اهداف شما برای سال آینده هرچه باشد، هفت مرحله اساسی برای سادهسازی کار و کسبوکار شما وجود دارد که میتوانید در حال حاضر انجام دهید.
درحالیکه بقیه هنوز در نتایج انتخابات و تمام اخبار (خوب یا بد) درباره Covid-19 غرق هستند، من در حال حاضر به 2021 فکر میکنم.
من از بقیه سال جاری، برای برنامهریزی سال آینده استفاده میکنم و پیشنهاد میکنم شما نیز همین کار را انجام دهید.
خوشحالم که میبینم افراد زیادی هستند که از توصیه من استفاده میکنند.
اگر قرار است سال آینده رو به جلو حرکت کنید، سادهسازی کار در کل چرخه کسبوکار، کلید اصلی شما است.
در اینجا هفت مرحله برای این کار آورده شده است.
1- به بازار سرعت دهید
آگاهی مشتریان از محصولات شما در بازار، بیش از هر چیز، حتی تولید محصول یا خدمات شما، مهمتر است.
درست است، ابتدا میل، هیجان و هیاهو برای محصولات و خدمات خود ایجاد کنید.
در این صورت، هنگامیکه آماده عرضه محصولات خود به مشتریان هستید، نهتنها مشتریان آماده خرید هستند، بلکه برای خرید عجله دارند.
من قبل از تایپ یک کلمه از کتاب "قانون 10 برابری"، که یکی از کتابهای من است، آن کتاب را به همه اعلام کردم.
آن کتاب پرفروش شد. نتیجه اخلاقی داستان؟ اکنون اعلام کنید و بعداً تحویل دهید.
2- چندین پیشنهاد فروش داشته باشید
مشتریان همیشه قبل از خرید، از اطراف خرید کردهاند. اکنون فناوری حتی بدون رفتن بهجایی نیز این کار را برای آنها آسانتر کرده است.
اگر میخواهید اولین، آخرین و تنها توقف مشتری باشید، باید ساختار موجودی و قیمت داشته باشید که بتوانید چندین پیشنهاد ارائه دهید.
و این ساختار شامل یک پیشنهاد رایگان در ابتدای چرخه فروش است.
به نظر شما نمایندگیهای فروش اتومبیل، چقدر موفق میشوند اگر فقط یک ماشین را، با یک قیمت عرضه کنند؟
اینجوری فکر کنید، آیا ترجیح میدهید دست از فروش بردارید زیرا نمیتوانید نیاز مشتری را برآورده کنید و یا دست به قیمت خود نمیزنید.
یا ترجیح میدهید این بار کمتر سود کسب کنید، مشتری وفاداری به دست بیاورید و بتوانید در بلندمدت افزایش فروش داشته باشید؟
بیشتر بخوانید: چگونه مشتری را وادار به خرید کنیم؟
3- در همهجا حضور داشته باشید
من میخواهم همهجا حضور داشته باشم.
اگر مردم من را نشناسند، نمیتوانند مرا دنبال کنند و من نمیتوانم به آنها کمک کنم.
به همین دلیل است که من را تقریباً در هر بستر رسانه اجتماعی میبینید.
فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، تیک توک، شما آن را نامگذاری کنید، من در آن هستم.
زیرا میخواهم به همه دنیا برسم. در همه جای بازار بودن، سخت است، اما خوشبختانه فناوری این امکان را فراهم میکند.
پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله " 5 دلیل رفتن مشتریان و 5 نکته برای حفظ مشتریان " را بخوانید.
4- قانون دو برابر کردن
غیرمنطقی است. اما بسیاری از مردم این مسئله را نادیده میگیرند و کارها را ازآنچه باید، دشوارتر میکنند.
ساده است، اگر چیزی یکبار، کار کند، دو بار هم جواب میدهد.
اگر دو بار کار کند، چهار بار کار میکند و سپس شانزده بار و غیره.
حتی در شرکت من، مردم همیشه در تلاشاند چیزهای مؤثر را دوباره کشف کنند.
اگر از کار افتاد، دیگر آن را متوقف کنید. اما تا آن زمان، اگر خراب نباشد، آن را تعمیر نکنید.
5- ارتقا، کمال نیست
آیا شما جمله "شیطان در جزئیات است" را شنیدهاید؟ من میگویم "شیطان در تأخیر است".
اگر منتظر "کمال" باشید، مدت طولانی منتظر خواهید ماند و درحالیکه منتظر هستید، از رقابت جامیمانید.
من را دنبال نمیکنید؟
اگر من را کاملاً بشناسید، میدانید که من درگیر هجی، دستور زبان، علائم نگارشی یا موارد دیگر نمیشوم.
یکی از اولین کتابهای من، پر از اشتباه بود، اما مانع از پرفروش بودن آن نشد.
اجازه ندهید که کمال طلبی، شمارا از حرکت روبهجلو بازدارد.
به یاد داشته باشید، هرچه پیشرفت میکنید، رقبای شما در حال تبلیغ و جذب مشتریان شما هستند.
6- مقیاس خودکار را انجام دهید
پس از راهاندازی کسبوکار، شما باید سریعاً به توسعه بپردازید. زیرا اگر رشد نکنید، میمیرید.
اما چگونه میتوانید با اداره امور روزمره، به توسعه بپردازید؟
شما باید پرسنل و روشها را در محل خود قرار دهید تا مجبور نشوید،
بر چیزهای کوچک تمرکز کنید و در عوض بر اهداف بزرگی که میخواهید، تمرکز کنید.
امروزه باوجود خدمات مبتنی بر فناوری، اتوماسیون و مقیاسگذاری برای هر شغلی، آسان است.
7- همیشه در جستجوی مشتری باشید
سادهسازی کار شما با قانون طلایی "جذب همیشگی مشتری" آغاز میشود. شما باید خط لوله خود را، همیشه پر نگهدارید.
این بدان معناست که دائماً دنبال لیدها میروید و اگر در ابتدا آنها شمارا رد کردند، آنها را بارها و بارها تعقیب کنید.
روند خرید، به معنای پرورش چشمانداز در معاملات بسته است. نکته آخر، پیگیر مشتریان برای برقراری ارتباط باشید.
این امر نهتنها به تکرار فروش و امکان فروش اضافی، بلکه به توصیههایی نیز منجر میشود.
خط لوله مشتریان خود را با A.B.A.C پر نگهدارید، در این صورت همیشه یک معامله روی میز خواهد بود.
در حال حرکت روبهجلو و در تلاش برای کارآمد کردن تجارت خود، باید این مانترا را همیشه در ذهن خود داشته باشید:
"یک ایده را شکل دهید، یک پیشنهاد ایجاد کنید، پیشنهاد را ترویج کنید، پیشنهاد را ارتقا دهید،، آن را بفروشید، معامله را تمام کنید، پول را بگیرید ...
حال وقت آن است، بیشتر از انتظار مشتری، تحویل دهید. و اینگونه سال 2021 تمام میشود!
نوشتهای از گرنت کاردون