7 نکته‌ای که امروز کارآفرینان باید درباره روند فروش و بازاریابی بدانند

7 نکته‌ای که امروز کارآفرینان باید درباره روند فروش و بازاریابی بدانند

هفت روند فروش و بازاریابی را که باید در سال 2023 بدانید را بیاموزید. روند خرید با آنچه 20 سال پیش بوده، بسیار متفاوت است. خریداران قبلاً از طریق بیلبوردها و تماس‌های فروش درباره شرکت‌ها و محصولات مطلع می‌شدند.

امروز، آنها پیام‌های مزاحم را تنظیم می‌کنند (مسدود می‌کنند) و از Google برای فرآیند تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.

بیشتر مردم قبل از اینکه تلفن را بردارند و با شما صحبت کنند، وقت صرف می‌کنند تا در مورد شرکت و رقبای شما اطلاعاتی کسب نمایند.

کارآفرینان موفق ذهنیت بازاریابی و فروش خود را طوری تنظیم کرده‌اند که به‌جای مبارزه با آن، با این تغییر هماهنگ عمل کنند. اگر هنوز برای درک تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال امروزی مشکل دارید، در اینجا اصولی وجود دارد که باید بدانید.

شناخت 7 روند فروش و بازاریابی در عصر جدید برای کارآفرینان

1.     بازاریابی و داده‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند.

امروزه بازاریابان باید تحلیلگر باشند، تصمیمات مبتنی بر داده اتخاذ کنند و نتایج قابل‌اندازه‌گیری ارائه دهند.

اگر تیم بازاریابی شما بینش لازم برای اندازه‌گیری بازگشت سرمایه برای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال را نداشته باشد، احتمالاً نمی‌تواند یک کمپین را بر کمپین دیگر ارجحیت دهد، چه رسد به اینکه کمپین‌ها را با درآمد مرتبط کند.

به‌عنوان‌مثال، بازاریابان به‌سرعت منابع خود را در بازاریابی و فروش با رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما طبق شاخص اجتماعی Sprout ، تنها 15 درصد از بازاریابان از داده‌های اجتماعی برای ردیابی بازگشت سرمایه استفاده می‌کنند.

ندانستن اینکه بازاریابی شما چه تأثیری بر سود شما دارد، در نهایت برای شما با هدررفت هزینه، زمان، پول و انرژی همراه خواهد بود.

تیم بازاریابی خود را به یک پلتفرم تحلیلی قوی مجهز کنید که به آنها امکان می‌دهد حلقه بین فعالیت‌های بازاریابی و فروش را ببندند.

گره‌زدن کمپین‌ها به مشتریان واقعی و دلارهای به‌دست‌آمده باعث می‌شود تلاش‌های شما آگاهانه‌تر و بودجه شما بهتر خرج شود.

2.    تجربه کاربری، وب‌سایت‌ها را به ابزارهای فروش مؤثر تبدیل می‌کند.

برای مشاغل، وب‌سایت‌ها ویترین عصر دیجیتال هستند. اگر وب‌سایت شما دارای جلوه بصری، کاربرپسند و شخصی نباشد، بازدیدکنندگان هرگز به مشتری تبدیل نمی‌شوند؛ زیرا از صفحه اصلی شما بازدید نمی‌کنند.

متأسفانه، بیشتر بازاریابان زمان زیادی را صرف نگرانی در مورد رنگ‌ها و طرح‌بندی برند می‌کنند و نمی‌توانند وب‌سایت خود را به ابزار فروش مؤثر تبدیل کنند.

طراحی مهم است، اما اگر تجربه کاربری خوبی ارائه نکنید، هیچ کمکی نمی‌کند. برای ایجاد رابطه با بازدیدکنندگان، باید اولویت‌بندی کنید که سایتتان واکنش‌گرا و پویا باشد.

شروع به استقبال از محتوای هوشمند کنید تا وقتی مشتری بالقوه یا مشتری از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، محتوای متناسب را ببیند.

سیستم مدیریت محتوای مناسب به شما این امکان را می‌دهد تا فراخوان‌های مختلف را نشان دهید. مهم‌تر از همه، وب‌سایت شما باید سازگار با موبایل باشد.

بر اساس تحقیقات SISTRIX ، بیش از 60 درصد از جستجوها در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود، در مقابل 35 درصد در رایانه‌های رومیزی.

دسترسی به وب‌سایت سازگار با موبایل آسان است و باعث می‌شود کسب‌وکار شما معتبرتر به نظر برسد.

به‌علاوه، اگر سایت شما برای موبایل بهینه نشده باشد، هر پولی که برای سئو خرج کنید، هدر خواهد رفت. گوگل سایت‌های سازگار با موبایل را ترجیح می‌دهد، بنابراین اگر سایت شما مناسب نباشد، رتبه سئو شما کاهش می‌یابد.

3.     بازاریابی محتوا پادشاه است.

خریداران بیش از هر زمان دیگری به اطلاعات دسترسی دارند. این بدان معناست که تلاش‌های بازاریابی شما باید بر جذب آنها با محتوای مفید متمرکز شود.

به همه تبلیغاتی که در طول روز با آنها بمباران می‌شوید فکر کنید. احتمالاً شما اکثر آنها را تنظیم خواهید کرد. خوب، مشتریان بالقوه شما هم همین‌طور.

تبلیغات، تماس­های سرد (تماس با افرادی که قبلاً رغبتی به محصول یا خدمت شما نشان نداده‌اند) و حجم بالایی از ایمیل بسیار کمتر از گذشته مؤثر هستند.

در عوض، کسب‌وکارها باید بر روی داشتن محتوای آنلاینی تمرکز کنند که مخاطبانشان بدان نیاز دارند.

وبلاگ Evernote با به اشتراک گذاشتن پست‌های مفید و ارزشمند وبلاگ در مورد صنعت و محصولات خود، این کار را به‌خوبی انجام می‌دهد و کسب‌وکار خود را به منبعی برای خریداران تبدیل می‌کند.

ایجاد محتوایی که آسان یافت می‌شوند؛ مانند پست‌های وبلاگ، مطالعات موردی و ویدئوهای مرتبط با محصول می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا نقش فعالی در تحقیقات خریداران داشته باشند و باگذشت زمان، شما به یک متحد قابل‌اعتماد در فرایند خرید تبدیل خواهید شد.

4.     شخصی‌سازی همه چیز است.

اگر می‌خواهید در بازار متمایز شوید، باید تعاملات مشتری و مشتریان احتمالی را شخصی‌سازی کنید.

تصور کنید که سه تماس تلفنی جداگانه داشته باشید: یکی با یک مشتری احتمالی، دیگری با یک مشتری کاملاً جدید و دیگری با یک مشتری که مدت‌هاست با شماست.

احتمالاً با هر یک از آنها به طور متفاوت صحبت می‌کنید و اطلاعات متفاوتی را به اشتراک می‌گذارید. پس چرا به هر سه یک پیام ایمیل عمومی ارسال می‌کنید؟

متأسفانه، این کاری است که بسیاری از شرکت‌ها انجام می‌دهند و مشتریان از آن خسته شده‌اند.

طبق تحقیقات Instapage، بیش از 60 درصد از مصرف‌کنندگان از پیام‌های تبلیغاتی عمومی آزرده‌خاطر می‌شوند و 80 درصد ترجیح می‌دهند با شرکت‌هایی که تجربه شخصی ارائه می‌دهند معامله کنند.

در اینجا چند راه وجود دارد که می‌توانید مشتری بالقوه و تجربه مشتری را شخصی کنید:

  • حق انتخاب راه ارتباطی را ارائه دهید. به مردم در مورد نحوه تعامل آنها با تجارت خود حق انتخاب بدهید. برخی از افراد ایمیل یا چت زنده را ترجیح می‌دهند، درحالی‌که برخی دیگر نیاز به تماس تلفنی با یک شخص دارند.
  • بازخورد بگیرید. به طور مرتب از مشتری بازخورد بخواهید تا بتوانید یاد بگیرید چه چیزی مؤثر است و چه چیزی نیست.
  • به طور مداوم کار خود را بهبود ببخشید. به طور مداوم پیشنهادات خدمات خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید. ترجیحات مشتری در طول زمان تغییر می‌یابد و کسب‌وکار شما باید با آنها تغییر پیدا کن.
  • از نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی برای شخصی‌سازی کمپینها استفاده کنید.

پلتفرم بازاریابی ایمیلی مناسب، شخصی‌سازی ایمیل‌های مشتری را بدون مشکل می‌کند. این خدمات همچنین می‌توانند به شما در ایجاد لیست‌های ایمیل مارکتینگ و ایجاد پیام‌های قانع‌کننده کمک کنند.

اهمیت تغییر روند فروش و بازاریابی برای کارآفرینان

5.      فروش و بازاریابی باید با همکار کنند.

باتوجه‌به CSO Insights، 70 درصد از خریداران به‌تنهایی انواع راه‌حل‌های موردنیاز خود را تشخیص می‌دهند و 44 درصد راه‌حل‌های ممکن را قبل از صحبت با یک نماینده فروش شناسایی می‌کنند.

این بدان معناست که نمایندگان فروش شما باید با همان مقدار اطلاعات در مورد مشتری احتمالی در تماس باشند.

اگر یک نماینده فروش شروع به پرسیدن سؤالاتی کند که مشتری بالقوه قبلاً در فرم صفحه فرود یا از طریق تعاملات رسانه‌های اجتماعی به آنها پاسخ داده‌ است، بیشتر تلاش‌های بازاریابی شما بی‌ارزش می‌گردد.

بعلاوه، با این چشم‌انداز به اعتبار و اعتمادسازی کسب‌وکار شما لطمه وارد می‌شود.

در عوض، نمایندگان باید گفتگوهایی داشته باشند که آنها را به‌عنوان مشاورانی مفید معرفی کند، و تنها در صورتی می‌توانند این کار را انجام دهند که به اطلاعاتی که بازاریابی از طریق وب‌سایت و تعاملات رسانه‌های اجتماعی به دست آورده است دسترسی داشته باشند.

البته گفتن این مسئله آسان‌تر از انجام آن است و شرکت‌ها را ملزم به سرمایه‌گذاری در یک پلتفرم فروش و بازاریابی یکپارچه می‌کند. پلتفرم مناسب این داده‌ها را جمع‌آوری، سازماندهی و با نمایندگان فروش شما به اشتراک می‌گذارد.

در همین حال، دراین‌بین، نمایندگان شما باید به دنبال جستجوی جدید و ابزارهای هدایتگر برای تسهیل فرایند باشند.

به‌این‌ترتیب، آنها زمان کمتری را صرف جمع‌آوری اطلاعات در مورد مشتری بالقوه از نمایه لینکدین و وب‌سایت شرکت خود می‌کنند و زمان بیشتری را برای کمک به مشتری بالقوه برای خرید هوشمندانه صرف می‌کنند.

6.     خدمات مشتریان و بازاریابی خود را هماهنگ کنید.

خدمات مشتریان مدرن و خرید بیش از آنچه فکر می‌کنید با هم اشتراک دارند. اگر تیم مارکت و ارائه خدمات در یک مکان کار کنند، بر حسب تجربه تأثیر خوبی خواهد داشت.

به‌عنوان‌مثال، اگر تیم بازاریابی چیزی را وعده دهد که خدمات مشتری نتواند آن را ارائه دهد، مشتری به‌ناچار ناامید خواهد شد.

تجربه ضعیف مشتری منجر به رضایت ضعیف مشتری و نرخ نگهداری پایین‌تر می‌گردد که در طول زمان بر درآمد شما تأثیر می‌گذارد.

ایجاد هماهنگی بین خدمات مشتری و بازاریابی مستلزم تغییر در تفکر است. هر دو بخش را تشویق کنید تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از چرایی اهمیت این موضوع آگاه باشید.

7.     تحول دیجیتال کند نمی‌شود.

متخصصان بازاریابی و فروش باید درمورد روندهای صنعت موردنظر به‌روز بمانند تا ارتباطات حفظ شود. در حال حاضر چشم‌انداز به طور چشمگیری تغییر کرده است و سرعت نوآوری همچنان باعث تغییر در انجام تجارت افراد می‌شود.

رهبران جدید باید تاکتیک‌ها را آزمایش کنند و از تغییرات در سیستم‌عامل‌های دیجیتالی جلوتر باشند. رهبران فروش باید باتوجه‌به روندهای صنعت، از مشکلات مشتریان بالقوه خود مطلع باشند.

عصر دیجیتال با چالش‌هایی همراه است، اما همچنین فرض‌هایی را برای ارتباط با استفاده از شیوه‌ای معنادار فراهم می‌کند. برای موفقیت امروز، باید کندوکاو کنید و استراتژی خود را توسعه دهید تا با چشم‌انداز در حال تغییر همگام شوید.

تیم‌های بازاریابی و فروش مؤثر باید به داده‌هایی مجهز باشند تا به آنها بگویند چه چیزی مؤثر است و چه چیزی مؤثر نیست. به‌این‌ترتیب، آن‌ها می‌توانند هنگامی که زمان امتحان چیزی جدید فرارسیده است، مسیر خود را تغییر دهند.

منبع

دیدگاه کاربران (0)