مدتهاست که بازاریابی در شبکههای اجتماعی وجود دارد، اما همه شرکتها از بهترین روشها برای افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی اطلاع ندارند.
چگونه میتوانیم از تعامل در شبکههای اجتماعی به نتایج فروش بهتر برسیم؟
برای این منظور باید نحوه طراحی برنامه و بهکارگیری تکنیکهایی برای افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی را یاد بگیریم.
همسو کردن شیوههای بازاریابی برای رسانههای اجتماعی
بازاریابی شبکههای اجتماعی استراتژیهای مختلفی را برای تبلیغ یک شرکت یا نام تجاری در محیطهای آنلاین گروهبندی میکند،
ازجمله شبکههای اجتماعی که بهعنوان فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و غیره میشناسید.
با افزایش تعداد فضاهای تبادل آنلاین، ردیابی عملکرد تبدیل در رسانههای اجتماعی مختلف پیچیده میشود.
بهترین روشها برای راهاندازی کمپینهای افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی با عملکرد بالا، شامل شروع با تعریف روشن اهداف، نتایج اصلی و اقدامات اصلی است:
تعریف اهداف حضور آنلاین شرکت: تعیین اهداف مفید است و اهدافی که تعیین میکنید باید SMART باشد (خاص، قابلاندازهگیری، قابلدستیابی، واقعبینانه و ازنظر زمانی محدود.)
تعیین KPI برای اندازهگیری و ارزیابی نتایج: اگر میخواهید بدانید چند کیلومتر مانده است تا به مقصد برسید، از روی نادانی است اگر به یک قطبنما نگاه کنید.
با تعریف واضحی از KPI در شبکههای اجتماعی میتوانید آنچه واقعاً مهم است، اندازهگیری کنید.
یک برنامه ارتباطی: فقط برای حضور در شبکههای اجتماعی نباشید،
مطمئن شوید که پیامی را برای مخاطبان بالقوه خود ارسال میکنید و پیام شما برای مخاطبان بالقوه جالبتوجه است.
یک برنامه عملیاتی / تبلیغاتی: که جزئیات هر گامی را که برای رسیدن به اهداف خود برمیدارید، در مراحل مختلف ارائه میدهد.
به یاد داشته باشید که در مهلتهای خود واقعبین باشید، در غیر این صورت بعداً خود را به دردسر میاندازید.
مدیریت بحران اعتبار آنلاین: حتی بهترین برندها نیز میتوانند در یک بحران غیرمنتظره ناشی از مشتری عصبانی یا ارتباط نادرست قرار بگیرند.
یک روش اساسی که زیربنای یک طرح جامع رسانههای اجتماعی است، این است که باید انعطافپذیر و سازگار باشد.
مشخصترین ویژگی شبکههای اجتماعی، تعاملی است که بین کاربران وجود دارد و ماهیت آن غیرقابلپیشبینی است.
بیشتر بخوانید: چه چیزی سریع در اینستاگرام فروخته میشود
۵ تکنیک برای نرخ تبدیل بیشتر
اکنون که میدانیم چگونه برنامههای بازاریابی در جهت افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی را برنامهریزی کنیم،
سؤال بعدی این است که چگونه میتوانیم با تبلیغات خود نرخ تبدیل بیشتری داشته باشیم؟
در ادامه ۵ روش برای بهبود نتایج شما آورده شده است.
۱- استفاده و تلفیق ویدئو، لایو یا پخش زنده و یوتیوب
استفاده از موبایل فراگیر شده است. طبق گفته گوگل، از سال ۲۰۱۵ ترافیک تلفن همراه از دسک تاپ در سراسر جهان پیشی گرفته است.
با رفتار کاربران ما در اینترنت، قالبها تغییر میکنند و کمپینهای ما باید سازگار شوند.
برای جذب کاربران به سایت خود، اقدامات دعوت را در محتوای ویدیویی ادغام کنید.
با ایجاد “کانال در شبکههای اجتماعی برای برند خود” وفاداری مشتری را تشویق کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
پیشنهاد ویژه: چگونه برای شبکههای اجتماعی استراتژی بازاریابی تدوین کنیم
۲- خداحافظی با بنرهای تبلیغاتی و استفاده از تبلیغات بومی
با افزایش مسدودکنندههای تبلیغات، بازاریابها به اهمیت تبلیغات بومی پی میبرند.
کاربران از تبلیغات سرزده خسته شدهاند و نمایش تبلیغات را در رایانههای رومیزی و دستگاههای همراه خود، مسدود میکنند.
پاسخ این نیست که بهاجبار، به تبلیغات برای افرادی که علاقه ندارند ادامه دهید، بلکه در عوض روی تبلیغاتی سرمایهگذاری کنید که واقعاً ارزشافزوده داشته باشد.
تبلیغات بومی را نمیتوان بهراحتی مسدود کرد زیرا چیزی خارج از خود محتوا نیست. جزئی جداییناپذیر از آن است.
بهجای تبلیغ کردن، به کاربران خود مقالاتی را که واقعاً به آن علاقه دارند و فیلمهایی که میتواند به حل مشکلات آنها کمک کنند، ارائه دهید.
آنها را وادار کنید بهجای فرار از محتوای شما، فعالانه به جستجوی محتوای شما بپردازند.
۳- دکمههای خرید را در رسانههای اجتماعی تعبیه کنید
دکمههای خرید، تجارت الکترونیکی با شبکههای اجتماعی ادغام میکنند و امکان خرید بدون ترک سیستمعامل را امکانپذیر میسازند.
مزایای آن برای برندها کاملاً واضح است: هرچقدر روند خرید سادهتر و مستقیمتر باشد، شانس ترک کاربر کمتر است.
این یک روش عالی برای استفاده بهینه از این روند و ترکیب آن با بهترین خطوط متنی شما برای بهینهسازی نتایج است.
حتما بدانید: انواع محتوا برای پست گذاری و پروموشن در شبکههای اجتماعی
۴- به اجزای بسیار ریز یا میکرو تقسیمبندی کنید (Microsegmentation)
این فقط در مورد چیزی نیست که شما میگویید، بلکه در مورد کسانی است که میگویید. زیبایی تقسیمبندی خرد متناسب با پیام-مخاطب است.
کشف مخاطبان به ما امکان میدهد آنچه را که نیاز دارند به آنها ارائه دهیم.
با ترکیب این دانش و آخرین روند استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات، میتوانیم با ایجاد کمپینهایی برای اهداف بسیار کوچک و خاص،
تقسیمبندی شده بر اساس صفحاتی که دنبال میکنند، سرگرمیها، مقصدی که برای تعطیلات انتخاب میکنند،
برندهایی که با آنها تعامل دارند و غیره، موارد سفارشیسازی را به حداکثر میزان خود برسانیم.
۵- از بازاریابی تأثیرگذار غافل نشوید
اینفلوئنسرها سالهاست که روند رو به رشد دارند و آنها هنوز هم در YouTube و هم در وبلاگها،
شبکههای اجتماعی و کانالهای دیگر چیزهای زیادی برای ارائه به ما دارند.
پروفایلهایی را جستجو کنید که واقعاً بتوانند مخاطب هدف شمارا به اقدام وادار کنند و هوشمندانه با آنها همکاری کنند:
فقط هزینه بررسی محصولات را پرداخت نکنید!
تأثیرگذارها میتوانند به شما کمک کنند تا حد قابلتوجهی پیش بروید، به برند خود اعتبار دهید،
محتوای تولیدشده توسط کاربر، ویروسی را به دست آورید و از همه مهمتر، به شرکت شما یک احساس انسانی دهید.
یک مطلب کاربردی: یکپارچهسازی بازاریابی شبکههای اجتماعی چیست
ادغام ابزارهای رسانههای اجتماعی در بهترین روشهای نرخ تبدیل
رسانههای اجتماعی ابزارهای تبدیل را برای بازاریابان، بیشتر در دسترس قرار میدهند.
برای کسانی که از تبلیغات اجتماعی استفاده میکنند،
رسانههای اجتماعی مختلف در حال بهروزرسانی ابزارهای خود هستند که اطلاعات دقیقی درباره تأثیر واقعی تبلیغات در رسانههای اجتماعی ارائه میدهند.
با تقسیمبندی مخاطبان خود به گروههای آزمون و کنترل برای مقایسه بین آنها، میتوانید تأثیرات تبلیغات خود را بهطور دقیق اندازهگیری کنید.
این امر بودجه ما را تقویت میکند و امکان سرمایهگذاری در تبلیغاتی را فراهم میکند که بیشترین بازدهی را داشته باشد.
برای مثال، با استفاده از ابزارهای یکپارچه رسانههای اجتماعی،
میتوان نرخ تبدیل در وب را برای کاربرانی که تبلیغات ما را دیدهاند و افرادی که در معرض آنها قرار نگرفتهاند مقایسه کرد،
بنابراین میتوانید کمپینهای مختلفی را تنظیم کنید که با یک هدف رقابت میکنند، همچنین ببینید کدامیک نتایج بهتری می گیرد.
ابزارهای مختلف رسانههای اجتماعی در معیارهایی که قابلاندازهگیری و تحلیل هستند، شباهتها و تفاوتهایی دارند.
با مقایسه نتایج و اثربخشی ابزارهای مختلف بهصورت هماهنگ، میتوانید از بودجه تبلیغاتی خود بیشترین بهره را ببرید.
به خاطر داشته باشید که برای دیدن نتایج مربوط به میزان معینی از ترافیک نیاز دارید.
وقتی گزارشهای خود را از سایتهای رسانههای اجتماعی دریافت کردید،
نوبت شماست: از نتایج کمپین بعدی خود چه میتوانید یاد بگیرید؟ با استفاده از این ابزار میتوانید به یک تبلیغکننده فزاینده مؤثر تبدیل شوید.
دوره راههای معرفی کسبوکار خود به بازار
معرفی کسبوکار و جذب مشتری، یکی از مهمترین فعالیتهای هر کسبوکاری است. مخاطبین هدف شما، ابتدا باید بدانند که شما هستید و محصولات و خدماتی ارائه میدهید، که میتوانند به کمک محصولات و خدمات شما، بخشی از نیازها، دردها و دغدغههایشان را برطرف کنند.
برخی استارتاپها بر اساس یک ایده ناب شکل میگیرند و محصول و خدماتشان هم بسیار باکیفیت است، اما به دلیل نداشتن مشتری، شکست میخورند، زیرا مشتریان حقیقی از محصول خوب اطلاع ندارند، حتی ممکن است افراد زیادی از محصولات و خدمات ارائهشده، آگاه باشند، اما چون جزء مشتریان هدف شرکت نیستند، فرایند بازاریابی اثربخشی لازم را نخواهد داشت.
در دوره راههای معرفی کسبوکار خود به بازار، توسط محمدمهدی ربانی میآموزید، روشهای جذب مشتری چگونه است؟، استراتژیهای به دست آوردن مشتریان و درک تقاضای محصول در هنگام شروع کار را یاد میگیرید. چگونه مردم را ترغیب کنیم که از ما خرید کنند؟، تکنیکهای بازاریابی و روابط عمومی مؤثر چه هستند؟
در این دوره ۲۵ روش جذب مشتری معرفی میشود و در انتها تکنیکهای استفاده مؤثر از هرکدام این روشها، ذکر میشود. درصورتیکه که موارد آموزشی این کلاس را جدی بگیرید، فقط به کمک همین یک دوره میتوانید، کسبوکارتان را بیمه کنید.
نظر بدهید