر افراد فراموش می‌کنند ساده‌ترین مراحلی را که هر شغل باید قبل از شروع یک پروژه جدید بردارند، در نظر بگیرند.

شما باید اطمینان حاصل کنید که ایده شما برای یک دوره از سه مؤلفه زیر تشکیل‌شده است:

• شما (یا دیگران) دانش و تجربه کافی در مورد موضوع را دارید

• شما به موضوع علاقه دارید

• ایده شما در بازار تقاضای زیادی دارد

 

4 مرحله قبل ایجاد دوره‌های آنلاین، سایت‌های عضویت و بسته‌های آموزشی

  در مورد موضوع خود به‌طور صحیح و دقیق تحقیق و بررسی کنید

1- در مورد موضوع خود به‌طور صحیح و دقیق تحقیق و بررسی کنید

قبل از اینکه دوره آموزشی خود را تولید کنید باید بفهمید آیا افراد زیادی به ایده دوره شما علاقه‌مند هستند یا خیر. اگر شما تنها فرد روی کره زمین هستید که از موضوع خود هیجان‌زده است، ممکن است بهترین ایده برای ایجاد یک محصول دیجیتال نباشد. در اینجا چند سؤال وجود دارد که می‌توانید هنگام تأیید ایده دوره از خود بپرسید: • آیا ایده دوره شما تقاضای زیادی در بازار دارد؟ • آیا متخصصان دیگری در صنعت هستند که قبلاً یک دوره آنلاین با این موضوع ایجاد کرده باشند؟ • آیا کتاب‌هایی در آمازون دراین‌باره وجود دارد؟ • آیا موضوع شما هزاران بازدید در Google دارد؟ • آیا جوامعی وجود دارند که موضوع را دوست داشته باشند؟ (گروه‌های فیس‌بوک، سایت‌های عضویت و غیره) اگر بیشتر پاسخ‌های شما به این سؤالات مثبت است، ممکن است چیز بزرگی در پیش رو داشته باشید. این پاسخ‌ها صد در صد موضوع شمارا تأیید نمی‌کند. اعتبار نهایی زمانی است که کسی هزینه آن را به شما بپردازد - اما این یک گام در مسیر درست است.  

2- بازار گوشه یا نیچ را در نظر بگیرید زیرا جایگاهی است که شمارا ثروتمند خواهد کرد

هنگامی‌که ایده خود را برای یک دوره آنلاین انتخاب کردید، تا آنجا که ممکن است ایده خود را کوچک کنید و برای گروه خاصی از مخاطبان ایجاد کنید. بعداً می‌توانید ایده خود را گسترش دهید که مخاطبان بیشتری داشته باشید و منابع بیشتری داشته باشید. مثلاً بگویید شما طعم "غذای وگان" را انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید به مردم بیاموزید که چگونه یک آشپز خوب وگان شوند. بنابراین از خود بپرسید چه کسی را هدف قرار داده‌اید و ارزش‌های آن‌ها چیست؟ در اینجا مثالی از چگونگی انتخاب بازار نیچ یا گوشه ذکرشده است: • غذاهای وگان • غذاهای گیاهی مخصوص مادران • غذاهای گیاهی برای مادرانی که تازه فرزندشان به دنیا آمده است هرچقدر بازار گوشه شما ویژگی‌های خاص‌تری داشته باشند، بازاریابی شما ارزان‌تر و پیام بازاریابی شما واضح‌تر خواهد بود.   پیرامون دوره آنلاین خود یک پیام بازاریابی واضح تهیه کنید

3- درباره دوره‌های آنلاین خود یک پیام بازاریابی واضح تهیه کنید

افراد گیج‌کننده خرید نمی‌کنند و شما باید اطمینان حاصل کنید که پیام شما سریع است.

شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا مردم را متقاعد کنید که به پایین صفحه مقصد شما پیمایش کنند، درباره محصول، کلاس اصلی یا چالش خود بیشتر بخوانند.

افراد وقتی گیج شوند، خرید نمی‌کنند. شما باید از صحت پیام خود اطمینان حاصل کنید.

فقط چند ثانیه فرصت دارید تا مردم را متقاعد کنید که به پایین صفحه محصول شما پیمایش کنند، درباره محصول، کلاس اصلی یا چالش شما بیشتر بخوانند.

شما باید بتوانید هدف از محصول خود را درست در زمان و جایی که اولین بار مشتری‌های بالقوه متن فروش را مشاهده می‌کنند، بیان کنید.

اگر می‌توانید این کار را با یک جمله انجام دهید، عالی است؛ اگر می‌توانید آن را در سه کلمه یا کمتر از سه کلمه روشن کنید، حتی بهتر است.

در اینجا دو مثال آورده شده است:

«تجارت آنلاین خود را بسازید»: این جمله بسیار گسترده است و هر معنایی می‌تواند داشته باشد.

این جمله به‌به ما نمی‌گوید که با کمک این دوره می‌توان یک فروشگاه Shopify، یک وبلاگ، یک بیزینس کوچینگ آنلاین، یک سایت عضویت یا هر چیز دیگری که در گروه "کسب‌وکار آنلاین" است ایجاد کنیم.

"از ایده تا دوره" مثال بسیار بهتری است. کاملاً واضح است که نتیجه چه خواهد بود و با چه کسی صحبت می‌کنید.

خواننده بلافاصله می‌داند که به آن‌ها کمک می‌کند از یک ایده به یک دوره تکمیل‌شده برسند.

شخصی که به دنبال ایجاد فروشگاه Shopify است احساس نمی‌کند با او صحبت شده است، اما این همان چیزی است که شما می‌خواهید.

تسلط بر هنر ساختن نام واضح و پیشنهاد بازاریابی مهارتی است که بازدیدکنندگان بیشتری را به مشتری تبدیل می‌کند.

 

4- قبل از ایجاد دوره‌های آنلاین، آن را پیش‌فروش کنید

مخاطبان خود را برای آنچه در پیش است، آماده کنید و یک لانچ مناسب ترتیب دهید.

می‌توانید دوره خود را از طریق یک چالش پنج روزه، وبینار یا حتی یک رویداد زنده شروع کنید.

قبل از ارائه، از حدود دو تا سه هفته قبل، مخاطبان خود را آماده کنید تا در مورد موضوع دوره شما هیجان‌زده شوند، الهام بگیرند و از قبل آموزش ببینند.

در این مدت تمام تلاش خود را برای تبلیغ دوره، رویداد، وبینار یا چالش پنج روزه خود به‌کارگیرید و هرچه بیشتر افراد را به سمت قیف خود جذب کنید.

نکته قابل‌توجه در اینجا این است که اگر پس از تبلیغ دوره هیچ‌کس دوره شمارا خریداری نکند، لازم نیست ادامه دهید و دوره خود را ایجاد کنید.

شما باید به مراحل یک و دو برگردید، نیچ خود را اصلاح کنید و موضوع بهتری پیدا کنید که تقاضای بیشتری در بازار دارد.

منبع: www.entrepreneur.com

دیدگاه کاربران (0)