تماس با ما
18:00 - 09:00
۶ هدف بازاریابی برای فروشگاه‌های تجارت الکترونیک
۱۴۰۰-۰۴-۰۱ 0

هیچ زمانی بهتر از امروز برای ورود به تجارت الکترونیکی نیست.

بازار کالاها و خدمات آنلاین به‌سرعت در حال رشد است و فناوری برای پاسخگویی به نیازها و انتظارات مصرف‌کنندگان در حال پیشرفت است.

اما تجارت الکترونیک هرچقدر هم سودآور باشد، هرگز نمی‌توانید رقابت را از بین ببرید.

به همین دلیل، به‌عنوان یک کارآفرین، همیشه باید اهداف بازاریابی داشته باشید.

که بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را به فروشگاهتان جذب کنید، و آن بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید و درنهایت تجارت شما رونق پیدا کند.

گم‌شدن در سروصدای ایده‌های تجارت الکترونیکی آسان است،

شش هدف بازاریابی برای فروشگاه

۱- صفحات محصول را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

هرچه افراد بیشتری وارد تجارت الکترونیکی می‌شوند، سرمایه‌گذاری برندها در سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو برای برندها ضروری و فوری‌تر می‌شود.

داشتن بهینه‌سازی‌های مناسب، به‌ویژه در صفحات محصول، کار موتورهای جستجو را آسان‌تر می‌کند که فروشگاه شمارا پیدا کنند و آن را در نتایج جستجوی مرتبط نشان دهند.

درنهایت، این امر خریداران بالقوه را به فروشگاه شما می‌آورد و به تثبیت نام برند شما در گوشه بازار یا نیچ مارکتینگ که در آن قرار دارد، کمک می‌کند.

کسب رتبه‌های ارگانیک ارزش درازمدت را به همراه دارد. بااین‌وجود، یک راه سریع‌تر برای نمایش فروشگاه شما از طریق تبلیغات پولی در نتایج جستجو است.

با تبلیغات پولی، فروشگاه شما می‌تواند رتبه بالایی را در نتایج جستجو به دست آورد و میزان بازدید را افزایش دهد.

تبلیغات پولی یک مکمل عالی در کنار بهینه‌سازی موتور جستجو برای کسب‌وکار شما است.

 

مشتریان بالقوه را از طریق رسانه‌های اجتماعی جلب کنید

۲- مشتریان بالقوه را از طریق رسانه‌های اجتماعی جلب کنید

خرید آنلاین به یک بخش ضروری در زندگی تبدیل‌شده است و درنهایت کسب‌وکارهایی که از چندین کانال اجتماعی استفاده می‌کنند محصولات بیشتری نسبت به کسب‌وکارهایی که این کار را نمی‌کنند، به فروش می‌رسانند.

اینستاگرام مکانی عالی برای شروع بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است.

اینستاگرام یک پلت فرم مناسب برای تجارت است، اینستاگرام ویژگی‌هایی دارد که به فروشندگان اجازه می‌دهد محصولات را در پست‌های خود برچسب‌گذاری کنند.

با استفاده از اینستاگرام، برندهایی مانند شما به‌راحتی می‌توانند مرور معمول را به یک تجربه خرید راحت برای کاربران تبدیل کنند.

همچنین می‌توانید مشتریان بالقوه خود را از طریق سایت‌های دیگر رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک و پینترست جلب کنید.

اما قبل از استفاده از یک شبکه اجتماعی و برندسازی، ابتدا اطمینان حاصل کنید که مخاطبان هدف شما از آن استفاده می‌کنند.

اگر مشتریان ایده آل شما فقط از یک یا دو شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند، استفاده از وقت و منابع خود در چندین سایت رسانه‌های اجتماعی عاقلانه نخواهد بود.

 

حتماً بخوانید!  7 اصل که باید پایه و اساس هر کسب‌وکار آنلاین موفق باشد

۳- از طریق فرم‌های ثبت‌نام، آدرس ایمیل مشتریان بالقوه را دریافت کنید

داشتن بازدیدکننده از فروشگاه امری طبیعی است که ممکن است چشم به محصولات خاصی داشته باشند اما آماده خرید نباشند.

این بازدیدکنندگان معمولاً به پیام‌های متقاعدکننده‌تر یا ترغیب‌کننده‌تر احتیاج دارند و اینجاست که ثبت CTA و ارسال چند ایمیل برای ترغیب آن‌ها مفید هستند.

با یک فرم ثبت‌نام، می‌توانید اطلاعات افراد را جمع‌آوری کرده و سپس برای آن‌ها پیام و محصولات فروشی را ارسال کنید که می‌تواند آن‌ها را برای خرید ترغیب کند.

می‌توانید از ترکیبی از فرم‌های مختلف ثبت‌نام، مانند پاپ آپ ها و Opt-in استفاده کنید.

وقتی شخصی فرم شمارا پر می‌کند، اساساً به شما اجازه می‌دهد با او تماس بگیرید. شما باید با داشتن یک سری ایمیل آماده از این مزیت استفاده کنید.

هدف از ارسال ایمیل‌های شما این است که لیدهای شمارا پرورش دهند، با هرگونه اعتراض در خرید آن‌ها مقابله کرده و درنهایت آن‌ها را به سمت خرید سوق دهد.

 

فروش را از طریق پیش فروشی و فروش جانبی افزایش دهید

۴- فروش را از طریق پیش فروشی و فروش جانبی افزایش دهید

پیش فروشی و فروش جانبی ابزار قدرتمندی برای افزایش ارزش خرید مشتری است.

علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند به مشتریان کمک کنند تا در مورد پیشنهاد‌های شما اطلاعات بیشتری کسب کنند، حتی اگر خرید فوری انجام ندهند.

پیش فروشی زمانی است که شما کالایی بهتر و گران‌تر ازآنچه مشتری در صفحه محصول یا صفحه پرداخت شما می‌بیند ارائه دهید.

ر همین حال، فروش جانبی زمانی است که شما کالای اضافی ارائه دهید که بتواند تجربه مشتری را با کالایی که در سبد خرید او دارد، بهبود بخشد.

فرض کنید کیف می‌فروشید. در هر صفحه محصول کیف در فروشگاه خود،

می‌توانید سعی کنید با نمایش یک یا دو طرح کیف گران‌قیمت نزدیک به تصاویر محصول اصلی، فروش خوبی داشته باشید.

به‌این‌ترتیب، خریداران گزینه‌های بیشتری خواهند داشت و می‌توانند تصمیم بگیرند که به دنبال ارزان‌ترین کیف یا کیف با بهترین ویژگی‌ها باشند.

نمونه فروش جانبی ارائه لوازم سفر مانند برچسب کیف ضدعفونی‌کننده یا بالش گردن است که به‌خوبی با کیف‌های مسافرتی سازگار است.

آمازون یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌هایی است که به‌طور فعال پیش فروشی و فروش جانبی را ارائه می‌دهد.

 

حتماً بخوانید!  آشنایی با دنیای شگفت‌انگیز بازاریابی دیجیتال

۵- سبد خرید رهاشده را کاهش دهید

در تجارت الکترونیکی این امر رایج است که تا ۹۷ درصد، بازدیدکنندگان فروشگاه برای جستجو و کلیک بر روی گزینه‌ها حضور دارند.

بنابراین جای تعجب نیست که سبد محصولات رهاشده یک مشکل مشترک برای تجارت الکترونیکی است.

در حقیقت، میزان رها شدن صندلی چرخ‌دار می‌تواند به ۸۷ درصد برسد، که باید هدف شما این باشد که این میزان را کاهش دهید.

شما باید در نظر بگیرید که چه عواملی مانع خرید مشتریان می‌شود.

ممکن است به دلیل روش پیچیده پرداخت، روش‌های محدود پرداخت، عدم وجود نشان اعتماد یا مشکلات دیگر باشد.

شما می‌توانید با نمایش نشان استاندارد و نشان اعتماد و لوگوهایی که خریداران می‌توانند به‌راحتی تشخیص دهند، موارد احتمالی را به حداقل برسانید.

همچنین برای سفارشی کردن خدمات مشتری می‌توانید چندین گزینه پرداخت در صفحه پرداخت خود ارائه دهید.

 

ایجاد وفاداری مشتری

۶- وفاداری مشتری را  ایجاد کنید

آیا می‌دانید فروش به مشتری قبلی بسیار ارزان‌تر از جذب مشتری جدید است؟

به همین دلیل است که برندها در حفظ مشتری سرمایه‌گذاری می‌کنند و یکی از راه‌های انجام این کار از طریق برنامه وفاداری مشتری است.

پاداش دادن به وفاداری می‌تواند هم به نفع مشتریان و هم به نفع برند شما باشد.

با استفاده از آن می‌توانید دلایل قانع‌کننده‌ای برای خرید و خرید مجدد از فروشگاه خود به مشتریان ارائه دهید.

و اگر پاداش‌های شما منحصربه‌فرد باشد، احتمالاً این خبر در محافل اجتماعی آن‌ها پخش می‌شود و به شما در بازاریابی دهان‌به‌دهان کمک می‌کند.

جوایز می‌توانند به‌صورت تخفیف، پرداخت رایگان، هزینه معاف یا موارد اختصاصی باشند.

نکته اصلی ایجاد پیشنهاد‌هایی است که بتواند باعث وفاداری به برند شما شود و ارزش ماندگاری مشتریان را افزایش دهند.

به‌عنوان یک کارآفرین برای تجارت الکترونیکی، تعیین اهداف و اقدامات به‌ویژه برای بازاریابی برند خود، مواردی است که به شما کمک می‌کند مقیاس بندی کنید.

نمی‌توانید اهدافی که در این مقاله ذکرشده را نادیده بگیرید،

مطمئن شوید که بر جایگاه خود نظارت کرده، پیشرفت خود را کنترل کرده و در صورت لزوم استراتژی‌های خود را تنظیم کنید.

ما امیدواریم که شش ایده‌ای که به اشتراک گذاشته‌ایم به شما کمک کنند تا میزان اهمیت بازاریابی و روش‌های مختلفی را که می‌توانید به کمک آن‌ها برند تجارت الکترونیکی خود را تقویت کنید، درک کنید.

منبع: www.entrepreneur.com

نظر بدهید

آرشیو