تماس با ما
18:00 - 09:00
چگونه در ۸ مرحله یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم؟
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ 0

شروع یک کسب‌وکار آنلاین نیاز به همان کوششی دارد که ایجاد یک کسب‌وکار سنتی، بعلاوه برخی مراحل منحصربه‌فرد.

از بسیاری جهات، اینترنت زمینه را برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک در همه‌جا فراهم کرده است.

شروع کسب‌وکار آنلاین بدون هزینه‌های اولیه‌ای که کسب‌وکار سنتی نیاز دارد، نسبتاً آسان است.

بااین‌حال، این سهولت نسبی به این معنا نیست که شما می‌توانید به‌راحتی کار خود را پیش ببرید.

همانند سایر مشاغل، شما باید بنیان محکمی برای کسب‌وکار آنلاین خود ایجاد کنید.

اگرچه ممکن است نیازی به انجام مراحل شرح داده شده در زیر نباشد،

اما هدف آن‌ها فراهم آوردن بنیادی است که به‌اندازه کافی محکم باشد تا بتواند بار اصلی رشد و موفقیت شغلی شمارا تحمل کند.

 

۱- امکان‌پذیری ایده کسب‌وکار جدید خود را ارزیابی کنید

فقط به این دلیل که شروع یک کسب‌وکار آنلاین آسان‌تر است، به این معنی نیست که هزینه بالایی ندارد.

همانند یک کسب‌وکار سنتی، اولین مرحله‌ای که باید در کسب‌وکار آنلاین خود انجام دهید ارزیابی امکان‌سنجی ایده‌تان ست.

درخشان ترین ایده تجاری می‌تواند شکست بخورد اگر محصول یا خدمات شما بازاری نداشته باشد.

حتی اگر با راه‌حلی برای مشکلی روبرو شوید که گریبان بسیاری از افراد را گرفته است،

درصورتی‌که معلوم شود مشکلی وجود دارد که اکثر مردم علاقه کافی به‌صرف وقت یا هزینه برای حل آن ندارند، فقط پول خود را دور می‌ریزید.

با توجه به این نکته، باید ایده خود را ارزیابی کنید. در اینجا فقط تعدادی از سؤالاتی است که باید از خود بپرسید:

• آیا محصول یا خدمات شما مشکلی را حل می‌کند که مشتریان بالقوه کافی داشته باشد؟

• آیا محصول یا خدمات شما یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه برای این مشکل ارائه می‌دهد؟

• آیا مردم حاضرند برای حل مشکل هزینه کنند؟

• دسترسی به افرادی که به راه‌حلی شما (محصول یا خدمات) نیاز دارند، چقدر هزینه خواهد داشت؟

 

بیشتر بخوانید: رایج‌ترین مدل‌های کسب‌وکار آنلاین

 

برنامه کسب‌وکار (بیزینس پلن) تدوین کنید

۲- برنامه کسب‌وکار (بیزینس پلن) تدوین کنید

هنگامی‌که دانستید ایده شما عملی است، وقت آن است که یک برنامه کسب‌وکار جامع را تنظیم کنید.

حتی اگر قصد تأمین سرمایه برای کسب‌وکار خود را ندارید، حداقل در ابتدا، داشتن یک طرح کسب‌وکار ارزشمند است.

زیرا به شما امکان می‌دهد هرگونه مشکل احتمالی را در طی مسیر مشاهده کرده و برای رشد و سودآوری آینده برنامه‌ریزی کنید.

کارهایی که در مرحله یک انجام دادید، زمینه خوبی برای توسعه برنامه کسب‌وکار شما فراهم می‌کند

و منابع متعددی به‌صورت آنلاین در دسترس هستند تا به شما کمک کنند تا عناصر اصلی یک برنامه جامع را تنظیم کنید.

یک طرح مؤثر به شما کمک می‌کند بازار خود را بیشتر شناسایی کنید، اهداف خود را روشن کنید،

یک نقشه راه بازاریابی ارائه دهید و در تصمیم‌گیری‌های مختلف که به معنی تفاوت بین موفقیت و شکست است، به شما کمک می‌کند.

 

حتماً بخوانید!  کسب‌وکارهای کوچک برای موفقیت در فروش آنلاین باید چه نکاتی را رعایت کنند؟

پیشنهاد ویزه: ۷ روش مؤثر برای برندسازی کسب‌وکار آنلاین

 

۳- نام تجاری انتخاب کنید

انتخاب نام تجاری، خود گام مهمی در روند راه‌اندازی استارتاپ است.

ازآنجاکه کسب‌وکار شما در درجه اول به‌صورت آنلاین کار خواهد کرد، نام انتخابی شما باید قابل ثبت در کشور شما و در فضای دیجیتال موجود باشد.

این بدان معناست که شما باید در دسترس بودن نام موردنظر خود را به‌صورت زیر بررسی کنید:

• نام شرکت در کشور شما

• نام دامنه

• نام کاربری هر یک از سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید

اگر نام انتخابی شما به‌عنوان نام دامنه یا نام کاربری شبکه‌های اجتماعی در دسترس نیست،

جایگزین‌های مختلف نام را در نظر بگیرید و به خاطر داشته باشید که پسوندهای نام دامنه بسیار فراتر از “.com” اصلی وجود دارد.

مهم است که بررسی کنید نام و نام دامنه شما هیچ علامت تجاری ثبت‌شده‌ای را نقض نمی‌کند.

 

حتما بخوانید: چرا تبلیغات آنلاین برای کسب‌وکار شما مهم است

 

در مورد ساختار کسب‌وکار خود تصمیم بگیرید

۴- در مورد ساختار کسب‌وکار خود تصمیم بگیرید

ساختار تجاری انتخابی شما، الزامات قانونی و مالیاتی شمارا الزامی می‌کند. بیشتر صاحبان کسب‌وکارهای کوچک از ساختارهای زیر یکی را انتخاب می‌کنند:

واحدهای تجاری انفرادی: این ساده‌ترین شکل ساختار کسب‌وکار است، اما عدم مسئولیت محدود سادگی آن را خنثی می‌کند.

شراکت: اگر با شریک خود دست‌به‌کار می‌شوید، این شکل از تجارت ممکن است موردتوجه شما واقع شود، مسئولیت شما مانند یک شرکت انحصاری نامحدود است.

شرکت با مسئولیت محدود (LLC): LLC مسئولیت محدودی را بدون پیچیدگی اضافی در ادغام ارائه می‌دهد، و آن را به یکی از محبوب‌ترین ساختارهای تجارت کوچک تبدیل می‌کند.

شرکت سهامی: مانند یک LLC، یک شرکت سهامی مسئولیت محدودی را ارائه می‌دهد، و اگرچه برای تنظیم و نگهداری پیچیده‌تر است، بسته به شرایط شما می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

همیشه ایده خوبی است که برای تعیین ساختار مناسب برای کسب‌وکار جدید خود با یک وکیل مشورت کنید.

ازآنجاکه هر ساختار دارای شرایط مالیاتی متفاوت است، ممکن است بخواهید با یک متخصص مالیات مشورت کنید.

 

حتماً بخوانید!  4 نکته‌ای که باید درباره پول و کسب‌وکار آنلاین بدانید

بیشتر بدانید: ۲۲ ایده کسب‌وکار آنلاین

 

۵-به همه وظایف قانونی توجه کنید

مانند یک کسب‌وکار سنتی، شما باید تمام اسناد مربوط به راه‌اندازی استارتاپ و سایر اسناد را ارائه دهید تا مطمئن شوید که کسب‌وکار جدید شما از مبانی قانونی محکمی برخوردار است.

این شامل:

• کسب‌وکار خود را در سازمان‌های دولتی مربوطه ثبت کنید

• اخذ کلیه مدارک و مجوزهای موردنیاز

• تأمین کلیه الزامات مالیاتی کشور

ازآنجاکه این الزامات بسته به کشور و ماهیت کسب‌وکار شما متفاوت است،

مهم است که شما تحقیق خود را انجام دهید تا بتوانید هرگونه شرایط لازم را داشته باشید.

معمولاً مشاوره با یک وکیل باتجربه در راه‌اندازی کسب‌وکارتان در صنعت خاص خود مفید است تا مطمئن شوید که در مسیر درستی قرار دارید.

 

وب‌سایت خود را بسازید و روش‌های تأمین منابع و تحقق آن را انتخاب کنید

۶- وب‌سایت خود را بسازید و روش‌های تأمین منابع و تحقق آن را انتخاب کنید

وب‌سایت کسب‌وکارهای آنلاین به‌اندازه مکان فیزیکی یک شرکت سنتی مهم است و شما باید به این قسمت از روند راه‌اندازی استارتاپ توجه کنید.

هنگام بررسی نحوه ساخت وب‌سایت، پردازنده‌های پرداخت موجود را در نظر بگیرید.

برای بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین، استخدام یک توسعه‌دهنده وب‌سایت برای کمک به ساخت سایت شما منطقی است.

میزبان وب موردنظر شما نیز مهم است. شما می‌توانید یک وب‌سایت درجه‌یک داشته باشید،

اما اگر میزبان شما بیش‌ازحد از کار بیفتد یا سرعت مرور سایت شما بسیار کم باشد، به شما کمک نمی‌کند.

علاوه بر بررسی بررسی‌ها به‌صورت آنلاین، از شبکه شخصی و شغلی خود نیز پرس‌وجو کنید.

به‌ویژه سایر صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند اطلاعات بسیار ارزشمندی در مورد قابلیت اطمینان میزبان وب ارائه دهند.

بسته به محصولات یا خدماتی که ارائه خواهید داد، باید منابع تأمین و موجودی کالا و همچنین نحوه ارائه محصول یا خدمات خود به مشتری را ارزیابی و انتخاب کنید.

باز هم، چندین گزینه وجود دارد. با توجه به اهمیت داشتن موجودی کالا یا یک تأمین‌کننده مناسب در صورت تقاضا و یک روش قابل‌اعتماد برای پیاده‌سازی،

صرف زمان کافی برای تحقیق در مورد این جنبه می‌تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

 

حتماً بخوانید!  22 ایده کسب‌وکار آنلاین که می‌توانید از فردا شروع کنید!

حتما بدانید: ۷ اصل پایه و اساس هر کسب‌وکار آنلاین

 

۷- استراتژی‌های اولیه بازاریابی خود را پیاده‌سازی کنید و توسعه دهید

مهم است که درحالی‌که روی هر یک از مراحل قبلی کار می‌کنید، کسب‌وکار آنلاین خود را به بازار عرضه کنید.

برنامه کسب‌وکار شما اطلاعات لازم را برای توسعه استراتژی‌های بازاریابی مؤثر برای بازار بالقوه شما فراهم می‌کند.

مهم نیست که با چه استراتژی‌هایی پیش بروید، مهم این است که از اجرا کم نگذارید.

با ایجاد انتظارات از بازار هدف خود برای شروع، از طریق رسانه‌های اجتماعی و روش‌های مختلف تبلیغاتی، زمینه را برای یک شروع موفق هموار می‌کنید.

 

کسب‌وکار جدید خود را شروع کنید

۸- کسب‌وکار جدید خود را شروع کنید

هرچند نمی‌توانید “روبان را قیچی کنید” به شکلی که یک کسب‌وکار سنتی را شروع می‌کنید،

وقتی وب‌سایت خود را فعال کنید و به جهانیان بگویید که برای تجارت باز هستید این کار را به‌صورت استعاره انجام می‌دهید.

این پیام را می‌توان به روش‌های مختلفی ازجمله:

• سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی

• لیست ایمیل شما

• تبلیغات آنلاین

• تبلیغات سنتی

انجام دهید. در مرحله راه‌اندازی یا لانچ کردن، از مزایای کاری که در بازاریابی قبل از شروع انجام داده‌اید بهره خواهید برد.

مطمئناً کار شما تازه شروع شده است، اما با گذر از این هشت مرحله، پایه محکمی برای کسب‌وکار آنلاین خود ایجاد کرده‌اید.

بسترسازی به این روش به این معنی است که شما می‌توانید وقت خود را به مدیریت و بازاریابی کسب‌وکار جدید خود اختصاص دهید،

به‌جای اینکه با آتش‌سوزی‌های مختلفی که در صورت نادیده گرفتن هر یک از این مراحل مهم ممکن است رخ دهد، مقابله کنید.

 

 

نظر بدهید

آرشیو