اینستاگرام به یک میلیارد کاربر ماهانه، تقریباً یک هشتم از جمعیت جهان رسیده است.
اینستاگرام یک سکوی بسیار محبوب است و مسیر رشد آن هیچ نشانه ای از فلات نشان نمی دهد.
در یک سال اخیر هزینه تبلیغات 177 درصد جهش داشته است.
اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در دنیاست که خیلی ها در آن فعالیت می کنند.
همین موضوع هم باعث این شده که اینستاگرام به محلی مناسب برای کسب درآمد از اینترنت تبدیل شود.
از افراد معروف اینستاگرامی گرفته تا خانم های خانه داری که هیچ سرمایه ای برای کسب و کارشان ندارند، می توانند کسب درآمد از اینستاگرام را تجربه کنند.
هنوز فرصتهای زیادی برای استفاده از این بستر برای فروش و کسب درامد وجود دارد.
بیشتر بخوانید: چگونه فروش و درآمد خود را در اینستاگرام افزایش دهیم
در این مقاله به شما می گوییم که چگونه این کار را درست انجام دهید!
تبدیل اکانت استاندارد اینستاگرام به یک اکانت بیزینسی به شما امکان دسترسی به تعدادی از گزینه های ضروری فروش و گزارش را می دهد.
قبل از ورود به آنها ، در اینجا نحوه سوئیچ کردن آورده شده است.
• وارد حساب خود شوید و روی سه خط در گوشه بالا سمت راست پروفایل ضربه بزنید.
• روی تنظیمات در پایین سمت راست ضربه بزنید.
• به پایین بروید و حساب کاربری خود را تغییر دهید.
نکته: کار شما تمام شد اگر خواستید تغییرات را برگردانید (این کار را نمی کنید) ، فقط به همان مکان برگردید و "بازگشت به حساب شخصی" را انتخاب کنید.
با تجاری کردن اکانت اینستاگرام امکانات بیشتری برای مدیریت بهتر مشتریان و افزایش فروش محصولات و خدمات خود در اختیار خواهید داشت.
ابزارها و امکاناتی که اکانت تجاری اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار می دهد به شرح زیر است:
• دکمه contact (تماس با ما)
• دکمه Promotions (پست های تبلیغاتی)
• Insights (ابزار آنالیز پست ها و مخاطبین)
واقعیت این است که هشتگ ها بزرگترین راه تأثیرگذاری در فعالیت های ارگانیک اینستاگرام شما هستند.
تغییر حساب کاربری به شما امکان می دهد بعد از ارسال یک پست ببینید که چه تعداد کاربر به واسطه هشتگ از پست شما بازدید کرده اند و چه تعداد از این افراد وقتی پست شما را مشاهده کردند شما را فالو نکرده اند.
وقتی یاد بگیرید از هشتگ ها چگونه استفاده کنید هم تعداد بازدید از پست شما افزایش می یابد و هم تعداد فالوورهای شما افزایش می یابد.
اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد مسئله محبوب بودن و نبودن هشتگ ها است.
برخی از هشتگ ها کمک زیادی به افزایش بازدهی صفحه شما نمی کنند و برعکس بسیاری از هشتگ ها با محبوبیت بالای خود می توانند به میزان قابل توجهی پیج شما را ارتقا بخشند.
از نکات قابل توجه درمورد هشتگ های اینستاگرامی می توان به نمایش تعداد پست های مربوطه زیر آن ها اشاره داشت.
با این کار شما می توانید برجسته ترین هشتگ ها را پیدا کنید.
قبل از شروع ، 3 قاعده وجود دارد که باید هنگام استفاده از هشتگ های اینستاگرام از آن استفاده کنید.
شما نمی توانید بیش از 30 هشتگ استفاده کنید. باید هشتگ های مربوط به محتوای خود را بیابید. کلمه کلیدی خود را جستجو می کنید.
هشتگ های استفاده شده برای کلمه کلیدی مورد نظر شما با پیشوند و پسوند برایتان نمایان می شود روی هر کدام ضربه بزنید می توانید تعداد هشتگ های تاپ و هشتگ هایی که اخیرا با کلمه کلیدی شما استفاده شده است را مشاهده کنید.
نکته ای که زیاد شنیده می شود. بودجه بسیار کمی داریم و می خواهیم از آن نهایت استفاده را ببریم.
بسیاری از صاحبان مشاغل فکر می کنند چون بودجه آنها اندک است نباید در اینستاگرام تبلیغات کنند.
اگر به طور موثر تبلیغات کنید سود بیشتری دریافت خواهید کرد.
این روزها اینستاگرام بزرگترین رسانه برای نشان دادن محصولات و تبلیغات است.
اگر به تاثیر معجزه آسای تبلیغ در اینستاگرام اعتقاد ندارید،
بگذارید به شما خبر بدهیم در همین لحظه که دست روی دست گذاشتهاید، آدمها دارند در اینستاگرام پول پارو میکنند.
پس به تبلیغات در اینستاگرام ایمان بیاورید و آن را شروع کنید.
ولی در نظر داشته باشید که برای تبلیغات در اینستاگرام و هزینه کردن برای آن باید خیلی هوشمند باشید و جایی خرج کنید که سرمایه به شما برگردد.
چگونه تبلیغ کنیم؟ چطور تبلیغ کنیم که باعث افزایش فالوور در اینستاگرام شود و مشتریها سراغمان بیایند؟
در صفحه خودمان تبلیغ کنیم یا تبلیغات خود را به یک سلبریتی در اینستاگرام واگذار کنیم؟
شاید هم بهتر باشد از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام استفاده کنیم؟
همه مدلهای تبلیغات در اینستاگرام مفید هستند و به کار میآیند.
اما نکته مهم این است که بدانید کدام یک بیشتر به کار شما میآید و تازه نکته مهمتر این است که کدام یک با بودجه شما جور درمیآید.
مثلا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام که توسط خود کمپانی اینستاگرام انجام میشود در ایران به سختی انجام میشود و هزینه آن هم بالاست.
و یا مثلا تبلیغات اینفلوئنسرمارکتینگ که توسط آدمهای معروف یا سلبریتیها اجرا میشود بیشتر برای بیزنسهای بزرگ است
و هزینهآن هم برای یک کسب و کار تازه پا گرفته زیاد است.
ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که تازه کسب و کار خود را راهاندازی کردهاند و در این شرایط ذخیره کردن حتی مقدار کمی پول برای شما حیاتی است.
ممکن هم هست که یک بیزنس خیلی حرفهای داشته باشید که سالهاست برای شما پول میسازد
و شما میخواهید با تبلیغات در اینستاگرام آن را گسترش بدهید. در هر صورت فرقی نمیکند.
یکی دیگر از روش هایی که می توان گفت به صورت غیر مستقیم از طریق آن می توان کسب درآمد از اینستاگرام داشت، برند سازی است.
بسیاری از کسب و کار ها از طریق برند سازی در اینستاگرام سعی می کنند مخاطبان زیادی را با کسب و کار خود آشنا کنند و بعد روی آن ها بازاریابی انجام دهند.
مثلا کسب و کارهایی که با برند سازی قصد داردند مخاطبان زیادی را به حضور در سمینارها و ورکشاپ های عملی شان دعوت کنند نمونه ای از برند سازی در اینستاگرام هستند.
در این روش معمولا کسب و کار ها مخاطبان خود را از اینستاگرام وارد بستر اصلی کسب و کارشان که ممکن است وب سایتشان باشد می کنند
و سعی می کنند روی آن ها عملیات بازاریابی انجام دهند تا مخاطبان خود را عاشق خدمات یا محصولاتشان کنند.
این روش یکی از بهترین روش های کسب درآمد از اینستاگرام محسوب می شود.
چون از این طریق می توان مانور بیشتری روی مخاطبان و علاقه مندان به کسب و کار خود دهید.
مدتی است که بازاریابی اینفلوئنسر در حال افزایش است ، به ویژه در اینستاگرام بسیار برجسته است. چرا؟
زیرا استفاده و صحبت درباره محصول و خدمات توسط یک اینفلوئنسر، به محصول و خدمات اعتبار می بخشد.
اینفلوئنسرها طرفداران خود را دارند و شنیدن ویژگی های محصول و خدمات از زبان آنها برایشان باورپذیرتر است.
بازاریابی اینفلوئنسری یک استراتژی بازاریابی است که در آن از نفوذ افراد تأثیرگذار برای تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده میشود.
مفهوم بنیادی اینفلوئنسر مارکتینگ چیز جدیدی به حساب نمیآید، زیرا برندها مدت زیادی است که از سلبریتیها و بازیگران برای بازاریابی و برندسازی خود استفاده میکنند؛
برای مثال در گذشته برند نسپرسو با جورج کلونی برای تبلیغات خود همکاری کرده است.
با این حال اکنون اوضاع اندکی تفاوت کرده است.
شبکههای اجتماعی نظیر یوتیوب و اینستاگرام باعث شدهاند که هر کسی بتواند به حدی از شهرت دست پیدا کند و در نتیجه این موضوع، قدرت افراد را برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان افزایش داده است.