تماس با ما
18:00 - 09:00
۸ استراتژی عالی و کاربردی برای فروش تلفنی
۱۳۹۹-۱۰-۰۸ 0

آیا هنوز فروش تلفنی، یک استراتژی فروش مؤثر در بازار امروز است؟

شاید تعجب کنید اگر بدانید بازاریابی تلفنی، هنوز هم یکی از قدرتمندترین راه‌ها برای هدایت لیدهای جدید و فروش نزدیک محسوب می‌شود.

علاوه بر دستیابی به مخاطب هدف و جمع‌آوری اطلاعات ارزشمند، اثبات‌شده است که فروش تلفنی برای لید زدن، تعیین قرارها و مدیریت فروش نیز مؤثر است.

بااین‌حال باید به خاطر داشت که راه‌اندازی یک کمپین فروش تلفنی تقریباً یک نقطه شروع است که موفقیت مستقیم در فروش را تضمین نمی‌کند.

نکته اصلی این است که به‌درستی فروش تلفنی را انجام دهید.

بنابراین، برای تولید نتایج مطلوب و اطمینان از گردش کار پایدار، توصیه می‌شود از تکنیک‌های مؤثر فروش تلفنی در بازار استفاده کنید.

۱۰ دلیل شکست برنامه‌های بازاریابی تلفنی  ” حتما این مطلب را بخوانید.

در این مقاله ۸ استراتژی کاربردی برای فروش تلفنی بیان شده است.

 

 

اهداف فروش مشخص را تعیین کنید

 ۱- اهداف فروش مشخص را تعیین کنید

ممکن است واضح به نظر برسد، اما نکته بسیار مهمی است. هرگونه برنامه استراتژی فروش تلفنی، بدون هدف غیرممکن است.

وقتی شما و اعضای تیم خود می‌دانید که می‌خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید (به‌عنوان‌مثال، تعداد معینی از فروش را در روز ببندید) به شما کمک می‌کند عملکرد خود را ردیابی کنید.

مدیر شما می‌تواند این ارقام را در یک صفحه راهنما بنویسد یا آن‌ها را در صفحه مرکز تماس نمایش دهد. این انگیزه بیشتری به تیم شما می‌بخشد.

پیشنهاد می کنم که حتما ” چرا بازاریابی تلفنی بد، مشکل واقعی ایجاد می کند ” را حتما مطالعه کنید.

۲- برای تماس آماده شوید

برای گفتگو آماده شوید. این‌یکی از اولین و مهم‌ترین اقداماتی است که باید قبل از برقراری تماس انجام شود.

ما در عصر اینترنت و رسانه‌های اجتماعی زندگی می‌کنیم.

بنابراین، قبل از تماس با مشتری احتمالی، همه‌چیز را در مورد او بدانید، یعنی کسب‌وکار، نیازها، علائق آن‌ها، قراردادهای اخیراً و غیره.

از مشتری خود در وب‌سایت‌های مختلف مانند LinkedIn، Prospects  و سایر سایت‌ها نظرسنجی کنید.

همچنین می‌توانید با ارتباط از طریق آشنایان مشترک یا اظهارنظر در مورد پست‌های اجتماعی آن‌ها، با استفاده از رسانه‌های اجتماعی تماس اولیه برقرار کنید.

به خاطر داشته باشید که اطلاعات جمع‌آوری‌شده نه‌تنها به شما در دستیابی به موقعیت فروش بهتر، بلکه در دستیابی به مجموعه فرصت‌های کاملاً جدید کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: دلایل استفاده از بازاریابی تلفنی برای کسب‌وکار

 

حتماً بخوانید!  مبارزه با بحران ویروس کرونا؛ راهکارهای حفظ کسب‌وکارهای کوچک

یک اسکریپت فروش را دنبال کنید

۳- یک سناریو برای فروش را دنبال کنید

استفاده از یک سناریو از قبل آماده شده، همیشه محل بحث و مجادله است.

بااین‌حال، اکثر متخصصان موافق‌اند که یک سناریو بازاریابی تلفنی که به‌خوبی نوشته‌شده است، به شما امکان می‌دهد به‌طور مؤثر تعاملات مختلف تماس را کنترل کنید و همچنین نمایندگان فروش متوسط را به حرفه‌ای تبدیل کنید.

ایده داشتن سناریو، خواندن آن نیست بلکه استفاده از آن به‌عنوان راهنما است که به شما کمک می‌کند پیام خود را به‌صورت واضح و با اطمینان انتقال دهید.

هنگامی‌که از سناریو به‌درستی استفاده می‌شود، سناریو نوشته شده برای فروش تلفنی مزایای زیر را به همراه دارد:

  • به شما کمک می‌کند تا روش فروش خود را ایجاد کرده و به‌طور مداوم بهبود ببخشید.
  • به شما امکان می‌دهد زمان کمتری را به فکر کردن در یک موقعیت خاص در تماس تلفنی صرف کنید و زمان بیشتری را به گوش دادن به مشتری بالقوه اختصاص دهید.
  • یک نقطه شروع برای عملکرد تیم فروش فراهم می‌کند.

 

۴- روی چالش‌های مشتری تمرکز کنید

 هدف نهایی فروش تلفنی این نیست که کالا یا خدماتی که برای آن‌ها مفید نیست، بخرند، بلکه ارائه راه‌حل‌های مفید برای حل چالش‌های روزمره تجارت است و مستلزم یک گفتگوی دوطرفه است که نماینده فروش سؤالات واجد شرایط می‌پرسد و به نیازهای آن‌ها پی می‌برد.

نکته کلیدی در اینجا این است که کمتر صحبت کنیم و بیشتر گوش دهیم. زیرا این یک روش اساسی برای ایجاد اعتماد و ایجاد احساس ارزشمندی است.

 

 

همیشه در تماس‌های خود اقدام کنید

۵- همیشه در تماس‌های خود اقدام کنید

اگر قول داده‌اید که کاری انجام دهید، آن را انجام دهید. هرگز پیگیری را در دست مشتری نگذارید بلکه به‌جای آن تاریخ و زمان مشخصی را برای ملاقات یا مکالمه بیشتر تعیین کنید.

هر ثانیه تأخیر، علیه شرکت شما کار می‌کند. می‌توانید در عرض چند ثانیه با یک پیشنهاد، پیام کوتاه یا یک ایمیل، پاسخ استاندارد را به مشتری احتمالی خود ارسال کنید.

 

حتماً بخوانید!  5 نکته مهم در حرفه فروشندگی

۶- به‌طور مداوم داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید

به‌طور مداوم داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید.

به تماس‌های نمایندگان گوش دهید، روی مهارت‌های فروش آن‌ها کارکنید و در مورد چگونگی عملکرد بهتر شرکت و افزایش درآمد با آن‌ها صحبت کنید.

این به شما کمک می‌کند تا نه‌تنها شکاف دانش تیم فروش خود را شناسایی کنید، بلکه همچنین می‌توانید ببینید مشتری هنگام ارائه محصول یا خدمات شما چه واکنشی نشان می‌دهد.

به‌این‌ترتیب، مدیر شما می‌تواند درک کند که چه چیزی باید بهبود یابد و چگونگی انجام فروش تلفنی مؤثر را بفهمد.

 

 

تیم فروش خود را آموزش دهید و این روند را ادامه دهید

۷- تیم فروش خود را آموزش دهید و این روند را ادامه دهید

با آموزش کارکنان خود، می‌توانید کارهای نمایندگان فروش را با موفقیت سازمان‌دهی کرده و مهارت‌های فروش آن‌ها را ارتقا دهید.

به تماس‌های آن‌ها گوش دهید، روی اشتباهات آن‌ها کارکنید، به آن‌ها تکنیک‌های مؤثر بازاریابی تلفنی را بیاموزید، و در مورد نحوه عملکرد بهتر شرکت و افزایش درآمد خود با آن‌ها بحث کنید.

 

۸- فروش بالا

 در جستجوی مشتریان جدید، مشتریان موجود را فراموش نکنید.

شما قبلاً توجه آن‌ها را جلب کرده‌اید پس چرا به آن‌ها بیشتر نمی‌فروشید؟ شما نیازهای این مشتریان را بهتر درک می‌کنید،

بنابراین فرصتی مناسب برای ارتقا یا فروش متقابل است.

تجزیه‌وتحلیل مشتری کمک می‌کند فروش خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهید.

 

نتیجه‌گیری

اگرچه امروزه شرکت‌ها می‌توانند از کانال‌های جدید برای دستیابی به مخاطبان هدف خود و ایجاد مشتری بالقوه استفاده کنند.

اما بازاریابی تلفنی همچنان یکی از مؤثرترین راه‌ها برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن است.

با استفاده از استراتژی‌های موفق فروش تلفنی، شرکت‌ها تمایل دارند هزینه‌های بسیار کمتری را برای دیگر اشکال بازاریابی هزینه کنند.

بنابراین، اثبات‌شده که بازاریابی تلفنی یک فرصت حیاتی و ارزشمند تجاری است که نمی‌توانید آن را از دست بدهید.

پیام بگذارید

آرشیو