4 دلیل استفاده از بازاریابی تلفنی برای رشد کسب‌وکارتان

4 دلیل استفاده از بازاریابی تلفنی برای رشد کسب‌وکارتان

کسب‌وکارها از بازاریابی تلفنی به‌عنوان روشی برای لید زدن، فروش و انجام سایر فعالیت‌های بازاریابی، همچنین برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان خود، استفاده می‌کنند.

پیش‌ازاین، بازاریابی تلفنی فقط به معنای تماس با مشتری احتمالی، برای فروش محصولات یا خدمات بود.

اما امروزه به شکل تماس‌های ویدئو کنفرانس و ایجاد یک جلسه تعاملی بین یک فروشنده و یک مشتری بالقوه، تکامل‌ یافته است.

با ظهور بازاریابی دیجیتال، روش‌های سنتی بازاریابی مانند بازاریابی تلفنی، با رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا، جایگزین شده‌اند.

مردم دیگر علاقه‌ای به دریافت این تماس‌ها ندارند و همچنین دلیل کافی برای نادیده گرفتن و مسدود کردن آن‌ها دارند.

علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند به‌صورت آنلاین خرید کنند، و این موضوع فرضیه بازاریابی تلفنی را زائد می‌کند.

اما علیرغم انتقادات، تماس سرد، همچنان مزایای خود را دارد.

بازاریابی تلفنی می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای پرورش مشتری و مشتری بالقوه و ایجاد پایگاه داده با کیفیت بالا و مفید باشد.

گرچه دریافت تماس از طرف غریبه‌ها که شمارا مجبور به خرید چیزهایی می‌کنند، بسیار آزاردهنده است،

اما استفاده از ابزارهای مدرن، بازاریابی تلفنی را به علمی دقیق‌تر تبدیل می‌کنند.

بنابراین جای تعجب نیست که بیش از نیمی از بازاریابان B2B، هنوز از این مدل بازاریابی برای تولید سرنخ و شناسایی مشتری احتمالی و به‌عنوان یکی از تاکتیک‌های سازنده برای فروش استفاده می‌کنند.

حقیقت بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی درواقع، روشی برای لید زدن، فروش و ارائه نتایج است! بازاریابی تلفنی ابزاری قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه برای بازاریابی است.

دلایل زیادی برای استفاده از بازاریابی تلفنی وجود دارد.

در این مقاله به 4 مورد از مزایای بازاریابی تلفنی که منجر به رشد و توسعه کسب‌وکارها می‌شوند، اشاره‌شده است.

    بازخورد مستقیم به شرکت شما ارائه می‌دهد

1- بازخورد مستقیم به شرکت شما ارائه می‌دهد

موارد کمی وجود دارد که از بازخورد مستقیم مشتری برای کسب‌وکار، ارزش بیشتری داشته باشد.

چه راهی بهتر برای کشف نیازها و خواسته‌های اعضای مخاطب هدف شما وجود دارد؟

دریافت اطلاعات "مستقیم از دهان مشتری احتمالی" یک روش خارق‌العاده برای هدایت مجدد کمپین‌های بازاریابی، بهبود خدمات مشتری و توسعه محصولات و خدمات جدید است.

پیشنهاد می کنم که حتما مطلب " استراتژی عالی و کاربردی برای فروش تلفنی " را با دقت بخوانید.

2- افراد را با افراد دیگر ارتباط می‌دهد

مصرف‌کنندگان امروزی، به ارتباط خود با مشاغلی که حمایت می‌کنند، اهمیت می‌دهند.

آن‌ها می‌دانند که فرصت‌ها و گزینه‌هایی دارند،

بنابراین وقتی تصمیم می‌گیرند از برندهای خاصی حمایت کنند، روش‌هایی را که این برندها استفاده می‌کنند و نوع احساسی که به آن‌ها می‌دهند را، در نظر می‌گیرند.

این مدل بازاریابی ، تماس تلفنی یک انسان زنده با انسان زنده دیگر است که یک تعامل واقعی را ایجاد می‌کند و روابط قانونی را برقرار می‌کند.

اندی دیکنز از Virtual-Sales.com می‌گوید: "صحبت مستقیم با کسی، بهترین راه برای جذب مشتری است."

شما می‌توانید به سؤالات آن‌ها و هرگونه ابهاماتی که مشتری ممکن است در مورد کار با شرکت شما داشته باشد، پاسخ دهید.

همچنین بهتر می‌توانید مشتری احتمالی خود را بفهمید و راه‌هایی را برای فروش بیشتر خدمات خود، شناسایی کنید. "

    قلمرو فروشتان را گسترش می‌دهد

3- قلمرو فروشتان را گسترش می‌دهد

بسیاری از شرکت‌ها چاره‌ای جز بازاریابی محصولات و خدمات خود به جوامع محلی ندارند.

با توجه به این واقعیت که افرادی که در مناطق اطراف شرکتشان زندگی می‌کنند، از آن‌ها حمایت خواهند کرد،

بازرگانان، دلار تبلیغاتی خود را در کمپین‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که فقط به تعداد مشخصی از مصرف‌کنندگان می‌رسد.

از طرف دیگر، این مدل بازاریابی شرکت‌ها را قادر می‌سازد "درهای خود را" به روی مشتریان در سراسر کشور و حتی در سراسر جهان باز کنند! و قلمرو فروش خود را گسترش دهند.

 

4- نتایج فوری را فراهم می‌کند

وقتی پول زیادی را برای کمپین‌های تبلیغاتی پیچیده سرمایه‌گذاری می‌کنید، یک دوره انتظار اجتناب‌ناپذیر وجود دارد، که نتیجه بگیرید.

البته امید این است که در مدت‌زمان کوتاهی، مشتریان به تبلیغات پاسخ دهند.

بااین‌حال، با بازاریابی تلفنی، مشاغل می‌توانند پاسخ فوری دریافت کنند.

در حین مکالمه، فروش در محل انجام می‌شود و روند طولانی نشستن و انتظار برای تلاش‌های بازاریابی شما از بین می‌رود.

 

برای حرفه‌ای شدن در بازاریابی و فروش تلفنی از کارگاه آموزشی و جامع استفاده کنید

کارگاه جامع بازاریابی و فروش تلفنی

دیدگاه کاربران (0)